امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » کشور عزیزمان ایران در مسئله امنیت ملی شوخی ندارد/ لاریجانی

    کشور عزیزمان ایران در مسئله امنیت ملی شوخی ندارد/ لاریجانی

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی شهدا در حفظ امنیت ملی گفت: کشور عزیزمان ایران در مسئله امنیت ملی با کسی شوخی ندارد.

    کشور عزیزمان ایران در مسئله امنیت ملی شوخی ندارد/ لاریجانی

    لاریجانی: کشور عزیزمان ایران در مسئله امنیت ملی شوخی ندارد

    مدیر مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آفرینی شهدا در حفظ امنیت ملی گفت: کشور عزیزمان ایران در مسئله امنیت ملی با کسی شوخی ندارد.

    به گزارش بیاکافه به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در جریان سفر به استان فارس عصر روز جمعه در یادواره شهدای منطقه بیضا شهرستان سپیدان گفت: حضور در جلساتی که جهت گرامیداشت یاد شهدا برگزار می شود باعث سعادت بنده است و جهت یک کشور افتخاری بالاتر از این نیست که جوانان از بصیرت برخوردار باشند و جهت اهداف عالیه نظام جان خود را فدا کنند.

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – رهبر معظم انقلاب
    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرکشوری که از سرمایه مجاهدت برخوردار باشد، سربلند هست؛ آیا که اگر روحیه مجاهدت در کشوری نباشد، باید به دستورات دیگران تمکین کنند. وی افزود: مردم بارها نشان دادند که پای آرزوی بزرگ های انقلاب و امام راحل ایستاده اند و فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند؛ بنابراین باید در نظر داشت در قبل و بعد از انقلاب و در هر دوره زمانی بر اساس مقتضیات، ما وظایفی بر عهده داریم هر چند که در بعضی از اصول وظایف یکسان است ولی وظایف اختصاصی نیز وجود دارد.

    وی تصریح کرد: اگر به تاریخ انقلاب بنگریم، متوجه می شویم این مسیر بر اساس اصولی پیش رفت و اگر پیشواییِ امام راحل نبود، انقلاب به ثمر نمی نشست؛ چنان که انقلاب مشروطه به ثمر نرسید. در وقت مشروطه نیز بیداری هایی وجود داشت ولی بر اثر دسیسه ها، عنوان به آخر نرسید.

    ولایت فقیه ستون مهم و عامل پایداری نظام است

    لاریجانی افزود: مردم دل در گروی امام راحل و ولایت فقیه داشتند، هر چند که در آن وقت عنوان ولایت فقیه زیاد جهت فواید مطرح شده است بود، ولی بعد از انقلاب اسلامی این مفهوم ولایت فقیه اصطلاحاً جا افتاد؛ ولایت فقیه ستون مهم و عامل پایداری نظام است.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ولایت فقیه نبود در همان اوایل انقلاب با توطئه های بنی صدر و کارها گروهک های تروریستی که بحران آفرینی می کردند، مسئله ایجاد می شد آیا که بنی صدر هر روز علیه مسئولان جمهوری اسلامی مقاله می نوشت و آنان را به دیکتاتوری محکوم می کرد.

    وی اظهار کرد: در همان اوایل انقلاب، منافقین بر روی عنوان لایحه قصاص جنجال آفرینی کرده و گروهک ها علیه منافع ملی اقدام کردند؛ به نحوی که منافقین با اسلحه به خیابان آمدند. ولی امام خمینی (ره) در مردم وحدت ایجاد کرد و با آن پشتوانه، فتنه آن وقت خاموش شد و ولایت فقیه انقلاب را حفظ کرد؛ لذا جهت استمرار انقلاب باید به این عنوان در ضمیر خود اعتقاد داشته باشیم.لاریجانی با تأکید بر لزوم اینکه باید راه شهدا ادامه داشته باشد، افزود: شهدا جان خود را نثار کردند تا امنیت کشور حفظ شود و آرزوی بزرگ های انقلاب به ثمر بنشیند.

    عدم ایستادگی در برابر جریان تروریستی امنیت کشور عزیزمان ایران را به خطر می اندازد

    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری این عنوان را تبیین کردند که آیا باید با تروریست ها مقابله شود؟ به علت اینکه این جریان های تروریستی می خواهند آبروی اسلامی را ببرند. همچنین اگر در برابر جریان های تروریستی ایستادگی نشود، امنیت کشور عزیزمان ایران اسلامی نیز به خطر می افتد.

    امنیت لازمه توسعه اقتصادی است

    وی با بیان اینکه جهت انجام اصلاحات اقتصادی و توسعه باید کشور امنیت داشته باشد، گفت: امنیت یک کشور به مجاهدت و جانفشانی نیاز دارد و این جانفشانی های شهدا در دفاع مقدس بود که امنیت را جهت کشور به همراه داشت و اگر این گونه مجاهدان پا در رکاب نداشتیم، امنیت فعلی حاصل نمی شد.

    هدف مهم تروریست ها در منطقه مختل کردن امنیت کشور عزیزمان ایران است

    لاریجانی گفت: نشانه مهم تروریست ها در منطقه، مختل کردن امنیت کشور عزیزمان ایران است حتی بعضی از کشورهای منطقه به آنان کمک می کنند، حال این کشورها در بیان یک چیز می گویند و در عمل کار دیگری انجام می دهند؛ آیا که تجهیزات داعش از کره مریخ به دست آنان نرسیده بلکه همین کشورها میلیاردها تسلیحات سنگین را به این گروه ها داده اند.

    وی ادامه داد: از طرفی گاهی دشمنی ها به صورت علنی می شود به طوری که بعضی از گروهک های تروریستی را در منطقه را تجهیز کرده تا کارهای ایذایی در شرق و غرب کشور انجام بدهند. ولی در هر صورت بعضی از کشورها که به تروریست ها کمک می کنند؛ این عنوان را بدانند که اگر بخواهند به کشور عزیزمان ایران جسارت کنند، ملت کشور عزیزمان ایران آنان را نقره داغ می کند به علت اینکه ما در مسئله امنیت ملی با هیچ کس شوخی نداریم.

    مسئولان باید از امنیت مردم صیانت کنند

    لاریجانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید از امنیت مردم صیانت کنند، افزود: در بحران منطقه، کشور عزیزمان ایران اسلامی از امنیت مطلوبی برخوردار هست؛ این در حالی است که کشورهای دیگر دچار یک دریدگی از نظر امنیتی شده است اند، ولی جمهوری اسلامی با زحمات نیروهای نظامی، سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح و بسیج و اطلاعات از امنیت برخوردار است.

    وی ادامه داد: اگر به طور مثال امروز راجع به کمبودهای منطقه بیضا شهرستان سپیدان صحبت می کنیم به علت این است که مسئله امنیتی وجود ندارد، آیا که اگر امنیت وجود نداشته باشد، ابتدا باید بحث برقراری امنیت در اولویت قرار بگیرد.

    باید قدردان مجاهدت های شهدایی مانند اسکندری و حججی باشیم

    رئیس مجلس افزود: روحیه مجاهدت در کشور ما عمیق شده است و جوانان با علاقه به دورترین مناطق می روند تا دشمن های را سرکوب کنند که توصیه قابل ارزشی هست. روحیه مجاهدت و شهادت طلبی در جمهوری اسلامی وجود دارد و شهید سردار اسکندری نیز به مانند شهید حججی به شهادت رسیده ؛ بنابراین باید قدردان ایثارگران و شهدا باشیم.

    لاریجانی اظهار کرد: یکی از آرزوی بزرگ های انقلاب، ایجاد عدالت در کشور بود و مفهوم عدالت به این صورت است که زمینه ای فراهم شود تا هر کس هر استعدادی دارد، شکوفا کند. به طور مثال اگر جوانی در بخش کشاورزی یا صنعت استعداد دارد، بتواند استعدادهایش را بالفعل کند.وی تصریح کرد: باید در کشور به اقتصاد ثروت زا توجه شود آیا که در دنیا در زمینه تولید مسابقه وجود داشته و اگر کشوری در انجام این مهم موفق باشد، می تواند زندگی خوب را جهت مردمش ایجاد کند.

    اقتصاد پویا و نیرومند از درون تکنولوژی های نو به وجود می آید

    رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به مقوله تکنولوژی های نو و به روز مهم است لیکن اقتصاد پویا و نیرومند از درون تکنولوژی های نو به وجود می آید و مقام معظم رهبری نیز روی عنوان تقویت تولید تأکید دارند.

    وی با اشاره به بیان دغدغه های مردم از زبان مسئولان بخش بیضا گفت: اگر درد دل هایی که در این گونه جلسات از سوی مناطق متفاوت بیان می شود، جهت انتقال مطلب باشد، عنوان خوبی هست؛ ولی باید جهت برطرف پرسشها اراده داشت.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمدهای کشور محدود هست، گفت: هزینه های ادارات در کشور بالا هست، بنابراین باید توجه داشت درآمدهای فعلی از فروش نفت و مالیات حاصل می شود که امروز قیمت نفت نیز کم کردن یافته البته حتی اگر قیمت نفت بالا نیز باشد، باید روش اصلاح شود.

    تأکید برنامه ششم توسعه در کم کردن جمعیت بخش اداری کشور

    لاریجانی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تأکید شده است که از بخش اداری کشور کاسته شود ولی این کار نیاز به برنامه ریزی دارد، در حال حاضر معلمان و بازنشستگان از اوضاع دریافتی خود رضایت ندارند و اظهار می کنند که باید همسان سازی انجام شود ولی دولت نیز به علت کمبود منابع، نمی تواند این کار را به صورت کامل انجام دهد.

    وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری بر روی مسئله کوچک سازی دولت تأکید دارد و اگر این مهم انجام شود، منابع جهت انجام کارهای عمرانی فراهم می شود. مدیر نهاد قانونگذاری با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورزان گفت: ممکن است در حال حاضر واردات گندم جهت کشور هزینه کمتری داشته باشد؛ ولی گندم محصول استراتژیک بوده و باید در زمینه تقویت تولید محصولات استراتژیک، کارها مناسب انجام شود تا به خودکفایی دست یافت.

    کشور عزیزمان ایران در مسئله امنیت ملی شوخی ندارد/ لاریجانی

    اختصاص اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی جهت توسعه اشتغال روستایی با اذن رهبر معظم انقلاب

    لاریجانی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع با کمک و اذن مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است تا صرف اشتغال روستاییان و مردم شهرهای کوچک شود که این عنوان می تواند به تقویت بخش تولید یاری کند و از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری کند آیا که در حال حاضر بر اساس آمارها حدود ۲۵ درصد از جمعیت کشور در دِه زندگی می کنند که حتی از آمارهای جهانی نیز از این میزان کمتر است.

    وی با تأکید بر لزوم تقویت اقتصاد روستاها گفت: حمایت های مورد نیاز از کسانی که در روستاها اقدام به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کنند، صورت خواهد گرفت.

    نقش بخش های فرهنگی و روحانیون در مردمی شدن بخش تولید و اقتصاد

    وی افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند تولیدگران مانند مجاهدان هستند، این عنوان بیانگر این است که توجه به تولید و اقتصاد باید بسیار جدی گرفته شود و روحانیون نیز در راهنمایی مردم جهت نقش آفرینی در تولید می توانند نقش مهمی داشته باشند. البته باید کارهای فرهنگی دیگر نیز از طریق صدا و سیما و دستگاه های ذیربط در این راستا انجام شود.

    لاریجانی با بیان اینکه توجه به مباحث فرهنگی توصیه بسیار مهمی هست، گفت: با انجام کارهای فرهنگی می توان علاقه جهت مجاهدت در دل ها پروراند و نباید فراموش کرد به علت نقش حوزه های علمیه و روحانیت بودند که امروز مردم در ایام ماه محرم جهت امام حسین (ع) عزاداری می کنند؛ بنابراین نقش روحانیت در انجام کارهای فرهنگی بسیار مهم است.

    روحانیت نباید اصطلاحاً مواجب بگیر دولت باشد

    رئیس مجلس ادامه داد: در چند سال اخیر ردیف های بودجه ای جهت انجام کارهای عمرانی در حوزه های علمیه و مصلی ها در نظر گرفته شده است است ولی روحانیت نباید اصطلاحاً مواجب بگیر دولت باشد حتی اگر آن دولت، دولت جمهوری اسلامی باشد. به علت اینکه باید روحانیت با استقلال بتواند حرف مردم را بزند بنابراین اگر از دولت مواجب بگیرد، به طور طبیعی مجبور به ملاحظه می شود؛ در این راستا شهید مطهری نیز بر لزوم استقلال روحانیت تأکید داشتند.

    وی با اشاره به تلاش های خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس جهت برطرف پرسشها منطقه گفت: در طول سفر به شهرهای استان فارس، از نیازها و امکانات مناطق متفاوت این استان اطلاع یافتم و باید این مباحث در برنامه ریزی ها، لحاظ و عنوان برطرف پرسشها پیگیری شود.

    لاریجانی افزود: باید پول گندمکاران به موقع پرداخت شود و اینکه این مهم با تأخیر انجام می شود، خجالت آور است و در این راستا سفارشات مورد نیاز به وزیر جهاد کشاورزی و مدیر شرکت برنامه و بودجه انجام می شود.

    رئیس مجلس گفت: بحث ارتقای بخشداری منطقه بیضا به فرمانداری پیگیری می شود و در هر صورت امیدوارم با تلاش و کوشش، پرسشها مردم منطقه برطرف شود. وی در آخر خاطرنشان کرد: علیرغم دسیسه های دشمن های در سطح بین الملل و منطقه، نظام جمهوری اسلامی راه خود را ادامه می دهد و تصمیمات صحیح اتخاذ می کند.

    بر اساس این گزارش در طول مسیر سفر دکتر لاریجانی از شهرستان مرودشت به بخش بیضا در شهرستان مرودشت، مردم روستای شیخ عبود به استقبال دکتر لاریجانی آمدند و مدیر مجلس شورای اسلامی نیز در میان آنها حضور یافت و در جریان مشکلاتشان قرار گرفت.همچنین مدیر مجلس شورای اسلامی در گلزار شهدای این دِه حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

    در آخر این مراسم خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور لاریجانی در این منطقه گفت: کارها مورد نیاز جهت ارتقای بخشداری بخش بیضا به شهرستان صورت گرفته و امیدوارم کمک های مورد نیاز در این رابطه انجام شود. همچنین باید به معضل بیکاری در این منطقه توجه جدی شود.


    منبع: ایسنا

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | رهبر معظم انقلاب | علی لاریجانی | ولایت فقیه | لاریجانی | انقلاب | اقتصاد | اقتصادی | ایران | امنیت | اقتصاد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • افست کتاب لاتین
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو