انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    کهیر به نقاط قرمز روی سطح پوست گفته می شود که باعث ایجاد خارش و تشکیل جوش می شود. بروز کهیر می تواند

    راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    کهیر به نقاط قرمز روی سطح پوست گفته می شود که باعث ایجاد خارش و تشکیل جوش می شود. بروز کهیر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله از دکتر سلام راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر را آماده کرده ایم. توصیه ما این است که حتما این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید. با ما همراه شوید.

    کهیر نقاط قرمز روی سطح پوست است که می خارد و باعث تشکیل جوش می شود. گاهی نیز متورم می شود. کهیر معمولا به طور ناگهانی ظاهر می شود و گاهی اوقات به خاطر تصویر العمل هایی آلرژیک یا نیش حشرات هست. کهیر جهت تصویر العمل به هیستامین تشکیل می شود که باعث تورم بافت های اطراف و قرمزی می شود. هیستامین و دیگر مواد شیمیایی باعث می شوند رگ های خونی گشاده شده است و باعث نشت مایعات از رگ ها و تورم و خارش می شود.

    راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    چقدر طول می کشد کهیر ناپدید شود؟

    کهیر معمولا ۲۴ ساعت طول می کشد ولی در بعضی موارد چند روز تا چند ماه طول می کشد تا اصلاح یابد. کهیر با توجه به مدت وقت اصلاح دسته بندی میشود:

    کهیر حاد: کهیری که در کمتر از ۶ هفته ناپدید می شود. از هر ۵ نفر در انگلستان، یک نفر در زندگی تحت تاثیر این نوع کهیر قرار می گیرد.
    کهیر مزمن: که نادر است و معمولا بیش از ۶ هفته طول می کشد ناپدید شود و معمولا سال ها باقی می ماند. این نوع کهیر از هر ۲۰۰ نفر بر یک نفر در انگلستان تاثیر می گذارد.

    کهیر چه شکلی است؟

    علامت مهم کهیر قرمزی و بالا آمدن پوست هست. کهیر می تواند در هر جایی از بدن از جمله صورت، دست ها، لبها، زبان، گلو و گوش دیده شود. کهیر سایزهای مختلفی دارد و نقاط متفاوت به هم متصل شده است و سطح بزرگتری را ایجاد می کنند.

    علائم کهیر

    پوست قرمز و بالا آمده
    تورم در اطراف بافت
    درد در محل متورم
    خارش و سوزش پوست

    کهیر به نقاط قرمز روی سطح پوست گفته می شود که باعث ایجاد خارش و تشکیل جوش می شود. بروز کهیر می تواند

    چه چیزی باعث تشکیل کهیر می شود؟

    آزادسازی هیستامین و تصویر العمل هایی آلرِژیکی که باعث تشکیل کهیر می شوند به دلایل متفاوت اتفاق می افتند:

    مواد شیمیایی
    عنصرهای تشکیل دهنده غذا
    نیش حشرات
    داروها

    علت کهیر حاد

    دلایل مهم کهیر حاد عبارتند از:

    غذاها
    داروها
    عفونت
    نیش حشره
    سایر شرایط سلامتی

    بعضی از غذاها فقط در حالت خام باعث تشکیل کهیر می شوند و در حالت پخته مشکلی ایجاد نمی کنند.بعضی از افزودنی های غذایی نیز موجب تصویر العمل آلرژیک و تشکیل کهیر می شود. غذاهای مرسوم که باعث تصویر العمل آلرژیک و تشکیل کهیر می شوند عبارتند از:

    آجیل ها
    شکلات
    ماهی
    گوجه فرنگی
    تخم مرغ
    سویا
    گندم
    شیر

    راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    داروهایی که باعث تشکیل کهیر حاد می شوند عبارتند از:

    آسپرین، ایبوپروفن و سایر مسکن های NSAID
    داروهای فشار خون بالا
    داروهای ضد افسردگی (بخوانید: راه های نجات از افسردگی) مانند هیدروکودون

    علت کهیر مزمن

    کهیر مزمن به مشکل تشخیص داده می شود. ولی دلایل کهیر مزمن عبارتند از:

    بیماری های خودایمنی
    عفونت های بلند مدت
    بیماری های هورمونی
    استرس

    کهیر به نقاط قرمز روی سطح پوست گفته می شود که باعث ایجاد خارش و تشکیل جوش می شود. بروز کهیر می تواند

    بیماری های مربوط به کهیر مزمن عبارتند از هپاتیت و بیماری های تیروئیدی ( زحمت نرمال tsh چقدر است؟) سایر عواملی که باعث تشکیل کهیر مزمن می شوند عبارتند از:

    الکل و کافئین
    دمای بالا
    فشار بر پوست

    انواع کهیر

    پزشکان کهیر را براساس عامل ایجاد آن تقسیم بندی می کنند:

    کهیر فیزیکی:

    هنگامی که پوست تحت تاثیر گرما، سرما، نور خورشید، فشار، عرق کردن و ورزش قرار گیرد. کهیرها معمولا در نقاطی که تحت تاثیر قرار گرفته است تشکیل می شوند و بعد از این که عامل ایجاد کننده از بین رفت، ناپدید می شوند.

    راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    کهیر پوستی:

    کهیر بعد از خارش پوست ایجاد می شود.

    کهیر خورشیدی:

    کهیری که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود.

    کهیر Cholinergic:

    کهیری که در اثر ورزش، استرس، زیاد کردن دمای بدن و حمام ایجاد می شود.

    کهیر pigmentosa:

    اغلب بر کودکان تاثیر می گذارد و باعث کهیرهای قهوه ای (لکه های قهوه ای قارچی روی پوست) متمایز به قرمز می شود.

    کهیر خودایمنی:

    کهیرهای مرتبط با بیماری خودایمنی، مانند لوپوس ( بیماری لوپوس چیست و درمان آن) یا آرتریت روماتوئید (راههای کم کردن درد روماتیسم)

    کهیر واسکولیت:

    واسکولیت که در آن رگهای خونی کوچک زیر پوست ملتهب می شوند.

    کهیر ایدیوپاتیک:

    علت مشخصی در بر ندارد، ولی استرس ممکن است یک علت آن باشد.

    درمان خانگی کهیر

    کهیر به تورم ناگهانی و قرمز بر روی پوست گفته می شود.
    کهیر به وسیله یک تصویر العمل آلرژیک در اثر ماده ای که خورده اید یا با آن مواجه شده است اید، ایجاد می شود. با توجه به تصویر العمل هایی آلرژیک، بدن شما یک پروتئین به نام هیستامین آزاد می کند که به نوبه خود باعث خارش، تورم، قرمزی و بسیاری از علائم دیگر می شود.
    بعضی از عوامل ایجاد کننده کهیر، غذاهای خاص (آجیل، شکلات، ماهی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، انواع توت ها و شیر)، لاتکس، مواد شیمیایی، گرده، مکمل های غذایی، نیش حشرات، عفونت ها، داروها و یا زخم ها هستند.
    همچنین، هنگامی که بیش از حد گرم می شوید یا زمانی که در تابستان به خارج از منزل می روید، یا در معرض آب یخ یا در نتیجه استرس، کهیر تشکیل می شود. علاوه بر این، بسیاری از موارد کهیر ایدوپاتی هستند، به این معنی که علت آشنا شده است ای جهت این بیماری وجود ندارد.
    بثورات کهیر معمولا در شکل ها و اندازه های متفاوت ظاهر می شوند و باعث خارش می شوند. آنها در عرض چند دقیقه بعد از قرار گرفتن در معرض عامل آلرژی زاد ظاهر می شوند یا ممکن است تصویر العمل تاخیری بعد از دو ساعت داشته باشید.
    در حالی که کهیر می تواند ناراحت کننده باشد، معمولا بی ضرر است و در عرض چند ساعت یا چند روز ناپدید می شود. با این حال، هر لحظه می توانید در آشپزخانه و باغچه موادی جهت درمان خانگی کهیر پیدا کنید.

    در اینجا ده روش خانگی جهت درمان کهیر ذکر شده است است.

    کمپرس سرد

    بیشتر متخصصان آلرژی پوست، کمپرس سرد را به عنوان عالی ترین درمان موضعی طبیعی جهت کهیر عنوان می کنند. دمای پایین باعث انقباض رگ های خونی و جلوگیری از انتشار زیاد هیستامین می شود. این به نوبه خود تورم، التهاب و خارش را کم کردن می دهد.

    یک تکه یخ را در پارچه قرار دهید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه، سه تا چهار بار در روز بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید.
    همچنین می توانید حمام یا دوش خنک بگیرید تا پوست ملتهب آرام شود.

    توجه: هرگز یخ را مستقیما بر روی پوست قرار ندهید.

    جوش شیرین

    جوش شیرین یکی دیگر از داروهای محبوب جهت کهیر هست. فواید ضد التهابی آن باعث کم کردن التهاب و خارش می شود.

    نصف یک فنجان جوش شیرین را به حمام پر از آب گرم اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کنید و سپس در این آب ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.
    دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک کاسه کوچک بریزید. آب به اندازه کافی اضافه کنید. خمیر را در منطقه آسیب دیده قرار دهید. ۱۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.

    می توانید از هر یک از این درمان ها یک بار در روز استفاده کنید.

    سرکه سیب

    سرکه سیب یکی دیگر از داروهای مناسب جهت کهیر هست. فواید آنتی هیستامین آن کمک می کند تا التهاب کم کردن یابد و پاسخ سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند. همچنین نقش کلیدی در بازگرداندن سلامت کلی پوست دارد.

    دو فنجان سرکه سیب را به حمام پر از آب گرم اضافه کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بطور روزانه در آن بمانید.
    سرکه سیب را با مقدار برابر آب رقیق کنید و آن را جهت شستن پوست آسیب دیده دو یا سه بار در روز استفاده کنید.
    همچنین می توانید یک یا دو قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید. جهت اصلاح طعم، کمی آبلیمو و عسل اضافه کنید. این مخلوط را سه بار در روز بنوشید.

    این درمان را تا زمانی که بهبودی را مشاهده کردید استفاده کنید.

    جو دوسر

    جو دوسر جهت درمان کهیر بافایده هست. فواید ضد التهابی و تسکین دهنده آن کمک می کند تا خارش کم کردن یابد و به سرعت پوست شما اصلاح یابد.

    یک فنجان جوش شیرین و دو فنجان جودوسر را مخلوط کنید. این مخلوط را به حمام پر از آب گرم اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کرده و در این آب جهت حداقل ۱۵ دقیقه بمانید. دو بار در روز جهت بهبودی در این حمام بمانید.
    دو فنجان بلغور جو دوسر، دو قاشق غذاخوری آرد ذرت و آب کافی جهت تشکیل خمیر را با هم مخلوط کنید. خمیر را روی پوست آسیب دیده ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بمالید. آن را با آب گرم بشویید. این درمان را یک بار در روز انجام دهید.

    زنجبیل

    زنجبیل به عنوان یک ماده شیمیایی عجیب جهت درمان فواید ضد التهابی و هیستامین استفاده می شود. اساسا، زنجبیل به ژن ها و آنزیم هایی که باعث التهاب می شوند، حمله می کند و به نوبه خود باعث اصلاح گردش خون، کم کردن تورم و کم کردن خارش می شود.

    یک چهارم شکر قهوه ای و یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را در سه فنجان سرکه بگذارید بجوشد. محلول را با آب گرم مخلوط کرده و چندین بار در روز روی پوست آسیب دیده بگذارید.
    پوست یک ریشه زنجبیل تازه را بکنید و به آرامی زنجبیل را روی پوست ملتهب قرار دهید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید. جهت خنک شدن اثر اضافه شده، ریشه زنجبیل را در یخچال می توانید قرار دهید.
    همچنین می توانید چای زنجبیل بنوشید یا زنجبیل تازه بجوید.

    هر یک از این درمان ها را تا زمانی که پوست شما به طور کامل خوب شود انجام دهید.

    آلوئه ورا

    ژل آلوئه ورا یکی دیگر از داروهای طبیعی جهت کهیر هست. این درمان مشمول بر فواید ضد التهابی و ضد میکروبی است که در هنگام استفاده موضعی باعث کم کردن قرمزی، التهاب و خارش می شود. همچنین، هنگامی که به صورت داخلی مصرف می شود، ایمنی را جنبش می کند و به از بین بردن سموم التهابی کمک می کند.

    ژل آلوئه ورا تازه را بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب گرم بشویید. این درمان را چندین بار در روز انجام دهید تا پوست شما به طور کامل اصلاح یابد.
    همچنین می توانید دو قاشق غذا خوری آب آلوئه ورا را هر روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بنوشید. مصرف این دارو باید به وسیله کودکان و زنان باردار یا شیرده اجتناب شود.

    زردچوبه

    زردچوبه به علت فواید ضد التهابی آن آشنا شده است است و به جنبش کورتیکواستروئیدهای طبیعی ضد التهابی بدن کمک می کند. همچنین آنتی هیستامین طبیعی و آنتی اکسیدان طبیعی جهت کهیر و انواع بیماری های التهابی پوست می باشد.

    یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در لیوان شیر گرم یا آب مخلوط کنید. دو بار در روز این مخلوط را بخورید.
    همچنین می توانید زردچوبه را در غذا بیفزایید و یا مکمل های زردچوبه مصرف کنید. ولی پیش از مصرف مکمل با دکتر مشورت کنید.

    نکته: اگر قرصهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، زردچوبه نخورید.

    گزنه

    گیاهخواران نیز گزنه را به عنوان درمان مؤثر جهت کهیر توصیه می کنند. گزنه دارای آنتی هیستامین طبیعی و فواید ضد التهابی است و تورم، التهاب و خارش را کم کردن می دهد.

    یک قاشق غذاخوری از برگ گزنه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. مخلوط را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپوشانید. مخلوط را فشار دهید و به آن عسل اضافه کنید. این چای را دو تا سه بار در روز بنوشید تا حال شما اصلاح یابد.
    می توانید روزانه ۵ کپسول ۳۰۰ میلی گرم گزنه را مصرف کنید. پیش از مصرف کپسول، با دکتر مشورت کنید.

    ریحان

    ریحان همچنین به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند و از این رو جهت درمان کهیر بسیار موثر هست. علاوه بر این، می تواند به طور موثر با خارش و التهاب مقابله کند.

    یک قاشق غذاخوری برگ های خشک ریحان را در یک کاسه قرار داده و آب گرم را به آن اضافه کنید. شیشه را بپوشانید و آن را خنک کنید. با استفاده از یک پارچه پنبه ای، این مخلوط را در ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.
    برگ های ریحان تازه را با دست خود له کنید. آنها را به آرامی بر روی کهیرها قرار دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید.

    هر بار که مورد نیاز است جهت تسکین، از این درمان ها استفاده کنید.

    نعناع

    با توجه به اثر خنک کنندگی آن، نعناع نیز یک درمان محبوب جهت کهیر هست. علاوه بر این، دارای فواید ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کم کردن خارش و سوزش کمک می کند.

    دو قاشق چای خوری برگ خرد شده است نعناع را در یک فنجان آب جوش به مدت پنج دقیقه خیس کنید. مخلوط را فشار دهید و مایع را در یخچال و فریزر قرار دهید. از این آب نعناع سرد جهت شستن پوست ملتهب و جنبش شده است چندین بار در روز استفاده کنید.
    یک قاشق چایخوری برگ نعناع خرد شده است و دو قاشق چای خوری شکر را در یک فنجان آب جهت مدت پنج دقیقه بجوشانید. فشار دهید و اجازه دهید سرد شود. این مخلوط را یک بار یا دو بار در روز بخورید.

    نکات اضافی

    عواملی که باعث تشکیل کهیر می شوند را بنویسید. این کار باعث می شود از مصرف این عوامل بپرهیزید.
    جهت جلوگیری از سوزش زیاد پوست، از لباس پنبه ای نرم استفاده کنید.
    کم کردن استرس می تواند اوضاع شما را بدتر کند.
    مقدار ویتامین C در رژیم غذایی خود را زیاد کردن دهید.
    از حمام و دوش گرم اجتناب کنید.
    تا حد ممکن از نور مستقیم خورشید دور بمانید.

    این درمان ها و راهنمایی ها به کم کردن شدت کهیر کمک می کند. با این حال، اگر علائم شما بیش از یک هفته باقی بماند یا عوارضی مانند تنگی نفس داشته باشید، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

    منبع: اوما

    واژه های کلیدی: درمان خانگی | ضد التهابی | مخلوط کن | استفاده | درمان مو | بیماری | فنجان | طبیعی | تصویر | زنجبیل

    راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    راهکارهای موثر خانگی جهت درمان کهیر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی