کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » با کارت مترو سوار تاکسی شوید

    با کارت مترو سوار تاکسی شوید

    بیلت‌های اعتباری یا همان کارت‌های مترو که در مترو و اتوبوس های تندرو(BRT) استفاده می شود، چندماهی است در بعضی از تاکسی‌ها نیز قابل بهره برداری بوده به

    با کارت مترو سوار تاکسی شوید

    بیلت های اعتباری یا همان کارت های مترو که در مترو و اتوبوس های تندرو(BRT) استفاده می شود، چندماهی است در بعضی از تاکسی ها نیز قابل بهره برداری بوده به طوری که مسافران می توانند تنها با قرار دادن این کارت ها بر روی دستگاه های کارت خوان در تاکسی ها، هزینه سفر خود را پرداخت کنند.

    یک اتفاق خوب دیگه جهت کم کردن رد و بدل شدن پول

    اگر سال های قبل صحبت از کارت هایی می شد که بتوان با آنها از تمام وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کرد، کمی دور از ذهن بود، ولی این روزها در جهت شعار دولت الکترونیک و اهداف شهرهوشمند این مهم ممکن شده است هست؛ به طوری که بعضی از تاکسی ها، دستگاه های خودپردازی را بر روی داشبورد خودرویشان راه اندازی کرده اند که توانایی دریافت وجه از کارت های بانک و بلیت های اعتباری را دارد. یعنی بعد از مشخص شدن هزینه سفر بر روی این دستگاه ها تنها با قرار دادن کارت های اعتباری بر روی آن یا کشیدن کارت های بانکی، پرداخت انجام می شود.

    عبارات مهم : کارت بانکی – اطلاعات
    این اقدام که چندماهی است به وسیله شرکت تاکسیرانی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به صورت پایلوت انجام شده است رضایت توأمان مسافران و تاکسیرانان را در پی داشته است به طوری که یکی از تاکسیرانان به ایسنا می گوید:اینکه شرکت تاکسیرانی این دستگاه های کارت خوان را در اختیار رانندگان قرار داده کار خوبی بوده آیا که بسیاری از پرسشها رانندگان در گرفتن پول و بعد دادن باقی آن حل شده است هست. از طرفی مسافران هم از این عنوان راضی هستند و از اینکه این دستگاه ها را در تاکسی هایمان راه اندازی کرده ایم استقبال می کنند. نحوه کار این دستگاه ها به گونه ای است که بعد از انجام تراکنش با کارت های بانکی و بلیت های اعتباری، وجه دریافتی بعد از چندین ساعت به حساب ما ریخته می شود.

    بنابراین گزارش، این اقدام آزمایشی شرکت تاکسیرانی رضایت مسافران را نیز در پی داشته و مسافران معتقدند اگر این طرح فراگیر شده است و تمام تاکسی ها مجهز به این دستگاه شوند تحول خوبی در سیستم حمل و نقل عمومی رخ خواهد داد، لیکن در این صورت با یک بلیت اعتباری می توان از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرد و حتی استرس نداشتن پول خرد را هم نخواهیم داشت.

    در روزگاری که پول نقد در دست مردم کم است و زیاد فعالیت ها روزانه با کارت های بانکی انجام می شود، مجهز شدن تاکسی ها به این دستگاه ها اقدام بسیار مثبتی است.

    یکی از مسافران در این رابطه به ایسنا می گوید: از دغدغه های مهم من موقع تاکسی سوار شدن همراه داشتن پول نقد هست، لیکن پول نقد کمتر در کیفم می گذارم و زیاد کارهایم رابا کارت بانکی انجام می دهم. جهت همین به نظرم اگر این کار جهت تمام تاکسی ها انجام شود می تواند جهت من و امثال من که زیاد کارهای روزانه خود را صرفا با کارت انجام می دهیم، بسیار بافایده باشد.

    در این میان مرتضی ضامنی سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری به ایسنا اظهار می کند: این طرح زیاد به وسیله شرکت تاکسیرانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال انجام و پیگیری است ولی به صورت کلی و کشوری کارگروه فنی به وسیله اتحادیه تاکسیرانی های شهری ایجاد شده است است و در این کمیته فنی بانک های عامل فعال در این حوزه که دستگاه های پز متناسب با کارکرد تاکسی ارائه می دهند، در حال بررسی هستند تا درنهایت به مدلی برسیم که در سطح کشور توانایی اجرایی داشته و شاخص مند باشد. لیکن این عنوان گردش مالی را در بر دارد و کسانی که دستگاهای پز را ارائه می دهند نباید بابت آن پولی دریافت کنند ضمن اینکه این پول بایستی به صورت لحظه ای و آنلاین به حساب راننده واریز شود و خواب پول نیز مطرح نباشد کما اینکه راننده باید کند با این اتقاق یک امتیاز مثبت جهت او لحاظ و کارش کمتر شده است است.

    وی با اعتقاد به اینکه اگر این پیشرفت ها حاصل شود به کارگرفتن دستگاه های پز و خود پرداز در تاکسی ها در سراسرکشور توانایی اجرایی دارد، می گوید: این موارد را در دستور کار کارگروه فنی مربوطه قرار داده ایم و امیدوارم تا قبل از سال به جمع بندی رسیده ومدلی ارائه دهیم .همچنین شرکت تاکسیرانی در پایتخت کشور عزیزمان ایران و چند کلان شهر این طرح را به صورت پایلوت اجرا کرده است و براساس این نتیجه های و تجارب به دست آمده، در حال مذاکره با مجموعه های بزرگ پرداخت الکترونیک هستیم تا شرایط مناسبی را ایجاد کنیم.

    ضامنی این اقدام شرکت تاکسیرانی را به عنوان تجربه ای می داند و تصریح می کند: این اقدام شرکت تاکسیرانی پایتخت کشور عزیزمان ایران تجربه ای جهت ما بوده که با بهره گیری از این تجارب و کمیته فنی به ارائه بسته ای کاربردی و موثر بپردازیم که در نهایت به شهرهای دیگر هم ارائه داده می شود تا شهرها نیز در جاهای متفاوت از آن استفاده کنند. این طرح چندماهی می شود که در پایتخت کشور عزیزمان ایران فعال شده است است و امیدواریم که خروجی خوبی داشته باشد.

    کیومرث حبیبی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه شهری نیز اعتقاد است شهر هوشمند(SMART CITY) شهری است که برپایه الکترونیک، فناوری و داده های دیجیتال بنا شده است است و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا این اقدام شرکت تاکسیرانی در جهت رسیدن به اهداف شهر هوشمنداست، می گوید: تعاریف مختلفی جهت شهر هوشمند وجود دارد.اما از هر منظری که به شهر هوشمند نگاه کنیم با یک مخرج یکسان “فناوری اطلاعات “و “الکترونیک” روبه رو خواهیم شد.در حقیقت در اینجا اطلاعات از شکل آنالوگ مثل کاغذها و پول های دستی به دیجیتال و کدهای رقومی تبدیل می شوند.

    وی در ادامه بیان می کند: از مزایای شهر هوشمند و تبدیل شدن اطلاعات از آنالوگ به دیجیتال است و می توان به این عنوان اشاره کرد که افراد می توانند از طریق شبکه های مجازی بر پایه اینترنت با افرادی که از آنها دور هستند ارتباط برقرار کنند. در حقیقت دنیای فناوری اطلاعات که شهرها نیز مهمترین بستر و نمایان شدن گاه آنها هستند در کنار مزایای بسیار معایبی نیز دارد که از معایب آن می توان به از بین رفتن ارتباطات صورت به صورت و کم کردن تعاملات اجتماعی اشاره کرد که این امر نقطه ضعف شهرهای هوشمند است .

    حبیبی گسترش کارت های اعتباری و کمترشدن پول فیزیکی را امری مثبت در شهر هوشمند می داند ومی افزاید:با یک کارت اعتباری می توانیدتمام دنیا را بگردید،خرید کنید و اطمینان داشته باشید که درکمترین وقت ممکن نقل و انتقال پول مابین شما وسرویس دهندگان و به صورت متقابل نیز فراهم شده است هست. همچنین باتوجه به اینکه در شهرسازی به دنبال کمتر کردن حرکت های زائد درون شهری هستیم این کارت ها می توانند کمک بزرگی در این زمینه باشند. یعنی با یکبار شارژ کارت در وقت و هزینه صرفه جویی بسیاری خواهد شد. همچنین امکان دخل و تصرف شخصی در هزینه سرویس ها نیز وجود ندارد به طوری که مسافر براساس مسافت و وقت طی شده، هزینه سفر را می پردازد یعنی مانند اتفاقی که امروزه در خصوص مترو و طول استفاده شده است از شبکه شاهد آن هستیم.

    این استاد دانشگاه اعتقاد است اگر این طرح فراگیر شود امکان دخل و تصرف در هزینه های مسافر و حتی رانندگان تاکسی کم می شود لیکن ناظر سومی وجود دارد که بر وجه دریافتی از مسافر، ورود و خروج پول و مبدا و مقصد آن اشراف خواهد داشت که این امر فایده های بسیاری دارد. در حقیقت وی مجهز شدن تاکسی ها به دستگاه های کارتخوان را گامی مثبت در جهت رسیدن به اهداف شهر هوشمند است.

    اگرچه شرکت تاکسیرانی دستگاه های کارتخوانی که توانایی خواندن کارت های بانکی و بلیت های اعتباری را دارند به صورت پایلوت در اختیار بعضی از تاکسی ها قرار داده است ولی اگر این طرح فراگیر شود و تمام تاکسی های موجود در کشور مجهز به این دستگاه شوند تحول عظیمی در نظام حمل ونقلی کشور ایجاد خواهد شد تا بتوان با یک کارت از تمام وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کرد.

    با کارت مترو سوار تاکسی شوید

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: کارت بانکی | اطلاعات | استفاده | دستگاه | مسافران | تاکسی | ایران | هوشمند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین