كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » قوز بالای قوز در بارندگی, زیرگذرهای شهری مازندران

    قوز بالای قوز در بارندگی, زیرگذرهای شهری مازندران

    بارندگی به عنوان نعمت همه فصول سال در مازندران بویژه در بارش های رگباری فصول پائیز و زمستان به خاطر زیاد کردن زیرگذرهای غیراستاندارد در مناطق شهری به

    قوز بالای قوز در بارندگی, زیرگذرهای شهری مازندران

    بارندگی به عنوان نعمت همه فصول سال در مازندران بویژه در بارش های رگباری فصول پائیز و زمستان به خاطر زیاد کردن زیرگذرهای غیراستاندارد در مناطق شهری به نغمتی جهت شهروندان تبدیل شده است است و هر از گاهی روال عادی زندگی آنان را با مسئله مواجه می کند.

    قوز بالای قوز مازندران در بارندگی

    آب گرفتگی ، مسدود شدن مسیر ، غرق شدن خودروها و نبود امکان تردد که با خسارت های مالی نیز همراه است ، در سال های اخیر به تصویری ثابت در هر بارندگی رگباری تبدیل شده است است . تازه ترین مورد از این اوضاع در بارندگی رگباری و پرحجم هفته جاری در بسیاری از شهرهای مازندران مانند قائمشهر ، بهشهر و آمل خود نمائی کرد ، جاهائی که تصاویری از خودرهای غرق شده است در آب انباشته شده است در زیرگذرهای غیراستاندارد در صفحات اینترنت دست به دست می شد.
    در حالی مردم شهرهای مازندران در روزهای بارانی با چنین اوضاع زیرگذرهای مناطق خود مواجه می شوند که به کار بردن راهکارهای کارشناسی فنی می توانست باری از بار پرسشها مردم بردارد نه اینکه باری دیگر برآنها تحمیل کند .

    عبارات مهم : روستاهای مازندران – استان مازندران

    *** زحمت مردم از زیرگذرهای نامناسب
    میثم محسنی از شهروندان بهشهری به زیر گذر گلشهر که مسیر اتصال مناطق نواب و گلشهر است اشاره کرد و گفت : این زیر گذر جهت تردد امن خودروها و افراد از خطوط ریلی راه آهن ایجاد شد .

    وی افزود : با صرف هزینه های بالا این زیر گذر در سالهای اخیر ساخته شد تا مردم این مناطق از راه دسترسی امن برخوردار شوند ، ولی با هر بارندگی این زیرگذر مسدود می شود و تا تخلیه آب به وسیله پمپ بعد از بارندگی عملا غیر قابل استفاده می شود .
    این شهروند بهشهری گفت : بالا بودن سطح آب منطقه به همراه بارندگی باعث می شود تا در فصول سرد سال پاییز و زمستان جهت تردد در این منطقه با مسئله مواجه شویم . وی اوج پرسشها مردم را به خاطر مهندسی نادرست این زیرگذر ، گیرافتادن خودروها در آب باران و نبود امکانی جهت تردد ذکر کرد .

    *** آئینه های دق

    زیر گذر کوچکسرا واقع در قائمشهر در وقت بارندگی به علت شدت آبگرفتگی و غرق شدن خودروها در آن پای ثابت سوژه تصویر خبرنگاران و حتی افرادی عادی در سال های اخیر شده است است .

    کوچکسرا یکی از مناطق پرجمعیت قائمشهر است که در کمربندی این شهر واقع است و به نوعی جز مناطق حومه این شهر به شمار می رود .
    شهرداری زیاد از یک دهه قبل با ایجاد زیر گذر تلاش کرده تا مسیر امن گذر خودروها و افراد از کمربندی را فراهم کند تا مردم این منطقه حومه شهر به مراکز هسته مرکزی دسترسی یابند .

    مونا معینی از اهالی منطقه کوچکسرا از این زیرگذر به عنوان قوز بالای قوز پرسشها مردم منطقه در وقت بارندگی یاد کرد و به خبرنگار ایرنا گفت : ساخت این زیر گذر جهت مردم منطقه ارزشمند و نوید بخش روزهای امن جهت گذر مسیر کمربندی قائمشهر به شمار می رفت ، ولی با هربار بارندگی و آبگرفتگی زیر گذر این امید خشکید و سالهاست مردم قائمشهر بویژه منطقه کوچکسرا مجبور به تحمل این زحمت هستند.

    به گفته این شهروند قائمشهری ، شدت بحران آبگرفتگی زیرگذر تا بدانجاست که به علت فرو رفتن خودروها در آب و سوختن باطری ، خسارت های مالی نیز به افراد تحمیل می شود.

    علی اسدی نیز به آبگرفتگی زیرگذر کمربندی جنوبی شهر بابل به عنوان دغدغه مردم این شهر و همچنین دیگر هم استانی ها که از این مسیر گذر می کنند ، نام برد .
    وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان در ساخت زیرگذرهای تازه دقت مورد نیاز را به کار ببندند تا تجربه های زیرگذرهای گذشته تکرار نشود .

    ** تصمیمات احساسی گذشته ، علت پرسشها امروز

    عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قائمشهر با قبول عنوان آبگرفتگی زیرگذرها و پرسشها ناشی از آن در این شهر گفت : با نامه نگاری تعدادی از شهروندان جهت داشتن محل گذر امن در مسیرهایی همچون کمربندی و راه آهن ساخت زیرگذرها در دستور کار قرار داده شد .

    احسان اسمعیلی نجار افزود: سال های قبل جهت احداث زیر گذر تصمیماتی اتخاذ و اجرا شد که با پدیدار شدن پرسشها مشخص شده است است که در اجرای این طرح ها نکات فنی و مهندسی مورد نیاز رعایت نشده است .

    وی از جمله این پرسشها را لحاظ نکردن تدابیری همچون زهکشی ، کانال های هدایت آب و چاه های جذبی جهت خروج آب از زیرگذرها نام برد .
    این عضو شورای شهر قائمشهر گفت : تمامی حدود ۱۰ زیر گذر این شهر به خاطر به کار نبستن تدابیر مورد نیاز اکنون تبدیل به معضل ثابت هنگام بارندگی ها شده است اند.
    وی اضافه کرد : هم اکنون عملیات ساخت کانال مادر هدایت آبهای سطحی در کمربندی قائمشهر در حال اجراست که بعضی زیر گذرها از جمله کوچکسرا در مسیر این طرح قرار دارند .

    اسمعیلی نجار ابراز امیدواری کرد که با انتقال و هدایت آب موجود در زیر گذرها ، پرسشها این مناطق برطرف شود .

    ** استفاده از پمپ ، جبران کوتاهی های مهندسی ساخت

    سرپرست شهرداری بهشهر هم گفت : از ۲ زیر گذر این شهر یکی از آنها که همان زیر گذر گلشهر است با مشکلاتی نظیر آب گرفتگی هنگام بروز بارندگی مواجه می شود .

    یاسر فیروزی با اشاره به وقت ساخت زیر گذر در ابتدای دهه ۹۰ ، افزود : به علت تعبیه نشدن بعضی امکانات نظیر کانال های هدایت آب و یا چاه های جذبی ، آب به درون این زیر گذرها کشانده می شود که مسئله ساز است .

    وی استقرار سه پمپ جهت خروج آب در این زیر گذر را به عنوان راهکار اندیشیده شده است از سوی شهرداری بهشهر و خروج از بحران های ناشی از آبگرفتگی ذکر کرد .
    سرپرست شهرداری بهشهر گفت : تنها با اندیشیدن کارها مورد نیاز در خصوص چگونگی خروج آب از این زیر گذر در وقت ساخت آن می توانستیم از بسیاری پرسشها و پرسشها مردم بعد کاست .

    *** آینده دردناک تر جهت زیر گذرهای بزرگتر
    اجرای طرح الغدیر در قائمشهر با آینده نگری اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال و مدت اجرای ۱۸ ماهه در شهریور سال ۹۱ شروع شد و با گذشت ۳۲ ماه هنور به بهره برداری نرسید. سه راه الغدیر که در ورودی شهر قائمشهر از مسیر بزرگراه بابل قراردارد به خاطر تردد و عبور انواع وسایل نقلیه از پایتخت کشور عزیزمان ایران به مازندران از مناطق پرتردد به شمار می رود که یکی از اهداف اجرای این طرح راهکاری جهت خروج از بحران ترافیک دراین منطقه اعلام شده است هست.

    با این وصف ، اظهار نظر اخیر ایمان پویامهر عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر نشان می دهد که اوضاع فعلی این پروژه نیز به گونه ای است که در صورت بهره برداری به خاطر پرسشها مهندسی به آینده زیرگذرهای کوچک این شهر مبتلا می شود .

    وی به خبرنگار ایرنا گفت : این تقاطع غیر همسطح که به صورت چند پل زیر و رو گذر است ، هنگام بارندگی با پرسشها آبگرفتگی مواجه می شود و تردد خودروهای عبوری از مسیر راههای مواصلاتی منتهی به استان ممکن نیست .

    پویا مهر ادامه داد : در اجرای این طرح کارهای کارشناسی و مهندسی از جمله کانال های مورد نیاز جهت هدایت آبهای سطحی اندیشیده نشده است و امروز این مساله گریبانگیر مردم شد .

    وی خاطرنشان کرد : دستگاه متولی اجرای زیر گذر ها و تقاطع ها که همان شهرداری است می بایست در وقت اجرای این طرح ها دقت مورد نیاز را اعمال کنند تا پیمانکاران به درستی طرح ها را اجرا کنند .

    ساخت زیر گذر در مسیرکمربندی ها و گذر خطوط ریل راه آهن پایتخت کشور عزیزمان ایران به مشهد با نشانه ایجاد راه امن جهت شهروندان انجام شد به طوریکه در مسیرحدود ۴۰۰ کیلومتری ریلی شرکت راه آهن شمال که از گرمسار تا گلوگاه در استان مازندران است ۶۰ درصد مسیر از درون شهرها و روستاهای مازندران عبور می کند .
    برخورد عابران و خودروها با قطار هرساله موجب مصدومیت و فوت افراد می شود که در سالهای اخیر با احداث ۴۵ زیر گذر در این مسیر تلاش شده است تا مسیر امن جهت افراد ایجاد شود .

    با توجه به مسائلی که بعد از افتتاح این زیرگذرها دامنگیر مردم شد ، نباید اجرای طرحی به قربانی شدن بعضی پرسشها آسایشی و ایمنی مردم تمام شده است و اوضاع را به جائی برساند که شهروندان آرزو کنند که به اوضاع سابق برگردند تا قوزی از بالای قوز مشکلاتشان برداشته شود.

    قوز بالای قوز در بارندگی, زیرگذرهای شهری مازندران

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: روستاهای مازندران | استان مازندران | تردد خودروها | اجرای طرح | شهرداری | بارندگی | مازندران | آبگرفتگی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی