حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تصویر العمل سرمایه‌گذاران خارجی به یاوه‌گویی ترامپ تنها یک پوزخند است ، س

    تصویر العمل سرمایه‌گذاران خارجی به یاوه‌گویی ترامپ تنها یک پوزخند است ، س

    مجلس شورای اسلامی | صحبت های ترامپ | سرمایه گذاری | ایالات متحده | کشورهای دیگر | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | وزیر اقتصاد | سرمایه گذار | روز گذشته | آمری

    تصویر العمل سرمایه‌گذاران خارجی به یاوه‌گویی ترامپ تنها یک پوزخند است ، س

    آرامش حاکم بر بازار و اقتصاد کشور عزیزمان ایران بعد از موضع گیری ترامپ،این واقعیت را به تصویر می کشد که توان، اقتدار و نفوذ منطقه ای و بین المللی کشور عزیزمان ایران در سالیان اخیر،بیش از پیش فزونی یافته و استمرار رویکرد فعلی کاخ سفید، جز انزوای هر چه زیاد واشنگتن،نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – صحبت های ترامپ
    به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،سخنان و به تعبیر صحیح تر،گزافه گویی و زیاده گویی های دونالد ترامپ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و مردم این مرز و بوم،بار دیگر اثبات نمود که مدیر جمهور ایالات متحده نه تنها با اصول و الفبای دنیای سیاست بیگانه است،بلکه از هوشمندی و اقتضائاتِ مورد نیاز جهت مسند و جایگاهی همچون ریاست جمهوری نیز برخوردار نمی باشد.

    عصبانیت وی و طرح مطالب و مباحث بی پایه و اساس و فاقد اعتبار علمی،بی اطلاعی از قواعد بین المللی، نا آگاهی و شاید تجاهل به موقعیت جغرافیایی خاورمیانه و یکی از قدیمی ترین و متمدن ترین کشورهای حوزه مذکور(ایران)،بار دیگر بی کفایتی ترامپ را در مسند مدیر جمهوری ایالات متحده به اثبات رساند.

    البته بیانات وی آنچنان هم غیر منتظره و تعجب آور نبود،به واقع سخنان وی استمرارِ رویکرد و موضع گیری هایی است که از وقت مسابقه های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نمود پیدا کرد و علی رغم انتظار بعضی از کارشناسان سیاسی مبنی بر پخته تر شدن تدریجی ترامپ،وی همچنان بر همان روال گذشته گام بر می دارد، رویه ای که بر احساسات و هیجانات افسار گسیخته و فاقد پشتونه استوار است.

    با همه این اوصاف،بدون تردید یکی از مهم ترین اهداف کاخ سفید و شخص ترامپ از موضع گیری قریب به ۴۸ ساعت گذشته خود علیه ایران،به بی ثبات کردن کشور عزیزمان ایران و ایجاد بن بست و انسداد در مسیر پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان ایران اسلامی و همچنین اخلال در اقتصاد و بازار کشور عزیزمان ایران معطوف می شود،هدفی که با روش هایی غیر حرفه ای و بسیار سخیف از سوی بعضی مقامات و مشاوران کاخ سفید در حال پیگیری می باشد.

    در طول سالیان و سنوات گذشته اهداف مذکور تحت عنوان تحریم های فلج کننده نمود و بروز پیدا می کرد و عمده تمرکز این تحریم ها نیز بر فشارها و انزوای مضاعف و روز افزون اقتصادیِ کشور عزیزمان ایران معطوف می شد ولی شرایط حاکم و فعلیِ جاری و ساری در کشور عزیزمان ایران و همچنین مناسبات بین المللی و منطقه ای بسیار متفاوت تر از آن دوران به نظر می رسد.

    برخلاف انتظار بعضی از معاندان نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و البته گمانه زنی های معدودی از تحلیلگران،اقتصاد و شرایط حاکم بر بازار کشور عزیزمان ایران نه تنها ملتب نشد،بلکه اندک احتمالاتی که در ارتباط با امکان بروز شوک اقتصادی به کشور عزیزمان ایران مطرح بود نیز تحقق نیافت و سمت و سوی پیکان اقتصاد کشور بر همان منوال پیش از بیانات ترامپ و تاحدودی در جهت آرامش و ثبات نسبی سوق پیدا کرد.

    کاهش قیمت دلار بعد از گزافه گویی های مدیر جمهور ایالات متحده،عادی بودن بازار طلا و ارز،همگی نشانه هایی است از بی اثر بودن موضع گیری های ترامپ علیه کشور عزیزمان ایران می باشد.

    یکی از نکات کم سابقه در طول چند دهه اخیر به شکاف و اختلاف نظر جدی اتحادیه اروپا با کاخ سفید بر سر مواضع مطروحه از سوی ترامپ علیه کشور عزیزمان ایران معطوف می شود که می توان از آن تحت عنوان رخداد یا پدیده ای تازه و نوظهور یاد نمود،موضوعی که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و صاحب نظران سیاسی و اقتصادی از آن تحت عنوان انزوای ایالات متحده یاد می کنند.

    به واقع اجماع جهانی کشورهای قدرتمند دنیا به مانند گذشته یکدست نمی باشد و نمود بارز این شکاف و انفکاک را می توان در بیانیه یکسان آلمان،انگلستان و فرانسه مشاهده نمود که علی رغم نظر و تصور ایالات متحده،تلویحا و تصریحا بر پای بندی کشور عزیزمان ایران به برجام و معقولانه بودن ساز و کار ترسیم شده است از سوی کشور عزیزمان ایران و نظام بین المللی تاکید می ورزد.

    اگرچه در ارتباط با نحوه اجرای برجام نقدها و ایراداتی متوجه مذاکرات هسته ای و برنامه اقدام جامع یکسان موسوم به برجام می باشد،اما شکسته شدن اجماع علیه کشور عزیزمان ایران اسلامی و مبرهن شدن این واقعیت که تحریم های گذشته ناعادلانه،غیر سازنده و بی نتیجه بوده،دستاوردی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان باید جهت حفظ آن تلاش شود.

    بدون تردید،اتحادیه اروپا نه از حیث حفظ منافع مردم ایران،بلکه به علت اقتدار و توانمندی و نفوذ منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران ،خود را مکلف به تمکین و تایید برجام و رعایت قواعد مطروحه در این توافق می بیند،اقتدار و عزتی که نتیجه و ماحصل هوشمندی دلسوزان نظام و انقلاب و وحدت و مقاومت مردم این مرز و بوم می باشد.

    استیصال مدیر جمهوری آمریکا و ناتوانی آن در بخش های متعددی از بیانات دو روز گذشته وی نمود پیدا کرد و شاید اوج آن در به کار بردن واژه مجعولی خلیج ع ر ب ی ملموس و مشهود بود.

    به نظر می رسد خشم ترامپ از پیشرفت روز افزون کشور عزیزمان ایران اسلامی وی را به سمت و سویی سوق داده که با به کاربردن کلمات و واژگان سخیف و بی پایه،موجبات اعلام برائت بسیاری از سیاستمداران و مقامات بین المللی را بوجود آورده است.

    قرابت محتوایی سخنان ترامپ با موضع گیری های رژیم صهیونیستی و عربستان موید این واقعیت است که وی همچنان با آن روحیه کاسب کارانه،تحت تاثیر لابی آیپک و قرار داد ۵۰۰ میلیون دلاری میان واشنگتن و ریاض می باشد.

    به واقع یکی از اشتراکات میان موضع گیری های این مثلث(آمریکا،عربستان و اسرائیل)حول محور یک نشانه واحد می چرخد و آن بر تحمیل و شدت یافتن فشارهای سیاسی و اقتصادی به کشور عزیزمان ایران معطوف می شود،رویکردی که در طول چهار دهه گذشته به انحای مختلف،عملیاتی و اجرایی شده است و همچنان کشور عزیزمان ایران اسلامی با تمامی سختى ها و آسانى ها ها،در مسیر ثبات،اقتدار و عزت گام برداشته است.

    برخی کارشناسان معتقدند تزریق بی ثباتی و انفعال در اقتصاد کشور و جایگاه بین المللی نظام،نخستین نشانه ترامپ از موضع گیری های تند و خصمانه اش علیه کشور عزیزمان ایران به شمار می رود، ولی بسیاری از متحدان دیرین وی بر خلاف گذشته،بلا فاصله بعد از طرح اظهار ترامپ از قطار مستهلک کاخ سفید پیاده شدند،قطاری که فعالان و کارشناسان اقتصادی نیز آن را نا ایمن و غیر قابل اعتماد می پندارند و آن را همسو با منطق و قواعد اقتصادی و سازوکارهای بین المللی تلقی نمی کنند.

    معصومه شمسیان،کارشناس اقتصاد سیاسی،در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،با اشاره به ظرفیت های بالقوه اقتصادی ایران،اظهار داشت:حتی در اوج تحریم نیز،کشور کشور عزیزمان ایران با مقاومت خود نشان داد،آنچه که بر روی کاغذ و تحلیل ها و گمانه زنی ها در قالب نظریات یا مفروضات اقتصادی یا سیاسی پردازش می شود،در ارتباط با حوزه جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و نظام و ساختارِ حاکم بر آن ، معنا و کارکرد چندانی نخواهد داشت.

    وی افزود:قطعا اقتصاد ایران در دوران تحریم ها با پرسشها جدی و عدیده ای مواجه شد،اما انتظار فروپاشی اقتصادِ کشور و تکیه بر انزوای اقتصادی جهت متلاشی ساختن ساختار سیاسی این مرز و بوم،ایده ای بود که با جدیت از سوی بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا در دستور کار قرار داده شد و هر آنچه که گذشت بی نتیجه بودن آن ملموس تر از گذشته هویدا شد.

    شمسیان گفت:عمق پهناور استراتژیک ایران،استعدادهای انسانی،موقعیت سوق الجیشی،همسایگی با ۱۳ کشور ،نفوذ منطقه ای،وحدت ملی،ظرفیت های بالقوه اقتصادی در حوزه دریایی،ثروت عظیم و منابع طبیعی و زیر زمینی انبوه،اعتقادات عمیق و پایدار مذهبی و تعصبات ملیِ جاری و ساری در این کشور،همگی از مولفه هایی است که امروزه بسیاری از کشور عزیزمان ایران شناسان و شرق شناسان که در جرگه مخالفان و معاندان این مرز و بوم قابل تعریف هستند نیز آن را مورد تایید قرار می دهند و این شاخصه ها،عناصری نیست که با موضع گیری و صحبت سخیف شخصیتی همچون دونالد ترامپ که به عدم تعادل معنوی و روانی شهره است دچار آسیب یا تزلزل شود،امری که آرامش حاکم بر بازار اقتصادی کشور عزیزمان ایران بعد از سخنان وی گواهی بر صحت این ادعا است.

    تصویر العمل سرمایه‌گذاران خارجی به یاوه‌گویی ترامپ تنها یک پوزخند است ، س

    بازتاب سخنان مدیر جمهور ایالات متحده بر اقتصاد ایران

    مهدی طحانی،تحلیلگر بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به سخنان ترامپ و تاثیر آن در بازار سرمایه گفت:با توجه به اوضاع برجام،با سخنان شب گذشته ترامپ در خصوص ایران،انتظار نمی رفت که اوضاع بازار سرمایه عوض کردن محسوسی داشته باشد و روند شاخص بازار دیروز نیز مثبت ارزیابی شد.

    وی افزود:شاید انتظارها بر آن می رفت که صحبت های ترامپ بتواند بر بازار سرمایه گذاری خارجی ایران تاثیر گذار باشد،اما این صحبت ها نیز نتوانست بازار کشور عزیزمان ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

    تقی کبیری،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،با اشاره به قابل آینده نگری بودن موضع ترامپ،عنوان کرد:سخنان وی شوک و تنشی را در اقتصاد کشور ایجاد نکرد و به واقع بیانات وی نتوانست بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد و از رصد و تحلیل اخبار به نظر می رسد که تصویر العمل سرمایه گذران خارجی که قرار بود از صحبت های بترسند، تنها یک پوزخند بوده است.

    محسن جلال پور،رئیس سابق اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کشور عزیزمان ایران نیز می گوید:در عالم واقع،اتفاق جدیدی رخ نداده و اساسا قرار نیست شاهد اتفاق نوظهور و جدیدی در این خصوص باشیم.

    وی در گفت و گویی با رسانه های می افزاید:آمریکا از برجام خارج نشده،اروپا در کنار کشور عزیزمان ایران مانده و مردم کشور عزیزمان ایران همچون گذشته،همدل و همراستا در کنار یکدیگر قرار دارند.

    جلال پور می گوید:ولی ا…سیف و مسعود کرباسیان(به ترتیب مدیر کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد)با یکدیگر تقسیم کار کرده اند،دولت پول کلانی را کنار گذاشته تا نوسان احتمالی بازارها را کنترل کند.

    محمد لاهوتی،عضو شورای گفت و گوی دولت و بخش شخصی نیز در گفت و گویی با رسانه ها در ارتباط با تاثیر سخنان ترامپ بر اقتصاد کشور عنوان کرد:آمریکایی ها با شیطنت می توانند در تجارت خارجی کشور عزیزمان ایران سنگ اندازی کنند ولی تا به حال با این سابقه و تجربه مواجه نبوده ایم که آمریکا جهت کشوری ایجاد مسئله کند و تمامی دنیا در برابر ایالات متحده بایستد و این موضع گیری حتی در رویکرد فرانسه و بریتانیا که در مباحث هسته ای سخت گیرانه با کشور عزیزمان ایران مواجه شدند نیز مشاهده می شود.

    عباس آرگون،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز با اشاره به بد عهدی ها و توطئه ای آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران در طول سالیان و دهه های گذشته می گوید:به هر حال رویکردهای اینچنینی از سوی ایالات متحده،جدید و نوظهور نیست و در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است.

    وی می افزاید:به واقع ایالات متحده بر توافقنامه برجام پایبند نیست،نه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و بنابراین با توجه به اینکه برجام یک توافقنامه بین المللی است و نه توافق با کشور آمریکا،لذا سایر کشورها نیز این اقدام آمریکا را محکوم کرده اند و این رویکرد باعث بی اعتباری ایالات متحده آمریکا نزد سایر شرکای اروپایی شده است است.

    آرگون با اشاره به لزوم پرهیز از تفرقه و تقویت وحدت یکپارچگی و اتکای به توانمندی های داخلی و زیاد کردن توان دفاعی گفت:توسعه زیاد روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و سایر کشورها از جمله چین،روسیه، فرانسه و آلمان و سایر کشورهای اروپایی رویکردی است که گام برداشتن درآن مثمر ثمر به نظر می رسد.

    کشور عزیزمان ایران وابسته اقتصاد ایالات متحده نیست که با هیاهوی ترامپ دچار شوک و تزلزل شود

    محمد محمودی شاه نشین،رئیس مجمع نمایندگان استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی،در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،در ارتباط با بازتاب سخنان مدیر جمهور ایالات متحده بر اقتصادی کشور عزیزمان ایران و دورنما و افقی که جهت این حوزه آینده نگری می شود،گفت:اساسا اقتصاد جمهوری اسلامی ایران،تنیدگی و وابستگی به اقتصاد آمریکا ندارد که با هیاهوهای هیجانی و نامعقولانه ترامپ دچار تزلزل یا شوک شود.

    وی افزود:به واقع سخنان سخیف ترامپ،واشنگتن را در موضع انزوا و تک روی قرار داده و ناپختگی در بیانات وی به میزانی شدید و ملموس بود که اتحادیه اروپا نیز از همسویی با وی اجتناب کرد.

    محمودی شاه نشین گفت:در طول ماه های گذشته،کشورهای بسیاری در کشور عزیزمان ایران سرمایه گذاری کرده اند و هیات های متعددی از فرانسه،آلمان،ایتالیا و…برای عقد قرار داد روانه پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است اند.

    وی افزود:به تبع شرکت ها و کمپانی های بزرگ اقتصادی و سیاسیون اتحادیه اروپا خود را بازیچه پریشان حالی ترامپ نخواهند کرد.

    رئیس مجمع نمایندگان استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:فارغ از این اعلام برائت و ناهمسویی اروپایی ها با واشنگتن در خصوص کشور عزیزمان ایران و برجام،اساسا وابستگی اقتصادی کشور عزیزمان ایران به اروپا نیز به میزانی نیست که در این تلاطمات با شوک عمیقی مواجه شود.

    وی افزود:در دهه های گذشته،وابستگی اقتصادی کشور عزیزمان ایران به نفت در ضریبی فراتر از ۹۵ درصد برآورد می شد که با اتخاذ تدابیر هوشمندانه،در حال حاضر این میزان به کمتر از ۵۰ درصد تقلیل پیدا کرده و از سوی دیگر نگاه دانش بنیان،تکیه بر ظرفیت های داخلی و بومی و سیاست های اقتصاد مقاومتی،بستر و زمینه ای را فراهم نموده که علیرغم وجود بعضی کاستی ها،اقتصاد کشور عزیزمان ایران با تصمیمات افرادی همچون ترامپ،متزلزل نخواهد شد.

    محمودی شاه نشین گفت:عُقَلای دنیا و نظام بین المللی با همه پشت پرده های سیاسی،به واقعیت های سیاسی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران پی برده اند و به اعتقاد بنده این عقلانیت بر احساسات ترامپ و امثال ترامپ می چربد.

    وی افزود:به اعتقاد بنده با رویکردی که در سیاست های اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران مد نظر قرار گرفته،مسیر پیشرفت اقتصادی کشور با قوت ادامه خواهد داشت و هر آنچه پیش برویم شاهد توفیقات بیشتری دراین حوزه خواهیم بود و مصداق بارز آن در ثباتی که بعد از بیانات ترامپ در اقتصاد و بازار کشور عزیزمان ایران جاری و ساری است قابل اثبات می باشد.

    نماینده مردم شهریار،ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:یکی از دستاوردهای بیانات بی اساس ترامپ علیه کشور عزیزمان ایران و سخنانی وقیحانه وی که تاریخ،جغرافیا،حقوق بین الملل و ساز و کارها و قواعد مرسوم بین المللی را زیر سئوال می برد به وحدت و همبستگی مردم کشور عزیزمان ایران باز می گردد که نمی توان و نباید به سادگی از آن گذشت و قطعا با حفظ این انسجام و وحدت،فتح قله های پیشرفت با سرعت و شتاب فزاینده تری تسریع خواهد شد.

    وی افزود:دونالد ترامپ که به دیوانگی شهره است با همه هیاهو و سر و صداهایی که بعضا از او شاهدیم،جرات خروج از برجام را نداشت و با تعریف وقت سه ماهه و انداختن توپ به زمین کنگره به نوعی در صدد خریدن وقت و خروج از فشار افکار عمومی دنیا است و این امر نتیجه مقاومت،وحدت و همدلی مردم و درایت مقامات نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران می باشد.

    مجلس شورای اسلامی | صحبت های ترامپ | سرمایه گذاری | ایالات متحده | کشورهای دیگر | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | وزیر اقتصاد | سرمایه گذار | روز گذشته | آمری

    توسعه روابط اقتصادی و اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی با قُوتِ مضاعف پیگیری شود

    اگرچه لفاظی های ترامپ علیه ایران فاقد نتیجه بوده ،اما نگاه به آینده و آینده نگری تمامی احتمالات سیاسی و اقتصادی،ضرورتی است که منطق و عقلانیت بر آن صحه می گذارد.

    یقینا اتکای به تولید داخلی و حمایت فزاینده از آن،در راستای حصول سیاست های اقتصاد مقاومتی،ضرورتی است که باید به عنوان محوری ترین اولویت مد نظر دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه اقتصادی کشور قرار گیرد.

    جذب سرمایه گذاری خارجی ضرورت دیگری است حصول هر چه مطلوب تر آن مستلزم توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دیگر هست. به واقع هر آنچه ضریب سرمایه گذاری خارجی در کشور عزیزمان ایران تقویت شود علاوه بر دستیابی هر چه زیاد به توفیقات اقتصادی،به الزام به همکاری کشورهای طرف با کشور عزیزمان ایران نیز منتهی خواهد شد.

    به تبع با اشتراک منافع کشورهای خارجی در ایران(ضمن عنایت به تامین منافع و مصالح ملی)هم راستایی و همگامی سرمایه گذاران خارجی و متولیان سیاسی آنها نیز با کشور عزیزمان ایران تقویت خواهد شد و این امر ضرورتی است که بقاء شکسته شدن اجماع جهانی علیه کشور عزیزمان ایران را تقویت خواهد کرد.

    در آخر حفظ وحدت و همدلی میان جناح ها و جریان های سیاسی کشور و مردم در قِبال دشمن قسم خورده ، بنیادی و یکسان کشور عزیزمان ایران اسلامی ضرورت دیگری است که همچون گذشته تضمین کننده منافع ملی و میهنی این مرز وبوم خواهد بود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | صحبت های ترامپ | سرمایه گذاری | ایالات متحده | کشورهای دیگر | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | وزیر اقتصاد | سرمایه گذار | روز گذشته | آمریکایی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی