امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » تغذیه مادران شیرده با ۵ خوراکی مهم

تغذیه مادران شیرده با ۵ خوراکی مهم

برخی از خوراکی های و نوشیدنی هایی که می توانند به خصوص جهت مادران شیرده بافایده باشند. ما در این مقاله لیستی ۵ تایی از عالی ترین خوراکی

تغذیه مادران شیرده با 5 خوراکی مهم

برخی از خوراکی های و نوشیدنی هایی که می توانند به خصوص جهت مادران شیرده بافایده باشند. ما در این مقاله لیستی ۵ تایی از عالی ترین خوراکی های مورد نیاز مادران شیرده را جهت اطمینان از سلامت مطلوب مادر و نوزاد آماده کرده ایم.

بهترین خوراکی ها و نوشیدنی ها جهت تغذیه مادران شیرده

عبارات مهم : رژیم غذایی – نوشیدنی

۱٫تغذیه ماردان شیرده با ماهی

ماهی های چرب از قبیل سالمون یک وعدده غذایی عالی جهت زمانی است که به نوزادتان شیر می دهید لیکن حاوی نوعی اسید چرب به نام DHA است که جهت توسعه سیستم عصبی نوزاد مهم هست. ماهی های چرب همچنین می توانند به ثبات خلق و خوی مادران شیرده کمک کنند. کنترل این مورد بعد از تولد نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ۱۰ تا ۱۵ درصد مادران افسردگی بعد از وضع حمل را تجربه می کنند.

با این حال کارشناسان پیشنهاد می دهند که زنان شیرده با اعتدال ماهی مصرف کنند لیکن احتمال وجود مقادیر بالای جیوه در ماهی ها وجود دارد که از طریق شیر ممکن است به بدن نوزادتان انتقال پیدا کند. بعضی ماهی ها از قبیل ماهی تن tuna و شمشیرماهی swordfish نسبت به سایرین مقدار جیوه بالاتری دارند بنابراین بهتر است از مصرف آن ها اجتناب کنید.

تغذیه مادران شیرده با ۵ خوراکی مهم

۲٫تغذیه ماردان شیرده با تخم مرغ

اگر ماهی خور نیستید، می توانید DHA را از تخم مرغ بدست آورید. بر اساس گزارش The Globe and Mail، تخم مرغ های امگا۳ به وسیله مرغ هایی تولید می شود که در رژیم غذایی ارزش بذر کتان flaxseed وجود داشته باشد. زمانی که مرغ ها با بذر کتان تغذیه شوند بعضی از ترکیبات آن تجزیه شده است و به DHA تبدیل شده است و سپس به زرده تخم مرغ انتقال یافته می شوند. بنابراین خوردن سفیده تخم مرغ به تنهایی این اثر را ندارد، همان طور که می دانید زرده تخم مرغ عالی ترین بخش تخم مرغ است.

۳٫ تغذیه ماردان شیرده با انواع لوبیا و سبزیجات با برگ سبز

گرچه اسید فولیک folic acid جهت زنان در دوران بارداری بسیار مهم است لیکن در جلوگیری از نقایص مادرزادی مثل اسپینا بیفیدا spina bifida کمک می کند، همچنین در تغذیه مادران شیرده نیز اهمیت دارد لیکن به بدن زنان کمک می کند تا سلول های تازه بسازد.

برخی از خوراکی های و نوشیدنی هایی که می توانند به خصوص جهت مادران شیرده بافایده باشند. ما در این مقاله لیستی ۵ تایی از عالی ترین خوراکی

به گفته سازمان بارداری آمریکا the American Pregnancy Organization، زنان با مصرف سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج یا انواع لوبیا، فولیک اسید را وارد رژیم غذایی خود کنند.

۴٫ تغذیه ماردان شیرده با شیر

شاید این گفته که “برای تولید شیر، شیر بنوشید” کاملا درست نباشد ولی شیر منبعی عالی جهت کلسیم است که مادران شیرده به آن نیاز دارند. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت the National Institutes of Health، زنان هنگام شیردهی ۳ تا ۵ درصد حجم استخوانی خود را از دست می دهند چون باید کلسیم بیشتری وارد خونشان شده است و از طریق شیر به نوزاد انتقال یافته شده است و به رشد او کمک کند. با این حال زنان می توانند از این کم کردن حجم استخوانی هنگام شیردهی نجات پیدا کنند، مسلما اضافه کردن کلسیم به رژیم غذایی آن ها به این امر کمک خواهد کرد.

۵٫ تغذیه ماردان شیرده با آب

شاید با فکرتان جور در نیاید ولی باید بدانید که مادران شیرده نسبت به زنان دیگر زیاد در معرض کم آبی بدن هستند. شیری که تولید می کنید آب بیشتری از بدنتان خارج می کند و ننوشیدن کافی آب می تواند باعث تولید نشدن کافی شیر شود. البته نیاز نیست حتما از آب راحت استفاده کنید، آب میویه و شیر هم جهت آبرسانی به بدن خوبند، متخصصان به مادران شیرده توصیه می کنند کمتر از نوشیدنی های کافئین دار استفاده کنند چون روی خواب نوزاد تاثیر خواهد گذاشت.

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


تغذیه مادران شیرده با ۵ خوراکی مهم

واژه های کلیدی: رژیم غذایی | نوشیدنی | بارداری | خوراکی | کلسیم | نوزاد | لوبیا | سلامت | تغذیه | شیردهی | انتقال

تغذیه مادران شیرده با 5 خوراکی مهم

تغذیه مادران شیرده با ۵ خوراکی مهم

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو