عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » بخش‌هایی از استان کرکوک تحت کنترل درآمد/ اربیل تکذیب کرد ، شروع عمل

    بخش‌هایی از استان کرکوک تحت کنترل درآمد/ اربیل تکذیب کرد ، شروع عمل

    تلویزیون عراق به نقل از یک منبع عراقی اعلام کرد، ساعاتی بعد از حرکت نیروهای مسلح در کرکوک، مناطق وسیعی در غرب این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده

    بخش‌هایی از استان کرکوک تحت کنترل درآمد/ اربیل تکذیب کرد ، شروع عمل

    شروع عملیات کرکوک با نشانه بازپس گیری چاه های نفت و تسلط بر فرودگاه ها/ تلویزیون عراق: بخش هایی از استان کرکوک تحت کنترل درآمد؛ اربیل تکذیب کرد

    عبارات مهم : نیروهای امنیتی عراق – نیروهای عراقی

    تلویزیون عراق به نقل از یک منبع عراقی اعلام کرد، ساعاتی بعد از حرکت نیروهای مسلح در کرکوک، مناطق وسیعی در غرب این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده هست، یک مسئول در حکومت اقلیم کردستان عراق این خبر را تکذیب کرد.

    نخست وزیر عراق دستور شروع حرکت نیروهای عراقی جهت تسلط بر نقاط مهم کرکوک و بازپس گیری چاه های نفت این استان از پیشمرگه را صادر کرد.

    بخش‌هایی از استان کرکوک تحت کنترل درآمد/ اربیل تکذیب کرد ، شروع عمل

    به گزارش انتخاب، شبکه العربیه مدعی شد که بعد از یک جلسه امنیتی به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر عراق، نیروهای عراقی عملیات کرکوک را جهت بازپس گیری چاههای نفت که در کنترل نیروهای پیشمرگه هست، شروع کردند.دقایقی بعد شبکه خبری «رووداو» کردستان عراق، به نقل از تلویزیون عراق گزارش داد که حیدر العبادی، دستور شروع عملیات جهت کنترل نیروهای امنیتی این کشور بر کرکوک و چاه های نفتی این منطقه را صادر کرده است.

    طبق دستور نخست وزیر، نیروهای امنیتی عراق وظیفه دارند کنترل و امنیت پایگاه های نظامی و تأسیسات متعلق به دولت فدرال را تأمین و تضمین کنند.نیروهای عراقی می گویند که به آنها دستور داده شده است تا جای ممکن از بروز درگیری خودداری و با پیشمرگه همکاری و از جان همه شهروندان عراقی ساکن در کرکوک محافظت کنند.

    تلویزیون عراق به نقل از یک منبع عراقی اعلام کرد، ساعاتی بعد از حرکت نیروهای مسلح در کرکوک، مناطق وسیعی در غرب این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده

    حیدر العبادی در نطق تلویزیونی خود همچنین از همه ساکنان کرکوک خواست با نیروهای عراقی همکاری کنند.

    براساس گزارش ها، در ابتدای شروع حرکت نیروهای عراقی نیز مقاومتی از سوی پیشمرگه گزارش نشد. با این حال شبکه رووداو از شنیده شدن صدای تیراندازی در بعضی مناطق خبر داد.

    براساس گزارش های خبری، نیروهای عراقی از سمت منطقه «تعزا» در جنوب کرکوک حرکت خود را شروع کردند و وارد کرکوک شدند.شبکه العربیه نقل از تلویزیون عراق گزارش داد که نیروهای عراقی بر بخش بزرگی از کرکوک از جمله پایگاه خالد تسلط یافته و در نزدیکی منطقه صنعتی کرکوک هستند.منابع کردی همچنین گزارش دادند که نیروهای عراقی درحال حرکت به سمت پایگاه نظامی مهم K1 هستند که در کنترل نیروهای پیشمرگه است.

    بخش‌هایی از استان کرکوک تحت کنترل درآمد/ اربیل تکذیب کرد ، شروع عمل

    شبکه خبری آفاق نیز گزارش داد که نیروهای عراقی بر فرودگاه کرکوک، بعضی مناطق نفتی و پایگاه k1 تسلط یافته اند ولی منابع کردستان می گویند که این مناطق هنوز در کنترل پیشمرگه هست. این گزارش می گوید که تاکنون هیچ گلوله ای شلیک نشده و هیج تلفاتی نیز گزارش نشده است با این حال بعضی منابع کردی از وجود درگیری و تبادل آتش توپخانه در جنوب کرکوک و منطقه اطراف صنعتی کرکوک خبر داده اند.

    فرمانده پلیس فدرال عراق در کرکوک می گوید «ما وظیفه داریم از همه شهروندان عراقی محافظت کنیم».نیروهای عراقی از چند روز پیش به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق در اطراف کرکوک مستقر شده است بودند. نخست وزیر عراق پنجشنبه هفته گذشته جهت ورود نیروهای پلیس فدرال به کرکوک ضرب الاجل ۴۸ ساعته تعیین کرده بود که ۲۴ ساعت دیگر هم تمدید شده است بود.مقامات کردستان عراق طی روزهای گذشته نیروهای پیشمرگه زیادی را از مناطق اطراف به داخل کرکوک انتقال یافته کرده و در آنجا مستقر کرده اند.

    تلویزیون عراق به نقل از یک منبع عراقی اعلام کرد، ساعاتی بعد از حرکت نیروهای مسلح در کرکوک، مناطق وسیعی در غرب این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده

    تنش میان بغداد و اربیل بعد از آن شروع شد که مسعود بارزانی در حرکتی یکجانبه، در روز بیست وپنجم سپتامبر، همه پرسی جدایی کردستان از عراق برگزار کرد. بغداد این اقدام را خلاف قانون اساسی و وحدت ارضی عراق دانست و با آن مخالفت کرد.

    علاوه بر بغداد، همسایگان عراق، بعضی نهادهای منطقه ای و بین المللی مانند اتحادیه عرب و شرکت ملل نیز با این همه پرسی مخالفت کرده بودند.

    بخش‌هایی از استان کرکوک تحت کنترل درآمد/ اربیل تکذیب کرد ، شروع عمل

    تلویزیون عراق: بخش هایی از استان کرکوک تحت کنترل در آمد

    تلویزیون عراق به نقل از یک منبع عراقی اعلام کرد، ساعاتی بعد از حرکت نیروهای مسلح در کرکوک، مناطق وسیعی در غرب این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده هست، یک مسئول در حکومت اقلیم کردستان عراق این خبر را تکذیب کرد.

    ساعاتی بعد از دستور نخست وزیر عراق جهت شروع حرکت نیروهای عراقی در استان کرکوک جهت تحت کنترل گرفتن نقاط مهم، گفته می شود «نیروهای امنیتی بر مناطق وسیعی از [غرب] این استان مسلط شدند».

    یک منبع امنیتی که نامش فاش نشد، به شبکه خبری السومریه عراق گفت: «نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم و لشگر نُهم زرهی ارتش به همراه پلیس فدرال موفق شدند بر مناطق وسیعی از کرکوک مسلط شوند… این امر بدون هیچ درگیری با نیروهای پیشمرگه در استان، رخ داد».

    به گفته این منبع، «نیروهای وابسته به الحشد الشعبی نیز تحت فرماندهی عملیات مشترک، در خارج از کرکوک در حال کمک به نیروهای مسلح هستند».

    دستور نخست وزیر و جنبش استاندار برکنار شده

    دقایق اولیه بامداد امروز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق، دستور داد تا نیروهای مسلح عراق، امنیت کرکوک را بر عهده بگیرند و بر این استان مسلط شوند و در عین حال همه مردم را تحت حمایت قرار بدهند. در مقابل، «نجم الدین کریم» استاندار کرکوک که پارلمان عراق او را برکنار کرده هست، نیروهای پیشمرگه را به درگیری با نیروهای مسلح عراق تحرک کرد.

    شبکه خبری المیادین گزارش داد که استاندار برکنار شده است کرکوک، ضمن جنبش نیروهای پیشمرگه به درگیری، این استان را به مقصد سلیمانیه ترک کرده است.

    بامداد امروز، «شورای امنیت منطقه کردستان» عراق نیز حرکت نیروهای عراقی در این استان را تأیید کرد و گفت که نیروهای مسلح عراقی در صدد تسلط بر میادین نفتی کرکوک هستند.

    تسلط بر یک پایگاه و بعضی میادین نفتی و تکذیب اربیل

    طبق گزارش تلویزیون عراق، نیروهای عراقی در ساعات اولیه حرکت خود در استان کرکوک، بر مناطق وسیعی از منطقه مشمول بر چند میدان نفتی در غرب شهر، مسلط شدند ولی منابع رسمی در کردستان در صحت این خبر ابراز تردید کردند.

    تلویزیون عراق مدعی شده است است که نیروهای امنیتی در ساعات اولیه حرکت در استان کرکوک، موفق شده است اند بر بعضی میادین نفتی در غرب شهر مسلط شوند؛ امری که اربیل آن را رد کرده است.

    همچنین شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از خبرنگار خود در بغداد و اربیل گزارش داد، قبل از آنکه درگیری میان طرفین شروع شود، نیروهای مسلح عراق بر پایگاه نظامی «خالد» مسلط شدند و نیروهای پیشمرگه از آن فرار کردند.

    روسیا الیوم افزود: نیروهای عراقی بر مناطق غربی منطقه «الدبس» در استان مسلط شدند و نیروهای «مبارزه با تروریسم» خود را به نزدیک شهر رسانده اند و مردم ترکمان و عرب از اهالی روستاهای اطراف از آنان استقبال کرده اند.

    در عین حال، رویترز به نقل از یک مسئول امنیتی در دولت کردستان عراق، این خبر تلویزیون عراق را رد کرد که نیروهای عراقی به شهر نزدیک یا بر منطقه ای مسلط شده است باشند و گفت که میادین نفتی و پایگاه هوایی در غرب کرکوک هنوز تحت کنترل نیروهای کُرد است.

    چه مناطقی تحت کنترل در آمده است؟

    شبکه خبری «الفرات» عراق به نقل از فرماندهی عملیات یکسان عراق گزارش داد که نیروهای پلیس فدرال بر چند نقطه در استان کرکوک مسلط شده است و نیروهای پیشمرگه از آن بیرون رانده شده است اند.

    طبق بیانیه فرماندهی عملیات یکسان عراق، گذرگاه جسر خالد، مسیر «الریاض – دفتر خالد» و گذرگاه «مریم بیک» و همچنین مسیر «الرشاد – مریم بیک» به سمت «میدان تکریت» و همچنین محله صنعتی ، ترکلان و منطقه یایجی، تحت کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

    در بیانیه آمده است که «تأسیسات گاز شمال، مرکز پلیس و ایستگاه تولید برق کرکوک و همچنین پالایشگاه نزدیک تأسیسات گاز از کنترل نیروهای پیشمرگه خارج شده است و نیروهای امنیتی عراق در حال ادامه دادن به پیشروی خود هستند.

    در این بیانیه اشاره ای به درگیری های احتمالی نشده و آمده است که نیروهای امنیتی بنا بر دستور نخست وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح در حال حرکت جهت حمایت از مردم و تأمین امنیت با همکاری نیروهای پیشمرگه در کل استان هستند.

    درگیری های پراکنده

    به گفته منابع امنیتی در استان کرکوک، درگیری های مسلحانه پراکنده ای در استان رخ داده هست. رسانه های طرفین، یکدیگر را به شروع درگیری متهم می کنند. به گزارش رویترز، یک مسئول در کردستان عراق مدعی شد که «الحشد الشعبی» با پیشمرگه در جنوب کرکوک تبادل آتش توپخانه داشته است.

    روسیا الیوم گزارش کرد که درگیری در منطقه صنعتی در [استان] کرکوک در محور شهرستان طوزخورماتو در جنوب شهر رخ داده و چندین نفر کشته و زخمی شده است اند.

    طبق این گزارش، تعدادی از غیرنظامی ها به علت اقدام پیشمرگه به شلیک خمپاره به مناطق ترکمان نشین در شهرستان طوزخورماتو جان باخته اند.

    «آسو آلمانی» یکی از اعضای حزب «اتحاد میهنی کردستان» به شبکه رووداو گفت که نیروهای پیشمرگه ۱۵ نفر از نیروهای الحشد الشعبی را در درگیری های کرکوک کشته اند.

    واکنش آمریکا

    وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیروهای عراقی و کُردی را به «اجتناب از شدت یافتن تنش» و روی آوردن به گفت وگو جهت حل پرسشها دعوت کرد.

    «لورا سیل» سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: ما به اعمال خشونت، از طرف هر کس که باشد، مخالفیم. ما با اقداماتی که ثبات زداست و تمرکز مبارزه با دولت اسلامی [داعش] را بر هم می زند، مخالفیم. ما به حمایت خود از عراق یکپارچه ادامه خواهیم داد.

    واژه های کلیدی: نیروهای امنیتی عراق | نیروهای عراقی | پایگاه هوایی | نیروهای مسلح | تلویزیون | تلویزیون | کردستان | کنترل | کرکوک | اربیل

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • جعبه هدیه کتاب