برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تعطیلی مرغداری‌ها یکی بعد از دیگری ، نفس‌های صنعت طیور به شماره افتاد

    تعطیلی مرغداری‌ها یکی بعد از دیگری ، نفس‌های صنعت طیور به شماره افتاد

    دردسرهای مرغداران تمامی ندارد، آیا که طی یک ماه اخیر قیمت مرغ دستخوش تحولاتی شده است که صنعت طیور را به شدت متضرر کرد.

    تعطیلی مرغداری‌ها یکی بعد از دیگری ، نفس‌های صنعت طیور به شماره افتاد

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، انگار دردسرهای مرغداران تمامی ندارد،چرا که طی یک ماه اخیر قیمت مرغ دستخوش تحولاتی شده است که صنعت طیور را به شدت متضرر کرد.

    با توجه به کم کردن قدرت خرید خانوار و روند مناسب تولید بازار مرغ اشباع شده است که با ادامه این روند شاهد تعطیلی یکی بعد از دیگری مرغداری ها خواهیم بود.

    براین اساس دو تشکل تولیدکننده مرغ کشور با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی راجع به نحوه خرید مرغ مازاد مرغداران جهت تنظیم بازار به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام و قیمت کم این محصول در بازار گلایه های دارند.

    تعطیلی مرغداری‌ها یکی بعد از دیگری ، نفس‌های صنعت طیور به شماره افتاد

    رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعتقاد است که زیاد کردن قیمت با تصویر العمل شدید مسوولان تنظیم بازار روبرو می شود در حالیکه با افت قیمت کسی به فریاد مرغداران نمی رسد.

    هفته گذشته ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها را ۷۱۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان اعلام کرد که با وجود قیمت فعلی قیمت مرغ در بازار انتظار می رود که به اوضاع کنونی پیگیری شود.

    محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، اظهار کرد: علی رغم اوضاع مناسب تولید، طبق روال همه ساله با کم کردن قیمت مرغ در مهر ماه روبروهستیم که مرغداران نسبت به این امر گلایه هایی دارند.

    وی با انتقاد از نحوه خرید مازاد مرغ مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام افزود: نوع قرارداد شرکت پشتیبانی با اتحادیه ها و تشکل ها یک طرفه هست، آیا که مرغداران علاوه بر تحویل مرغ مازاد باید گارانتی نامه بانکی پرداخت کنند که این امر عقلایی نیست.

    دردسرهای مرغداران تمامی ندارد، آیا که طی یک ماه اخیر قیمت مرغ دستخوش تحولاتی شده است که صنعت طیور را به شدت متضرر کرد.

    کمالی سروستانی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰ درصد پول مرغ را بعد از فروش به مرغداران پرداخت می کند که درنهایت این امر در حفظ و زیاد کردن قیمت تاثیری ندارد.

    به گفته وی انعقاد قرارداد مستقیم شرکت پشتیبانی امور دام با کشتارگاه ها، کم کردن بیش از حد قیمت مرغ زنده را به همراه دارد که این امر به نفع مرغداران نیست.

    کمالی سروستانی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ آماده به طبخ را ۷۱۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان مصوب کرده بود، گفت: با توجه به زیاد کردن بعضی اقلام قرار داده های دامی و قیمت کنونی مرغ زنده، مرغداران مجبور ضرر و زیان هستند که انتظار می رود شرکت پشتیبانی با خرید مستقیم مرغ از تشکل ها از استمرار ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کند.

    **کسی به فریاد مرغداران نمی رسد

    محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به صورت نقدی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۵ هزار تومان و غرفه های میدان میوه و تره بار سطح شهر ۵ هزار و ۷۵۰ تومان است.

    وی با اشاره به اینکه هر کیلو مرغ ۲ هزارتومان کمتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در بازار عرضه می شود، افزود: با استمرار این روند تمامی مرغداران ورشکسته خواهند شد که انتظار می رود پرورش دهندگان مرغ گوشتی در خرید جوجه و جوجه ریزی واحدهای خود تجدید نظر کنند.

    یوسفی با اشاره به آخرین وضع صادرات مرغ بیان کرد: با توجه به آنکه بازارهای صادراتی خواهان مرغ با وزن پایین هستند از این رو توفیق چندانی در امر صادرات نداشتیم، آیا که مرغداران جهت جبران هزینه های خود چاره ای جز زیاد کردن وزن مرغ خود را ندارند.

    تعطیلی مرغداری‌ها یکی بعد از دیگری ، نفس‌های صنعت طیور به شماره افتاد

    به گفته این مقام مسوول آینده نگری می شود که اوضاع کنونی قیمت مرغ تا آخر آذر ماه در بازار ادامه یابد.

    رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام جهت خرید مرغ مازاد مرغداران تنها حاضر به خریداری مرغ با سایز های مخصوصی است که این امر در کنار دریافت گارانتی نامه بانکی و پرداخت ۱۰ درصد پول مرغداران بعد از فروش موجب شده است که آنها میل به چندانی به تحویل مرغ مازاد خود به پشتیبانی امور دام را نداشته باشند.

    به گفته وی در صورت استمرار روند کم کردن قیمت، مرغداران به صورت دسته جمعی خود را باید در دریا غرق کنند.

    یوسفی با بیان اینکه مسوولان به فریاد مرغداران نمی رسند، تصریح کرد: زیاد کردن قیمت مرغ با تصویر العمل شدید مسوولان تنظیم بازار روبرو می شود در حالیکه با استمرار کم کردن قیمت مرغ به مرز ۵ هزار تومان در میدان بهمن کسی به فریاد مرغداران نمی رسد.

    دردسرهای مرغداران تمامی ندارد، آیا که طی یک ماه اخیر قیمت مرغ دستخوش تحولاتی شده است که صنعت طیور را به شدت متضرر کرد.

    ***محدودیتی در خرید مرغ مازاد مرغداران نیست

    یوسف جلوخانی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام و آن اداره کل استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به منظور تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان آمادگی خود جهت خرید مرغ مازاد مرغداران را اعلام کرده است.

    وی افزود: با توجه به انعقاد قرارداد با زنجیره های تولید و تشکل های صنعتی انتظار می رود که طرف های قرارداد نسبت به تحویل مرغ مازاد خود اقدام کنند.

    جلوخانی با اشاره به اینکه دریافت چندانی از سوی زنجیره ها نداشتیم، بیان کرد: این امر بدان معناست که قیمت مرغ در بازار آزاد جهت زنجیره های تولید از صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

    این مقام مسوول ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام مرغ سایز با وزن یک کیلو و ۲۰۰ تا ۲ کیلو خط یک( مرغ در کشتارگاه به صورت دستی پاک شده) را ۶ هزار و ۶۰۰ تومان و خط دو( پاک شده است مکانیزه) را ۶ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می کند.

    تعطیلی مرغداری‌ها یکی بعد از دیگری ، نفس‌های صنعت طیور به شماره افتاد

    به گفته وی علی رغم آنکه محدودیتی در تحویل مرغ مازاد مرغداران وجود ندارد ولی تا کنون رقم تحویلی از تشکل ها چشمگیر نیست.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کشاورزی | خبرنگار | کشاورزی | قرارداد | تنظیم | تجارت | بازار | اخبار اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار