لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    متاسفانه مبتلا شدن به شپش سر مدتی است که دوباره به صورت بسیار مرسوم گسترش یافته هست. متاسفانه مقابله با شپش سر اغلب کار مشکل

    استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    متاسفانه مبتلا شدن به شپش سر مدتی است که دوباره به صورت بسیار مرسوم گسترش یافته هست. متاسفانه مقابله با شپش سر اغلب کار مشکل است وحتی تا جایی پیش خواهد رفت که فرد مجبور به تراشیدن سر خود خواهد شد. ولی در این مطلب شما را با روش هایی جهت مقابله و درمان شپش سر آشنا خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

    یکی از مشکلاتی که در قدیم بسیار مرسوم و مبتلا شدن به آن جهت افراد یک کابوس به نظر می رسید، شپش سر بود. طب سنتی جهت درمان این مسئله نسخه های گیاهی دارد، ولی عوام تنها راه درمان آن را تراشیدن موها می دانند. متاسفانه امروزه هم با وجود شامپو های ضد شپش، مبتلا شدن به شپش یکی از بیماری های مرسوم در همه ی سنین به خصوص در کودکان دانش آموز هست. آگاهی از علایم این بیماری و راه های درمان آن در شروع فصل مدارس، می تواند کمک بزرگی جهت پیشگیری از بروز این مسئله باشد.

    استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    شپش سر نوعی حشره ی انگلی است که روی سر، مژه و ابروهای انسان زندگي و از خون لايه هاي سطحي پوست تغذيه مي كند و به سختي از مو جدا مي شود. این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط از طریق تماس مستقیم انتقال یافته می شود.

    رشك یا همان تخم شپش، بیضی شکل، سفيد رنگ وكوچك است كه به ساقه ی مو و درز لباس مي چسبد. هر كدام از اين تخم ها داخل يك كپسول بسيار چسبناك قرار گرفته و به فاصله ی كمي از ريشه ی مو، جايی كه دما و رطوبت مناسب دارد، قرار مي گيرند. بعد از هفت روز، شپش ها سر از تخم در مي آورند و طي مراحلي به شپش بالغ تبديل مي شوند.

    نکته ی مهم این جاست که گاهی ممكن است رشك سر با شوره ی سر اشتباه گرفته شود. در حالی که شوره ی سر، بافت مرده ی پوست است كه به راحتي از مو جدا شده، ولی رشك به سختي از مو جدا مي شود.

    انواع شپش

    شپش سر: شپش های سر، رنگ سفيد خاكستري دارند و بدن آن ها كشيده هست. شپش در لابه لاي موها و روي پوست سر به خصوص در نواحي پشت گوش و در شرايطی که آلودگي شديد باشد، در تمام سر ديده مي شود. شپش سر نسبت به شپش تن، قدرت تحرك كمتري دارد و گاهی می تواند ساعت ها در يك محل ساکن بوده و خون خواري کند.

    متاسفانه مبتلا شدن به شپش سر مدتی است که دوباره به صورت بسیار مرسوم گسترش یافته هست. متاسفانه مقابله با شپش سر اغلب کار مشکل

    میزان آلودگی به شپش سر، در مدارس دخترانه به خصوص مدارس ابتدایی و مهدکودک ها زیاد هست، بنابراین باید در این مراکز کنترل بیشتری انجام شود.

    شپش تن: این شپش مشابه شپش سر است با این تفاوت که اندازه ی آن کوچک تر و دارای رنگ براق تری هست. درزها و چین های لباس های زیر و نزدیک به بدن، زیستگاه مهم این حشره هست. تحرک آن نسبت به شپش سر زیادتر بوده و اگر آلودگی شـدیـد باشد، تخـم ها به مـوهای ريز بـدن چسبیده، باقی مـی مانند. اگر شپش تن به مدت ۱۰ روز از بدن میزبان دور باشد دیگر قادر به زیستن نیست.

    شپش عانه: این شپش معمولا در محل های مرطوب بدن می ماند، خاکستری رنگ، بسیار کم تحرک است و شیوع و علایم بیشتری دارد. از عوامل مهم شناسایی این شپش، بروز نقاط آبی روی پوست در محل گزش است.

    راه های ابتلا

    – تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا

    استفاده از کلاه، شانه و روسری آلوده

    استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    نشانه ها

    – خارش شدید و آزاردهنده ی سر

    – برجستگی های کوچک و قرمز روی سر، گردن و شانه ها

    – ذره های سفید شبیه به شوره ی سر روی پایه ی موها که به مشکل کنده می شوند.

    نسخه های گیاهی

    روغن چریش

    از روغن چریش در تهیه ی انواع صابون، لوسیون، ماسک صورت، شامپو و خمیر دندان استفاده می شود، به این علت که به درمان عفونت های قارچی، برطرف کردن خشکی پوست سر، از بین بردن شوره ی سر و جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کمک می کند. روغن چریش خشکی پوست را برطرف می کند و باعث تسکین خارش، قرمزی و حساسیت پوست می شود. چریش با باکتری های عامل جوش و آکنه مبارزه می کند و به این طریق می تواند سطح سلامتی پوست را بالا ببرد.

    متاسفانه مبتلا شدن به شپش سر مدتی است که دوباره به صورت بسیار مرسوم گسترش یافته هست. متاسفانه مقابله با شپش سر اغلب کار مشکل

    این روغن دشمن شپش سر هست. چند قطره از آن را با روغن زیتون ترکیب کنید، سپس با پنبه ی گلوله شده است به پوست سر بزنید. حداقل دو بار در هفته، به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید تا به طور کامل شپش درمان شود.

    روغن زیتون

    ابتدا به تمام موهای تان روغن زیتون بمالید سپس موهای خود را در قسمت بالای سر جمع کنید و با کلاه حمام یا حوله آن ها را بپوشانید. ممکن است موها چسبناک و روغنی باشند، بنابراین می توانید حوله ای را دور گردن خود بیندازید تا این مواد را جذب کند. سه تا هشت ساعت موهای خود را در این حالت نگه دارید، لیکن تحقیقات نشان داده شپش ها می توانند تا دو ساعت در مایعاتی مانند روغن زیتون زنده بمانند.

    ظرفی پر از آب داغ و صابون آماده کنید و حوله ی سر خود را بردارید. موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کرده و از شانه ی فلزی جهت شانه زدن هر قسمت از موی خود استفاده کنید. بعد از شانه زدن تمام موهای خود، شانه ی استفاده شده است را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را شست وشو دهید تا شپش های آن کشته شوند. شانه زدن را تا جایی ادامه دهید که موهای تان عاری از شپش به نظر آید.

    استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    می توانید از شامپو جهت پاک کردن کامل آن استفاده کنید. موهای خود را با سشوار خشک کنید. گرمای ناشی از سشوار می تواند شپش های باقی مانده ی احتمالی را از بین ببرد. این کار را هر سه روز یک بار، به مدت دو هفته اجرا کنید تا تمام شپش ها کشته شوند.

    روغن اکالیپتوس

    از برگ های تازه ی درخت اکالیپتوس روغنی استخراج می شود که فواید ضد عفونی کننده و ضد باکتری نیرومند دارد. این روغن مشمول بر ترکیباتی است که به از بین بردن حشرات کمک می کند، به خصوص جهت از بین بردن شپش بسیار موثر هست. شما می توانید چند قطره از اسانس اکالیپتوس را با شامپوی تان مخلوط کنید و پوست سر خود را به خوبی با آن بشویید. این یک راه ساده جهت از بین بردن شپش هست. اضافه کردن چند قطره از این روغن به آب حمام و شست وشوی موی سر با آن، شیوه ی دیگری جهت دفع شپش است.

    روغن درخت چای

    یکی از بارزترین فواید روغن درخت چای، داشتن اسانس های طبیعی است که ضد باکتری و ضد قارچ هستند، جهت همین در درمان شپش سر بسیار کاربرد دارد. این روغن بسیار نیرومند است و می تواند خیلی سریع شپش ها را از بین ببرد. کافی است مقداری از این روغن را با یک قطره روغن زیتون رقیق کنید و با توپ پنبه ای به پوست سرتان بمالید. ۱۲ ساعت بعد سرتان را بشویید. باید سه بار در هفته این کار را انجام دهید.

    سرکه

    سرکه خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی بالایی دارد و ضد باکتری و ضد قارچ هست، جهت همین سیستم ایمنی بدن را تقویت و با عوامل بیماری زا مبارزه می کند. ابتدا باید سرکه را گرم کنید و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید، ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهای تان را بشویید. همچنین می توانید روغن زیتون را با سرکه مخلوط کنید و آن را روی موهای خود بمالید تا شپش هایی که به موها چسبیده اند، جدا شوند. این مخلوط شوره ی سر را هم برطرف می کند.

    – ۲۵ گرم نعناع را با ۲۵ گرم میوه ی سرو کوهی، ۱۰ عدد میخک و ۱۰ عدد برگ عرعر، به مدت ۲۰ دقیقه در سرکه بجوشانید، بعد از ولرم شدن، از صافی رد کرده و موهای تان را به آن آغشته کنید. اجازه دهید این محلول تا یک ساعت روی موهای تان بماند و سپس موها را شانه بزنید.

    محلول های بالا را هر شب روی سر خود قرار دهید تا شپش ها به طور کامل برطرف شوند. حتی بعد از برطرف شدن کامل شپش، سه تا پنج روز بعد هم از این مخلوط جهت موهای خود استفاده کنید.

    روغن بادام تلخ

    روغن بادام تلخ جهت درمان شپش سر بسیار بافایده هست. به مقدار نياز، روغن بادام تلخ و آب را با هم مخلوط کنید و به خوبي تكان دهید. سپس مخلوط آماده شده است را به نواحي سر و ساقه ی مو بماليد و ماساژ دهید تا تمام سطح پوست سر را بپوشاند. بهتر است محلول را شب استفاده و صبح بشویید. می توانید با شانه كردن، رشك ها را از موها جدا كنيد. باید درمان را به فاصله ی ۷ تا ۱۰ روز تكرار كرد.

    اسانس شمعدانی

    از عالی ترین نسخه های گیاهی جهت خلاص شدن از شپش سر، استفاده از اسانس شمعدانی هست. شما می توانید اسانس شمعدانی را هنگام خواب روی پوست سر و مو ماساژ دهید، شستن آن نیز در صبح مهم هست. همچنین می توان چند قطره از اسانس شمعدانی را به شامپو اضافه کرد تا شپش به طور کامل از بین برود.

    نکته های مهم

    – هرگز از شانه های پلاستیکی استفاده نکنید. شانه های فلزی عالی ترین گزینش جهت شانه کردن هستند.

    – بعد از شانه زدن، شانه ی استفاده شده است را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را بشویید تا شپش آن کشته شوند.

    – زمانی که شپش را درمان می کنید، همه ی لباس ها و ملحفه های خود را در آب داغ همراه پاک کننده ها بشویید. این کار به فرآیند درمان کمک می کند و جلوی انتقال شپش سر به دیگران را می گیرد.

    منبع: جام نیوز

    واژه های کلیدی: درمان عفونت | روغن زیتون | روغن بادام | مخلوط کن | مبتلا شدن | راه درمان | درمان شپش | استفاده | باکتری | صابون | شامپو

    استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی جهت درمان شپش سر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب اورجینال