اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » ناپاکی فوتبال فقط در قلیان نیست/ باید با متخلفان در هر پست و مقامی برخورد قاطع شود ، درودگر

    ناپاکی فوتبال فقط در قلیان نیست/ باید با متخلفان در هر پست و مقامی برخورد قاطع شود ، درودگر

    عضو هیأت رئیسه شرکت لیگ گفت: جهت داشتن فوتبال پاک فقط نباید با قلیان مبارزه کرد بلکه با تخلفات بعضی از افراد در هر پست و مقامی که بوده‌اند یا هستند باید برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد.

    ناپاکی فوتبال فقط در قلیان نیست/ باید با متخلفان در هر پست و مقامی برخورد قاطع شود ، درودگر

    وبسایت رسمی برنامه نود – عضو هیأت رئیسه شرکت لیگ گفت: جهت داشتن فوتبال پاک فقط نباید با قلیان مبارزه کرد بلکه با تخلفات بعضی از افراد در هر پست و مقامی که بوده اند یا هستند باید برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد.

    به گزارش وب سایت نود و به نقل از فارس، فدراسیون فوتبال توانسته از فیفا عنوان پنج ستاره را کسب کند و با درخشش تیم های ملی نوجوانان و جوانان در جام جهانی و همچنین درخشش تیم های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی یکی از برترین فدراسیون ها در دنیا شد. با این حال فوتبال و فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران و همچنین شرکت لیگ دارای اشکالاتی هستند و موانع زیادی را هم برابر خود دارند صادق دورود گر عضو هیأت رئیسه شرکت لیگ گفت وگویی در این خصوص انجام داده که در ادامه می خوانید. 

    بزرگترین مشکلی که برابر فوتبال کشور عزیزمان ایران قرار دارد، چیست؟

    ناپاکی فوتبال فقط در قلیان نیست/ باید با متخلفان در هر پست و مقامی برخورد قاطع شود ، درودگر

    بزرگترین مانعی که در فوتبال کشور عزیزمان ایران وجود دارد این است که بعضی دوستان به تبعیت از ساختار AFC  سعی داشتند کمیته ها و دپارتمان ها را در فدراسیون از هم جدا کنند و کمیته ها سیاست گذار باشند و دپارتمان ها کارها را اجرایی کنند و جهت هر کمیته و دپارتمان نفراتی را آینده نگری کردند مثلاً جهت کمیته ها پنج نفر آینده نگری و دبیر و مدیر گزینش کردند. جهت دپارتمان ها هم همین ساختار ایجاد شد و در واقع دپارتمان و کمیته به صورت موازی کار می کردند و  دولت در دولت ایجاد شد. با توجه به میزان اعتبارات فوتبال و درآمدزایی فوتبال و مشکلاتی که در فدراسیون فوتبال داریم نباید بخواهیم فدراسیون را مو به مو مطابق با کنفدراسیون فوتبال آسیا تطبیق بدهیم. بزرگترین فدراسیون های فوتبال دنیا هم اینگونه تقسیم بندی هایی را انجام نداده اند که هم کمیته داشته باشند و هم دپارتمان در کشور ما معمولاً همکاری ها دچار مسئله است نه فقط در فوتبال بلکه در همه جا این مسئله وجود دارد.

    یعنی به آسانی می توانید ساختار کمیته ها و دپارتمان ها در فدراسیون فوتبال را عوض کردن داد؟

    اساسنامه فدراسیون فوتبال باید دچار تغییراتی شود و کمیته ها و دپارتمان ها به یک واحد کمیته تقلیل پیدا کنند و یک مدیر کمیته داشته باشیم به همراه اعضای آن که کار اجرایی انجام بدهند و به صورت دائمی در فدراسیون حضور داشته باشند به صورت موقت و پروازی هم نباشند. همه باید حضور فیزیکی در فدراسیون داشته باشند تا کار فدراسیون را پیش ببرند. اینکه فدراسیونی با این حجم کاری زمانی ۱۳ نفر، زمانی ۲۱ نفر و وقت آقای صفایی فراهانی به ۵۰ نفر رسید و دوباره به ۱۲۰ نفر رسیده و اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در فدراسیون مشغول فعالیت هستند که هزینه های بالا و هم تداخل مسئولیت ها را ایجاد می کند و مانع از پیشرفت کارها می شود. هر آدمی باید در کمیته خودش پاسخگو کارها و تصمیم گیری هایش باشد. یعنی به گونه ای نباشد که یک گروهی سیاست گذار باشند و بخواهند اجرا کنند و گروهی دیگر هم مجری باشند و بخواهند سیاست گذاری کنند که این متأسفانه در فدراسیون باب شده است و بزرگترین مسئله در فدراسیون فوتبال هست. در داوری و بخش های متفاوت این مسئله را می بینیم که ایجاد اشکال در کار فدراسیون کرده است به همین علت می گویم آیین نامه و اساسنامه فوتبال باید دچار عوض کردن شود و به همین صورت کار فدراسیون در حوزه اجرا و سیاست گذاری متمرکز شود و کمترین تبعات داشته باشد و نیروی مازاد هم نباید در فدراسیون حفظ کرد شما دیدید که ۴۲ نفر از فدراسیون از بین بردن شدند و اتفاق خاصی در فوتبال نیفتاد تازه بسیاری از این نفرات صاحب تجربه و مسئولیت های خاص ای در فدراسیون فوتبال بودند ولی کار پیش رفت اکنون باید از افرادی استفاده کرد که مسلط به زبان بین المللی باشند و شیوه های نوین مدیریت و کامپیوتر هم بلد باشند و با سایر کشورها ارتباط منطقی و دانشی برقرار کنند و دستاوردهای سایر کشورها را جهت خودشان اجرایی کنند.

    یعنی می توان به این شرایط مطلوب رسید؟

    عضو هیأت رئیسه شرکت لیگ گفت: جهت داشتن فوتبال پاک فقط نباید با قلیان مبارزه کرد بلکه با تخلفات بعضی از افراد در هر پست و مقامی که بوده‌اند یا هستند باید برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد.

    فدراسیون باید به دست مسئولانی باشد که هم صاحب علم باشند و هم صاحب تجربه. در کشور ما تقابل بین افرادی وجود دارد که تجربه دارند و افرادی که دارای علم باشند. افرادی که دارای تجربه هستند آدم های آکادمیک را قبول ندارند و افراد آکادمیک هم افراد صاحب تجربه را قبول ندارند بزرگترین درسی که آقای چمنیان و تیم ملی نوجوانان به فوتبال کشور داد این بود که او خودش سال ها در فوتبال کشور عزیزمان ایران صاحب تجربه بود و فعالیت می کرد و او را در فوتبال می شناختیم ضمن اینکه آدم آکادمیک بود و پتانسیل اجرایی و آکادمیک هم داشت نتیجه کارش بسیار چشم گیر بود و متفاوت با آدم هایی بود که در قبل این مسئولیت را برعهده داشتند در تمام ارکان فدراسیون باید این اتفاق رخ دهد و افرادی که معلومات و تجربه زیادی دارند به مسئولیت گمارده شوند تا پیشرفت فدراسیون و موفقیت های فدراسیون روزافزون شود. خیلی آدم هایی که آکادمیک بودند و مسئولیت گرفتند نتوانستند کار را پیش ببرند خیلی هم آدم های تجربی هم نتوانستند خود را به علم روز مجهز کنند و از علم روز استفاده کنند. عباس چمنیان های زیادی در فوتبال ما در زمینه مدیریت و مربیگری وجود دارد که می توانند به فدراسیون فوتبال کمک کنند تا چرخ فدراسیون خوب بچرخد.

    چقدر به براق سازی در فدراسیون فوتبال اعتقاد دارید؟

    نگاه شرکت لیگ، فدراسیون و کلوب ها باید به گونه ای باشد که همه چیز براق و دقیق باشد و همه بتوانند از همه چیز فوتبال مطلع باشند آدم هایی که در فوتبال می آیند و سرمایه گذاری می کنند بسیار محترم هستند ولی باید حتماً صلاحیت داشته باشند و تضامن داشته باشند که فوتبال را دچار مسئله نکنند و هر کس که بخواهد بیاید و تیم داری کند شرکت های بزرگی داریم که علاقه مندند در فوتبال سرمایه گذاری کنند ولی زیاد آنها را جذب نمی کنیم. باید به سمتی برویم که شرکت های بزرگ و علاقه مند به حضور در فوتبال هستند را جذب کنیم افرادی که به صورت جرقه می آیند و تیمی را درست می کنند و بعد فراموش می شوند و می روند تمامی بازیکنان و افراد آن کلوب بدون کار می شوند اینها بسیار به فوتبال لطمه می زنند به این افراد نباید اجازه حضور در فوتبال را داد نمی توانیم یک شرکت بزرگ را دست یک آدم مبتدی بدهیم فوتبال هم یک پدیده بزرگ و حیاتی است که با آدم ها در ارتباط است باید دقت کنیم هر فرد یا هر سازمانی که می خواهد در فوتبال سرمایه گذاری کنند باید ابتدا حساب بانکی اش را به صورت براق ارائه کند که دارای گردش مالی است و تضامن بانکی مورد نیاز را جهت حداقل سه فصل فوتبال به صورت هم بدهد که بدانیم این فرد حداقل جهت سه سال در فوتبال حضور دارد. ما جهت یک بازیکن و مربی گاهی اوقات قرارداد سه ساله می بندیم اما جهت مدیری که می خواهد در فوتبال حضور داشته باشد کار را راحت می گیریم.

    در فدراسیون فوتبال هم گاهی شاهد یک ناهمگونی هستیم.

    در بعضی از بخش های فدراسیون شاهدیم مثل سایر بخش ها فعالیت نمی کنند مثلاً در یک بخش چهار آدم بازنشسته همزمان وجود دارند یا قانون نباید اجرا شود یا جهت همگی باید یکسان اجرا شود. هنگامی که به خاطر قوانین و دستور شرکت بازرسی از آدم توانمندی مثل علی کاظمی استفاده نمی کنیم بقیه آدم هایی که خیلی به فوتبال ارتباطی ندارند و در حد میانگین و پایین زحمت خود را کشیده اند نباید کارهای کلیدی و بزرگ را به آنها بدهیم باید کارهای کلیدی را به آدم های جوان و تحصیلکرده بدهیم که سابقه مناسب هم داشته باشند تا روند فوتبال و فوتبال ساحلی را به سمت بهتر شدن عوض کردن بدهند. در فوتبال ساحلی زن شهریاری واقعاً خوب کار کرده چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی. باید همین اندیشه را در سایر بخش ها داشته باشیم سعید فتاحی اکنون آمده فریبرز محمودزاده در کمیته مسابقه های آمده یا مهدی خراطی در بخش تیم های ملی حضور دارد که جهت آگاهی، اطلاعات و تجربه مناسب هستند. در این بخش ها کمترین اشتباهات را در فوتبال شاهد هستیم در همه جا این الگو و دستورالعمل ما باید باشد.

    چقدر با فساد در فوتبال و ایجاد ناپاکی در فوتبال معتقدید؟

    ناپاکی فوتبال فقط در قلیان نیست/ باید با متخلفان در هر پست و مقامی برخورد قاطع شود ، درودگر

    فدراسیون فوتبال باید به تمام تخلفاتی که در فدراسیون شده است بپردازد از همه مهم تر اینکه به ابهامات مالی که در وقت گذشته وجود داشته و مشخص و اعلام شد  و پاسخ خواسته ایم به آن پاسخ داده شود. آن ابهامات دقیق و براساس کار کارشناسی کمیته ای بود که آقای بهرامی، قنبرزاده و من پیگیر آن بودیم و طی نامه ای همه را اعلام کردیم و همه چیز باید در آن مشخص شود و نباید اغماضی در آن شود. اگر می خواهیم فوتبال پاک داشته باشیم فقط بحث قلیان نیست که فوتبال را ناپاک می کند باید همه جای فوتبال را پاک کنیم هر کسی در هر مقام و مسئولیتی و در هر جای فوتبال بوده، دوست من بوده یا نبود، مدیر فدارسیون بوده یا نبوده، نایب مدیر فدراسیون بوده یا نبود نباید به آن توجه کرد هر کسی هرگونه ابهام مالی داشته باید بررسی شود به حساب ها پیگیری شود. باید به مسئله ایفا، مسئله افق شرکت سبز پیگیری شود، باید به حسابرسی های انجام نشده و به مجمع فدراسیون داده نشده علت یابی و بررسی و چگونگی آن اعلام و رسمی پیگیری شود. آیا باید به پرونده ای که موجود دارد و مستند بوده بی توجه باشیم از پنج سال قبل این را اعلام کردیم و نامه رسمی دادیم ولی در مجمع شلوغ کاری کردند و آن وقت ریاست فدراسیون شخص دیگری بود و مسئله را به هم زدند ولی اسناد متقن است و وجود دارد و رسماً اعلام کردیم که پاسخ بدهند ولی هیچ پاسخی داده نشده هست. اگر کسی اکنون خارج از کشور بوده و پول هایی به حسابش رفته آیا دارد پول ها را برمی گرداند اگر تخلف کرده باید پیگیری شود اگر تخلف نکرده آیا پول ها را برمی گرداند اینها باید پیگیری شود خواهش می کنم به این پرسشها پیگیری شود من به عنوان یکی از اعضای خانواده فوتبال و یکی از اعضای هیأت رئیسه شرکت لیگ از مهدی تاج  مدیر محترم فدراسیون فوتبال درخواست می کنم و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در تمام مسائلی که در آن ابهام بوده پرسشها آن را بررسی کنند و دانه دانه به آن پاسخ بدهند. باید از فعالیت ایجنت که مهدی طارمی را به کلوب ترکیه ای برده و این پرسشها را جهت فوتبال درست کرده محروم شود دانه دانه پرسشها فوتبال باید بازگویی شود. از مهدی تاج درخواست می کنم کمیته ممیزی فوتبال کشور را راه بیندازند اساسنامه فیفا کمیته ای به نام بازبینی و ممیزی را به فدراسیون ها پیشنهاد کرده ما کمیته و دپارتمان ایجاد کرده ایم که این همه اخلال ایجاد می کنند کمیته ممیزی باید تشکیل شود و مستقل وارد عمل شود و همه جای تخلفات فوتبال را ببیند. تخلفات باید به صورت سیستماتیک بررسی شود و نه سلیقه ای و فردی و با آن برخورد کرد.

     

     

     

    عضو هیأت رئیسه شرکت لیگ گفت: جهت داشتن فوتبال پاک فقط نباید با قلیان مبارزه کرد بلکه با تخلفات بعضی از افراد در هر پست و مقامی که بوده‌اند یا هستند باید برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد.

    ۲۰۸۱

    واژه های کلیدی: کنفدراسیون آسیا | سرمایه گذاری | فوتبال | ایران | داخلی | کمیته اخلاق | صادق درودگر | هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال