در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » روش هایی جهت زیاد کردن سلامت مو

روش هایی جهت زیاد کردن سلامت مو

عده ای از مردم عقیده دارند جهت تقویت مو کم کردن ریزش مو باید هر روز به مو پیگیری شود،اما بر خلاف تصور

روش هایی جهت زیاد کردن سلامت مو

عده ای از مردم عقیده دارند جهت تقویت مو کم کردن ریزش مو باید هر روز به مو پیگیری شود،اما بر خلاف تصور عموم مواظبت روزانه از موها نیاز به وقت زیادی ندارد و تنها با چند روش راحت می توان موهای سالم و قشنگی داشت.
مو هم مثل پوست در تماس با محیط، آفتاب و آلودگی آسیب پذیره و تغذیه نامناسب و بیماری های داخلی هم بر شاخصه اون تاثیر میذاره. به همین خاطر جهت داشتن مویی سالم و زیبا<Healthy and beautiful hair> لازمه که یه برنامه مراقبتی دقیق داشته باشیم.

برخلاف پوست، موها به مواظبت روزانه نیاز ندارن و بنابراین مورد نیاز نیست وقت زیادی در روز جهت مواظبت از موها صرف کنیم. تنها با رعایت چند توصیه می تونیم از سلامت موهامون ایمنی خاطر پیدا کنیم :

روش هایی جهت زیاد کردن سلامت مو

۱) نوع موی خودتون رو بشناسید! جهت اینکار چند روز از هیچ محصولی استفاده نکنید و بذارید موها حالت طبیعی خودش رو پیدا کنه. اینطوری می فهمید موهاتون به کدوم یکی از انواع مو (چرب، خشک، نرمال و ….) نزدیک تره. زمانی که نوع موهاتون مشخص بشه، میتونید بر اساس اون از موهاتون مواظبت کنید.

*توجه داشته باشید که واکنش پوست و موی شما به یه محصولات مراقبتی ممکنه با تصویر العمل پوست و موی دوست و یا حتی اعضای خانواده تون متفاوت باشه. بعد صرفاً رضایت یا عدم رضایت اونها رو معیار گزینش خودتون قرار ندید.

۲) هر وقت که مورد نیاز بود موهاتون رو شستشو بدید! مورد نیاز نیست برنامه مشخصی تعیین کنید، معمولاً جهت انواع مو شستشوی یک روز درمیون کافیه. ولی هر وقت که احساس کردید موهاتون تمیز نیست اونها رو شستشو بدید نه بر حسب عادت.

۳) از شستشوی مو با آب داغ پرهیز کنید! آب داغ روغن های محافظت کننده طبیعی مو را که در واقع نرم کننده طبیعی مو هستند از بین می بره. شستشوی موها با آب ولرم از این کار جلوگیری کرده و از کدر شدن موها هم پیشگیری میکنه.

عده ای از مردم عقیده دارند جهت تقویت مو کم کردن ریزش مو باید هر روز به مو پیگیری شود،اما بر خلاف تصور

۴) موهای خیس رو سشوار نکشید! اینکار باعث آسیب کوتیکول مو میشود و در نهایت مو رو خشک و آسیب دیده میکنه. میتونید بذارید موها به طور طبیعی خشک بشن. ولی اگر خواستید از سشوار استفاده کنید، اون رو روی درجه حرارت کمتر تنظیم کنید و از اسپری های محافظت حرارتی استفاده کنید.

۵) موهاتون رو مرتب کوتاه کنید! ساقه مو مستعد موخوره است و اگه مدت زمانی طولانی کوتاه نشه، ظاهری ناسالم و آسیب دیده پیدا میکنه. تلاش کنید هر شش هفته و نهایتاً هر سه ماه یک بار موها رو کوتاه کنید و با سرم ها و ماسک های تقویتی از خشکی ساقه مو پیشگیری کنید.

۶) در برابر آفتاب از موهاتون مواظبت کنید! آفتاب همونطور که به پوست صدمه میزنه باعث آسیب مو هم میشه. جهت جلوگیری از این آسیب موها رو بپوشونید یا از اسپری های مراقبتی استفاده کنید.

۷) مواظبت سلامت بدنتون باشید! تغذیه نامناسب، سیگار کشیدن، استرس و کمبود ویتامین ها روی کیفیت موهای شما تآثیر مستقیم داره!

۸) اگر علاقه به رنگ و یا دکلره کردن موهاتون دارید تلاش کنید از مواد استاندارد و کم ضررتر استفاده نمایید.

منبع/شفا آن لاین

روش هایی جهت زیاد کردن سلامت مو

واژه های کلیدی: نرم کننده | موهای سالم | موهای خیس | شستشوی مو | استفاده | جلوگیری | طبیعی | سلامت | انواع | آفتاب

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو