تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

    کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

    تحقیقات نشان داده اند که، اگر قهوه معده شما را ناراحت می کند، ممکن است در حال نوشیدن نوع اشتباهی از قهوه هستید. و احتمالا نیازی نیست دنبال

    کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

    تحقیقات نشان داده اند که، اگر قهوه معده شما را ناراحت می کند، ممکن است در حال نوشیدن نوع اشتباهی از قهوه هستید. و احتمالا نیازی نیست دنبال خرید قهوه هایی که به نام “کم اسید Low Asid” آشنا می شوند، باشید.

    خوردن کدان نوع قهوه جهت معده بی زحمت و بدون درد است؟

    محققان پاسخ های شگفت آوری جهت این پرسش دارند. قهوه انرژیتان را زیاد کردن داده و خطر بیماری های قلبی را کم کردن داده و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سرطان را از شما دور می کنند. حتی می تواند یک مسکن ملایم باشد: نوشیدن آن قبل از ورزش می تواند جلوی درد عضلات بعد از ورزش را بگیرد. بنابراین اگر جزو جمعیت ۴۰ میلیونی ای باشید که قهوه باعث جنبش معده ارزش می شود، این مزایا را از دست خواهید داد.

    عبارات مهم : نوشیدن قهوه – گواهی نامه
    یک خبر خوب: تحقیقات نشان داده اند که، اگر قهوه معده شما را ناراحت می کند، ممکن است در حال نوشیدن نوع اشتباهی از قهوه هستید. و احتمالا نیازی نیست دنبال خرید قهوه هایی که به نام “کم اسید Low Asid” آشنا می شوند، باشید.

    کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

    یک مطالعه نشان داد که، قهوه برشته شده است تیره/سیاه/دارک dark-roasted coffees نسبتبه قهوه برشته شده است سبک/لایت light-roasted coffees یا قهوه برشته شده است ملایم/سبک mild-roasts coffee جهت معده راحت تر هستند، چون حاوی عنصرهای خاصی هستند که مانع از تولید اسید بیش از حد معده می شوند.(درجه بندی قهوه بر اساس میزان برشته شدن دانه های آن است که بر همین اساس به آنها light-medium-dark می گویند)

    برای مطالعه، محققان سلول های انسانی که ترشح اسید معده را تنظیم می کنند در معرض انواع متفاوت قهوه قرار دادند:
    – رگولار کافی (قهوه معمولی که پایه همه قهوه ها)regular
    – قهوه برشته شده است تیره dark-roast
    – قهوه ملایم/سبک mild
    – قهوه بدون کافئین decaffeinated ( Decaf)
    – قهوه کم اسید low-acid

    تحقیقات نشان داده اند که، اگر قهوه معده شما را ناراحت می کند، ممکن است در حال نوشیدن نوع اشتباهی از قهوه هستید. و احتمالا نیازی نیست دنبال

    آن ها متوجه شدند که مقادیر ترکیبات متفاوت قهوه های بوداده یا برشته شده است متفاوت وجود دارد که باعث تولید مقادیر متفاوت اسید در معده می شوند. مجرمان مهم این تفاوت، کافئین caffeine و دو ترکیب گیاهی متفاوت به نام کاتکول (catechols) و ان آلکانولی – پنج هیدروکسی تریپتامید (N-alkanoly-5-hydroxytryptamides) بوده اند. همچنین متوجه شدند، ترکیب دیگری به نام ان-متیل پیریدینیوم (N-methylpyridinium یا NMP)، تاثیر معکوس دارد. NMP زمانی تولید می شود که دانه های قهوه بوداده و برشته شوند، و هر چه وقت بودادن قهوه زیاد شود، میزان NMP موجود در آن زیاد خواهد شد.

    قهوه برشته شده است تیره/سیاه dark-roasted coffees نسبت به قهوه برشته شده است سبک light-roasted coffees میتواند تا دو برابر حاوی ترکیب دوست داشتنی NMP جهت معده باشد. با این حال، میزان این ترکیب بستگی زیادی به نوع دانه قهوه دارد. همچنین این تحقیق نشان داد که، علت راحت تر بودن معده با مصرف قهوه هایی که با عنوان قهوه کم اسید به فروش می رسند، به این علت است که حاوی ترکیباتی هستند که باعث می شوند اسید معده کمتر ترشح شود، ولی شاید به دلایل دیگر مایل به مصرف آن ها نباشید لیکن تولیدکنندگان این قهوه ها معمولا لوبیای قهوه خام را قبل از بودادن تحت بخار یا سایر حلال های شیمیایی مانند اتیل استات (ethyl acetate) و دی کروم متان (dichloromethane) قرار می دهند.

    بنابراین اگر می خواهید از نوشیدن قهوه لذت ببرید، ولی نمی خواهید خودتان را در معرض حلال های شیمیایی قرار دهید، عالی ترین روش این است که اول قهوه تیره/سیاه dark-roasted coffees را امتحان کنید.

    ولی کدام نوع را باید بخرید؟ در ادامه مقاله چند توصیه جهت خواندن برچسب روی قهوه ها در اختیارتان می گذاریم.

    دنبال نام جغرافیایی تولید کننده قهوه باشید

    برخی شرکت های تولیدکننده قهوه صریح هستند و محصولات ارزش را با برچسب قهوه تیره/سیاه dark-roasted coffees و یا قهوه ملایم medium-roasted coffees عرضه می کنند. دیگر شرکت ها از اصطلاحاتی جهت توصیف میزان برشته /بوداده شدن قهوه استفاده می کنند و اغلب شرکت ها بدون نام و مکان جغرافیایی هستند.

    قهوه های نسبتا برشته شده است ملایم Medium-dark roasts شامل:

    – قهوه وینی (شهر وین، پایتخت اتریش) Viennese Coffee
    – قهوه شهر کامل Full City Coffee
    – قهوه فرانسوی سبک Light French Coffee
    – قهوه قاره ای Conditional Coffee
    – قهوه بعد از شام after-dinner Coffee
    -قهوه اروپایی European Coffee
    می باشد
    .

    سطح بعدی شامل:

    – فرانسوی French
    – اسپرسو Espresso
    – ایتالیایی Italian
    – ترک Turkish
    – نئو پولیتن Neopolitan
    – اسپانیایی Spanish

    قرار دارند. این دو مورد آخر مدت زمانی طولانی با دمای بالا بوداده شده است اند که اغلب مزه سوختگی یا نیمسوز می دهند.یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه هایی که زیاد بوداده شده است اند این است که کافئین کمتری دارند که می تواند باعث جنبش معده شود. ولی اگر کافئین معده شما را جنبش می کند دنبال قهوه های خیلی بوداده شده است بدون کافئین dark-roasted decaf باشید.

    به رنگ قهوه توجه کنید

    کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

    رنگ دانه های قهوه سبز است و زمانی که بوداده یا برشته شوند به رنگ قهوه ای در می آیند و هر چه زیاد بوداده شوند تیره تر می شوند تا در آخرین حد به رنگ سیاه در می آیند. اگر از جایی خرید می کنید که قبل از خرید به شما اجازه می دهد دانه های قهوه را ببینید می توانید با دیدن تشخیص دهید که کدام یک در حد میانگین بوداده شده است medium و کدام یک زیاد بو داده شده است است dark

    بهترین ها را گزینش کنید

    وقتی در حال خرید قهوه بی ضرر جهت معده تان هستید به خاطر داشته باشید که گواهی ارگانیک certified-organic coffee (پرورش بدون آفت کش) ، گواهی Fair Trade Certified coffee ( تولید شده است به وسیله کشاورزان کشورهای در حال توسعه که هزینه های بالاتری جهت محصولاتشان پرداخت می کنند) داشته باشند. قهوه هایی که در سایه رشد کرده اند shade-grown یا قهوه هایی که از جنگل برداشت شده است اند و کاملا ارگانیک هستند و به عنوان زیستگاه پرندگان بومی آشنا می شوند، که دارای گواهی Bird Friendly coffees می باشند. نه تنها این گواهی نامه ها جهت سیاره ما بهتر است بلکه نشان دهنده میزان بالاتر آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می باشند.

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: نوشیدن قهوه | گواهی نامه | کافئین | سلامت | تغذیه | تغذیه سالم |

    کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

    کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی