آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    ۸ علامت هشدار دهنده که نشان می دهد بیش از حد قند و شکر می خورید. قند و شکری که نه تنها شما را چاق می کند بلکه

    بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    ۸ علامت هشدار دهنده که نشان می دهد بیش از حد قند و شکر می خورید. قند و شکری که نه تنها شما را چاق می کند بلکه حتی می تواند بر مغز و قشنگی پوست شما هم تاثیر منفی بگذارند.

    تمام متخصصین سلامت موافقند که کربوهیدراتها به خصوص انواع تصفیه شده یکی از مضرترین مواد جهت بدن انسان هستند. متاسفانه قندها در رژیم غذایی روزانه ما حضور پررنگی دارند و حتی هنگامی که تلاش می کنیم از مصرف آن اجتناب کنید تقریبا برایمان امکان پذیر نیست. در طولانی مدت شکر در بدن ایجاد اعتیاد می کند که نه تنها بر کودکان بلکه روی بزرگسالان هم تاثیر گذار هست.

    عبارات مهم : تاثیر گذار – افزایش وزن
    بر اساس گفته دکتر رابرت اچ لاستیگ Dr. Robert H. Lustig متخصص کودکان در بخش غدد درون ریز دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، مصرف قند عامل پنهان بسیاری از بیماری های مزمن مرسوم امروز است. لاستیگ نویسنده مشهور “شکر:حقیقت تلخ” است و یکی از پیشگامان در رمزگشایی متابولیسم قند هست. این دکتر ادعا می کند که بدن انسان حداقل ۶ قاشق چایخوری شکر در روز را می تواند بدون خطر متابولیزم (فرایند متابولیسم) کند. ولی داده های آماری نشان می دهد که به طور میانگین آمریکایی ها سه برابر این مقدار را در روز مصرف می کنند بنابراین این قند اضافه در بدن تبدیل به چربی می شود. همین مساله ریشه بسیاری از *بیماری های متابولیک امروزه است.

    *بیماری های متابولیک metabolic diseases: بیماری هایی که در ارتباط یا ناشی از متابولیسم یا سوخت و ساز هستند.

    مضرات مصرف بیش از حد قند و شکر:

    مصرف بیش از حد قند باعث پرکاری و آسیب به کبد می شود. متخصصان سلامت می گویند که این آسیب مشابه آسیب الکل به کلبد است لیکن کربوهیدرات هایی که شما مصرف می کنید به تنها اندامی که جهت انتقال آنها است منتهی می شوند.

    بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    مصرف بیش از حد قند باعث افزایش وزن می شود و بر عملکرد انسولین و *لپتین تاثیر می گذارد. همچنین با خاموش کردن سیستم کنترل اشتهای بدن متابولیسمتان را فریب می دهد. به عبارت دیگر در جنبش انسولین اشتباه ایجاد می شود که به نوبه خود منجر به سرکوب *گرلین یا هورمون گرسنگی می شود که به نوبه خود منجر به اشتباه در جنبش لپتین یا هورمون سیری می شود. که نتیجه آن پرخوری می شود.

    *لپتین leptin: یک پروتئین تولید شده است به وسیله بافت چربی است و اعتقاد بر این است که ذخیره سازی چربی بدن را تنظیم می کند.
    *گرلین ghrelin: یک آنزیم تولید شده است به وسیله سلول های معده است که باعث اشتها می شود.

    شکر بر عملکرد صحیح متابولیسم تاثیر می گذارد و مصرف بیش از حد قند منجر به مشکلاتی آشنا شده است تحت عنوان *سندرم متابولیک می شود. این سندرم منجر به افزایش وزن، چاقی شکم، کاهش HDL و افزایش LDL، بالا رفتن قند خون، بالا رفتن تری گلیسیرید و بالا رفتن فشار خون می شود.

    *سندرم متابولیک یا نشانگان سوخت و سازی metabolic syndrome: مجموعه ای از شرایط است که خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سکته را زیاد کردن می دهد.

    مصرف بیش از حد قند باعث افزایش سطح اسید اوریک شده است که منجر به زیاد کردن خطر بیماری قلبی و کلیوی می شود. علاوه بر آن سطح اسید اوریک به عنوان نشانه ای جهت سمی بودن فروکتوز مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس مطالعات اخیر سطح طبیعی اسید اوریک بین ۳ تا ۵٫۵ میلی گرم بر دسی لیتر هست. اگر اسید اوریک بالایی داشته باشید در معرض خطر مسمومیت فروکتوز قرار خواهید گرفت.

    علائم هشدار دهنده ای که می گوید بیش از حد شکر مصرف می کنید:

    ۱٫بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر در حال اضافه وزن هستید

    جای تعجب نیست که مصرف بالای قند منجر به مازاد کالری شود. متاسفانه شکر هیچ پروتئین یا فیبری ندارد بنابراین جلوی گرسنگی تان را نمی گیردفقط باعث می شود زیاد بخورید. شکر باعث ترشح انسولین می شود و انسولین نقش مهمی در زیاد کردن وزن بازی می کند. جهت توضیح زیاد باید بگوییم هنگامی که که شکر می خورید پانکراس شما انسولین تولید می کند که قند را به اندام هایتان انتقال یافته کند تا به عنوان سوخت جهت تولید انرژی استفاده شود. بنابراین وقتی شکمتان را با شکر پر می کنید، بدنتان انسولین بیشتری ترشح می کند. این مصرف بیش از حد قند منجر به مقاومت به انسولین در طول وقت می شود. و براساس گفته کارشناسان سلامت، مقاومت به انسولین یعنی بدنتان نمیتواند به درستی به سطح طبیعی انسولین پاسخ دهد بنابراین به درستی نمی تواند شکر را تجزیه کند. بنابراین زیاد کردن وزن اولیه شما در اثر مازاد کالری قند تبدیل به اختلال پاسخ طبیعی به انسولین می شود – این در واقع رابطه بین مقاومت به انسولین و چاقی هست. جدی ترین مشکلی که تحت این شرایط پیش می آید، دیابت است و زمانی ایجاد می شود که پانکراس مدت وقت طولانی بیش از حد کار کرده باشد.

    ۲٫بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر هر لحظه هوس خوردن شیرینی جات دارید

    ۸ علامت هشدار دهنده که نشان می دهد بیش از حد قند و شکر می خورید. قند و شکری که نه تنها شما را چاق می کند بلکه

    به گفته بروک آلپرت Brooke Alpert نویسنده The Sugar Detox: Lose Weight, Feel Great and Look Years Younger ، هر چه شکر بیشتری مصرف کنید زیاد هوس خوردن شیرینی جات خواهید داشت. به عبارت دیگر مصرف بالای شکر تبدیل به یک تناوب معیوب و اعتیاد آور می شود. اعتیاد به شکر را می توان با اعتیاد به مواد مخدر مقایسه نمود. مصرف بالای شکر هم باعث ایجاد خطر جهت بدن می شود درست مثل یک ماده مخدر واقعی.

    ۳٫بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر نسبت به هر لحظه بدخلق تر شده است اید

    زمانی که شکر در بدنتان تجزیه می شود سطح قند خون افت پیدا کرده و منجر به تغییرات خلقی می شود. پایین بودن سطح انرژی هم در این بدخلقی موثر است.

    ۴٫ بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر در تمام طول روز احساس تنبلی می کنید

    مصرف شکر در ابتدا موجب زیاد کردن انسولین و اخلاق خوب می شود ولی به محض این که شکر تجزیه شود سقوط انسولین اجتناب ناپذیر هست. بر اساس گفته بروک آلپرت، زمانی که قند خون ثابت باشد، انرژی پایدارتر هست، به این معنی که مصرف بیش از حد شکر روی سطح گلوکز خون تاثیر گذاشته و منجر به بالا و پایین رفتن انرژی می شود. باید بدانید که انرژی از پروتئین و فیبر هم بدست می آید که هر دوی این مواد غذایی جهت متعادل نگه داشتن سطح انرژی حیاتی هستند.

    ۵٫بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر پوسیدگی دندان هایتان زیاد شده است است

    بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    باکتری های دهان بر اثر خوراکی های باقیمانده که بین دندان ها گیر کرده اند، رشد می کنند. این امر منجر به ترشح اسید شده است که باعث پوسیدگی دندان ها می شود. اگر چه بزاق انسان به صورت خود به خود تعادل سالم باکتری ها را حفظ می کند ولی خوردن شکر می تواند PH اکوسیستم دهان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

    ۶٫بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر آکنه و جوش دست از سرتان بر نمی دارد

    بر اساس گفته دکتر ربکا کازین Rebecca Kazin از موسسه جراحی لیزر و پوست جان هاپکینز، افراد به زیاد کردن سطح انسولین در اثر مصرف شکر تصویر العمل نشان می دهند که باعث جنبش و زیاد کردن ترشح هورمونی شده است و منجر به ایجاد آکنه و روزیشا rosacea در پوست می شود. اگر پوست حساسی دارید، مصرف شکرتان را تحت کنترل درآورید. در غیر این صورت، ” ممکن است بدون این که بدانید عامل ایجاد پرسشها پوستی تان از چیست شروع به استفاده از درمان های متفاوت جهت پوستتان کنید. “

    *روزیشا rosacea: یک اوضاع که در آن بعضی از عروق خونی صورت بزرگ می شوند، و در روی گونه ها و بینی ظاهر می شوند.

    ۷٫ بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر هیچ چیزی برایتان شیرینی سابق را ندارد

    ۸ علامت هشدار دهنده که نشان می دهد بیش از حد قند و شکر می خورید. قند و شکری که نه تنها شما را چاق می کند بلکه

    علاوه بر مواردی که ذکر شد، خوردن بیش از حد شکر روی حس چشایی شما هم تاثیر گذار است. به عبارت دیگر، مصرف شکر بالا تحملتان نسبت به شکر را بالا می برد، بنابراین برای برطرف تمایلتان به شیرینی هر روز زیاد و زیاد شکر مصرف میکنید. بنابراین جهت حس کردن واقعی شیرینی باید مقدار زیادی شکر مصرف نمایید. جهت پایین آوردن تحملتان نسبت به شکر و کم شدن تمایلتان به شیرینی جات باید مصرف شکر را قطع کنید که البته در ابتدا کار بسیار مشکل خواهد بود.

    ۸٫ بیش از حد شکر و قند مصرف می کنید اگر در مغزتان احساس مه آلودی و گیجی دارید به خصوص بعد از خوردن یک وعده غذا

    بر اساس گفته کارشناسان سلامت، کند شدن مغز یکی از شاخص های معمول جهت پایین آمدن سطح قند خون هست. هنگامی که شکر زیادی به بدنتان برسانید ، سطح گلوکر خون بالا رفته و بعد از مدتی به جای کم کردن تدریجی، به سرعت سقوط می کند. به گفته بروک آلپرت، پرسشها و اختلالات شناختی به طور جدی تحت کنترل قند خون پایین هستند.


    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    واژه های کلیدی: تاثیر گذار | افزایش وزن | بیماری ها | شیرینی | بیماری | اعتیاد | میتواند | انسولین | سلامت | انرژی | افزایش

    بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    بیش از حد قند و شکر می خورید اگر این علائم هشدار دهنده را دارید!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی