یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نهادهای نظارتی مانع از سودجویی آشکار شوند ، حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است

    نهادهای نظارتی مانع از سودجویی آشکار شوند ، حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است

    گرانی ماشین در بازاری که عمیقا درگیر رکود هست، از پدیده‌های کم نظیری است که فهم آن در قالب هنجار‌های اقتصادی سخت، سخت و غیر قابل هضم به نظر می‌رسد.

    نهادهای نظارتی مانع از سودجویی آشکار شوند ، حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،گرانی خودرو، آنچه که در رسانه‌ها قید شده، قیمت بعضی خودرو‌های داخلی را تا ۷ میلیون تومان بیش از قیمت مصوب به فروش می‌رسد گزارش داده که با عنایت به وجود ساز وکار‌های تعریف شده است و فعالیت و رصد دستگاه‌های نظارتی، چنین موضوعی قابل هضم به نظر نمی‌رسد.

    گرانی ماشین زمانی تامل برانگیز می‌شود که اساس آن در رکود اقتصادی، میل به زیاد کردن قیمت ها، توجیهی ندارد و بصورت طبیعی در شراط موجود، باید اقلام و اجناس و کالا‌های سبک و سنگین با نرخ‌های معمول و معقول را عرضه و به فروش رساند.

    با عنایت به طرح عنوان هزینه بالای تمام شده است جهت تولید خودرو، انتظار فروش زیر قیمت خودروهای داخلی، بیهوده است آنچنان که فروش ماشین بالاتر از قیمت معمول نیز منطقی و معقول به نظر نمی‌رسد.

    نهادهای نظارتی مانع از سودجویی آشکار شوند ، حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است

    برخی اخبار واصله موید دور زدن قوانین به وسیله بعضی خودروسازان است و این موضوعی است که باید با جدیتِ دستگاه‌های ذی صلاح نظارتی، مُرتَفَع شود، لیکن در صورت صحت این عنوان و اثبات عدم تمکین خودروسازان به قانون، بخش قابل توجهی از مردم متضرر می‌شوند.

    چندی پیش، سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران ماشین در ارتباط با روند افزایشی قیمت خودرو، تصریح کرد:در ابتدای تابستان امسال، شورای مسابقه با نشانه از بین بردن حاشیه بازار، دستورالعمل زیاد کردن قیمت ماشین را صادر کرد، لذا با وجود صدور این دستورالعمل، بعضی خودروسازان به دور زدن قوانین مبادرت می‌ورزند.

    وی با اشاره به عرضه و فروش بعضی خودرو‌های خاص همچون ساندرو استپ وی به رسانه‌ها می‌گوید:خودروسازان با استفاده از بعضی نمایندگان اقدام به عرضهِ محدود ماشین با قیمت‌های بالاتر می‌کنند و بخشی از اختلاف قیمت دوباره به خودروساز باز می‌گردد، این امر بدان معناست که گران فروشی علنی، هیچ مانعی پیش رو ندارد.

    نهاد‌های نظارتی مانع از سودجویی آشکار خودروسازان شوند

    رییس اتحادیه نمایشگاه داران ماشین در ادامه می‌گوید:متاسفانه در ایران، متقاضیان و خریداران نه تنها منافع فروشندگان را تامین می‌کنند بلکه هزینه‌های خودروسازرا هم متقبل می‌شوند.

    گرانی ماشین در بازاری که عمیقا درگیر رکود هست، از پدیده‌های کم نظیری است که فهم آن در قالب هنجار‌های اقتصادی سخت، سخت و غیر قابل هضم به نظر می‌رسد.

    موتمنی اعتقاد هست، شورای مسابقه و نهاد‌های نظارتی باید از این سودجویی آشکار خودروسازان در بازار جلوگیری کنند، لیکن روند آن، کلیت بازار ماشین را متضرر می‌کند.

    حمایت گسترده دولت، خودروسازان را بد عادت کرده است

    جمشید پژویان، استاد دانشگاه و رییس پیشین شورای مسابقه با اشاره به گرانی ماشین افزود:متاسفانه فعالیت خودروسازان براق به نظر نمی‌رسد و به علت رانت‌های مختلف، شاهد بروز مشکلاتی در بازار هستیم.

    رییس اسبق شورای مسابقه یادآورشد:در مقاطعی از سنوات گذشته، کشور در شرایط تحریم و جنگ قرار داشت و از حیث مواد اولیه و تامین با مشکلاتی روبرو بود، ولی امروزه نباید شاهد چنین نارسایی‌هایی درکشور باشیم.

    پژویان گفت:خودروسازان، منابع خود را در بخش‌های غیر از فعالیت رسمی مربوطه هزینه کرده اند و با عنایت به نرسیده به بهره برداری لازم، ناچار به تامین منابع هستند تا بواسطه آن بتوانند در تامین هزینه هایشان موفق باشند.

    ظرفیتی که در زمانی کوتاه پر می‌شود

    توحید رضایی، یکی دیگر از فعالان بازار ماشین درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ، با اشاره به نقش تعیین کننده ضریب عرضه در قیمت ها، اظهار کرد:اگرچه با راه اندازی سامانه فروش اینترنتی در سالیان گذشته، بعضی خوشبین به تسهیل فرآیند خرید بودند، ولی در عمل شاهد حصول این امر نیستیم آیا که بعد از گذشت دقایقی از شروع عضویت جهت عرضه و فروش خودرو؛ به سرعت ظرفیتِ فروش، پُر می‌شود.

    رضایی گفت:در شرایطی که میزان تقاضا از ضریب عرضه در بازار فراتر رود، بستر بعضی سودجویی‌ها و سوء استفاده‌ها نیز هموار می‌شود و امید آن می‌رود تدبیریاتخاذ شود که متناسب با نیاز بازار، خودروسازان به عرضه محصولات خود مبادرت ورزند.

    نهادهای نظارتی مانع از سودجویی آشکار شوند ، حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است

    مردم مسوول هزینه بالای تمام شده است ماشین نیستند

    در طول سالیان گذشته، دلایل وعوامل بسیاری به عنوان عامل گرانی خودرو مطرح شده است هست، در مقطعی تحریم‌ها و در زمانی دیگر دشواری و پیچیدگی تهیه مواد خام مورد نیاز تولید و ساخت ماشین به عنوان عوامل این گرانی مورد اشاره قرار گرفته است و در این میان، عنوان هزینه تمام شده است بالای محصولات، فصل یکسان تمامی دلایل مطروحه در ارتباط با گرانی ماشین بوده است.

    اغراق نیست اگر بعد از پوشاک، خوراک و مسکن، ماشین را نیز به عنوان نیاز اساسی بسیاری از عموم مردم مطرح کردیم، با چنین اوصافی و با عنایت به ضریب تقاضای بالایی که جهت این محصول وجود دارد باید تدابیر مورد نیاز جهت کم کردن و کنترل قیمت‌ها اندیشیده شود.

    با توجه به این امر، امید آن می‌رود ساز و کار‌هایی تعریف شود که از گارانتی اجرایی کافی برخوردار باشد و در سایه آن بتوان نسبت به کنترل و مهار زیاد کردن قیمت خودرو، به توفیقات مورد نیاز نایل شد.

    گزارش از ناصر رمضانی

    گرانی ماشین در بازاری که عمیقا درگیر رکود هست، از پدیده‌های کم نظیری است که فهم آن در قالب هنجار‌های اقتصادی سخت، سخت و غیر قابل هضم به نظر می‌رسد.

    واژه های کلیدی: قیمت خودروهای داخلی | قیمت خودرو | خودروسازان | مسابقه | ماشین | خودرو | بازار | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال