کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » پروتز سینه چیست؟

    پروتز سینه چیست؟

    پروتز سینه یکی از روش هایی است که جهت بزرگتر و خوش فرم تر کردن سینه ها انجام می شود. بانوان زیادی طرفدار این روش هستند.

    پروتز سینه چیست؟

    پروتز سینه یکی از روش هایی است که جهت بزرگتر و خوش فرم تر کردن سینه ها انجام می شود. بانوان زیادی طرفدار این روش هستند. ما در این مطلب قصد داریم به شما اطلاعات کاملی در مورد این روش و انواع آن ارائه دهیم. با دکتر سلام همراه باشید.

    پروتز سینه چیست؟

    انواع متفاوت پروتز سینه

    پروتزهای آب نمکی

    پروتزهای آب نمکی گرد و مدور و پر شده است از محلول آب نمک (سالین) استریل یعنی محلولی هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این پروتز در صورت پاره شدن تخت و صاف می شود و مایع آن طی فرایندی طبیعی جذب بدن می شود. بیماران جوانتر از ۱۸ سال نمی توانند از این نوع پروتز سینه استفاده کنند.

    پروتزهای سیلیکونی

    پروتزهای سیلیکونی گرد و مملو از ژل چسبنده با ظاهر طبیعی هستند و باعث ناراحتی بیمار نمی شوند. پروتز سیلیکونی در صورت پاره شدن از بین نمی رود. بیمار دست کم باید ۲۲ سال داشته باشد تا بتواند از این نوع پروتزها برای بزرگ کردن سینه استفاده کند.

    پروتز سینه یکی از روش هایی است که جهت بزرگتر و خوش فرم تر کردن سینه ها انجام می شود. بانوان زیادی طرفدار این روش هستند.

    پروتزهای ژل شکل دهنده

    پروتزهای ژل شکل دهنده از سیلیکونی با قدرت چسبندگی بسیار بالا و شکلی متناسب با آناتومی بدن بیمار ساخته می شود. به کمک این پروتزها وقت استراحت و اصلاح کم کردن و عوارض کمتری امکان بروز می یابد. البته بیماران جوان تر از ۲۲ سال نمی توانند از جراحی پروتز سینه سیلیکونی استفاده کنند.

    افراد مناسب جهت پروتز سینه

    متقاضیان ایده آل، بانوان غیرسیگاری و سالمی هستند که پوستی با خاصیت ارتجاعی خوب و انتظاراتی واقع بینانه از نتیجه عمل دارند. بیماران باید از دستورات مربوط به آمادگی قبل از عمل و مواظبت بعد از عمل پیروی کنند تا روند التیام به عالی ترین نحو سپری شود و نتیجه بهینه به دست آید.

    آمادگی پیش از جراحی

    بیمار باید پیش از عمل پروتز سینه حتماً جراح را از داروهای مصرفی خود آگاه کند، آیا که احتمال دارد بعضی از آن داروها روند جراحی را مختل سازد، بنابراین ممکن است دکتر از بیمار بخواهد تا مصرف بعضی از داروها را متوقف سازد یا تغییری در دستور مصرف ارزش ایجاد کند. بدیهی است که مصرف مکمل اهمیت فراوان دارد. مصرف آسپرین، فراورده های آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی باید ۱۰ روز پیش از عمل پروتز سینه متوقف شود.

    پزشک با توجه به شرایط جسمی بیمار انجام آزمایش هایی معین را مورد نیاز تشخیص می دهد و احتمالاً از بیمار می خواهد تا چنانچه به تازگی ماموگرافی انجام نداده است این آزمایش تصویربرداری را پیش از عمل انجام دهد.

    عمل پروتز سینه

    علاوه بر بزرگ کردن سینه با ژل با می توان از روش پروتز عملی سرپایی استفاده کرد که تحت بیهوشی عمومی در مدت یک تا دو ساعت انجام می شود. بعد از این که در جلسه مشاوره روش های متفاوت بزرگ کردن سینه بررسی شد و جراح اندازه و نوع پروتز را با توجه به شرایط و ترجیح بیمار گزینش کرد؛ در نهایت روش ایجاد برش و قرارگیری پروتز مشخص می شود. جراح می تواند جهت وارد کردن پروتز برش ها را در سه محل متفاوت، یعنی زیربغل، هاله دور سینه (بافت اطراف نوک پستان) یا چین زیر سینه ایجاد کند. دکتر راسخی تمام این برش ها را به گونه ای ایجاد می کنند که تا حد امکان محو و نامشخص باشد.

    پروتز سینه چیست؟

    جراح پروتز را بعد از ایجاد برش از بالا یا پایین عضله دیواره قفسه سینه وارد بدن می کند. بدن پروتز را در جای وارد شده است نگه می دارد و از جابجا شدن آن زیر پوست جلوگیری می کند. جراح برش را بعد از قرار دادن پروتز در جای مناسب می بندد و بخیه می زند.

    محل برش های پروتز سینه

    برای قرار دادن پروتز در سینه از چند برش متفاوت استفاده می شود. برش زیر سینه مرسوم ترین برش مورد استفاده است که در زیر سینه در امتداد خط سینه ایجاد می شود. ایمپلنت سینه را می توان از طریق برش زیر بغل یا برش در امتداد هاله، یعنی ناحیه رنگی اطراف نوک سینه نیز وارد بدن کرد. تحت شرایطی خاص امکان دارد جهت قرار دادن پروتز سینه برش در ناحیه ناف ایجاد شود.

    مواردی که باید بعد از عمل به آن ها توجه کنیم

    بعد از عمل به آرامی می توانید راه بروید و کارهای بسیار سبک را انجام دهید ولی باید توجه داشته باشید که تا ۱۰ روز اول از انجام هرگونه کارهای کشیدنی یا بلند کردنی پرهیز کنید. بعد از این مدت حتی می توانید به سر کار خود برگردید، تمرینات سبک دست و پاها را بعد از ۳ هفته شروع کنید و تمرینات بازوها و شانه ها و شنا کردن را می توانید بعد از ۶ هفته شروع کنید. رانندگی کردن بعد از یک هفته مجاز است و فعالیت جنسی بعد از ۴ هفته مانعی ندارد.

    پروتز سینه یکی از روش هایی است که جهت بزرگتر و خوش فرم تر کردن سینه ها انجام می شود. بانوان زیادی طرفدار این روش هستند.

    محل زخم باید بانداژ مناسبی داشته باشد و مورد نیاز است که به مدت ۲ هفته مکان عمل را خشک نگه دارید. بعد از یک هفته پانسمان برداشته خواهد شد و زخم بررسی و بازبینی شده است و کمی تمیز می شود. خوشبختانه جای زخم ها کوچک بوده و حدود ۴ سانتی متر هست. در ابتدا جای زخم ها قرمز، ملتهب، برجسته و حتی دارای خارش می باشد که به مرور وقت کم رنگ شده است و صاف می شود. این فرآیند یک حالت عادی در التیام زخم است و حدود ۲ سال طول می کشد. جهت تسریع و تسهیل فرآیند ترمیم می توان از لیزر و ماساژ روزانه کمک گرفت.

    دوره اصلاح بعد از جراحی

    بروز درد، تورم و احتمالاً چند عوض کردن موقت حسی بعد از جراحی طبیعی هست. بیمار می تواند، بسته به نوع حرفه اش، چند روز تا چند هفته بعد از عمل به سر کار برگردد. البته درد احتمالاً تا چند هفته دوام خواهد داشت.

    پروتز هرگز مانند سینه واقعی نیست و مصنوعی بودن آن کاملا حس می شود

    با اینکه پروتزهای سیلیکونی به سینه واقعی خیلی شباهت دارند ولی به هر صورت ساخته دست بشر هستند و نمی توانند حالت و بافت طبیعی داشته باشند. البته پروتزهایی که زیر سینه مهم فرد قرار داده می شوند، زیاد طبیعی هستند و مصنوعی بودنشان دیده نمی شود.

    پروتز سینه چیست؟

    عوارض احتمالی بعد از جراحی پروتز سینه

    پروتز سینه عملی ایمن هست، البته به شرطی که به دست جراح باتجربه و ماهر انجام شود، با این حال پروتز سینه علاوه بر اثرهای جانبی خاص خود ممکن است عوارض متداول تمام جراحی ها را نیز در پی داشته باشد. با مراجعه به جراح متبحر و توجه به دستورات ایشان در مورد آمادگی قبل از عمل و مواظبت بعد از عمل می توانید احتمال بروز عوارض را به حداقل برسانید، البته باید از عوارض احتمالی عمل نیز آگاه باشید تا در صورت مواجهه با نشانه های مسئله ساز به سرعت اقدام کنید.

    آیا پروتز باعث ایجاد سرطان و مانع از تشخیص آن می شود؟

    خیر، در مطالعات انجام شده است هیچ ارتباطی بین گذاشتن پروتز و ایجاد سرطان سینه، بیماری های خود ایمنی و سایر بیماری های سیستمیک یافت نشده هست. در حال حاضر هیچ مدرک قطعی دال بر این که سرطان در زنانی که پروتز دارند در مراحل پیشرفته تر تشخیص داده می شود هم وجود ندارد.

    آیا بعد از جراحی پروتز سینه گرفتن حمام آفتاب یا سولاریوم بلامانع است؟

    گرفتن حمام آفتاب یا استفاده از سولاریوم به طور معمول به پروتز آسیببی نمی رساند ولی به مدت یک سال باید از تابیدن مستقیم نور آفتاب یا اشعه سولاریوم به محل برش جراحی جلوگیری کرد. چون باعث تیره تر شدن اسکار عمل می شود، توصیه ای که در مورد سولاریوم باید به آن توجه داشت این است که چون پروتز دیرتر از بدن حرارت خود را از دست می دهد ممکن  است فرد بعد از استفاده از سولاریوم احساس کند پروتزش نرم شده است هست؛ بنابراین توصیه می شود تا چند ماه بعد از عمل از سولاریوم استفاده نشود.

    واژه های کلیدی: جراحی سینه | استفاده | سولاریوم | بیماری | استفاده | پروتز | طبیعی | جراحی | آفتاب

    پروتز سینه چیست؟

    پروتز سینه چیست؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری