در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » کیفیت کالا، چاشنی مهم مسابقه با خارجی‌هاست ، حمایت خندوانه از تولید ملی، نقش موثری در رونق بازار داشت

    کیفیت کالا، چاشنی مهم مسابقه با خارجی‌هاست ، حمایت خندوانه از تولید ملی، نقش موثری در رونق بازار داشت

    یکی از دلایل مهم عدم رغبت مردم به مصرف کالا‌های تولید داخل، نبود تبلیغات موثر در جهت شناساندن تولیدات ملی است.

    کیفیت کالا، چاشنی مهم مسابقه با خارجی‌هاست ، حمایت خندوانه از تولید ملی، نقش موثری در رونق بازار داشت

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،در یکی و دو سال گذشته و بویژه با نام گذاری سال ۹۶ بنام اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید ، بحت مصرف کالای ایرانی بیش از پیش در همه جا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    مسوولان و کارشناسان دلایل زیادی را جهت توصیه‌های خود به مردم جهت مصرف کالای ایرانی مطرح می‌کنند که یکی از مهمترین آنها ، کمک به تولید کارخانه‌ها و اشتغال و جلوگیری از بیکاری جوانان این مرزوبوم است.

    کیفیت کالا، چاشنی مهم مسابقه با خارجی‌هاست ، حمایت خندوانه از تولید ملی، نقش موثری در رونق بازار داشت

    اخبار نشان می دهد که در چند سال گذشته بسیاری از کارخانه‌ها به‌دلیل اینکه محصولاتشان خریدار ندارد یا مجبور شدند با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت کار و بخش عمده نیروی کار خود را اخراج کنند، به همین علت بیکاری به‌ویژه در قشر جوان کشور رشد فزاینده داشته و به‌عنوان بزرگترین مسئله اقتصادی کشور مطرح هست، مشکلی که تمام خانواده‌های ایرانی با آن دست و پنچه نرم می‌کنند.

    در این میان ضرورت توجه خاص به دلایل عدم رغبت مصرف کننده داخلی به کالای ایرانی زیاد مورد توجه قرار می گیرد.

    در گفتگویی که با تعدادی از مردم جامعه انجام دادیم ،آنها یکی از دلایل مهم عدم خرید کالای ایرانی را ناشناخته بودن تولیدات ملی عنوان کرده و اعتقاد بودند که تبلیغات موثری در رسانه ها جهت کالای ایرانی انجام نشده است.

    از طرف دیگر ،زمانی که در مورد تبلیغ کالای ایرانی تحقیق کردیم ؛دو علت مهم را موجب ناشناخته ماندن صنعت ملی یافتیم؛اول هزینه های بالای تبلیغات که معمولا تامین آن از عهده شرکت های داخلی برنمی آمد و از طرف دیگر روش های این نوع تبلیغات که عمدتا بر اساس روش های قدیمی و با جذابیت بسیار پایین اتفاق می افتد.

    یکی از دلایل مهم عدم رغبت مردم به مصرف کالا‌های تولید داخل، نبود تبلیغات موثر در جهت شناساندن تولیدات ملی است.

    در این میان هستند برنامه هایی همچون خندوانه که توانستند با روش های جالب و مخاطب شناسی صحیح،مصرف کالای تولید داخل را به درستی تبلیغ کنند و باز این پرسش در اذهان شکل می گیرد که آیا دولت بعد از گذشت ۶ ماه از سال اقتصاد مقاومتی کارآفرین ،حتی نتوانسته در حد یک برنامه تلویزیونی از تولید ملی حمایت کند.

    در ادامه گفتگویی با آرزوی بزرگ خالقی،قائم مقام اجرایی منزل صنعت معدن و تجارت کشور عزیزمان ایران و دبیرانجمن لوازم خانگی را در همین رابطه می خوانید:

    در مورد ساختن فرهنگ جهت زیاد کردن مصرف کالای ایرانی توضیح دهید.

    فرهنگ سازی یک امر همه جانبه به حساب می آید و جهت حمایت از تولید داخلی،فراهم شدن امکانات مورد نیاز و زیرساخت های مورد نیاز که یکی از مهمترین آنها بحث ترویج فرهنگ مصرف کالای ملی است،ضروری به نظر می رسد.آنچه که در جامعه ی ایرانی رواج یافته ،ارجحیت دادن مصرف کالاهای خارجی بر داخلی است.

    چه مواردی مصرف کننده داخلی را به سمت خرید کالای تولید داخل سوق دهد؟

    اگر بخواهیم کالای ایرانی را در بازار جا بیندازیم،باید همزمان با ارائه کالا با قیمت مناسب ، کیفیت تولیداتمان را ارتقا دهیم تا بتوانند قدرت مسابقه با کالای خارجی را پیدا کرده و علاوه برآن در بین مصرف کننده ها،مطلوبیت پیدا کنند.

    کیفیت کالا، چاشنی مهم مسابقه با خارجی‌هاست ، حمایت خندوانه از تولید ملی، نقش موثری در رونق بازار داشت

    در صورت زیاد کردن کیفیت و قدرت مسابقه پذیری کالای ایرانی،مردم جامعه به سمت خرید تولیدات ملی می روند؟

    نه فکر نمی کنم این امر اتفاق بیفتد.مثلا خود شما در شرایط یکسان کیفیت وقیمت یک کالای ایرانی با مشابه خارجی،باز هم میل به به خرید نوع خارجی داشته و تولید ملی را در اولویت خود قرار نمی دهید و این شاید به علت رواج فرهنگ اشتباه فخر فروشی مارک کالای خارجی مصرفی در منزل هر ایرانی باشد.

    چگونه باید این فرهنگ غلط را در کشور ریشه کن کنیم؟

    تولیدکنندگان داخلی باید درجه کیفی بودن تولیدات ملی را به حدی برسانند که یک ایرانی در مواجهه با کالای ساخت داخل بتواند به طور کامل به آن اعتماد کرده و حتی به خرید تولیدات ملی افتخار کند که جهت محقق شدن این امر به وقت طولانی نیاز داریم.

    یکی از دلایل مهم عدم رغبت مردم به مصرف کالا‌های تولید داخل، نبود تبلیغات موثر در جهت شناساندن تولیدات ملی است.

    در حوزه کدام نوع کالاها،بیشتر نیاز به ساختن فرهنگ تولیدات ملی داریم؟

    خوشبختانه در بخش تولیداتی همچون مواد غذایی نیاز زیادی به ساختن فرهنگ نیست و مردم در این سال ها به مصرف این نوع مواد اعتماد و عادت کرده اند، ولی در حوزه کالاهایی همچون لوازم خانگی یا نوشت افزار نیاز جدی به ترویج فرهنگ مصرف کالای تولید داخل احساس می شود.

    بهترین راهکار شما جهت تقویت فرهنگ مصرف تولید داخلی کدام است؟

    بدون شک،بهترین راهکار جهت بنیادی کردن تفکر مصرف کالای ایرانی،تبلیغات درست و هوشمندانه است و خود بخش شخصی باید بتواند به درستی مخاطب شناسی کرده، عالی ترین تبلیغ را انجام دهد و نشانه را در ذهن مخاطب به ثمر بنشاند.

    کیفیت کالا، چاشنی مهم مسابقه با خارجی‌هاست ، حمایت خندوانه از تولید ملی، نقش موثری در رونق بازار داشت

    چگونه می توان اقدام به تبلیغات موثر کرد؟

    مطمئنا تبلیغات در رسانه های جمعی همچون تلویزیون ویا بیلبورد تبلیغاتی ،موثرترین روش است.فقط مسئله مهم آنجاست که هزینه تبلیغات در این رسانه ها آنچنان سرسام آور است که شرکت های داخلی با بودجه های اندک نمی توانند اقدام به ثبت آگهی در این وسیله های ارتباط جمعی کنند و در برابر شرکت های خارجی به علت داشتن منابع خوب جهت تبلیغات،در این مسابقه پیروز می شوند.

    برای کمک به تولیدکننده داخلی در جهت تامین هزینه های مربوط به تبلیغات چه می توان کرد؟

    دولت می تواند یک مزیت مثبت در ارائه کالای ایرانی ایجاد کند و در ازای تشویق تولیدکننده داخلی،به آنها جوایز تبلیغاتی ارزان یا رایگان بدهد مانند استفاده رایگان از بیلبوردهای شهرداری در سطح شهرهای متفاوت کشور.

    آیا حرکات تبلیغاتی در جامعه جهت ترویج مصرف کالای ایرانی را موفق ارزیابی می کنید؟

    بله،برخی از کارها صورت گرفته هر چند اندک ولی خوب درخشیده هست، مانند اقدام اخیر برنامه خندوانه که توانست تاثیر مثبتی در جهت ترویج لوازم خانگی ایرانی در جامعه به جا بگذارد.خندوانه یک نمونه موفق بود و برند تبلیغ شده است در این برنامه با هوشمندی توانست در عین گزینش یک ابزار رسانه ای درست که تبلیغاتش آزاردهنده نبود،به اهداف مد نظر خود دست یابد.

    منظور شما از تبلیغات آزاردهنده چیست؟

    بیشتر اوقات در کشور ما ،تبلیغات آزاردهنده و خسته کننده می شود و باید تلاش کنیم با زیاد کردن جذابیت دیداری و شنیداری رسانه های کشور،مصرف کالای تولید داخل را در ذهن مخاطب ایرانی نهادینه کنیم و بطور حتم هر مشتری در وقت خرید میل به به گزینش کالایی دارد که قبلا اسم آن را شنیده و برند آن را دیده باشد.

    گفتگو از سمیه عرب

    انتهای پیام/

    خندوانه در تبلیغ کالای ساخت داخل موفق تر از دولتمردان بود

    عبارات مهم : بیلبورد تبلیغاتی – تبلیغات

    واژه های کلیدی: بیلبورد تبلیغاتی | تبلیغات | رسانه ها | رسانه ای | مسابقه | برنامه | ایرانی | خندوانه | تبلیغات | مخاطب | فرهنگ

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی