کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » تابوشکنی ازدواج دوم بهاره رهنما از نگاه یک روان پزشک

    تابوشکنی ازدواج دوم بهاره رهنما از نگاه یک روان پزشک

    همه ما درجریان خبر ازدواج دوم زن بهاره رهنما هستیم. آیا ازدواج دوم بهاره رهنما یک تابوشکنی بود؟

    تابوشکنی ازدواج دوم بهاره رهنما از نگاه یک روان پزشک

    همه ما درجریان خبر ازدواج دوم زن بهاره رهنما هستیم. آیا ازدواج دوم بهاره رهنما یک تابوشکنی بود؟

    باید و نبایدهای انتشار تصویر های ازدواج دوم بهاره رهنما

    همه ما خیلی خوب می دانیم که زندگی هر لحظه آن طور که ما می خواهیم خوب پیش نمی رود و گاهی اتفاقاتی می افتد که مجبوریم آن را قبول کنیم. یکی از این پرسشها جدایی زوج ها از یکدیگر هست، این مساله در بازیگران و صورت های معروف شاید زیاد از افراد دیگر جامعه خود نمایی کند. سال گذشته بود که خبر جدایی بهاره رهنما از پیمان قاسم خانی در همه جا پیچید و این خبر جهت دوست داران این بازیگران و صورت های معروف بسیار ناراحت کننده بود. بعد از گذشت یک سال یک دفعه تصویر های ازدواج بهاره رهنما خبر از ازدواج مجدد او داد که این خبر خیلی سریع در اینترنت پیچید و هر جا که سر می زدید در این مورد قضاوت هایی را چه درست و چه نادرست می شنیدید. به هرحال در این گزارش راجع به این مساله موشکافی کرده ایم که در ادامه می خوانید. البته در ابتدا دکتر حامد محمدی کنگرانی روان پزشک، به ما می گویند که آیا واقعا بهاره رهنما با این کارش تابو شکنی کرده است یا نه؟

    عبارات مهم : بهاره رهنما – خانواده

    در ابتدا بگویید نظرتان راجع به هیاهویی که درارتباط با ازدواج دوم بهاره رهنما در جامعه و به خصوص اینترنت شکل گرفت چیست؟

    به هرحال خواه، ناخواه شخصیت های معروف درهمه جای دنیا هرکاری که انجام دهند خیلی سریع در جامعه مثل بمب صدا می کند، بخصوص اگر ازدواج و یا طلاق آنها باشد. در مورد بهاره رهنما هم همین طور هست، ایشان مثل هر فرد دیگری که از همسرش جدا شده است هست، یک ازدواج دوم داشته اند که این مساله از نظر علمی،اخلاقی وعرفی اصلا کار اشتباهی نبوده است و متاسفانه خیلی از قضاوت های مردم در این مورد یک جانبه و به دور از عدالت بود. به هرحال باید این را درک کنیم که هر فردی حق دارد خودش راجع به زندگی اش تصمیم بگیرد و ما نمی توانیم جهت دیگران تعیین وظیفه کنیم. بهاره رهنما همان طور که خودش گفته است دوست داشته که یک خانواده داشته باشد.

    تابوشکنی ازدواج دوم بهاره رهنما از نگاه یک روان پزشک

    اما فکر نمی کنید انتشار تصویر ها و آن همه هیاهو جهت ازدواج دوم بهاره رهنما یک مقدار نمایشی بوده است؟

    این دیگر به شخصیت این هنرمند بر می گردد، ایشان به واسطه بازیگر و نویسنده بودن ارزش دوست دارند که در معرض توجه ها باشند، و این جزو لاینفک این گونه شخصیت ها است.

    این که زن بهاره رهنما اشاره داشته اند که با لباس عروس پوشیدن ارزش می درخواست کردند یک نوع تابو شکنی در جامعه ایجاد کنند، چقدر حرکت درستی بوده است؟

    به نظرم این کار اصلا درست نبوده هست، چون ایشان ازدواج کرده اند چون دوست داشتند و به این علت ازدواج نکردند که به زن های مطلقه روحیه بدهند، بعد این حرکت را نمی توان به حساب تابو شکنی گذاشت.

    در این مدت نظرهای مثبت ومنفی بسیاری در اینترنت نسبت به ازدواج دوم زن بهاره رهنما گفته شد، می خواهم بدانم اساسا این گونه رفتارها ونظرها تا چه حد می تواند تاثیر روی فرزندان آدم های مشهور بگذارد؟

    خیلی زیاد می تواند اثر بگذارد، ولی باید از همان ابتدا و در دوران کودکی آدم هایی که شغل های این چنینی دارند و زندگی ارزش در معرض دید دیگران هست، به کودکان ارزش بیاموزند که تحت تاثیر این پرسشها قرار نگیرند و اگر این پرسشها را آموزش ندیده باشند، قطعا این قضاوت های عجولانه و ناعادلانه آزارشان خواهد داد.

    چگونه باید این ساختن فرهنگ را ایجاد کنیم که جهت دیگران تصمیم نگیریم وعجولانه قضاوت نکنیم؟

    باید بپذیریم که هر کسی زندگی خودش را دارد و سرک کشیدن در زندگی دیگران کار درستی نیست. این پرسشها را باید از کودکی در خانواده به وسیله والدین و بعد هم در مدارس آموزش داده شود تا در کودکان که بعدها بزرگ می شوند و وارد جامعه می شوند نهادینه شود. متاسفانه خیلی از ما اساسا دخالت کردن در کار بقیه را دوست داریم وبا انجام این کار لذت می بریم.

    همه ما درجریان خبر ازدواج دوم زن بهاره رهنما هستیم. آیا ازدواج دوم بهاره رهنما یک تابوشکنی بود؟

    خیلی ها ممکن است به امید این که شریک بهتری پیدا کنند زندگی ارزش را به هم بریزند، آیا این نوع الگو برداری درست است؟

    به هیچ وجه! پرسش خوبی پرسیدید متاسفانه ما خیلی سریع همه چیز را خراب می کنیم آن هم به خاطر داشتن امیدهای واهی درصورتی که هر لحظه طلاق عالی ترین و سریع ترین راه نیست. همان طور که بهاره رهنما در صحبت هایش گفت خیلی تلاش کرده که زندگی اش به هم نخورد ولی خب نشده ولی ازدواج دوم ایشان به این معنی نیست که از همسرتان جدا بشوید جهت این که فکر می کنید ازدواج مجدد شما بهتر خواهد بود. هر کسی شرایط خاص خودش را دارد،به هرحال اول از همه جهت زندگی تان و ترمیم رابطه تان تلاش کنید بعد اگر نشد به فکر جدایی باشید. بخصوص اگر فرزندی دارید باید به آینده او نیز فکر کنید.

    فشار روانی روی فرزندان افراد معروف، زیاد است

    گلفر حسینی روانشناس می گوید: در مورد کودکان افراد معروف باید بگویم آن ها زندگی معمولی ای مانند سایر کودکان نمی توانند داشته باشند و زندگی ارزش در معرض دید آدم های متفاوت هست. جهت همین ممکن است به کودکان منزوی و تنهایی تبدیل شوند. آنها هیچ وقت نمی توانند مانند آدم های معمولی به پارک و یا رستوران بروند، چون خیلی ها جهت گرفتن تصویر و یا امضا نزدیک جمع خانوادگی آنها می آیند. زمانی که زندگی آنها به هر دلیلی از هم پاشیده می شود، این تنهایی گسترده تر می شود و آنها زیاد در غار تنهایی ارزش فرو می روند.

    در این مدت که خبر ازدواج دوم بهاره رهنما در فضاهای مجازی پیچید، ممکن است در خیلی لحظات فشار روانی سنگینی روی فرزند ایشان بوده هست، آن هم به علت قضاوت های نا به خردانه آدم های بیمار، ولی قطعا دختر ایشان باید آموخته باشد که از این نظر ها به سلامت عبور کند و خود را درگیر این گونه چیزها نکند و راه خودش را برود، آیا که بعد از مدتی این قضاوت ها فرو کش خواهد کرد و اثری از آنها باقی نخواهد ماند.

    البته مورد نیاز به ذکر است که در مورد طلاق به نکاتی اشاره کنم که باید خیلی از والدین قبل از انجام این کار به آن واقف باشند. باید بدانیم که خانواده محل اولیه تکوین شخصیت کودک و زمینه ساز تحول و تکامل بعدی او می باشد. خانواده تمام دنیای کودک هست، هیچ کس به اندازه ی افرادی که کودک واقعا به آنها احساس متعلق است جهت او قدرتمند، عالی یا حقیقی نیست. در چشم کودک خردسال تا سن پیش دبستانی پدر و مادر به راستی کل هستی هستند، طلاق احساسات تلخ و ناباوری را به همراه دارد. فرزند ها اغلب از عوض کردن و تحولاتی که رخ می دهد، ناآگاه هستند و پدرها و مادرها هم احساس می کنند در چنین موقعیتی نمی توانند به فرزندان خود اعتماد به نفس کافی دهند. همسرانی که از هم جدا می شوند باید اطلاعات و راه حل های عملی مورد نیاز در دست داشته باشند، تا بتوانند به طور موثر و مفیدی جوابگوی مسائلی باشند که طلاق جهت زیاد کودکان پدید می آورد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سکوت دوستان و نزدیکان بعد از ازدواج دوم بهاره رهنما

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: salamatism.com

    واژه های کلیدی: بهاره رهنما | خانواده | اینترنت | کودکان | ازدواج | قضاوت | زندگی | تصویر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی pdf