کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۸ ؟

    استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۸ ؟

    سی‌ان‌ان در گزارش تفصیلی به نقل از بعضی محافل داخلی محافظه‌کاران آمریکایی از حاکمیت وحشت و واهمه همگانی بر حزب جمهوری‌خواه خبر می‌دهد. اعضای ارشد حزب و بعضی کمک‌دهندگان

    استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۸ ؟

    استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۸ ؟

    عبارات مهم : دخالت روسیه در انتخابات آمریکا – مجلس نمایندگان

    سی ان ان در گزارش تفصیلی به نقل از بعضی محافل داخلی محافظه کاران آمریکایی از حاکمیت وحشت و واهمه همگانی بر حزب جمهوری خواه خبر می دهد. اعضای ارشد حزب و بعضی کمک دهندگان مالی اعتقاد دارند که اگر در انتخابات ۲۰۱۸ دموکرات ها رهبری مجلس نمایندگان را به عهده بگیرند، آنها قطعا به سوی استیضاح ترامپ پیش خواهند رفت. آلکس کونانت یکی از استراتژیست های جمهوری خواهان گفته است که ترامپ باید روی حفاظت از حزب خود تمرکز کند؛ در غیر این صورت احتمال استیضاح او زیاد کردن خواهد یافت.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛مقامات ارشد کاخ سفید، دستیاران قانون گذاران، کمک کنندگان مالی و مشاوران سیاسی در خفا این پرسش را می پرسند که آیا ترامپ تشخیص نمی دهد از دست دادن مجلس نمایندگان از سوی جمهوری خواهان، کاخ ریاست جمهوری وی را به خطر می اندازد. به گزارش سی ان ان، در بیش از ده ها مصاحبه که جمهوری خواهان داخل و خارج از کاخ سفید با این شبکه خبری داشته اند در پشت صحنه های این گفت وگوها گفتند که عداوت ترامپ با هم حزبی های خود و کمبود دستاوردهای قانونی می تواند حیات ریاست جمهوری وی را به خطر بیندازد.

    استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۸ ؟

    از چند منبع متفاوت نقل شده است است که اهداکنندگان کمک های مالی که به زحمت در تابستان خود را به جسکون هول، در وایومینگ رساندند تا از پل رایان، مدیر مجلس نمایندگان حمایت کنند، به شدت از واکنش‌ها ترامپ ترسیده اند. در میان این تصویرهای ارائه شده است از آینده مجلس نمایندگان گفته شده است است که اگر جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را از دست بدهند، این دموکرات ها هستند که کنترل کمیته های کلیدی را به دست خواهند گرفت. این گفته را الایجا کامینگز، به عنوان مدیر کمیته نظارت بر مجلس نمایندگان هم قبول کرده هست. بیانات بعضی از کسانی که در این نشست حضور داشتند، واضح و روشن بود.

    اگر جمهوری خواهان از این رهگذر زیان ببینند، دموکرات ها با حضور در کمیته های کلیدی، قطعا نمایشی را به اجرا درخواهند آورد که تمامی دستورکارهای محافظه کاران به هوا خواهد رفت و باقی مانده دوره ریاست جمهوری ترامپ مبهم و تاریک خواهد شد و احتمالا این کشتی تازه که به وسیله دموکرات ها به حرکت درخواهد آمد دستور کار خود را به تقویت تجسس از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و بسیاری از محاکم دیگر علیه ترامپ اختصاص خواهند داد.

    سی‌ان‌ان در گزارش تفصیلی به نقل از بعضی محافل داخلی محافظه‌کاران آمریکایی از حاکمیت وحشت و واهمه همگانی بر حزب جمهوری‌خواه خبر می‌دهد. اعضای ارشد حزب و بعضی کمک‌دهندگان

    یکی از کارشناسان آینده نگری کرده اگر دموکرات ها رهبری مجلس نمایندگان را به عهده بگیرند آنها قطعا به سوی استیضاح ترامپ پیش خواهند رفت. آلکس کونانت یکی از استراتژیست های جمهوری خواهان گفته است که ترامپ باید روی حفاظت از حزب خود تمرکز کند. کونانت افزوده است: اولویت مهم ترامپ باید حفظ ریاست جمهوری خود از طریق کمک به جمهوری خواهان کنگره باشد تا اکثریت خود را حفظ کنند. او تصریح می کند: در برابر ترامپ اجازه می دهد متحدانش مانند استیو بنن مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان را تضعیف کند. این اقدام بی پروایانه از نظر سیاسی راحت لوحانه است و ترامپ نمی داند ریاست جمهوری اش با این رویه چگونه به مرز نابودی نزدیک خواهد شد.

    کونانت که در وقت جورج دبلیو بوش در کاخ سفید خدمت می کرد به یاد می آورد زمانی که دموکرات ها انتخابات میان دوره ای را پیروز شدند و کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست گرفتند، چگونه تحقیقات خود را علیه دولت بوش تقویت کردند و چگونه با احضارهای فراوان در کارهای مدیر جمهوری وقت اخلال ایجاد می کردند و مطمئنا این سیل علیه دونالد ترامپ هم به راه خواهد افتاد. کونانت به ترامپ گوشزد می کند: آنها برنامه های کاری ات را فلج خواهند کرد و مطمئنا به طور مداوم حالت دفاعی به خود خواهی گرفت.

    مشکل زیربنایی

    دست بسته بودن جمهوری خواهان و از دست دادن کنترل مجلس نمایندگان از سوی آنها به نحوه گسترده ای در سطح عمومی مطرح شده است هست. ولی پچ پچ هایی که در میان جمهوری خواهان در خفا پیگیری می شود، آنها را کاملا به این نتیجه رسانده است حتی دموکرات هایی که دست خالی هستند می توانند مهر آخر بر ریاست جمهوری ترامپ بزنند.

    استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۸ ؟

    چند جمهوری خواه که خواسته اند نام ارزش فاش نشود در مورد این عنوان حساس گفت وگو کرده اند. یکی از بزرگ ترین اهداکنندگان کمک های مالی به طور شخصی به یکی از سناتورهای جمهوری خواه گفته است: اگر ما بازنده مجلس نمایندگان باشیم او استیضاح خواهد شد. آیا او این عنوان را می فهمد؟ یکی دیگر هم گفته است: طعنه آمیز نیست که استیو بنن همزمان که جهت گزینش شدن ترامپ تقلا کرد جهت استیضاح وی نیز می کوشد؟

    بنن که در کاخ سفید به عنوان مشاور ارشد جهت دولت ترامپ خدمت می کرد و در ماه اوت نیز اخراج شد، در نظر دارد سناتورهای جمهوری خواهی که جهت گزینش مجدد تلاش می کنند، با چالش های زیربنایی روبه رو کند. بنن در ابتدای هفته جاری در یک نشست محافظه کاران گفته است: حالا وقت جنگ با جمهوری خواهان فرا رسیده است.

    سی‌ان‌ان در گزارش تفصیلی به نقل از بعضی محافل داخلی محافظه‌کاران آمریکایی از حاکمیت وحشت و واهمه همگانی بر حزب جمهوری‌خواه خبر می‌دهد. اعضای ارشد حزب و بعضی کمک‌دهندگان

    برخی از جمهوری خواهان هشدار داده اند این آخرین رشته از محاسبات سیاسی (حفظ اکثریت از سوی جمهوری خواهان) است که می تواند مانع سرنگونی مدیر جمهوری ایالات متحده شود. سارا فاگن که به عنوان مدیر سیاسی کاخ سفید در دوران جورج بوش خدمت می کرد، گفته تعداد قانون گذاران می تواند میزان بازرسی ها و تجسس ها را علیه دولت ترامپ مشخص کند. اگر دموکرات ها مجلس نمایندگان را به دست گیرند، آنها به دنبال تضعیف ترامپ خواهند بود و هنوز وی به این عنوان پی نبرده است.

    مارک شورت، مدیر امور قانون گذاری در کاخ سفید می گوید: کاخ سفید هنوز به مفهوم از دست دادن مجلس نمایندگان نرسیده هست. او می افزاید: ما رویکرد شکست پذیرانه در این مورد نداریم. شکی نیست که تاریخ به ما فهمانده است باید در مورد هر چیزی تحقیق شود ولی این لزوما به معنای آن نیست که ما در مسیر شکست حرکت خواهیم کرد. این مشاور ترامپ اصرار دارد که تخریب دموکرات ها می تواند به جمهوری خواهان در کنترل دوباره کنگره کمک کند.

    استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۸ ؟

    شورت تصریح می کند: من اعتقاد دارم ترامپ به شدت از این عنوان آگاه است و می داند که دموکرات ها قصد دارند تا با به دست گرفتن اکثریت وی را استیضاح کنند. شورت می گوید: رویای جمهوری خواهان تا چند ماه این بود که اعضای خانواده ترامپ را به کاپیتول هیل بکشانند و شهادت آنها را بشنوند. یکی از استراتژیست های جمهوری خواهان می گوید که فقط کافی است نگاهی به یک توییت از سوی دونالد ترامپ جونیور انداخته شود عنوان روشن می شود: هنگامی که منزل ای از بین رفت، همه چیز مجددا از نو شروع می شود. یکی دیگر از اعضای موثر و ارشد جمهوری خواهان می گوید: بسیار دردناک است با پای خود به سمت استیضاح حرکت کنیم.

    یکی دیگر از مشاوران جمهوری خواهان در کنگره آینده نگری می کند که دموکرات ها زندگی را جهت ترامپ به جهنم تبدیل خواهند کرد. چند منبع اطلاعاتی تاکید کرده اند که بارها به طور آشکار در کاخ سفید در مورد احتمال استیضاح صحبت شده است هست. جهت بسیاری به خطر افتادن ریاست جمهوری ترامپ واضح و آشکار هست. منابع می گویند که کارکنان کاخ سفید تمایلی ندارند در مورد این عنوان صحبت کنند. یکی از مقامات موثر جمهوری خواهان می گوید: هیچ کس در داخل کاخ سفید حاضر نیست تا خبرهای بد را به گوش مدیر جمهوری برساند، به خاص اینکه اگر قرار باشد در مورد استیضاح صحبت شود. به عنوان نمونه جمله ای این گونه گفته شود که «هی این عنوان خیلی می تواند مهم تلقی شود. نباید آن را نادیده بگیری. چاک (شومر) (رهبر اقلیت های دموکرات در سنا) و نانسی (پلوسی) دوستانت نیستند.»

    فرآیند سخت استیضاح

    کنار گذاشتن مدیر جمهوری از دفتر کار خود بسیار کار سخت و سنگینی هست، توصیه ای که حتی بعضی منتقدان تند و تیز ترامپ هم به آن واقف هستند. اگر دموکرات ها در مجلس نمایندگان برنده شوند، می توانند به مواد قانونی استیضاح رای بدهند. اگر یکی از این مواد قانونی به وسیله اکثریت رای بیاورد، مدیر جمهوری به طور فنی استیضاح شده است هست، مانند مورد بیل کلینتون که در سال ۱۹۹۸ جهت وی اتفاق افتاد. سپس عنوان به سنا ارجاع می شود و محاکمه ای که عموما به وسیله دادگاه دیوان عالی کشور آمریکا صورت می گیرد، به وسیله سنا برگزار می شود. اگر دو سوم مجلس سنا به مجرم بودن مدیر جمهوری رای بدهند او از بین بردن می شود و معاون وی مدیر جمهور می شود.

    تاکنون ولی هیچ مدیر جمهوری محکوم و از دفتر کار خود بیرون رانده نشده هست. درحالی که ترامپ ممکن است آنگونه که باید در معرض ترساندن استیضاح قرار نگیرد ولی حیثیت او با ناتوانی کنگره در جهت اجرای قول های انتخاباتی او لکه دار شده است هست. جان کلی، ژنرال بازنشسته ای که هم اینک مدیر کارکنان کاخ سفید ترامپ است در جلسه ای با خبرنگاران گفت: «کنگره، مدیر جمهوری را خسته کرده هست. برنامه وی مشخص هست؛ اصلاح مالیاتی، کم کردن مالیات ها، اصلاح قانون خدمات درمانی (اوباماکر)، برنامه های مربوط به زیرساخت ها و تقویت ارتش آمریکا.»

    در پاسخ به این سرخوردگی، مدیر جمهوری تغییرات را تا جایی که امکان دارد یکجانبه رقم می زند. او هشدار داده است که به برنامه مربوط به کسانی که از کودکی غیرقانونی وارد آمریکا شده است و براساس قانون دوران اوباما می توانستند از مزایای اقامت موقت بهره ببرند، آخر خواهد داد. هفته گذشته نیز او قانون اوباماکر را با یک فرمان اجرایی زخمی کرد. او در این راستا هشدار داد که دولت در نظر دارد تا یارانه هایی را که جهت شرکت های بیمه ارائه می دهد لغو کند، درحالی که این کمپانی ها از این طریق بیمه افراد کم درآمد را تامین می کرد. ترامپ همچنین گفت که او قصد ندارد برجام را تایید کند و توپ را در این مورد به زمین کنگره انداخت تا آنها تعیین کنند که آیا باید تحریم ها را علیه کشور عزیزمان ایران بازگردانند یا نه؟

    با این حال، اینها تنها فرمان های اجرایی هستند که پروسه قانونی را طی نکرده اند. این امر حتی می تواند جمهوری خواهان را به سازش کاری متهم کند، لیکن جهت سالیان سال بود که آنها فرمان های اجرایی اوباما، موسوم به حاکمیت قلم و تلفن را نقد می کردند و می گفتند این قوانین از دل کنگره بیرون نیامده اند. کری بلیس، مدیر اجرایی جهت تامین وجوه رهبری کنگره و شبکه کارها آمریکایی می گوید: بااهمیت ترین عامل در چگونگی عملکرد جمهوری خواهان در (انتخابات) سال ۲۰۱۸ کم کردن مالیات طبقه میانگین هست. او می افزاید: جمهوری خواهان حکومت را اداره می کنند و ما براساس نتایجی که به دست آورده ایم مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت.

    پیشرفت آهسته در هیل

    رویکرد ترامپ جهت اداره کشور از طریق فرامین اجرایی، موقعیت متزلزل مدیر جمهوری آمریکا را نشان می دهد و شرایط مشکل که وی تا سال ۲۰۱۸ خواهد داشت. بعد از اینکه ترامپ چندبار درخصوص اصلاح اوباماکر و کم کردن مالیات با شکست روبه رو شد، پیروزی آسانی که ممکن بود نصیب جمهوری خواهان شود، حالا سخت و دور از دسترس قرار گرفته هست. براساس یافته های پولیتیکو از یک جلسه، نیک آیریس، مدیر کارکنان مایک پنس، معاون مدیر جمهوری آمریکا در یک جسله که مملو از کمک کنندگان مالی جمهوری خواهان بود، گفته است: ما واقعا به موفقیت هایی که دونالد ترامپ تاکنون داشته هست، افتخار می کنیم ولی واقعا دست او روی مواردی که باید به طور مستقیم کنترل و نظارت داشته باشد، بسته هست. او می افزاید: ما واقعا از دست کنگره به علت ناتوانی هایش در پیش بردن امور سرخورده شده است ایم.

    در شرایطی که بعضی از متحدان ترامپ قصور اندکی را جهت کاخ سفید متصور هستند، بسیاری از افرادی که در انتهای خیابان پنسیلوانیا (خیابان کنگره) مستقر هستند، نگاه دیگری دارند. آنها مدیر جمهوری را می بینند که از وقت حضور در دفتر کار خود جهت برنامه هایشان تلاش اندکی داشته هست. در برابر او با دموکرات ها ساخت و پاخت کرده و با اعضای جمهوری خواه مسابقه می کند و به وسیله بنن کرسی های جمهوری خواهان را در کنگره ترساندن می کند. تمام این کارها موجب به تاخیر افتادن برنامه های قانون گذاران جمهوری خواه می شود و جمهوری خواهان از این وحشت دارند درحالی که اکثریت را در مجلس نمایندگان و سنا در دست دارند، این وقت برتری داشتن را از دست بدهند. آیریس نیز در سخنان خود به این عنوان اشاره می کند و می گوید که ما در مسیری قرار گرفته ایم که به یک شکست مفتضحانه منجر خواهد شد. او از کمک کنندگان مالی خواست دست به پالایش قانون گذارانی بزنند که نمی توانند همپای برنامه های دونالد ترامپ باشند. شاید او نشانه ای از شکست با نابسامانی بخش غربی کاخ سفید ارائه داد و آینده مدیر جمهوری را از پیش روشن کرد. او مدعی شد: «رئیس جمهوری خوب عمل خواهد کرد.»

    اعلان جنگ به جمهوری خواهان

    استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ در یک گردهمایی در روز شنبه صبح در میان فعالان جمهوری خواه به بعضی از اعضای جمهوری خواه کنگره حمله کرد و بعضی از آنها را به نام مورد هجوم قرار داد، از جمله رهبر اکثریت سنا، میچ مک-کانل. بنن به شرکت کنندگان در نشست ارزش رای دهندگان که یک نشست هر سال اجتماعی محافظه کاران هست، گفت که باید به مبارزه با طبقه سیاسی امپریالی ادامه داد. بن تاکید کرد که این جنگ، تنها جنگ وی نیست، بلکه جنگ همه آنها است و او شروع کننده نبوده، بلکه به وسیله تشکیلات شروع شده است هست. او تصریح کرد: حالا نوبت جنگ علیه تشکیلات جمهوری خواهان هست. او در فاکس نیوز و در گفت وگو با «شان هانیتی» نیز در ابتدای هفته گفته بود که او علیه تشکیلات جمهوری خواهان اعلان جنگ می کند. مدیر سایت دست راستی برایت بارت به دنبال متحد کردن جمهوری خواهانی است که پشت دونالد ترامپ بایستند. تلاش های او باعث ایجاد بحران درون حزب جمهوری خواه و محافظه کاران می شود.

    در نشست محافظه کاران نیز بنن مستقیما میچ مک کانل را نشانه می گیرد و هشدار می دهد که بر بالای هیل گویی موضع جنگی گرفته شده است هست. آنها فقط می خواهند بدانند چه کسی بروتوس جهت جولیوس سزار خواهد بود؛ ولی ما فقط راه نفست را قطع خواهیم کرد میچ!

    در نمایشنامه شکسپیر، بروتوس در میان سناتورهایی است که به جولیوس سزار خنجر می زند؛ درحالی که او عالی ترین دوست و حامی جولیوس سزار، امپراتوری رم هست. سخنان بنن در شرایطی ایراد می شود که محافظه کاران درحال برنامه ریزی جهت گزینش افراد جهت انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ هستند و شبکه ای از اهداکنندگان کمک مالی شکل گرفته است که قرار است از افرادی حمایت کنند که شایستگی سناتوری جمهوری خواهان را دارند. قابل توجه اینکه بنن جزو کسانی بوده که در انتخابات دور اول از قاضی بازنشسته روی مور حمایت می کند و وی نیز می تواند سناتور فعلی آلاباما لوتر استرنج، را در ماه پیش کنار بزند و حالا او نماینده جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۸ است.

    بنن در این نشست همچنین تاکید کرد: چه دونالد ترامپ باشی چه قاضی مور، بااهمیت ترین چیز در مورد یک کاندیدای معتبر این است که بدانی که باید به چه کسی رای بدهی. ترامپ در دور اول انتخابات آلاباما از رقیب مورد حمایت کرد؛ ولی بنن در این نشست تاکید کرد که این تصمیم بد به خاطر مشاوره بد روی داده هست. بنن تاکید می کند: به ترامپ اطلاعات نادرست و بعضی مواقع مشاوره بد داده می شود و مردم باید بگویند که اصل ماجرا چیست. او تصریح می کند: من به او گفتم که اصل قضیه در آلاباما چیست و داستان به چه شکل در حال پیش رفتن هست. بنن در این نشست به جمهوری خواهان به علت عقب انداختن برنامه های ریاست جمهوری به شدت حمله کرد و آنها را مانع ناکامی ترامپ معرفی کرد. سناتور دیگری که وی در این نشست به طور مستقیم به نام وی اشاره کرد، باب کورکر است که از وی با یک درد بزرگ و واقعی یاد کرد. هفته پیش بنن در برنامه تلویزیونی فاکس نیوز و در مصاحبه با هانیتی از کورکر خواست به علت جنگ و دعوای آشکار با ترامپ استعفا دهد. بنن گفته بود: اگر کورکر کمی شرافت و نجابت داشته باشد، باید استعفا دهد.

    واژه های کلیدی: دخالت روسیه در انتخابات آمریکا | مجلس نمایندگان | خانواده ترامپ | برنامه ریزی | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | دموکرات | انتخابات | قانونی | برنامه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال