هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » خوابیدن با موهای خیس درست است؟

    خوابیدن با موهای خیس درست است؟

    این اتفاق جهت عالی ترین ما نیز رخ می دهد. با این میل شدید آخر شبی برخورد می کنیم که این فرآیند وقت گیر را

    خوابیدن با موهای خیس درست است؟

    این اتفاق جهت عالی ترین ما نیز رخ می دهد. با این میل شدید آخر شبی برخورد می کنیم که این فرآیند وقت گیر را طی کنیم و یک دوش شبانه بگیریم. علاوه بر دوش، مو های خود را شسته و حتی آن را خشک کنیم!!! ولی گاهی خشک کردن مو دیر می شود. به نظر یک عقیده عالی می آمد، ولی حالا و بعد از بیرون آمدن از حمام، احساس خستگی زیاد مانع خشک کردن مو می شود. برروی تخت خود نشسته و حوله ای به دور سرتان پیچیده و راجع به گزینه های خود فکر می کنید: ولی تنها نتیجه ای که دارد این است که به آرامی و از خستگی بر روی تخت افتاده و به خواب می روید.

    ۱- بالش مرطوب شما یک زمین عالی جهت پرورش انواع باکتری است.

    متاسفم که این را می گویم، ولی درست هست. زمانی که با موی مرطوب می خوابید، تمام این رطوبت را به بالش خود انتقال می دهید و این رطوبت، تعداد زیادی از باکتری های مضر را پرورش می دهد. باکتری هایی مانند باکتری های :

    خوابیدن با موهای خیس درست است؟

    سرماخوردگی: این در واقع به علت رطوبت واقعی در مو های شما نیست؛ مگر اینکه دمای هوای اتاق شما پایین باشد. خطر واقعی در بالش آلوده به باکتری است که در حال حاضر بینی، دهان و چشمان شما بر روی آن و در برابر باکتری ها قرار گرفته هست؛ یک خوش آمدگویی جهت ویروس ها و باکتری ها.
    عفونت باکتریایی: قرار گرفتن پوست شما در برابر باکتری های مرطوب، شما را نسبت به تعدادی از عفونت ها آسیب پذیر می سازد، که مرسوم ترین آنها رشد گسترده شوره سر و قارچ سلولی پوست سر می باشد.

    عبارات مهم : باکتریها – باکتری
    بهداشت و ظاهر: یکپارچگی مو و پوست شما می تواند به این اشتباه به ظاهر بی ضرر تبدیل شود. اگر مو های شما در عالی ترین شرایط قرار نداشته باشند، ممکن است صاف و بی حالت به نظر برسند. علاوه براین پوست شما می تواند به آسانی آسیب ببیند. قرار گرفتن در معرض باکتری ها، می تواند منجر به کم کردن کلی سلامت پوست شود. این نیز می تواند به خشکی، آکنه و تعدادی از تحریکات پوستی یا عفونت منجر شود.

    ۲- آیا یک سوم از خواب تمام عمر خود را با باکتریها صرف می کنید؟

    برای یک لحظه درنظر بگیرید: یک فرد به طور میانگین ۸ ساعت خواب شبانه دارد؛ این میشود ۵۶ ساعت در هفته و ۲۹۱۲ ساعت در سال. بیائید آن را درمورد خودتان محاسبه کنید؛ اگر شما ۷۵ سال سن داشته باشید، درواقع ۲۱۸۴۰۰ ساعت بر روی بالش خود خوابیده اید. هنگامی که از این چشم انداز به آن نگاهی بیندازید و ببینید چند ساعت درمعرض باکتریها قرار داشتید، بعد به طور جدی درمعرض آنها بوده اید. نه تنها نباید به باکتری ها فرصتی جهت رشد بدهید، بلکه باید با آنها مبارزه نیز بکنید. یک روش معمولی آن شستن مرتب بالش خود و عاجز کردن باکتری ها می باشد.

    ۳- آیا خوابیدن با مو های خیس اینقدر وسوسه انگیز است؟

    شما ممکن است احساس کنید: “خوب من که اغلب این کار را انجام نمی دهم”… ولی یک یا دوبار در هفته نیز جهت تبدیل شدن آن به یک مشکل، کافی هست. دلایل بسیار مرسوم و قابل فهمی جهت اینکه شما می خواهید با مو های خیس بخوابید وجود دارند:

    این اتفاق جهت عالی ترین ما نیز رخ می دهد. با این میل شدید آخر شبی برخورد می کنیم که این فرآیند وقت گیر را

    – از صبح سریع تلاش زیادی داشته اید. بعد از یک روز طولانی، همه چیزی که می خواهید این است که کاملا خود را بشوئید و خودتان را به رختخواب برسانید. بعد از یک حمام داغ و دوش آرام، آخرین چیزی که می خواهید قبل از به خواب رفتن به آن فکر کنید، خشک کردن مو هایتان هست. این تلاش زیادی هست. بعد به جای آن فقط این حالت را به خود می گیرید که: آخر شب مو هایم را خشک می کنم.

    – میل خواب در شما نیرومند تر هست. تصمیم داشتید بعد از حمام، فقط سشوار را روی مو های خود بگیرید؛ ولی خیلی طول می کشد. شاید قصد آن را داشتید، ولی در حال حاضر میل به خواب، توانایی این کار را از شما می گیرد. درنتیجه با موهای نیمه مرطوب به خواب می روید. قصد شما خالص بود، ولی عمل شما زیاد خالص نبود.
    شما نمی خواهید مو هایتان را با سشوار خشک کنید. شما ترجیح می دهید مو های خود را با گرمای زیادی که از سشوار داغ بیرون می آید، آسیب نزنید. درنتیجه خوابیدن، به نظر گزینش بهتری می آید. اگر درحال تلاش جهت نجات و سلامت مو های خود هستید، بدانید که این راهکار جواب منفی داشته و در نهایت باعث کم کردن مو های شما خواهد شد.

    ۴- استراتژی خود را عوض کردن دهید.

    اگر روش خود را عوض کردن دهید، فقط می توانید شرایط خود را عوض کردن دهید. تعدادی از تنظیمات وجود دارند که شما می توانید به برنامه خود اضافه کنید، بنابراین هرگز دوباره با مو های مرطوب نخواهید خوابید. همچنین مراحلی وجود دارند که شما می توانید جهت حفظ بالش خود از جذب رطوبت مو هایتان، انجام دهید، چون هر بار که بخواهید با مو های خیس بخوابید، با پرسشها ناشی از آن مواجه خواهید شد.

    ۵- مو های خود را صبح روز بعد بشوئید.

    دراین صورت می توانید مورهای خود را در طول روز خشک کنید و هرگز انگیزه ای جهت شست و شو و خشک کردن آن در اواخر شب نخواهید داشت. همچنین دارای مزایای بزرگی است که فقط درصورت دوش صبحگاهی به آنها خواهید رسید. بهتر است بگوئیم در ابتدا دوش صبحگاهی یک راه عالی جهت شروع روزی با احساس طراوت هست، بدن شما خود را ازشر بعضی سمومی که درخود پنهان کرده، نجات می دهد و یک فرم و شکل تمیز و واضح و خوب جهت شروع روز به شما خواهد بخشید.

    ۶- نحوه فکر خود را عوض کردن دهید.

    برای الهام بخشیدن به خشک کردن مو هایتان، انگیزه ها و پیشنهاداتی به خود بدهید. موثرترین راه این است که باید سریعتر از حمام بیرون بیایید، چون وقت زیادی برای سشوار کشیدن نمی ماند؛ بعد از آنجا که این راه راحت به نظر می آید، میل به دارید تا مو های خود را زیاد خشک کرده یا کامل خشک کنید.

    خوابیدن با موهای خیس درست است؟

    ۷- یک حوله خشک و تمیز روی بالش خود قرار دهید.

    گاهی اوقات این اتفاق می افتد. شما انسان هستید، خسته هستید، موهای شما خیس است و می خواهید بخوابید. جهت حفظ بالش خود از نفوذ رطوبت و پرورش میلیون ها باکتری کریه و نامطبوع، فقط کافی است یک حوله خشک و تمیز جهت جذب زیاد رطوبت بر روی بالش خود بیندازید. البته بهتر است هر لحظه تلاش کنید تا موهای خود را خشک کنید، ولی هنگامی که به هر دلیلی نمی توانید این کار را انجام دهید، تمرین کنید تا بعضی خسارات احتمالی را با خوابیدن بر روی یک حوله خشک، کنترل کنید. این یکی به نظر بسیار خوب و راحت به نظر می رسد؛ مگر نه؟


    در این باره زیاد بخوانید: دلایل ریزش مو و روش درمان آن


    برگردان: سیما آزادفلاح

    هرگونه کپی برداری با ذکر نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

    این اتفاق جهت عالی ترین ما نیز رخ می دهد. با این میل شدید آخر شبی برخورد می کنیم که این فرآیند وقت گیر را

    واژه های کلیدی: باکتریها | باکتری | خوابیدن | عفونت | سشوار | رطوبت | باکتری | خوابیدن با موی خیس

    خوابیدن با موهای خیس درست است؟

    خوابیدن با موهای خیس درست است؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf