عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » مسافربری با ماشین پلاک شهرستان، ممنوع!

    مسافربری با ماشین پلاک شهرستان، ممنوع!

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، از نقش ۳۰ درصدی تردد خودروهای پلاک شهرستان بر ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران سخن گفته است

    مسافربری با ماشین پلاک شهرستان، ممنوع!

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، از نقش ۳۰ درصدی تردد خودروهای پلاک شهرستان بر ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران سخن گفته است

    نقش ۳۰ درصدی تردد خودروهای پلاک شهرستان بر ترافیک تهران

    برابر قانون، هر راننده موظف است با پلاک متعلق به خودش در سطح شهر رانندگی كرده و همچنین هر ماشین باید با پلاک همان شهر تردد کند،در تازه ترین مطالعات، پایتخت کشور عزیزمان ایران بدترین شهر دنیا به لحاظ ترافیک و وقت کشی شهروندان در گره های ترافیکی آشنا شد،با همه راهسازی ها، پل سازی ها، تونل سازی ها و اصلاحات هندسی در شهر، هنوز گشایشی در ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران حاصل نشده است.نبود فضای پارک مناسب ماشین در شهر و تبدیل شدن بخشی از حاشیه معابر به پارکینگ، گذرگاه های پایتخت کشور عزیزمان ایران را تنگ و تنگ تر کرده است.

    عبارات مهم : تردد خودروها – رانندگی
    ایران ۷۲، کشور عزیزمان ایران ۶۸، کشور عزیزمان ایران ۷۹، کشور عزیزمان ایران ۳۱، کشور عزیزمان ایران ۶۲ ، ایران… . دیدن این ارقام در سمت راست خودروهای متردد در تهران، جهت مان عادی شده است هست. شهری که به گفته مسئولانش، بیش از سه میلیون ماشین با پلاک های شهرستان در آن تردد می کنند و باری ۱۰۰چندان به ترافیک معابر می افزایند. تردد بیش از اندازه خودروهای پلاک شهرستان در تهران، معضلی است که در سال های اخیر و به دنبال رشد آمار بیکاری در کشور، رشد چشم گیری داشته و شرایط زندگی در پایتخت کشور عزیزمان ایران را سخت تر از هر لحظه کرده است.

    بیکاری و نبود وقت شغلی مناسب در بسیاری از شهرها، بااهمیت ترین عامل جولان خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است هست، چنانكه خودروهای شهرستانی زیادی به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمده تا با مسافرکشی، به کسب درآمد در پایتخت کشور عزیزمان ایران بپردازند. روزگاری خودروهای پلاک شهرستان در معابر تهران، بسیار کم بودند و اکنون، تعداد این خودروها با خودروهای پلاک پایتخت کشور عزیزمان ایران تاحدودی برابری می کند. تردد بالای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت کشور عزیزمان ایران به این منظور قابل توجه و اهمیت است که گره های ترافیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران هر روز پیچیده تر از قبل شده است و با همه راه سازی ها، پل سازی ها، تونل سازی ها و اصلاحات هندسی در شهر، بازهم گشایشی در ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران حاصل نمی شود. همین عنوان باعث شده است تا ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاییز ۹۶ آزاردهنده تر از هر لحظه شود و وقت زیادی را از زندگی ساكنان تلف کند.

    تهران ، بدترین شهرترافیکی

    چندی قبل، نتیجه های مطالعات موسسه داده سنجی ای راجع به ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران منتشر شد که براساس آن، پایتخت کشور عزیزمان ایران بدترین شهر دنیا به لحاظ ترافیک و وقت کشی شهروندان در گره های ترافیکی محسوب می شود. نتیجه های رتبه بندی ترافیکی شهرها حکایت از آن دارد که میانگین وقت یک سفر درون شهری در ایران، ۵۰ دقیقه و ۱۷ ثانیه و در تهران، ۵۵دقیقه و هفت ثانیه است.این درحالی است که ساکنان عالی ترین شهرها در شاخص «ترافیک»، به طور میانگین ظرف ۲۰ دقیقه، از منزل به محل کار یا تحصیل مراجعه می کنند. حجم بالای تردد خودروها در تهران، تلف شدن اوقات بسیاری از شهروندان را همراه داشته و جالب اینجاست که شهروندان به این سبک زندگی عادت کرده و جهت هر سفر درون شهری، اتلاف وقت در ترافیک را نیز در نظر می گیرند و سپس به فعالیت های روزانه می پردازند.

    مسافرکشی، در دسترس ترین شغل پایتخت

    فقدان وقت شغلی مناسب جهت گروه های متفاوت جوانان تهرانی و به خصوص شهرستانی، باعث شده است تا مسافرکشی در پایتخت کشور عزیزمان ایران بسیار پر رونق تر از هر لحظه باشد. تردد پرشمار خودروهایی با میانگین قیمت ۱۵ میلیون تومان در شهربرای جابه جایی شهروندان و کسب درآمد، عاملی شده است تا ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران بسیار سنگین تر از هر لحظه شود و راهکاری نیز بر آن افاقه نکند. اکنون دیدن چندین خودروی فرسوده در سر چهارراه ها با پلاک های شهرستان، جهت جابه جایی مسافر امری عادی در زندگی شهروندان تهرانی شده است هست. زیاد کردن فعالیت اپلیکیشن های مسافری که اکنون به بیش از ۲۰ سامانه رسیده نیز خود مزید بر علت شده است تا تردد خودروهای پلاک شهرستان زیاد شود.

    شب خوابی در داخل خودرو

    جذابیت های مسافرکشی با خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت کشور عزیزمان ایران اکنون به گونه ای است که بعضی رانندگان شهرستانی، شب را در داخل ماشین به صبح می رسانند تا ساعات بیشتری جهت چرخیدن در خیابان های شهر و کسب درآمد در اختیار داشته باشند. این گروه از رانندگان، از ۶صبح تا نزدیکی های نیمه شب را در خیابان های پایتخت کشور عزیزمان ایران به مسافرکشی مشغولند و جهت آنکه در ترافیک آخر شب و اول صبح خروجی های پایتخت کشور عزیزمان ایران گیر نکنند، ترجیح می دهند شب را در داخل خودروشان بگذرانند. ترافیک آزاردهنده این روزهای پایتخت کشور عزیزمان ایران که با نزدیک شدن به روزهای سرد سال، زیاد و زیاد نیز خواهد شد، عوامل مختلفی دارد که نقش خودروهای شهرستانی در آن ها بسیار پر رنگ است و باید برایش راهکار عملی اندیشیده شود.

    ظرفیت اشباع شده است معابر تهران

    با وجود همه راهسازی ها در پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال های اخیر که به تبع ورود هر سال ۵۰۰ هزار خودروی تازه خودروسازان به این شهر صورت گرفت، ظرفیت معابر پایتخت جهت تردد خودروها در نهایت به دو میلیون دستگاه می رسد و این درحالی است که آخرین آمارها حکایت از تردد بیش از پنج میلیون ماشین در روز در کنار سه میلیون دستگاه موتورسیکلت در معابر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد تا مجالی جهت نفس کشیدن در معابر شهری نباشد. نبود فضای پارک مناسب ماشین در شهر و تبدیل شدن بخشی از حاشیه معابر به پارکینگ خودروها، گذرگاه های پایتخت کشور عزیزمان ایران را تنگ و تنگ تر کرده و در این میان، ورود و تردد بالای خودروهای پلاک شهرستان، به مصیبتی ترافیکی جهت ساکنان شهر تبدیل شده است است.

    تاثیر ۳۰ درصدی بر ترافیک

    نقش خودروهای پلاک شهرستان بر ترافیک تهران، آن قدر پر رنگ شده است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر از نقش ۳۰ درصدی تردد خودروهای پلاک شهرستان بر ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران سخن گفته هست. به گفته سردار «سیدتیمورحسینی»، برابر قانون، هر راننده موظف است با پلاك متعلق به خودش در سطح شهر رانندگی و از سوی دیگر هر ماشین نیز باید با پلاك همان شهر تردد كند و اگر فردی از شهری به شهر دیگر نقل مكان كرده و در آنجا مستقر شود، باید پلاك همان شهر را جهت خودرویش دریافت كند. ولی با آنکه بارها از سوی پلیس، وعده ایجاد محدودیت جهت تردد خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت کشور عزیزمان ایران داده شده است ولی در عمل اقدامی جهت آن صورت نگرفته و تعداد خودروهای شهرستانی زیاد از قبل شده است است.

    محدودیتی که اعمال نشد

    سال گذشته بود که رییس پلیس تهران، یكی از برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت را ایجاد محدودیت جهت تردد خودروهای با پلاك شهرستان در سطح معابر اعلام كرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر تردد خودروها با پلاك شهرهای دیگر در پایتخت کشور عزیزمان ایران به شدت زیاد کردن یافته و همین امر باعث اخلال در ترافیك نیز شده است هست؛ از همین رو قصد داریم با خودروهای پلاك شهرستان كه دارای تردد مداوم در پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند برخورد كنیم.

    حسینی با بیان اینكه در فاز نخست اجرای این طرح اولویت برخورد با خودروهای حمل ونقل عمومی هست، گفته بود که منظور از خودروهای حمل ونقل عمومی، خودروهایی است كه با پلاك شهرستان در آژانس ها فعالیت كرده یا به شكل تاكسی و مسافربر شخصی، اقدام به حمل و جابه جایی مسافر در پایتخت کشور عزیزمان ایران می كنند ولی پلاك ارزش متعلق به پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست كه همكاران من این افراد را شناسایی و با آنان برخورد خواهند كرد. به گفته حسینی، ماموران راهور درصورت مشاهده خودروهایی با پلاك شهرهای دیگر، اقدام به جریمه آنان خواهند كرد ولی خودروی این افراد توقیف نمی شود.

    خودروها درشهرشان تردد کنند

    برابر قانون، هر راننده موظف است با پلاک متعلق به خودش در سطح شهر رانندگی کرده وهمچنین هرخودرو باید با پلاک همان شهر تردد کند و اگر فردی از شهری به شهر دیگر نقل مکان کرده و در آنجا مستقر شود، باید پلاک همان شهر را جهت خودرویش دریافت کند.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ، راجع به تشخیص خودروهایی که به پایتخت کشور عزیزمان ایران تردد مداوم دارند، از خودروهایی که به طور موقت وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است اند نیز افزوده بود: تشخیص این امر به وسیله ماموران انجام خواهد شد، به عنوان مثال فردی که با پلاک شهرستان اقدام به مسافربری درتهران کند، به طور حتم جهت چند روز به صورت موقت وارد شهر نشده و مشمول جریمه خواهد شد.

    اما افرادی که جهت کار موقتی وارد شهر شده است اند، مشمول این طرح نخواهند بود. با این حال، اقدام عملی جهت اجرای این طرح نشد تا ترافیک پایتخت کشور عزیزمان ایران دو چندان و اتلاف وقت مردم در ترافیک صد چندان شود.

    تهرانی اینچنین آرزوست!

    وخیم بودن اوضاع ترافیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران و اتلاف وقت قابل توجه مردمان این شهر، در حالی صورت می گیرد که در میان تمام شهرهای جهان، «بازل» در سوییس، عالی ترین شهر از لحاظ ترافیکی معرفی شده است هست. با داشتن جمعیت ۱۹۵ هزار نفری، بازل (پس از شهرهای زوریخ و ژنو) سومین شهر پرجمعیت سوییس به شمار می رود. این شهر مرزی در نزدیکی سوییس، فرانسه و آلمان واقع شده است و می توان در آن به یکی از توسعه یافته ترین شبکه های حمل ونقل عمومی دنیا دسترسی داشت که مشمول بر اتوبوس و متروهای برقی (تراموا) هست. مدیریت شبکه حمل ونقل بازل را که به نظم، وقت شناسی، کمترین میزان اتلاف وقت و داشتن وسایل نقلیه مدرن مشهور هست، شرکت باسلر برعهده دارد و در روزهای کاری هفته، اتوبوس ها و قطارهای برقی در آن هر هفت دقیقه و در آخر هفته ها هر ۱۵-۱۰ دقیقه، خدمت رسانی می کنند.

    بر اساس آمارها تا سال ۲۰۱۳، حدود ۵۵ درصد از خانوارهای بازلی مالک هیچ نوع خودرویی نبودند. در این رابطه حتی مسئولان شهری طرحی را در سال ۲۰۱۰ به تصویب رساندند که بر اساس آن قرار شد حجم ترافیک وسایل نقلیه موتوری شخصی جهت ۱۰ سال بعد ( سال ۲۰۲۰ )، حدود ۱۰ درصد کم کردن یابد. بر اساس آمارها، شهروندان بازلی در رفت وآمدهای روزانه خود ۳۷ درصد از پیاده روی، ۲۷ درصد از شبکه حمل ونقل عمومی، ۱۶ درصد از دوچرخه و ۱۷ درصد از خودروی شخصی استفاده می کنند و دست یافتن به چنین آمارهایی در پایتخت کشور عزیزمان ایران تا حدودی شبیه به رویاست.

    مسافربری با ماشین پلاک شهرستان، ممنوع!

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: تردد خودروها | رانندگی | ترافیک | ماشین | تهران | ایران | میلیون | تهرانی | ترافیک

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال