در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » صادرات با بسته حمایتی تقویت می شود/ کرباسیان

    صادرات با بسته حمایتی تقویت می شود/ کرباسیان

    وزیر امور اقتصادی و دارایی از توجه به تامین نقدینگی واحدهای صادرکننده خبر داد و گفت: یک بسته حمایتی در نظر گرفته شده است تا از صندوق توسعه ملی منابعی در اختیار واحدهای صادرکننده قرار بگیرد.

    صادرات با بسته حمایتی تقویت می شود/ کرباسیان

    در نشست فراکسیون ولایی مجلس؛

    کرباسیان: صادرات با بسته حمایتی تقویت می شود

    وزیر امور اقتصادی و دارایی از توجه به تامین نقدینگی واحدهای صادرکننده خبر داد و گفت: یک بسته حمایتی در نظر گرفته شده است تا از صندوق توسعه ملی منابعی در اختیار واحدهای صادرکننده قرار بگیرد.

    به گزارش بیاکافه به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان روز یکشنبه در نشست فراکسیون ولایی مجلس شرکت کرد. اودر پاسخ به پرسش نمایندگان راجع به بستن گذرگاه های مرزی که محل معاش مردم هست، اظهارکرد: باید توجه داشت در عنوان کوله بری، مقوله مناطق غربی با شرقی کشور تفاوت دارد و در حوزه شرق بحث های امنیتی وجود دارد که باید از همین طریق مورد پیگیری قرار بگیرد.وی درمورد مسئله در خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز تصریح کرد: بخش عمده ای از منابع بودجه ای در رابطه با خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی پرداخت می شود و در این زمینه مقرر شده است که جهت محصولات قیمت پایه تعیین شود.

    عبارات مهم : وزیر امور اقتصاد – مبارزه با قاچاق
    عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: باید توجه داشت حجم قابل توجهی از منابع بودجه ای صرف پرداخت یارانه نقدی و صندوق های بازنشستگی می شود بنابراین انجام کارهای عمرانی تحت الشعاع قرار می گیرد ولی جهت انجام کارهای عمرانی عنوان انتشار اوراق همکاری آینده نگری شده است است.

    کرباسیان در خصوص مقابله با تحریم های بین المللی نیز گفت: باید در سطح دنیا جمهوری اسلامی نقش فعال خود را حفظ کند وبه آن در آینده نیز توجه کند و در حال حاضر نیز اخذ منابع اعتباری ارزان قیمت در بلند مدت مورد توجه دولت است و ما باید با همکاری و کمک مجلس در این رابطه زیاد کار کنیم.

    براساس سیاست ها قتصاد کشور بزرگ تر شود

    وی ادامه داد: در قانون بودجه به بحث انتشار اوراق ارزی توجه شده است است و براساس تدابیر عنوان جذب سرمایه گذاری خارجی مدنظر است و باید براساس سیاست ها اقتصاد کشور بزرگ تر شود، همچنین با برطرف اشکال ها زمینه مثبت تر شدن تراز تجاری فراهم شود و در این راستا صادرات زیاد کردن یابد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در خصوص رونق صادرات گفت: جهت برطرف مسئله صادرکنندگان در زمینه تامین نقدینگی، یک بسته حمایتی از سوی دولت آینده نگری شده است است تا بخشی از منابع از صندوق توسعه ملی تامین شود و همچنین مقرر شده است وام با قیمت مناسب در اختیار واحدهای صادراتی قرار بگیرد.

    مبارزه با قاچاق کالا یک کار جمعی است

    کرباسیان در خصوص مباحث مالیاتی نیز اظهار کرد: بحث مربوط به صندوق های مکانیزه فروش به زودی در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه نیز به عنوان ساماندهی پرسشها مالیات بر ارزش افزوده پیگیری خواهد شد همچنین وزارت اقتصاد پیگیر علت تعطیلی واحدهای صنفی نیز خواهد بود.
    وی ادامه داد: بحث مبارزه با قاچاق کالا یک کار جمعی است و در این رابطه باید بخش های متفاوت هماهنگ عمل کنند ولی در وزارت اقتصاد براساس فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان جلوگیری از قاچاق کالا در حوزه مبادی رسمی مورد پیگیری قرار داده شد و در این راستا حدود سه دستگاه ایکس ری پر سرعت به کشور وارد شده است که در مرزهای بازرگان، شهید رجایی به کار گرفته می شود، همچنین کارها مورد نیاز از طریق وزارت دفاع و سایر شرکت ها جهت ساخت دستگاه های ایکس ری در دستور کار است.

    لزوم تامین نقدینگی جهت ایجاد اشتغال به وسیله بانک ها

    وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: بحث تولید الکل صنعتی در کارخانه اهواز به عنوان قاچاق ارتباط ندارد و مسئله در رابطه با عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هست، توصیه دیگر اینکه وزارت اقتصاد پیگیری ها در خصوص پرسشها ته لنجی ها را نیز پیگیری می کند.

    کرباسیان ادامه داد: در زمینه تامین نقدینگی باید بانک ها کمک کنند، همچنین بخشی از تامین سرمایه از طریق بورس باید مدنظر باشد، البته از کار خوب مجلس در زمینه پیگیری به عنوان چاپ اوراق همکاری تقدیر می شود و اقداماتی در خصوص اوراق همکاری صورت گرفته تا پیمانکاران از بابت تحویل این اوراق آسیبی نبینند و کارها در خصوص موسسات مالی و اعتباری در حال پیگیری است.

    وی همچنین از تامین نقدینگی واحدهای صادرکننده خبر داد و گفت: یک بسته حمایتی در نظر گرفته شده است تا از صندوق توسعه ملی منابعی در اختیار واحدهای صادرکننده قرار بگیرد.در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی علاوه بر وزیر امور اقتصادی و دارایی، پوری حسینی رییس شرکت شخصی سازی، فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی، رضوی معاون امور مجلس وزارت اقتصاد، ایرج ندیمی معاون بانک و بیمه اقتصاد، توسلی از معاونت مناطق آزاد وزارت اقتصاد، اسلامی پناه مدیرکل امور مجلس بانک مرکزی، نقره کار شیرازی معاون پارلمانی حقوقی بانک مرکزی و سایر مسئولان وزارت اقتصاد حضور داشتند.

    در این جلسه حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص پیگیری به پرسشها تعاونی های اعتبار منحل شده، گفت: در خصوص تعاونی های غیرمجاز منحل شده است خصوصا تعاونی فرشتگان اقداماتی صورت گرفته که بر این اساس از اردیبهشت ماه پرداخت سپرده، سپرده گذاران موسسه مذکور شروع شده است است.

    وی ادامه داد: در مرحله اول سپرده سپرده گذارانی را که ۱۰ میلیون سپرده گذاری کرده بودند پرداخت شده است است و در مراحل بعدی به سپرده گذاران تا سقف ۲۰ میلیون تومان و در مرحله سوم تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در مرحله چهارم تا ۱۰۰ میلیون تومان و در مرحله پنجم تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت ها انجام می شود.

    معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: مراحل پرداخت سپرده های مذکور در حال انجام بود که تعدادی از سپرده گذاران عمده حساب های تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین را براساس دستورات قضایی صادره از بعضی مراجع قضایی مسدود کردند .حیدری تاکید کرد: با در نظرگرفتن این که وجوه موجود در حساب موسسه کاسپین متعلق به بانک مرکزی بود اقداماتی صورت گرفت و مکاتباتی با ریاست محترم قوه قضائیه انجام شد و خوشبختانه تعدادی از این حساب ها بازگشایی شده است و در ادامه از مابقی حسابها برطرف انسداد خواهد شد و عملیات پرداخت مابقی سپرده سپرده گذاران براساس برنامه ای که در وب سایت موسسه کاسپین قرار خواهد گرفت، انجام می شود.

    معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: در ادامه جهت سپرده گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان تصمیم گیری می شود و از طریق وب سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی انجام می شود.به گزارش منزل ملت، حمید رضا حاج بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بعد از آخر این جلسه گفت: در این نشست نمایندگان درمورد بستن گذرگاه های مرزی که محل معاش مردم هستند و همچنین موضوعاتی مانند مسئله در خرید تضمینی محصولات کشاورزی، نحوه اتخاذ تدابیر در رابطه با تحریم های بین المللی، پرسشها مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، عنوان کودتای خزنده از طریق بانک ها و نحوه واکنش‌ها مدیران در خصوص اخذ مالیات، از وزیر اقتصاد سئوال کردند.

    وی افزود: مطرح بودن ۳۰ میلیارد دلار قاچاق کالا و ورود بخش عمده ای از قاچاق مذکور از طریق مبادی رسمی، نحوه کارها دولت در حوزه اشتغال، کارها در خصوص معوقات بانکی، نحوه مدیریت بازار ارز، کم کردن صادرات، نقص ها در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، عدم اجرای مطلوب مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود در جرایم بانکی، چگونگی پیگیری به پرسشها سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری، عدم پیگیری های مورد نیاز در خصوص پرسشها گمرکی، عدم اجرای طرح جامع مالیاتی و مباحث دیگر اقتصادی از محورهای دیگر مطرح شده است در نشست فراکسیون ولایی بود.


    منبع: ایرنا

    واژه های کلیدی: وزیر امور اقتصاد | مبارزه با قاچاق | پرداخت یارانه | سقف ۵۰ میلیون | وزارت دفاع | قاچاق کالا | بانک مرکزی | ۱۰۰ میلیون | اقتصاد | اقتصادی | مرکزی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو