گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » تهدیدات اینترنت جدی است

    تهدیدات اینترنت جدی است

    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با حضور در گفتگوی خاص خبری به بررسی عملکرد نیروی انتظامی از امنیت عمومی تا پرسشها ترافیکی پرداخت.

    تهدیدات اینترنت جدی است

    تهدیدات اینترنت جدی است

    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با حضور در گفتگوی خاص خبری به بررسی عملکرد نیروی انتظامی از امنیت عمومی تا پرسشها ترافیکی پرداخت.

    به گزارش بیاکافه به نقل از گروه تحریریه سایت، سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی عملکرد نیروی انتظامی از امنیت عمومی تا پرسشها ترافیکی پرداخت.
    سردار مومنی در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه با قرارگاه مبارزه با دزدی ریل گذاری جهت کم کردن دزدی انجام شده است هست، گفت: برنامه ما در این است که سالی ۴- ۵ درصد کم کردن دزدی داشته باشیم تا در نهایت روند کم کردن دزدی جهت مردم محسوس باشد.

    عبارات مهم : نیروی انتظامی – اینترنت
    وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در سال ۹۶ هم با همه ظرفیت ها استمرار پیدا خواهد کرد، ادامه دارد: طی دو سه سال گذشته روند مناسبی داشتیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
    قوانین باید بازدارندگی مورد نیاز را داشته باشد
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ و ۹۵ هم دزدی خرد و هم دزدی مهم کم کردن یافته هست، عنوان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵، ۴ الی ۵ درصد دزدی کم کردن داشته هست، در سال ۹۶ دزدی های خرد اندکی زیاد کردن داشت، ولی دزدی های مهم کم کردن یافته است لذا باید قوانین بازدارندگی مورد نیاز را داشته باشد و از سوی دیگر باید در قوانین اصلاحاتی به عمل آید.
    وی با اشاره به اینکه همه نهاد های فرهنگ ساز و اقتصادی باید کمک کنند تا بستر جرم از بین برود، ادامه داد: بعضی از جرائم در مقاطع خاص زیاد کردن پیدا می کند و نیاز به طرح خاص دارند لذا باید اذعان داشت که طرح می تواند روند افزایشی را کم کردن دهد.
    نرخ جرم در کشور ما پایین است
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تصریح کرد: قیمت جرم در کشور ما مخصوصا جرائم خشن نسبت به سایر کشور ها پایین تر هست، بر اساس آخرین آمار ها قیمت جرم در کشور ما پایین است.
    وی افزود: در سال ۸۴، ۲ هزار و ۳۷۴ فقره قتل داشتیم این در حالی است که در سال ۹۵ این رقم به ۱۷۷۵ فقره رسید، بازتاب جرائم خشن به علت وجود اینترنت زیاد شده است است.
    سردار مومنی با اشاره به اینکه عملکرد پلیس مطلق نیست، ولی ما رو به جلو هستیم گفت: عنوان پاکسازی و جمع آوری معتادان عنوان انسان است و همانند مباحث محیط زیستی و سایر موارد نیست، به طوری که جهت این عنوان پرونده تشکیل و تحویل محاکم داده می شوند.
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مجرم تولید می شود و وظیفه ما برخورد با آن هست، افزود: ممکن است محدودیت هایی به لحاظ نگهداری مجرمان وجود داشته باشد لذا عنوان از بین بردن جرم کاری دسته جمعی است به گونه ای که با همت همه دستگاه ها توانسته ایم روند کاهشی در جرم داشته باشیم.
    وی با اشاره به اینکه از ۱۰ سال گذشته تاکنون روند کاهشی را در جرائم مهم مانند قتل داشتیم، بیان کرد: روند رو به جلو است و ناامید نیستیم، ولی انتظار جامعه زیاد از این هاست.
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه آینده نگری ماه در این است که طی دو برنامه پنج ساله جرائم را به حداقل ممکن برسانیم، ادامه داد: باید اقدام به تولید امنیت عینی کرد به گونه ای که با گسترده شدن اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … همه باید کمک کنند تا آرامش و امنیت تامین شود.
    سردار مومنی با اشاره به اینکه باید تلاش بیشتری در جهت امنیت عینی، امنیت ذهنی و روانی شهروندان داشته باشیم، عنوان کرد: با تولید، توزیع و ترانزیت مواد مخدر به صورت یکسان برخورد می کنیم ولی متاسفانه در مقابله با مواد مخدر تنها هستیم و کشور های دیگر به این مسئله توجهی نمی کنند.
    وی با اشاره به اینکه از زمانی که کشور های فرامنطقه ای در افغانستان حضور پیدا کرده اند تولید مواد مخدر در کشور های همسایه زیاد شده است هست، اضافه کرد: تقاضا در کشور های اروپایی زیاد کردن یافته است و ممکن است شکل مواد مخدر عوض کردن کرده باشد لذا در جایی هستیم که مسیر عبور موادمخدر ترانزیتی است.
    ۷۶ درصد کشفیات مواد مخدر در ۵ استان شرقی کشور است
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد کشفیات مواد مخدر در ۵ استان شرقی کشور هست، افزود: آمار معتادان به نسبت جمعیت کم کردن یافته هست، ولی مبارزه به تنهایی کافی نیست بلکه باید به پیشگیری و درمان هم توجه کرد.
    وی با اشاره به اینکه طی نظرسنجی به عمل آمده مردم اعلام کردند که بزرگترین دغدغه آن ها مواد مخدر هست، گفت: ما حرف های خود را در مجامع بین المللی می زنیم، ولی باید به همه کشور ها بگوییم، کاری که سربازان، افسران، نیروی انتظامی و مردم کشور عزیزمان ایران انجام می دهند جهت آن ها هم نیز هست.
    سردار مومنی با اشاره به اینکه باید در بعضی استاندارد ها عوض کردن ایجاد شود، ادامه داد: جهت نگهداری معتادان باید شرکت و متولی مشخصی داشته باشیم و باید مشخص شود که مسئولیت نگهداری آن ها با چه کسی است.
    تعداد معتادان متجاهر خیابانی کم کردن یافته است
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه نهاد های قانونگذار باید به صورت صریح و روشن متولی نگهداری معتادان را مشخص کنند، افزود: تعداد معتادان متجاهر خیابانی کم کردن یافته است.
    سردار مومنی با بیان اینکه چراغ های راهنمایی به علت هوشمند بودن خودشان تنظیم می شوند، گفت: ترافیک با استفاده از ابزار های نوین ساماندهی می شود.
    ۴۳ درصد جرائم در اینترنت است
    وی با بیان اینکه بیش از ۴۳ درصد جرایم در اینترنت رشد داشته و از سوی دیگر کشفیاتمان بیش از ۸۰ درصد در این حوزه بوده هست، عنوان کرد: مخالف اینترنت نیستیم، ولی تهدیدات در اینترنت واقعاً جدی است.
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه باید اینترنت ساماندهی شود لذا به عنوان اینترنت نباید نگاه بخشی و جناحی داشت، افزود: پلیس فتا جوان است و در ۵-۶ سال گذشته راه اندازی شده است است.
    سردار مومنی در پاسخ به پرسش دیگری راجع به شماره گذاری ماشین ها گفت: این عنوان هیچ ارتباطی به پلیس ندارد، شماره گذاری ماشین ها آخر کار هست، لذا این سوال، چون پلیس در دسترس است پرسیده می شود، پاسخ به این پرسش را باید از تدوین کننده مقررات و وزارت صنایع پرسید.
    در حال راه اندازی پلیس گمرک و بنادر هستیم
    وی اظهار داشت: ساختار پلیس گمرک و بنادر در ساختار نیروی انتظامی تصویب شده است است و در حال راه اندازی پلیس گمرک و بنادر هستیم، نفس حضور پلیس بازدارنده است.
    جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی همه باید تلاش کنیم تا اقتصاد ملی و کسب و کار توسعه پیدا کند، ولی واقعاً قاچاق کالا مانع تولید ملی شده است است.
    وی با اشاره به اینکه باید کنترل از مبدأ انجام شود، گفت: قبل از ورود کالا به بندر باید کنترل های مورد نیاز انجام شود لذا خیلی از کالا ها در دریا نیست هنگامی که در داخل بندر و گمرک می آیند به علت عوض کردن اظهار و عوض کردن اوضاع قاچاق می شود.
    سردار مومنی با اشاره به اینکه نظارت و کنترل کارمان است نه ارزیابی ادامه داد: باید یکپارچگی در کنترل باشد، بیش از ۶۰ درصد واردات کالا از بندر شهید رجایی است که باید به صورت صددرصد مورد کنترل قرار بگیرند.


    منبع: گروه تحریریه سایت

    واژه های کلیدی: نیروی انتظامی | اینترنت | کنترل | امنیت |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی