به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کاهش التهاب روده با ۷ ماده غذایی

کاهش التهاب روده با ۷ ماده غذایی

التهاب روده و پرسشها گوارشی خود را با مصرف آن دسته از غذاهایی که به بهبودی کمک می‌کنند و باعث کم کردن التهاب می‌شوند درمان کنید

کاهش التهاب روده با 7 ماده غذایی

التهاب روده و پرسشها گوارشی خود را با مصرف آن دسته از غذاهایی که به بهبودی کمک می کنند و باعث کم کردن التهاب می شوند درمان کنید

نقش مواد غذایی در کم کردن التهاب رود

این غذاها موجب داشتن یک سیستم گوارشی نیرومند و غلبه بر پرسشها التهابی معده و روده هستند. جهت رسیدن به این منظور میوه ها و سبزی ها یخ زده مواردی قابل قبول هستند، لیکن آن ها زمانی که رسیده اند، برداشت می شوند و این وقت را جهت ساخت یک مجموعه کامل از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها داشته اند. هر وقت که امکان پذیر باشد، می توانید محصولات ارگانیک را تولید کنید و اگر بتوانید، انواع مختلفی از این محصولات را از منابع محلی پیدا کنید. از مصرف کنسرو میوه ها یا سبزی هایی که ممکن است با شکر یا نمک نگهداری شده است باشند اجتناب کنید. تعدادی از غذاها به خاطر خاصیتشان جهت اصلاح زخم آشنا شده است اند. این ها مواد غذایی هستند که ازنظر طبیعی دارای خاصیت ضدالتهاب هستند و هرروز می توانید از میان این گزینه ها به طور متناوب جهت مصرف روزانه خود گزینش کنید. در این مقاله به معرفی ۷ مورد از این مواد غذایی شفابخش می پردازیم.

دارچین (Cinnamon) کاهنده موثر التهاب روده

دارچین یکی از مواد غذایی است که دارای خاصیت فراوانی است که چند مورد آن مشمول بر مواد زیر است: پیشگیری از بیماری آلزایمر و ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) تا کم کردن پروفایل های لیپیدی و گلوکز در خون. از این ماده غذایی پرخاصیت به میزان یک دهم قاشق چای خوری به طور روزانه جهت تأمین یک دوز مصرفی سالم و مؤثر استفاده کنید.

کاهش التهاب روده با ۷ ماده غذایی

سبزی های چلیپایی (Cruciferous vegetables)

سبزی های چلیپایی (به شکل صلیب) که مشمول بر سبزی های نظیر جوانه بروسیا، کلم، بوک چوی، کلم بروکلی، گل کلم و کلم قمری هستند از مواد غذایی هستند که به علت داشتن ترکیبات دارای خاصیت ضد سرطانی (مثل سرطان معده و ریه) هستند. همچنین آن ها حاوی یک خانواده از مواد مغذی حیاتی هستند به نام گلوکوزینولات ها که پلی فنول های نیرومند هستند که مخصوصاً جهت کم کردن التهاب در روده ها مفیدند.

میوه های تیره رنگ (Dark-colored fruits)

شما می توانید جهت سلامت دستگاه گوارش خود از میوه های سیاه رنگ با غلظت بالایی از پلی فنل ها، مانند انواع توت ها، گیلاس ها و انگور قرمز استفاده کنید.

چای سبز (Green tea)

مصرف یک تا سه فنجان از چای سبز به طور روزانه می تواند به درمان التهاب روده کمک کند. به عنوان یک جایزه جهت مصرف کننده، این نوشیدنی هم باعث کم کردن در وزن شده است و هم یک پروبیوتیک است.

اسیدهای چرب امگا ۳(Omega-3 fatty acids)

این مواد مغذی قدرتمند را باید از طریق رژیم غذایی به دست آورد، لیکن بدن نمی تواند آن ها را تولید کند. در میان بسیاری از مزایای دیگر که جهت ما از طریق مصرف آن ها به ارمغان می آید، آن ها ژن هایی را فعال می کنند که التهاب در روده را کم کردن می دهند. غذاهایی که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند مشمول بر گوشت گاو، ماهی سرد و غذاهای دریایی، گردو، گردو، آجیل کاج، بذر چای، دانه های کتان، ریحان، پونه، گل میخ، میرورام و ترخون می باشد.

التهاب روده و پرسشها گوارشی خود را با مصرف آن دسته از غذاهایی که به بهبودی کمک می‌کنند و باعث کم کردن التهاب می‌شوند درمان کنید

جعفری (Parsley)

جعفری می تواند به اصلاح سلامت استخوان و سلامت ادراری یاری کند و یکی از عالی ترین ویتامین ها جهت سلامت و کم کردن التهاب روده است.

آب گوجه (Tomato juice)

شما می توانید پنج اونس آب گوجه فرنگی را جهت کمک به روده خود بنوشید و حتی بعد از یک دوره مصرف باعث اصلاح می شوند. این نوشیدنی های گیاهی پر از آنتی اکسیدان ها و لیکوپن است که باعث تعادل در سطح گلوکز شمارا در تمام طول روز می شود.

عبارات مهم : خاصیت ضد سرطان – درمان التهاب

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: redmag.ir

واژه های کلیدی: خاصیت ضد سرطان | درمان التهاب | آنتی اکسیدان | مواد غذایی | رژیم غذایی | التهاب روده | نوشیدنی | استفاده | روزانه | سلامت | انواع

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو