هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » روزانه ۳ عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

روزانه ۳ عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

محققین ثابت کرده اند که فواید خرما چندین مزیت جهت اصلاح سلامت بدن دارد که می توانید فقط با مصرف روزانه ۳ عدد از آن ها به مدت یک هفته از این مزایا بهره مند شوید.

روزانه 3 عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

محققین ثابت کرده اند که فواید خرما چندین مزیت جهت اصلاح سلامت بدن دارد که می توانید فقط با مصرف روزانه ۳ عدد از آن ها به مدت یک هفته از این مزایا بهره مند شوید.

خواص خرما:

خرما میوه های درخت نخل است و سرشار از مواد معدنی، فیبر سالم و ویتامین. میوه خرما یکی از شیرین ترین میوه هایی است که در انواع متفاوت به بازار عرضه می شود. هیچ کس انکار نمی کند که خرما بسیار خوشمزه است و طعم لذت بخشی دارد. با این حال اگر نگاهی به محتوای تغذیه خود بیندازید ممکن است به اندازه سایرخوراکی ها، این خوراکی سالم و مغذی را در رژیم غذایی خود نگنجانده باشید.

عبارات مهم : پیشگیری از سرطان روده – درمان و پیشگیری
آیا میدانید که خرما جهت بدن ما فوق العاده است و می تواند کارهای شگفت انگیزی در جهت سلامتی ما انجام دهد؟
محققین ثابت کرده اند که خرما چندین مزیت جهت اصلاح سلامت بدن دارد که می توانید فقط با مصرف روزانه ۳ عدد از آن ها به مدت یک هفته از این مزایا بهره مند شوید.

مواد مغذی موجو د در ۱۰۰ گرم خرما :

  • – پتاسیم – ۶۵ میلی گرم (۲۰ درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – منیزیم – ۵۴ میلی گرم (۱۴ درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – ویتامین ب۶ -۰٫۲ میلی گرم (۱۲ درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – فیبر – ۶٫۷ میلی گرم (۲۷ درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – منگنز – ۰٫۳ میلی گرم (درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)
    – مس – ۰٫۴ میلی گرم (درصد RDA یا مقدار مورد نیاز روزانه)

از آن جایی که خرما قند زیادی دارد (۶۶ گرم در یک سرو ۱۰۰ گرمی)، پیشنهاد می شود روزهایی که خرما مصرف می کنید مصرف قند به شکل های دیگر را محدود نمایید.

روزانه ۳ عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

بعد از اضافه کردن ۳ عدد خرما در روز به رژیم غذایی تان چه اتفاقی در بدن تان رخ می دهد؟

۱٫ خرما تقویت کننده خوبی جهت انرژی است.

خرما سرشار از قند طبیعی از جمله گلوز، فروکتوز و ساکاروز است و همین امر باعث می شود بعد از خوردن خرما احساس انرژی بیشتر و چابکی داشته باشید. بعد دفعه دیگر که احساس کمبود انرژی داشتید و به دنبال یک شکلات یا نوشابه انرژی زا بودید دست نگه داشته و به جای آن چند عدد خرما بخورید. فیبر موجود در خرما مدت وقت بیشتری شما را پرانرژی نگه داشته و کمک می کند در طول روز فعال بمانید.

۲٫ خرما گوارش را اصلاح می بخشد.

خرما حاوی فیبرهای محلول در مقادیر بالاست که برای سلامت سیستم گوارش مهم هستند. فیبرهای محلول به جذب آب در دستگاه گوارش کمک کرده و باعث از بین رفتن یبوست می شوند. فیبر ها برای ارتقاء سلامت روده بزرگ و حرکات منظم روده مهم هستند. همچنین خطر سرطان کولون (روده بزرگ)، کولیت و هموروئید را کاهش می دهند. (بسیاری از افراد، خرما را به عنوان یک درمان خانگی موثر جهت هموروئید در نظر می گیرند.)

محققین ثابت کرده اند که فواید خرما چندین مزیت جهت اصلاح سلامت بدن دارد که می توانید فقط با مصرف روزانه ۳ عدد از آن ها به مدت یک هفته از این مزایا بهره مند شوید.

اگر می خواهید زیاد بدانید : هموروئید یا بواسیر، علل، علایم و درمان آن

خرما همچنین حاوی پتاسیم است که به درمان اسهال و ناراحتی معده کمک می کند. و به علت این خصوصیات، خرما اغلب به عنوان متعادل کننده دستگاه گوارش در درمان ها مورد استفادده قرار می گیرد. همچنین سمبلی از رنگ قهوه ای است که جهت دستگاه گوارش مفیدند. (خوراکی های قهوه ای رنگ جهت معده مناسب هستند.) جدا از این خواص، خرما به اصلاح باکتری های بافایده معده هم کمک می کند.

۳٫ خرما به درمان و پیشگیری از کم خونی و پیشگیری کمک می کند.

کم خونی یکی از مرسوم ترین پرسشها سلامتی هست، به خصوص در زنان و کودکان. اگر می خواهید با کم خونی به روشی طبیعی مقابله کنید، خرما عالی ترین گزینه شماست. خرما غنی از آهن است که سطح هموگلوبین را در بدن بالا می برد.

چند روز به طور منظم خرما مصرف کنید و خودتان شاهد نتیجه های آن باشید.

۴٫ خرما استخوان ها و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

خرما حاوی سلنیوم selenium، منیزیم manganese و منگنز magnesium است و این مواد معدنی جهت حفظ استخوان های نیرومند و سالم مهم هستند. نه تنها این بلکه خرما به عنوان یک خواکی غنی از سلنیوم در نظر گرفته می شود. رژیم غذایی غنی از سلنیوم در جلوگیری از سرطان بسیار بافایده است.

پس بهتر نیست این خوراکی شیرین و خوشمزه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

روزانه ۳ عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

۵٫ خرما خطر سکته قلبی را کم کردن می دهد.

خرما حاوی پتاسیم است که می تواند خطر سکته را کم کردن داده و سطح کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) را کم کردن دهد. LDL به عنوان کلسترول بد که در دیواره رگ های خونی جمع شده است و باعث مسدود شدن شریان ها می شود، در نظر گرفته می شود. اگر سطح LDL بدنتان بالاست، با خطر بالاتر حمله قلبی روبرو هستید.

۶٫ خرما سلامت مغز را اصلاح می بخشد.

مطالعات زیادی ثابت کرده اند که خرما حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B6 است که به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و کارایی آن را بهتر می کند. بنابراین اگر فرزند مدرسه ای در منزل دارید به طور منظم به او خرما بدهید.

محققین ثابت کرده اند که فواید خرما چندین مزیت جهت اصلاح سلامت بدن دارد که می توانید فقط با مصرف روزانه ۳ عدد از آن ها به مدت یک هفته از این مزایا بهره مند شوید.

۷٫ خرما سلامت بارداری و وضع حمل را اصلاح می بخشد.

بر اساس مطالعه ای در دانشگاه علوم، مصرف خرما تاثیر زیادی روی زنان باردار، پارامترهای درد آنها هنگام زایمان و پیامدهای بعد از وضع حمل آنها دارد. آنها این مطالعه را روی ۶۹ زن به مدت ۱۳ ماه انجام دادند و نتیجه های آن بدین شرح است:

مصرف خرما در چهار هفته قبل از وضع حمل به طور قابل توجهی اینداکشن induction یا القای وضع حمل و شدت یافتن دردهای زایمانی augmentation را کم کردن داده و روند وضع حمل را مطلوب تر می کند و عواقب بعدی وضع حمل را کم کردن می دهد. نتیجه های آزمایش به صورت تصادفی کنترل شده است اند.”

خلاصه ای از فواید خرما:

  • – خرما به کاهش وزن کمک می کند.
    – خرما از اسهال جلوگیری می کند.
    – خرما سلامت قلب را اصلاح بخشیده و احتمال سکته قلبی را کم کردن می دهد.
    – خرما از هموروئید پیشگیری می کند.
    – خرما به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.
    – خرما به کم کردن احتمال خطر مبتلا شدن به کولیت کمک می کند.
    – خرما به راحت تر شدن زایمان کمک می کند.
    – خرما به درمان و پیشگیری از کم خونی کمک می کند.
    – خرما به کم کردن فشار خون کمک می کند.
    – خرما باعث زیاد کردن سلامت تنفسی و گوارشی می شود.

در نهایت، خرما جهت سلامت کلی بدن شما مناسب است. امیدواریم به اندازه کافی جهت خرید یک جعبه از این میوه شیرین و خوشمزه متقاعد شده است باشید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


روزانه ۳ عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

واژه های کلیدی: پیشگیری از سرطان روده | درمان و پیشگیری | رژیم غذایی | درمان خانگی | خوراکی ها | ویتامین | سلامتی | روزانه | خوراکی | پیشگیری | ویتامین

روزانه 3 عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

روزانه ۳ عدد خرما به مدت یک هفته بخورید و ببینید چه می شود!/ خواص خرما

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو