آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » برای کمک به چربی سوزی فردی که چاق است این جملات را به او نگویید!

    برای کمک به چربی سوزی فردی که چاق است این جملات را به او نگویید!

    به کسی که اضافه وزن دارد، این‌ها را نگویید! احتمالا شما نیت‌تان خیر هست، ولی کلمات و گفتارتان می‌تواند زیاد آسیب زشت باشد تا بافایده و کمک کننده.

    برای کمک به چربی سوزی فردی که چاق است این جملات را به او نگویید!

    به کسی که اضافه وزن دارد، این ها را نگویید! احتمالا شما نیت تان خیر هست، ولی کلمات و گفتارتان می تواند زیاد آسیب زشت باشد تا بافایده و کمک کننده.

    گاهی وقت ها چیزهایی به دوستان مان می گوییم که بدون اینکه قصدی داشته باشیم یا حتی بفهمیم، آنها را می رنجانیم. اضافه وزن داشتن، فرد را در معرض بیماری های گوناگون قرار می دهد و اغلب تاثیر منفی بر کیفیت زندگی ارزش می گذارد. احتمالا شما نیت تان خیر هست، ولی کلمات و گفتارتان می تواند زیاد آسیب زشت باشد تا بافایده و کمک کننده.

    چه حرف هایی را نباید به کسی که اضافه وزن دارد و چاق است بگویید:

    عبارات مهم : اضافه وزن – بیماری

    ۱٫ تو خودت را در معرض خطرِ … قرار می دهی

    چیزی که شما فکر می کنید: پزشک، مادر و صمیمی ترین دوست او تا به حال این عنوان را ۴۰۰ بار به او نگفته اند!

    چاقی، خطرناک هست. موسسه ی ملی قلب، خون و ریه امریکا می گوید اضافه وزن داشتن یا چاق بودن شما را در معرض *سندرم متابولیک، دیابت، بیماری قلبی و حتی سرطان قرار می دهد. ولی بیشتر افراد از عواقب وزن زیادشان بی خبر نیستند. یادآوری این عنوان که مستعد مبتلا شدن به امراض هستند، معمولا کمکی به آنها نمی کند تا نحوه فکرشان را عوض کنند. آنها حتما قبلا هم بارها و بارها این را شنیده اند و گوش ارزش از این حرف ها پُر است!

    *سندرم متابولیک: یکی از عوامل خطرآفرین در بیماری های قلبی- عروقی است و با علایمی همچون بزرگی اندازه دور کمر، فشارخون بالا و کلسترول بالا همراه هست. این اختلال همچنین می تواند موجب مبتلا شدن به دیابت نوع دو گردد.

    برای کمک به چربی سوزی فردی که چاق است این جملات را به او نگویید!

    ۲٫ اگر درست غذا بخوری و زیاد ورزش کنی …

    چیزی که شما فکر می کنید: عادت های غذایی و ورزشی او، تنها علت اضافه وزن داشتن اوست.

    چیزهایی که یک نفر می خورد و نوع فعالیت های بدنی او، فقط تا حدودی تعیین کننده وزن او هستند. یک نفر ممکن است بیماری مانند سندرم روده جنبش پذیر داشته باشد که شما نتوانید با چشمان تان ببینید و این، دلیل اضافه وزن و چاقی غیر قابل کنترل او باشد. همچنین یادتان باشد هر کسی که تغذیه سالمی دارد و ورزش می کند، لزوما وزن کم نمی کند. این راه حل ها ممکن است جهت دوست شما یا غریبه ای که کنارتان در صف ایستاده جواب ندهد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بیماری روده تحریك پذیر چیست؟

    ۳٫ آیا تا به حال … را امتحان کرده ای؟

    چیزی که شما فکر می کنید: او تلاشی جهت عوض کردن واکنش‌ها یا اوضاع خود نکرده است یا اصلا نخواسته که عوض کردن کند.

    بله البته ممکن است تصور شما درست باشد، یا دلیلی جهت عوض کردن نکردنش داشته باشد. بسیاری از رژیم های غذایی کم کردن وزن، مخصوصا رژیم های مُد روز و زودگذر، تاثیری ندارند. امتحان کردن یک روش دیگر جهت کسی که قبلا چندین راه را امتحان کرده، کار راحتی نیست. ضمنا ممکن است کسی اضافه وزن داشته باشد ولی هیچ علاقه ای به چربی سوزی نداشته باشد، حتی اگر شما فکر می کنید او باید حتما وزن کم کند! به هر حال شاید این خواسته او نباشد.

    ۴٫ مطمئنی که می خواهی این را بخوری؟!

    چیزی که شما فکر می کنید: او نمی داند چیزی که می خواهد بخورد ناسالم است.

    بیشتر افراد، نسبت به کیفیت غذایی که می خورند کاملا آگاه نیستند و اشاره دیگران به اینکه این غذا ناسالم هست، احتمال اینکه از غذای مورد علاقه اش صرفنظر کند را کم نمی کند. شما با این حرف تان زیاد او را دلخور می کنید تا اینکه کمکش کنید و این خوب نیست. قضاوت کردن در مورد روش تغذیه دیگران، مخصوصا هنگامی که که تلاش دارند غذاهای سالم تری بخورند، می تواند تلاش ارزش را بی اثر کند و از اعتماد بنفس ارزش بکاهد. به هر حال این گزینش شما نیست!

    به کسی که اضافه وزن دارد، این‌ها را نگویید! احتمالا شما نیت‌تان خیر هست، ولی کلمات و گفتارتان می‌تواند زیاد آسیب زشت باشد تا بافایده و کمک کننده.

    ۵٫ اگر چند کیلو کم کنی خیلی بهتر به نظر خواهی رسید

    چیزی که شما فکر می کنید: اضافه وزن داشتن و چاقی، قشنگی یا ارزش فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

    بله اضافه وزن داشتن می تواند خطرناک باشد و درست نیست که این خطرات را نادیده بگیریم. ولی این هم قابل قبول نیست که ظاهر کسی را صرف داشتن اضافه وزن به انتقاد بگیریم و فرقی هم نمی کند غیر مستقیم باشد یا مستقیم. متخصص اختلال پُرخوری، جنیفر رولین می گوید، شما نمی توانید حدس بزنید اظهار نظر کردن های اینچنینی تا چه حد می تواند از نظر روانی روی فرد تاثیر بگذارد و شما نمی دانید پشت صحنه و در زندگی شخصی فرد چه خبر است. یادآوری چیزهای منفی که خود ِ فرد هم پیش خودش به آنها فکر می کند، او را تشویق نخواهد کرد که روش های سالم تری در پیش بگیرد، بلکه ممکن است انجام این کار را برایش سخت تر هم بکند.

    ۶٫ فقط کافیست اراده کنی تا وزن کم کنی

    چیزی که شما فکر می کنید: اراده، تمام آن چیزی است که فرد جهت عوض کردن و تحول اساسی زندگی اش نیاز دارد.

    بنا به اعلام انجمن روانشناسی آمریکا، برای بسیاری از افراد، اراده به تنهایی کافی نیست تا بتوانند تغییرات ماندگار در رفتارهای خود ایجاد کنند. باورها و نگرش ها، نقش مهمی در سازگاری با عادت های سالم تر دارند، ولی عوامل بیرونی هم هستند که می توانند مانع شوند. ممکن است جهت کسب مهارت خود کنترلی و عوض کردن رفتار، به مدت وقت بسیار زیادی نیاز باشد و برخی از افراد بدون کمک حرفه ای نمی توانند از بعد این کار بر بیایند.

    چه کمکی می توانید بکنید

    اگر واقعا می خواهید به کسی که تلاش دارد وزن کم کند کمک کنید، نقش تشویق کننده را داشته باشید، نه مربی. توصیه می کنیم هنگامی که که او موفق می شود یا احساس ناامیدی می کند، تشویقش کنید و به او انگیزه بدهید، نه اینکه بابت اشتباهاتش او را نقد کنید. این هم ایده بسیار خوبی است که همراهی اش کنید، به او غذاهای تازه و سالم پیشنهاد بدهید، در کلوب همراهی اش کنید و یک شنونده خوب جهت حرف هایش باشید ولی هرگز او را قضاوت نکنید. حمایت تان را نشان دهید و در دسترسش باشید، ولی زمانی که آمادگی عوض کردن کردن را ندارد، مجبورش نکنید.


    گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع:bartarinha.ir


    واژه های کلیدی: اضافه وزن | بیماری | زندگی | تغذیه | امتحان | سلامت | سلامت روان | سلامت روان بزرگسالان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری