هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بعد از از بین بردن لبنیات از رژیم غذایی تان این ۵ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    بعد از از بین بردن لبنیات از رژیم غذایی تان این ۵ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    قبل از ترک مصرف لبنیات چه چیزهایی را باید بدانید؟دزباره از بین بردن شیر، پنیر، کره و سایر محصولات لبنی از رژیم غذایی خود فکر کرده اید؟با از

    بعد از از بین بردن لبنیات از رژیم غذایی تان این 5 اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    قبل از ترک مصرف لبنیات چه چیزهایی را باید بدانید؟دزباره از بین بردن شیر، پنیر، کره و سایر محصولات لبنی از رژیم غذایی خود فکر کرده اید؟با از بین بردن لبنیان از رژیم غذایی تان چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

    قبل از این که با بستنی و پنیر موزارلا Mozzarella خداحافظی کنید نکاتی است که باید بدانید.فقط بدانید که تنها نیستید. به گفته سینتیا ساس Cynthia Sass سردبیر بخش تغذیه سلامت، چه بخواهید مصرف لبنیات را کنار بگذارید و چه نخواهید – یا چگونه باید این کار را انجام داد – این سوالی است که این روزها از خودم می پرسم.

    عبارات مهم : برنامه غذایی – مواد غذایی

    چرا بسیاری از افراد مشهور میل به به قطع مصرف لبنیات دارند؟

    بعد از از بین بردن لبنیات از رژیم غذایی تان این ۵ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    لیست تایید شده است ای در این زمینه وجود دارد: به گفته جسیکا بیل Jessica Biel،“فقط احساس بهتری دارم” زمانی که لبنیات،گلوتن یا گندم مصرف نمی کند. مارگوت رابی Margot Robbie بازیگر استرالیایی در گفتگو با ELLE UK بیان کرده که وقت فیلمبرداری از مصرف لبنیات اجتناب می کند لیکن فکر می کند باعث ایجاد جوش روی پوستش می شود و در اوایل امسال کلوئه کارداشیان Khloe Kardashian در گفتگو با Health بیان کرده بود که فقط با دو هفته از بین بردن لبنیات ۱۱ پوند کم کردن وزن داشته است. “اگر بخواهم به سرعت چربی سوزی بدهم، راهش دوری از مصرف لبنیات است.”

    ولی آیا یک رژیم غذایی بدون لبنیات واقعا می تواند به کم کردن وزن، براق تر شدن پوست و به طور کلی احساس بهتری داشتن کمک کند؟

    پاسخ کوتاه این است که جهت هر شخصی تفاوت می کند. به گفته ساس،“برخی افراد حساسیت بیشتری نسبت به لبنیات دارند.” و اضافه کردن لبنیات به رژیم غذایی از شخصی به شخص دیگر تاثیر متفاوتی می گذارد.

    ولی کارشناسان بر این باورند که از بین بردن لبنیات چیزی نیست که به خودی خود یا بدون علت انجام شود. به گفته کری گانز Keri Gans، متخصص تغذیه در نیویورک، “نباید یک گروه غذایی را به طور کامل از رژیمتان از بین بردن کنید مگر این که یک علت موجه جهت آن داشته باشید.”

    اما اگر با همه این توضیحات شما باز هم اصرار به ترک مصرف لبنیات دارید، باید بدانید که ممکن است برایتان عوارضی داشته باشد.

    با از بین بردن لبنیان از رژیم غذایی تان چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

    ۱٫ با از بین بردن لبنیات ممکن است بعضی از مواد مغذی مهم را از دست بدهید

    قبل از این که به جای لبنیات سراغ شیر بادام ۱% بروید، باید بدانید که محصولات لبنی بخشی از رژیم غذایی سالم هستند. حتما دلیلی وجود دارد که وزارت کشاورزی ایالات متحده USDA به بزرگسالان توصیه می کند روزانه ۳ لیوان لبنیات مصرف کنند. شیر، پنیر و ماست منابع غنی ویتامین D، پروتئین و کلسیم هستند که ماده ای مغذی و مهم جهت سلامت استخوان هاست. به گفته ساس،“اگر می خواهید از مصرف لبنیات اجتناب کنید بسیار مهم است که بدانید چگونه باید آن را جایگزین نمایید.”

    اگر تصمیم به از بین بردن لبنیات دارید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا برنامه غذایی به شما بدهد که مشمول بر این مواد مغذی باشد. به گفته گانز، “نمی شود گفت کسی که لبنیات مصرف نمی کند نمی تواند ویتامین D و کلسیم کافی بدست آورد ولی این کار خیلی آسانی هم نیست.”

    سبزیجات با برگ تیره مثل کیل kale و کولارد سبز collard greens، و ماهی های چرب مثل ساردین و سالمون منابع خوب کلسیم غیر لبنی هستند. برند های خاصی از شیرهای بر پایه گیاهی و آب پرتقال ها هم حاوی افزودنی های کلسیم و ویتامین D هستند. به گفته ساس ” آن ها پروتئین کمی دارند بنابراین ممکن است نیاز به مصرف غذاهایی مانند تخم مرغ، حبوبات یا سالمون جهت جبران کمبود پروتئین خود داشته باشید.
    اگر لبنیات را از بین بردن کرده اید و با پیدا کردن منابع جایگزین کلسیم و ویتامین D که از خوردنشان لذت ببرید، مسئله دارید با یک متخصص تغذیه جهت استفاده از مکمل های مورد نیاز مشورت نمایید.

    قبل از ترک مصرف لبنیات چه چیزهایی را باید بدانید؟دزباره از بین بردن شیر، پنیر، کره و سایر محصولات لبنی از رژیم غذایی خود فکر کرده اید؟با از

    ۲٫ با از بین بردن لبنیات ممکن است وزن کم کنید

    تمایل به چربی سوزی اغلب به عنوان انگیزه مهم از بین بردن لبنیات مطرح می شود. و ساس اذعان دارد که این کار ممکن است به چربی سوزی کمک کند. “من مشتریانی داشته ام که بعد از از بین بردن لبنیات، چربی بدنشان کم کردن پیدا کرده است.”

    یک هشدار مهم: به گفته ساس، کاهش وزن بعد از از بین بردن لبنیات به این بستگی دارد که قبلا لبنیات را به چه شکلی و به چه میزان مصرف می کرده اید. اگر پیتزا، ماکارونی و پنیر، و چیزبرگر چیزهایی بوده که می خورده اید و حالا آن ها را با پروتئین بدون چربی، غلات کامل و محصولات تازه جایگزین کرده اید، بله – به احتمال زیاد شاهد کم کردن عدد ترازو خواهید بود.

    به گفته گانز،” چربی سوزی به خود لبنیات بستگی ندارد بلکه به نحوه مصرف شما بستگی دارد.” در واقع تحقیقات نشان می دهد که لبنیات، به خصوص پرچرب ممکن است به چربی سوزی کمک کند. در یک مطالعه بزرک در سال ۲۰۱۶ در مجله آمریکایی تغذیه، محققان متوجه شدند زنانی که محصولات لبنی پرچرب با کیفیت بالا مصرف می کنند احتمال اضافه وزن و چاقی در آن ها ۸% کم کردن پیدا کرده بود.

    -یک توضیح احتمالی این است که:
    لبنیات پرچرب کالری بیشتری دارند، یعنی مدت وقت بیشتری معده شما را پر کرده و احساس سیری به شما می دهند. –و احتمال هوس خوردن مقصرین مهم اضافه وزن مثل قند و کربوهیدرات های تصفیه شده است را کم کردن می دهند.

    ۳٫ با از بین بردن لبنیات احساس نفخ کمتری می کنید

    به گفته گانز، “هنگامی که مردم در مورد از بین بردن لبنیات پرس و جو می کنند، معمولا به علت احساس نفخی است که دارند.” و عامل مهم آن هم معمولا عدم تحمل لاکتوز هست. افرادی که چنین شرایطی دارند هنگامی که لبنیات مصرف می کنند، اغلب نفخ و گاز را به علاوه درد شدید شکم، اسهال و گرفتگی عضلات شکم تجربه می کنند.

    دلیل:
    *عدم تحمل لاکتوز به علت عدم تولید کافی لاکتاز هست، آنزیمی مهم جهت تجزیه این نوع قند که در محصولات گرفته شده است از شیر وجود دارد.

    *عدم تحمل لاکتوز Lactose intolerance: که نارسایی لاکتاز نیز نامیده می شود، نوعی عدم توانایی در سوخت وساز و هضم لاکتوز یا قند شیر در بدن هست. این بیماری به علت فقدان آنزیم لاکتاز در دستگاه گوارش، جهت شکستن پیوندهای لاکتوز می باشد. از نشانه های این بیماری می توان درد شکم، نفخ، باد شکم، اسهال، تهوع و بازگشت اسید به مری را ذکر کرد.

    با این حال، به گفته گانز، “هیچ فردی با عدم تحمل لاکتوز نیاز به از بین بردن ۱۰۰% محصولات لبنی از رژیم غذایی اش ندارد.” کاهش مصرف بیش از حد لبنیات کفایت می کند یا مصرف محصولات لبنی به همراه سایر غذاها (مثلا غلات با شیر به جای بستنی به تنهایی) می تواند علایم را کم کردن دهد.

    اگر بیماری ای دارید که به سیستم گوارشی شما آسیب رسانده مثل بیماری کرون یا سیالیک، ممکن است بعد از قطع لبنیات از علایم مشابه بیماری التهاب روده (IBD) هم رهایی پیدا کنید.

    ۴٫ با از بین بردن لبنیات ممکن است پوستتان براق تر شود

    با اینکه مارگوت رابی بر این باور است که حذف لبنیات به برطرف لک های روی پوستش کمک کرده ولی ارتباط بین آکنه و رژیم غذایی هنوز یکی از مباحث مهم بین متخصصین پوست هست. تحقیقاتی که در دهه ۱۹۴۰ انجام شد ارتباط بسیار ضعیفی بین مصرف لبنیات و جوش های پوستی پیدا کردند. با این حال بعضی متخصصان معتقدند که هورمون های موجود در محصولات شیر می تواند نقش مهمی در شدت یافتن آکنه های هورمونی داشته باشند و برخی از افراد بعد از توقف مصرف لبنیات گزارشی مبنی بر براق تر شدن پوستشان ارائه داده اند.

    آکادمی پوست آمریکا پیشنهاد می دهد که به هر نوع غذایی که باعث ایجاد پرسشها پوستی شما می شود توجه داشته باشید و حذف آن ها را با کمک یک متخصص تغذیه انجام دهید تا از مصرف متعادل مواد غذایی مطمئن شوید.

    بعد از از بین بردن لبنیات از رژیم غذایی تان این ۵ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    ۵٫ با از بین بردن لبنبات سایر پرسشها پوستی هم ممکن است اصلاح پیدا کند

    شواهد علمی ای وجود ندارد که نشان دهد لبنیات پرسشها پوستی را شدت یافتن می کند ولی بعضی از افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیش psoriasis بعد از کم کردن یا از بین بردن کامل لبنیات علایم کمتری را گزارش کرده بودند.

    به طور کلی، هنگامی که پوست تصویر العمل نشان می دهد، یک متخصص تغذیه ممکن است یک رژیم محدود جهت پیدا کردن مقصر به شما پیشنهاد دهد. لبنیات به عنوان یکی از مرسوم ترین انواع آلرژن های غذایی آشنا می شوند (به همراه گندم، تخم مرغ، سویا، ماهی، صدف، آجیل های درختی و بادام زمینی) و معمولا یکی از گروه هایی هستند که در این رژیم ها از بین بردن می شوند. بعد از چند هفته، گروه های غذایی به رژیم غذایی برگردانده می شوند تا مشخص شود کدام گروه عامل ایجاد التهاب است.

    نتیجه گیری: حذف لبنیات جهت از بین بردن علایم پوستی در افراد مبتلا به پسوریازیس و اگزما تضمین شده است نیست. ولی اگر در معرض عوارض ناگهانی هستید، استفاده از یک رژیم غذایی محدود (مثلا با از بین بردن لبنیات) ارزشش را دارد و به شما کمک میکند عامل خاص ایجاد التهاب را شناسایی نمایید.


    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: برنامه غذایی | مواد غذایی | رژیم غذایی | ویتامین | بیماری | پروتئین | محصولات | کلسیم | سلامت | تغذیه | احساس

    بعد از از بین بردن لبنیات از رژیم غذایی تان این 5 اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    بعد از از بین بردن لبنیات از رژیم غذایی تان این ۵ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی