امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ثروتمندان، جنین هایشان را آن ور آب می برند!

    ثروتمندان، جنین هایشان را آن ور آب می برند!

    یكی، دو ماه پیش بود كه جواد كریمی قدوسی گفت: بر‌اساس تحقیق و تفحصی كه انجام شده است تا‌كنون ۸۰ مقام مسئول دولتی دارای دوتابعیتی، گرین‌كارت یا اقامت

    ثروتمندان، جنین هایشان را آن ور آب می برند!

    یكی، دو ماه پیش بود كه جواد كریمی قدوسی گفت: بر اساس تحقیق و تفحصی كه انجام شده است تا كنون ۸۰ مقام مسئول دولتی دارای دوتابعیتی، گرین كارت یا اقامت در كشورهای بیگانه از جمله امریكا محرز شده است است.

    جنین هایی که به آمریکا و کانادا می روند

    همراه با بعضی آسیایی ها به خاص چینی ها، بعضی از ثروتمندان ایرانی و نیز عده ای از مسئولان به خاطر دریافت تابعیت كشورهای غربی، جهت تولد فرزندانشان به كشورهایی نظیر امریكا و كانادا، استرالیا می روند. خبر دیگر تازگی ندارد؛ اینكه اشخاص مشهور هنری، ورزشی یا فرزندان دولتمردان و اشخاص سیاسی جهت به دنیا آوردن فرزند یا نوه خود به امریكا یا یكی از كشورهایی كه قانون ارائه تابعیتشان براساس خاك و تولد در سرزمین ارزش اعطا می شود، سفر كرده هست. هر از چند گاهی اخباری از این دست را می شنویم و تصویرهای به اشتراك گذاشته شده است از این دو تابعیتی های كوچك كه مزایایی را جهت تابعیت پدر و مادرانشان هم فراهم می كنند، در شبكه های اجتماعی می بینیم؛ تلاش سلبریتی ها وثروتمندان جهت گرفتن تابعیت دوم از طریق تولد فرزند، اگرچه قابل تأمل، ولی با معیارهای خود آنان قابل توجیه است.

    عبارات مهم : دریافت – مسئولان
    تلاش دولتمردان جهت دریافت تابعیت دوم فرزندانشان با تولد در خاك كشورهایی كه بر اساس اصل خاك تابعیت می دهند، حكایت از آن دارد كه به رغم تمام مزایای ژن خوب و آقازادگی جهت فرزندان مسئولان، بعضی از آنها آنچنان به عملكرد خود اطمینان دارند كه می كوشند با گرفتن تابعیت كشورهایی همچون كانادا و امریكا ، در صورت نیاز از آینده ای كه جهت کشور عزیزمان ایران ساخته اند فرار كنند!

    ضربه مسئولان دو تابعیتی به كشور و ماجرای اختلاس ها و فرارها منجر به تلاش هایی جهت شناسایی و حساسیت زیاد راجع به سپردن مسئولیت به این افراد شد. یكی، دو ماه پیش بود كه جواد كریمی قدوسی، مدیر هیئت تحقیق و تفحص افراد دو تابعیتی مجلس با اشاره به حضور بعضی افراد دو تابعیتی و دارای گرین كارت در ادارات دولتی و در سطح معاونان مدیر جمهور، وزرا و رده های مهم دولت و ریاست جمهوری گفت: بر اساس تحقیق و تفحصی كه انجام شده است تا كنون ۸۰ مقام مسئول دولتی دارای دوتابعیتی، گرین كارت یا اقامت در كشورهای بیگانه از جمله امریكا محرز شده است هست.

    برخی از این مسئولان علاوه بر آنكه خود دارای گرین كارت هستند، همسر یا فرزندان آنها هم دارای گرین كارت امریكا هستند و حتی در این كشور اقامت دارند. به گفته وی، معصومه ابتكار، مسعود سلطانی فر و جمشید انصاری از جمله اشخاص دولتی دارای گرین كارت امریكا هستند. حكایت دو تابعیتی ها قرار نیست با شناسایی، معرفی و احتمالاً بركناری آنها خاتمه یابد. این ماجرا انگار از آنچه فكر می كنیم دنباله دارتر است و حكایت دریافت تابعیت با تولد در كشورهای دارای تابعیت با اصل خاك، پرونده فرار جنین ها جهت دریافت تابعیت این كشورها را باز كرده هست؛ پرونده ای كه بخش مهمی از آن به فرزندان و نوه نتیجه های مسئولان وقت اختصاص می یابد.

    تلاش جهت تابعیت از طریق تولد

    تلاش جهت دریافت تابعیت كشورهای پیشرفته تر موضوعی است كه در اغلب كشورهای دنیا وجود دارد و مختص ایرانی ها نیست به طور نمونه چینی ها هم تلاش می كنند تا بتوانند با تولد فرزندشان در كشورهایی مانند امریكا یا كانادا كه از اصل خاك جهت ارائه تابعیت پیروی می كنند، تابعیت این كشورها را به دست آورند. این مسئله به خصوص در سال های اخیر در كشور ما هم به یكی از مباحث لوكس خانواده های ثروتمند تبدیل شده است هست؛ خانواده هایی كه به كمك شركت های مهاجرتی جهت تولد فرزندشان به كشورهای دارای چنین امكانی می روند تا ضمن دوتابعیتی شدن فرزندشان خودشان هم از مزایای این مسئله استفاده كنند.

    در كشورهایی كه تابعیت را بر اساس اصل خاك ارائه می كنند، فرد در قلمرو و خاك هر كشوری كه متولد شود، تابعیت یا شهروندی آن كشور را اخذ می كند. اصل خاك به افرادی كه در كشتی، هواپیما یا محدوده هوایی آن كشور متولد شده است باشند، حق تابعیت را اعطا می كند و حقوقی كه فرد به واسطه این تابعیت دریافت می كند ربطی به نوع اقامت والدین وی ندارد.

    كانادا، ایالات متحده امریكا، آرژانتین، برزیل، شیلی، كلمبیا، كاستاریكا، دومینیكا، اكوادور، هندوراس، جامائیكا، مكزیك، پاناما، پاكستان، پاراگوئه، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، سنت لوسیا، كامبوج، بولیوی و گواتمالا از جمله كشورهایی هستند كه از اصل خاك تبعیت می كنند. در سیستم تولد فرزند در امریكا، كودك به دنیا آمده در ایالات متحده امریكا یك شهروند امریكایی(citizen) محسوب می شود، حتی اگر از پدر و مادری غیر امریكایی متولد شود. نكته حائز اهمیت در این میان آن است كه هنگامی که فردی به عنوان شهروند ایالات متحده امریكا محسوب شد، راحت تر و سریع تر می تواند جهت مهاجرت اعضای خانواده خود، جهت ورود به خاك این كشور اقدام كند.

    دور زدن ترامپ

    این مزایا مشمول بر كشورهای دیگر دارای سیستم تابعیت خاك هم می شود، به خصوص اینكه با قوانین مهاجرتی تازه ای كه ترامپ وضع كرده دیگر ورود به امریكا و برخورداری از این مزایا به این سادگی ها امكانپذیر نیست، ولی صورت ها و فرزندان مسئولانی كه به دنبال بهره گیری از مزایای دوتابعیتی هستند هم می دانند چگونه می توان قانون ترامپ را دور زد.

    داشتن پاسپورت بعضی كشورهای دیگری دارای قانون تابعیت از طریق خاك همچون كانادا این امكان را به فرد می دهد كه به آسانی و بدون نیاز به ویزا به كشورهای دیگری همچون امریكا و انگلیس سفر كند و در این كشورها به كار و تحصیل بپردازد. همین مسئله هم موجب شده است تا اگرچه ورود به امریكا و تولد فرزند در این كشور با قوانین تازه ترامپ سخت شود، ولی با دریافت تابعیت كانادا و چند كشور مشابه دیگر این قوانین دور زده شود.

    حالا برویم سر ماجرای برنامه ریزی سلبریتی ها و فرزندان بعضی مسئولان جهت دریافت تابعیت دیگر كشورها از طریق تولد.

    دلشان با مردم و نظام نیست

    هر از چند گاهی اخبار تولد فرزند دختر فلان مسئول و عروس آن یكی مسئول در یكی از بیمارستان های كشورهایی همچون انگلیس، كانادا، استرالیا و امریكا به گوش می رسد.

    تلاش این افراد و صورت ها جهت دریافت تابعیت دیگر كشورها در حالی است كه هیچ كدام از چالش هایی كه در حوزه تحصیل، اشتغال و ازدواج جهت افراد عادی جامعه، طبقات و اقشار میانگین و پایین جامعه وجود دارد مشمول بر آنها نمی شود و داشتن ژن خوب و بهره مندی از مزایای آقازادگی موجب می شود تا فرزندان مسئولان حتی در صورت نداشتن شایستگی های مورد نیاز بر صندلی های مدیریتی تكیه بزنند و بدون طی كردن مراحل معمول مسئول بودن را تجربه كنند.

    هر چند در این میان هستند آقازاده هایی كه شایستگی نشستن بر كرسی های مدیریتی را هم دارند، ولی نمی توان از اعتبار ژن خوبشان جهت رسیدن به این جایگاه شایسته چشم پوشی كرد. با تمام اینها انگار بعضی مسئولان به این مسئله باور دارند كه نباید همه تخم مرغ ها را در یك سبد گذاشت. شاهد این ادعا هم تلاش برنامه ریزی شده است بعضی صورت ها جهت اخذ تابعیت كشورهایی همچون امریكا، كانادا یا استرالیا با بهره گیری از قانون تابعیت از طریق تولد هست؛ موضوعی كه نشان می دهد انگار این افراد چندان تعلق خاطری به كشور ندارند آن هم در شرایطی كه نخستین شرط جهت نقش آفرینی مناسب یك مسئول دلبستگی تامه اش به میهن و تلاش جهت ساخت آینده ای بهتر جهت همه هموطنان است.

    تدبیر بعضی مسئولان و اشخاص آشنا شده است جهت دریافت تابعیت كشورهای اروپایی و امریكا و تلاش جهت دو تابعیتی شدن و برنامه ریزی جهت ترك کشور عزیزمان ایران در آینده در حالی رخ می دهد كه اوضاع حال و آینده كشور درست در دست همین مسئولانی است كه انگار خودشان هم آنچنان از عملكرد خودشان نامطمئن هستند كه به جای برنامه ریزی جهت ساختن ایرانی بهتر جهت همه در تلاشند تا آینده خود را به واسطه ارتباط خونی و گرفتن تابعیت كشورهای اروپایی یا امریكایی بر اساس تابعیت خاك در آن سوی آب ها ترسیم کنند و ماحصل عملكرد خود را جهت مردمی كه پای این خاك ایستاده اند، بگذارند و بروند.

    ثروتمندان، جنین هایشان را آن ور آب می برند!

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: روزنامه جوان

    واژه های کلیدی: دریافت | مسئولان | فرزندان | فرزند | خبر | اجتماعی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال