دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » عوارض رنگ شدن موی زن های باردار

    عوارض رنگ شدن موی زن های باردار

      زن های  باردار بهتر است زیاد مراقب سلامتی خود در سه ماهه نخست بارداریشان باشند. رنگ نکردن موها در

    عوارض رنگ شدن موی زن های باردار

    خانم های  باردار بهتر است زیاد مراقب سلامتی خود در سه ماهه نخست بارداریشان باشند. رنگ نکردن موها در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است این محصولات شیمیایی خطرات زیادی جهت سلامتی جنین دربردارند. رنگ موهای گیاهی و طبیعی عالی ترین گزینش در دوران حاملگی به شمار می روند.

    عوارض رنگ شدن موی زن های باردار

    کمی با خود فکر کنید! لذت به دنیا آوردن یک کودک سالم خیلی زیاد از رنگ کردن مو در دوران کوتاه حاملگی است که ممکن است خطراتی جهت جنین به دنبال داشته باشد.

    تورم پاها، خارش سطح پوست بدن مخصوصاً شكم، ترك خوردگی ها و… در دوران بارداری تقریباً اجتناب ناپذیرند. ولی بعضی از كارها را می توان در این دوران انجام نداد و یا به تعویق انداخت تا خطرات كمتری به وجود آیند.

    اگر موهایتان خاكستری شده است اند و دوست ندارید پیرو افسرده به نظر برسید، می توانید پروژه رنگ كردن موها را به سه ماهه دوم بارداری موكول كنید آیا كه كمتر به جنین آسیب می رسد.

      زن های  باردار بهتر است زیاد مراقب سلامتی خود در سه ماهه نخست بارداریشان باشند. رنگ نکردن موها در

    به هنگام رنگ كردن نیز سراغ مواردی بروید كه مواد شیمیایی كم خطری را به سطح پوست كف سرتان می رسانند.

    نظر متخصصان در این رابطه چیست؟

    برخی از رنگ های نیمه دائمی بسیار سالم تر و مطمئن تر از رنگ های دائمی جهت زن های باردار هستند.

    طبق نظریه های پیشین این رنگ ها بدون شك به جنین آسیب می رسانند آیا كه مواد سرطان زا دارند و روی رشد نوزاد اثر می گذارند ولی این روزها بعضی از كارخانه ها موفق به تولید محصولاتی كم خطر شده است اند كه می توانند مضرات این مواد را به حداقل برسانند.

    متخصصان می گویند بهتر است زن هایی كه خود مجبور به رنگ كردن موها می دانند، از رنگ های گیاهی استفاده كنند و در كنار آن نكات ایمنی را بسیار رعایت كنند.

    رنگ موهای قدیم تر مواد شیمیایی تندتر و خطرناك تری داشتند و رابطه منطقی بین آنها و به وجود آمدن نوعی سرطان در دوران بارداری وجود داشت.

    عوارض رنگ شدن موی زن های باردار

    تمام مواد شیمیایی سمی موجود در رنگ موها، از مواد سرطان زا هستند و باعث ضرب دیدگی ساقه مو می شوند. جهت یك زن باردار این مضرات چند برابر زیاد می شوند آیا كه به جنین نیز آسیب می رسانند.

    به طور كلی یك مادر باردار نباید در هوایی نفس بكشد كه كار این مواد پخش شده است اند. پروكسید هیدروژن و آمونیاك در ۳ ماه نخست بارداری بسیار خطرناك هستند.

    برخی از مواد شیمیایی باعث بروز بعضی نارسایی های ژنتیكی در جنین می شوند. مطابق تحقیقات به عمل آمده در سال ۱۹۹۸ این رنگ موها احتمال بروز نارسایی قلبی را تا حدود ۳ درصد در جنین زیاد کردن می دهند.

    حتی مقدار بسیار كمی از مواد شیمیایی موجود در رنگ ها می تواند به جنین برسد. ولی با وجود تمام این توصیه ها جهت منع مصرف رنگ مو در این دوران باز هم عده ای میل به به مصرف آنها دارند و به دنبال راههای كم خطرتر هستند.

      زن های  باردار بهتر است زیاد مراقب سلامتی خود در سه ماهه نخست بارداریشان باشند. رنگ نکردن موها در

    چرا نباید در دوران بارداری از رنگ موها استفاده كنید؟

    آنها سرشار از مواد شیمیایی متفاوت هستند. كه اغلب آنها از سرطان زاهای فعالی هستند. نفس كشیدن در هوای آنها نیز بافایده است.

    – باعث بروز آرتریتیس رماتیسمی می شوند.

    – تحمل درد آرتریتیس رماتیسمی جهت همه دردناك است ولی باید بدانید كه این رنگ های شیمیایی، احتمال مبتلا شدن و بروز آنها را زیاد کردن می دهند.

    – رنگ موهای تیره تر بسیار خطرناك تر هستند.

    عوارض رنگ شدن موی زن های باردار

    – باعث زیاد کردن احتمال بروز سرطان در جنین می شوند.

    – باعث زیاد کردن احتمال بروز سرطان در مادر می شوند. سرطان هایی از قبیل سرطان مثانه و سرطان دستگاه لنفاوی

    نكات مهم

    چنانچه علیرغم این توصیه ها باز هم میل به به مصرف رنگ های مو در دوران بارداری دارید، بهتر این نكات را مورد توجه قرار دهید:

    به مواد تشكیل دهنده ارزش زیاد توجه كنید

    شاید شما نیز تا به حال شنیده اید كه مواد رنگ كننده گیاهی سالمتر و بی خطرترند، ولی حتی در مورد آنها نیز باید جوانب احتیاط را رعایت كنید. قبل از خرید حتما دقت نمایید. كه آیا واقعا گیاهی و طبیعی هستند.

    برخی از مواد گیاهی حاوی تركیبات شیمیایی مشابه هستند مثل فینل دیامین P دی هیدراكسی بنزن و آمینوفنول كه اغلب در تمام رنگ های دائمی و نیمه دائمی یافت می شوند.

    حنای خالص و ناب عالی ترین گزینش است

    حنای خالص جزو رنگ های گیاهی نیمه دائمی است و سالیان سال است كه در فرهنگ های متفاوت به كار می رود. با آنكه در سال های گذشته بسیار مورد توجه زن ها بود ولی در طی چند سال اخیر، توجه كمتری به آنها می شود آیا كه اغلب مردم رنگ نارنجی حنا را دوست ندارند.

    برخی از انواع حناها كه این روزها تولید می شوند و تنوع رنگی دارند نیز حاوی مواد و تركیبات شیمیایی و خطرناك هستند. در طول دوران بارداری از مصرف حنا روی سطح پوست تان جلوگیری كنید و اگر چنانچه تصمیم گرفته اید موهایتان را با حنا رنگ كنید از حنای صد در صد طبیعی و خالص استفاده كنید.

    به نكات ایمنی توجه كنید

    – اینكه در دوران بارداری حس خوبی داشته باشید و از خودتان راضی باشید؛ بسیار خوب هست. رنگ كردن موها به اغلب زن ها حس خوبی می دهد. اگر چنانچه نمی توانید به مدت ۹ ماه خود را از این حس خوب محروم كنید، بهتر است رعایت نكات ایمنی در این زمینه را اصلا نادیده نگیرید تا خطرات ناشی از آنها به حداقل برسد.

    – قبل از كاربرد رنگ ها به دستورالعمل ارزش توجه كنید.

    – از رنگ های با كیفیت استفاده كنید و به دنبال برندهای ارزان قیمت نباشید.

    – حتما در حین رنگ كردن دستكش به دست داشته باشید.

    – رنگ را روی ساقه های مو بمالید نه كف سر تا رنگ وارد جریان خون تان نشود.

    – از رنگ مو جهت رنگ كردن مژه ها و ابروها استفاده نكنید آیا كه ممكن است باعث بروز عفونت و تورم شود.

    – نگذارید رنگ مو جهت مدت وقت طولانی روی موهایتان بماند و در فضای باز موهایتان را رنگ كنید جایی كه هوا به خوبی جریان دارد.

    – كف سر خود را بعد از رنگ كردن خیلی خوب و دقیق بشوئید.

    – در حین رنگ كردن موها نه چیزی بخورید و نه چیزی بیاشامید آیا كه خطر وارد شدن مواد شیمیایی در بدن جنین زیاد کردن می یابد.

    – ولی با وجود تمام این توصیه ها باز هم مورد نیاز است به خاطر داشته باشید كه تا حد امكان در سه ماه نخست بارداری از رنگ مو استفاده نكنید.

    زندگی آنلاین

    واژه های کلیدی: مواد سرطان زا | مواد گیاهی | شیمیایی | بارداری | استفاده | سرطان زا | باردار | بارداری | ایمنی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو