بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    امروزه انجام عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده هست. داشتن اندامی زیبا، جالب و متناسب از جمله خواسته های

    بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    امروزه انجام عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده هست. داشتن اندامی زیبا، جالب و متناسب از جمله خواسته های هر فردی به شمار می آید. رسیدن به اندام دلخواه کار بسیار مشکل هست، ولی انجام عمل لیپوساکشن این کتر را بسیار تسهیل کرده هست. در ادامه به بررسی کامل این عمل خواهیم پداخت با دکتر سلام همراه باشید.

    لیپوساکشن که در اصطلاح عمومی به پیکر تراشی معروف است از انواع روش های جراحی قشنگی است که با کم کردن چربی در بعضی از نواحی بدن به قشنگی بدن و متناسب شدن آن کمک می کند

    بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    یک فوق تخصص جراح پلاستیک و قشنگی سه شنبه اظهار کرد: با توجه به تغییرات سبک زندگی، چاقی در کشور ما زیاد کردن یافته و مد روز زنان یک هیکل تراشیده و لاغر است.

    دکتر علی اکبر عطایی افزود: بسیاری از مسایل مربوط به قشنگی به مد روز شده است وابسته شده است و مردم به جای استفاده از روش تغذیه ای مناسب و ورزش به دنبال راه میانبر هستند و این امر باعث شده است از روش علمی لیپوساکشن، سوء تعبیر اجتماعی و سوء استفاده اقتصادی شود.

    وی ادامه داد: سوء استفاده اقتصادی به این شکل است که از نیاز جامعه به عنوان یک فرآیند پول ساز بدون تخصص و تشخیص نادرست استفاده شود.

    عطایی بیان کرد: بعضی از مردم استفاده از روش های جراحی را راه میانبر می دانند و تصور می کنند با لیپوساکشن و هزینه کردن به سرعت به نتیجه می رسند به همین علت در چند سال گذشته انواع لیپوساکشن ها با تکنولوژی های متفاوت از جمله لیپولیزر، اولتراسونیک و یا لیپو ماتیک مطرح شده است است.

    امروزه انجام عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده هست. داشتن اندامی زیبا، جالب و متناسب از جمله خواسته های

    دبیر انجمن جراحی پلاستیک و قشنگی خوزستان اضافه کرد: پایه مهم تمام این روش ها این است که دکتر با تکنیک های مختلف، چربی های زیر پوست را تخلیه می کند؛ به عنوان مثال در روش التراسونیک با امواج اولتراسون، در لیپو لیزر با اشعه لیزر و در لیپوماتیک با فشار باد سلول های چربی جدا می شود.

    وی اظهار کرد: هیچ کدام از روش ها برتری ثابت شده است ای نسبت به روش لیپوساکشن دستی ندارند ولی روش قدیمی مطمئن تر است چون مشخص شدن عوارض روش های جدید، به وقت بیشتری نیاز دارد.

    عطایی گفت: ساده تر شدن روش های تازه علت بر زیاد کردن کیفیت کار نیست چون تاکنون مطالعه قطعی مبنی بر اثبات برتری یک روش نسبت به دیگری انجام نشده و در نهایت روش قدیمی همچنان به وسیله یک دکتر حاذق، نتیجه خوبی را ارایه می دهد.

    کاهش وزن در لیپوساکشن معنی نمی دهد

    این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: کاهش وزن در روش لیپوساکشن معنی نمی دهد چون وزن حجمی چربی پایین است و بیشترین تاثیر را در شکل ظاهری بدن دارد.

    وی گفت: با انجام عمل لیپوساکشن فقط چربی زیرپوست خالی شود و اگر پوست افتادگی زیادی داشته باشد نتیجه قطعی آن قابل قبول نخواهد بود.

    بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    عطایی اظهار کرد: دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک، حتما باید بیمار را از نظر مناسب بودن جهت انجام عمل بررسی کند چون ممکن است نیاز به جراحی و برداشتن پوست اضافه نیز داشته باشد.

    این فوق تخصص جراح پلاستیک و قشنگی ادامه داد: هر فردی با هر اندازه و حجم بدنی نمی تواند درخواست لیپوساکشن کند بنابراین ابتدا باید با دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک مشورت کند و بیمار باید از نظر نسبت وزن به قد نیز مناسب باشد.

    وی گفت: فرد باید آزمایشات مورد نیاز از نظر مبتلا شدن به بیماری های عمومی و از جمله تنفسی، قلبی، عروقی و ریوی را انجام داده و تحمل انجام عمل را داشته باشد که در صورت صلاحدید دکتر صورت می گیرد.

    خطر آمبولی چربی و لخته خون در صورت رعایت نشدن اصول

    عطایی بیان کرد: عمل جراحی فقط باید به وسیله دکتر فوق تخصص انجام شود و همچنین اگر کارها به صورت تخصصی و دقیق انجام نشود خطر آمبولی چربی و لخته شدن خون در رگ ها را به دنبال دارد و ایجاد آمبولی می تواند فرد را درگیر ICU و حتی فوت کند.

    امروزه انجام عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده هست. داشتن اندامی زیبا، جالب و متناسب از جمله خواسته های

    وی ادامه داد: از آنجا که نقاط حساسی در زیرشکم، پهلو، ران و بازوها مورد عمل این جراحی قرار می گیرند در صورت نبود دانش کافی جهت محل قرارگیری این عناصر، ابزار جدا کردن چربی گاهی آسیب های جدی را وارد می کند.

    مراجعه کنندگان نباید درخواست تخلیه کامل چربی را داشته باشند

    عطایی با اشاره به اینکه باید بین پوست و لایه زیرین آن یک حجم مناسب از چربی وجود داشته باشد تا لطافت و کیفیت پوست حفظ شود گفت: گاهی مراجعه کنندگان درخواست تخلیه کامل چربی را دارند که البته افراد فوق تخصص این خواسته را اجابت نمی کنند ولی اگر این اقدام صورت گیرد پوست فرد در صورت نیاز به جراحی های دیگری در آینده، ممکن است تحمل جراحی را نداشته باشد.

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با تخلیه کامل چربی به عروق تغذیه کننده آسیب می رسد و در نتیجه پوست به صورت کامل از بین می رود و مانند سوختگی درجه چهار می شود.

    وی اظهار کرد: مراجعه کنندگان باید خواسته های واقع بینانه و در حیطه استاندارد درمان از دکتر بخواهند که البته پزشکان فوق تخصص خارج از استانداردهای پزشکی فعالیت نمی کنند و به دنبال راضی کردن بازاری (بدون پایه علمی) بیمار نیستند.

    بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    ماندگاری نتیجه با رژیم غذایی و ورزش

    عطایی گفت: باید بیمار مواظبت های بعد از عمل را به صورت کامل انجام دهد و این روش در صورتی ماندگار است که فرد جهت هر لحظه رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی داشته باشد.

    دبیر انجمن جراحی پلاستیک و قشنگی خوزستان ادامه داد: بر این اساس نتیجه می گیریم که لیپوساکشن از عمل های استاندارد شده است پزشکی است که قابل انجام به وسیله پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک است که در صورت گزینش مناسب بیمار و پزشک، و با دید واقع بینانه بیمار، بسیار نتیجه بخش است.

    هیچ عملی بدون عارضه نیست

    وی تاکید کرد: در پزشکی هیچ درمان و عملی بدون عارضه وجود ندارد و مردم نباید گول تبلیغات با ذکر واژه بدون عارضه را بخورند.

    عطایی اظافه کرد: ژل ها و روغن های موضعی کم کردن چربی که تبلیغ می شود، قدرت جذب پوستی و رسیدن به بافت چربی زیرپوست را ندارند.

    این فوق تخصص جراح پلاستیک و قشنگی بیان کرد: ولی روش مزوتراپی با یکسری داروهای موضعی تخصصی امکان کم کردن چربی را در نقاط با حجم چربی محدود دارد که باید به وسیله دکتر فوق تخصص انجام شود و همچنین لباس های لاغری نیز زیاد حالت فرم دهی داشته و تاثیری در کم کردن چربی ندارند.

    وی خاطرنشان کرد: مردم جهت انجام جراحی های پلاستیک و قشنگی حتما به پزشکان فوق تخصص مراجعه کنند و جهت اطمینان پیش از گزینش به سایت انجمن جراحان پلاستیک و قشنگی کشور عزیزمان ایران به آدرس plasticssurgeons.ir مراجعه کنند.

    منبع: خوز نیوز

    واژه های کلیدی: رژیم غذایی مناسب | جراح پلاستیک | عمل لیپوساکشن | عمل جراحی | پلاستیک | استفاده | بیماری | پلاستیک | پزشکی | جراحی

    بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    بررسی صفر تا صد عمل لیپوساکشن یا پیکر تراشی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی