تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    همه ما در سال چندین بار دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شویم. در این مطلب یک برنامه غذایی روزانه جهت درمان سرماخوردگی و آنفولانزا داریم.

    درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    همه ما در سال چندین بار دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شویم. در این مطلب یک برنامه غذایی روزانه جهت درمان سرماخوردگی و آنفولانزا داریم.

    برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا این برنامه های غذایی روزانه را استفاده کنید

    از تب می سوزید و سرما خورده اید؟ شانس این که سرماخوردگی و آنفولانزا را در این فصل به حداقل برسانید، ربط زیادی به غذا خوردن ندارد، ولی چیزی که می خورید باعث می شود درد و ناراحتی ای که در اثر بیماری به آن دچار شده است اید، تسکین پیدا کند. به گفته دکتر پم پیکه (Pam Peeke) مشاور سلامت، مواد مغذی مناسب می تواند به بدن شما جهت مقابله با بیماری کمک کند. بنابراین ما در این مقاله دو برنامه غذایی راحت را به شما معرفی می کنیم (یک برنامه غذایی جهت سرماخوردگی و یک برنامه غذایی جهت آنفولانزا) تا به شما جهت کم کردن علایم، تقویت سیستم ایمنی بدن و سرعت بخشیدن به بهبودی کمک کند.

    عبارات مهم : مقابله با بیماری – آنتی اکسیدان

    برنامه غذایی جهت سرماخوردگی

    به گفته دکتر شارن پالمر (Sharon Palmer) متخصص تغذیه، نشانه های خاص سرماخوردگی مانند تولید مخاطی، تصویر العمل التهابی بدن به پاتوژن یا عامل بیماری زا است. بنابراین، غذاهایی باعث اصلاح سرماخوردگی می شوند که التهاب را کم کردن داده و باعث شوند احساس بهتری پیدا کنید.

    درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بخور و نخورهای سرماخوردگی را بدانید

    صبحانه: املت قارچ با سالسا ( ۲ عدد تخم مرغ، نصف لیوان قارچ برش خورده، در کنار سالسا )

    تخم مرغ غنی از روی هست، یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن که می تواند علایم سرماخوردگی را از بین ببرد. تحقیقات نشان داده اند که مصرف روی طی ۲۴ ساعت بعد از شروع علایم می تواند مدت سرماخوردگی را کم کردن دهد. قارچ از انواع دکمه ای تا شیتاکه (shitake)، یک نیروگاه ایمنی است. قارچ اثر بخشی سلول های سفید خون را زیاد کردن می دهد و در خط مقدم سیستم ایمنی ما قرار می گیرد. در کنار آن یک سالسای تند می تواند به شکستن انسداد مسیر تنفسی و خارج شدن مخاط سینوس ها کمک کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص قارچ

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بعد از خوردن تخم مرغ این ۱۲ اتفاق در بدنتان می افتد

    همه ما در سال چندین بار دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شویم. در این مطلب یک برنامه غذایی روزانه جهت درمان سرماخوردگی و آنفولانزا داریم.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سس های تند و تاثیر آنها بر سلامتی

    میان وعده: ماست ( به اندازه سه چهارم لیوان )

    پروبیوتیک ها که می توانید آن ها را در ماست پیدا کنید، عالی ترین دوست افراد سرماخورده هستند، لیکن پاسخ التهابی بدن را کم کردن می دهند. مطاله ای که در مجله انگلیسی تغذیه منتشر شد نشان داد که، باکتری های بافایده طول مدت سرماخوردگی را ۲ روز کم کردن داده و شدت علایم را ۳۴ درصد کم کردن می دهند. بهتر است از ماست های طعم داری که هر وعده آن ها حداکثر ۱۵ گرم کربوهیدرات داشته باشد، استفاده کنید یا به ماست راحت یک قاشق چای خوری عسل اضافه نموده و میل نمایید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید پروبیوتیک ها جهت بدن

    نوشیدنی: چای سبز یا سیاه بدون کافئین

    زمانی که بیمارید نمی توانید به اندازه کافی چای بنوشید. چای سبز و سیاه غنی از آنتی اکسیدان هستند، از جمله آنتی اکسیدان ال تینین (L-theanine) که اصلاح دهنده سیستم ایمنی بدن است. محققان دانشگاه کاردیف (Cardiff University) متوجه شدند که، نوشیدنی داغ می تواند عطسه، گلو درد، لرز و خستگی را کم کردن دهد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص درمانی چای سبز

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بشنوید از فایده های خوردن چای سیاه

    درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    ناهار: برش های فلفل قرمز و بروکلی با هوموس

    ویتامین C نه تنها جهت سلامت ایمنی مهم است بلکه مطالعات نشان داده اند که می تواند سرماخوردگی را سریعتر اصلاح دهد. توت فرنگی، بروکلی، فلفل دلمه و مرکبات منابع غنی ویتامین C هستند. مصرف همزمان سبزیجات با هوموس به بدن تان پروتئین می رساند که یک عنصر مهم جهت تقویت سیستم ایمنی بدن است که جهت مبارزه آنتی بادی ها با بیماری مورد نیاز است.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : هوموس ( لبنان ، ترکیه )

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید کلم بروکلی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص فلفل دلمه های رنگارنگ

    همه ما در سال چندین بار دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شویم. در این مطلب یک برنامه غذایی روزانه جهت درمان سرماخوردگی و آنفولانزا داریم.

    میان وعده: سیب زمینی شیرین (نصف یک عدد سیب زمینی شیرین پخته شده است به همراه یک قاشق چایخوری روغن زیتون فوق بکر و کمی نمک )

    سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است، یک ماده مغذی اصلاح دهنده سیستم ایمنی بدن است که در تولید سلول های سفید خون جهت مبارزه با ویروس ها کمک کرده و در سلامت غشاهای مخاطی موثر است.

    شام: سوپ مرغ

    مادر شما درست می گفت، تحقیقات نشان داده است که سوپ مرغ ترشحات مخاطی را کم کردن می دهد، به خاطر وجود سیستئین (cysteine)، یک آمینو اسید در مرغ که به رقیق شدن مخاط در ریه ها جهت آرامش سرفه و کم شدن مخاط بینی کمک می کند. به علاوه، سوپ داغ از کم آب شدن بدن جلوگیری کرده و می تواند گلودرد را تسکین دهد. یک مطالعه که در مجله چست (Chest) منتشر شد، نشان داد که، سوپ نیاز نیست خانگی باشد، بلکه سوپ های آماده سوپرمارکت ها هم موثر هستند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سوپ مرغ را به شیوه ای تازه درست کنید!!

    نوشیدنی: آب گرم با لیمو و عسل ( یک قاچ لیمو، ۱ قاشق غذاخوری عسل )

    عسل نه تنها گلودرد را کم کردن می دهد، بلکه محققان نشان داده اند که می تواند سرفه شما را از بین ببرد. در یک مطالعه مشخص شد که عسل به اندازه داروهای ضد سرفه در کم کردن سرفه های شبانه موثر هست. به علاه، لیمو ترش اضافه شده است به آن با ویتامین C اش با سرماخوردگی مقابله می کند.

    درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    اگر می خواهید زیاد بدانید : لیموترش را درست مصرف كنید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص درمانی عسل

    برنامه غذایی شما جهت آنفولانزا

    ترفندی که جهت آنفولانزا باید استفاده کنید، حفظ آب بدن و مصرف انرژی هست، که اگر احساس تهوع داشته باشید کار بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین، بهتر است مایعات سبک و براق را به صورت جرعه جرعه بنوشید تا زمانی که حالت تهوع تان کم کردن پیدا کند. به محض این که معده شما توانایی تحمل غذا را پیدا کرد، می توانید رژیمی که در اینجا ارائه شده است است را مصرف نمایید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : برای مقابله با آنفولانزا این خوراکی ها را بخورید

    صبحانه: بلغور جو دوسر و موز ( نصف فنجان بلغور جودوسر یا ۱ بسته بلغور فوری و نصف موز )

    جو دوسر سرشار از بتاگلوکان (beta glucans) هست، نوعی فیبر که می تواند اصلاح را سرعت بخشیده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. موز به این خوراکی پتاسیم اضافه می کند، یک ماده معدنی که اغلب با تب و استفراغ مقابله می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بعد از خوردن موز این ۲۱ اتفاق خوب در بدن تان رخ می دهد

    میان وعده: آب میوه تازه یا آب سبزیجات تازه

    اگر میلی به خوردن میوه و سبزیجات ندارید، آب ارزش را بگیرید. آب میوه تازه سرشار از مواد مغذی فراوان و آنتی اکسیدان هایی است که به اصلاح سیستم ایمنی کمک می کنند. یک مطالعه انتشار یافته در مجله فسب (FASEB) نشان داد که آنتی اکسیدان ها به کم کردن احتمال سینه پهلوی مرتبط با آنفولانزا کمک می کنند.

    نوشیدنی: آب نارگیل

    آب نارگیل آب رسان است و می تواند الکترولیت های بدن که بر اثر تب و عرق کردن کم شده است اند را جایگزین نماید. جهت اضافه کردن ویتامین C که اصلاح دهنده سیستم ایمنی هست، آب یک عدد لیموترش را به آن اضافه کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : درباره “آب نارگیل” چه می دانید؟

    ناهار: گل کلم بخارپز یا سوپ گل کلم (۱ تا ۲ لیوان)

    اجازه ندهید بی رنگی این گیاه شما را فریب دهد،گل کلم غنی از ترکیبی است که سطح گلوتاتیون (glutathione) را اصلاح می بخشد، یک آنتی اکسیدان قدرتمند که به اصلاح سیستم ایمنی جهت مقابله با آنفولانزا کمک می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص گل کلم

    میان وعده: کفیر (۱ لیوان)

    این نوشیدنی تخمیری که از شیر بدست می آید، مانند ماست سرشار از پروبیوتیک هست. هضم کفیر جهت معده واقعا راحت است و در عین حال می تواند باکتری های موجود در روده را اصلاح بخشد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : مواد لبنی کفیر و مهمترین فایده های کفیر

    شام: اسموتی توت فرنگی و شیر بادام (۱ لیوان شیر بادام شیرین نشده + ۱ فنجان توت فرنگی یخی + یخ)

    ویتامین C، روی و ویتامین E جهت سلامت سیستم ایمنی اهمیت واقعا زیادی دارند و این اسموتی یک راه عالی جهت رساندن همزمان این مواد به بدن هست. توت فرنگی به بدن تان ویتامین C می رساند، در حالی که بادام غنی از روی و ویتامین E هست. می توانید با اضافه کردن ماست یونانی راحت یا یک اسکوپ پودر پروتئین، میزان پروتئین اسموتی را بالا ببرید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص درمانی بادام

    اگر می خواهید زیاد بدانید : معجزات توت فرنگی

    نوشیدنی: چای بابونه یا زنجبیل

    هر دوی این چای ها می توانند به پرسشها تلخ معده شما کمک کنند و التهاب و علایم آنفولانزا را کم کردن دهند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص گیاه بابونه

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چای زنجبیل و فواید آن جهت کم کردن دردها!

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: مقابله با بیماری | آنتی اکسیدان | سرماخوردگی | توت فرنگی | غذایی راحت | سرماخوردگی | خوردن میوه | غذا خوردن | توت فرنگی | آنفولانزا | ویتامین

    درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این برنامه های غذایی روزانه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • افست کتاب لاتین
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب اورجینال