شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ۱۰ علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    ۱۰ علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    اختلالات تیروئید در سراسر دنیا بسیار مرسوم هستند (کم‌کاری تیروئید در کشور عزیزمان ایران به چهار برابر میانگین جهانی می‌رسد) این درحالی است که تشخیص علائم تیروئید کار

    10 علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    اختلالات تیروئید در سراسر دنیا بسیار مرسوم هستند (کم کاری تیروئید در کشور عزیزمان ایران به چهار برابر میانگین جهانی می رسد) این درحالی است که تشخیص علائم تیروئید کار دشواری است که گاهی به وسیله دکتر هم با اشتباه همراه است.

    غده تیروئید یکی از بااهمیت ترین اجزای بدن است. تیروئید تعادل هورمونی را تنظیم می کند و در تنظیم وزن، خلق و خو، ثبات ذهنی و رویارویی با مشکلات دخالت دارد. از آن جا که تیروئید روی بسیاری از عملکردهای مهم بدن حتی عملکردهای ثانویه بدن دخالت دارد یک تیروئید ناسالم می تواند اثرات دیر رس، غیر منتظره، و عجیبی داشته باشد که منجر به علایمی شود که پزشکان به اشتباه نتوانند بیماری تیروئید را تشخیص دهند. در واقع ۶۰ درصد از ۱۲ درصد از آمریکایی هایی که مبتلا به بیماری تیروئید هستند هرگز نمی دانند که این بیماری را دارند. مسئله همین جاست. آگاهی، کلیدی جهت کمک به درمان بیماری هست، در این مقاله:

    عبارات مهم : علائم تیروئید – کلسترول بالا

    ۱۰ علامت بیماری تیروئید که به آسانی از قلم می افتند:

    ۱٫ علائم تیروئید: کلسترول خیلی بالا یا خیلی پایین

    ۱۰ علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    وجود چربی بیش از حد در رژیم غذایی شما منجر به کلسترول بالا می شود، درست است؟ اشتاه . بالا بودن کلسترول می تواند عوامل تعیین کننده متعددی داشته باشد و رژیم غذایی نسبت به سایر عوامل نقش کمتری دارد. و در بعضی موارد پایین بودن کلسترول هم ممکن است مسئله ساز باشد. اگر کلسترول تان از سطح طبیعی خارج شده و رژیم غذایی و ورزش کمکی به تنظیم آن نمی کند شاید وقت آن رسیده که احتمالات دیگری که پشت آن است را در نظر بگیرید. اگر جهت تنظیم کلسترول دارو مصرف می کنید و اثری ندارد، وقت آن رسیده که تیروئیدتان را بررسی کنید. شما ممکن است *کم کاری تیروئید یا پایین آمدن سطح هورمون تیروئید داشته باشید. و کم و زیاد بودن هورمون های آن در بدن باشید. آزمایش *پرکاری تیروئید هر لحظه یک ایده مناسب جهت پرسشها ناشی از وجود بیش از حد هورمون های تیروئید در خون می باشد.

    *هیپو تیروئیدی Hypothyroidism یا کم کاری غده تیروئید: در بین بیماری های غده درون ریز مرسوم ترین بیماری بعد از دیابت می باشد. به زبان راحت این بیماری هنگامی ایجاد می شود که غده تیروئید نتواند به اندازه نیاز بدن هورمون تولید کند. هورمون غده تیروئید تری یدوتیرونین (T۳) و تیروکسین (T۴) هست. این هورمونها وظیفه تنظیم مصرف انرژی، تولید گرما و تسهیل رشد در بدن را برعهده دارند.این بیماری در زنان سه برابر مرسوم تر از مردان است.

    *پرکاری تیروئید Hyperthyroidism: بیماری غدّهٔ تیروئید است که در آن تیروئید بیش از مقدار طبیعی، هورمون ترشّح می کند. هورمون های غدّهٔ تیروئید تیروکسین (T4) و T3 هستند. در این حالت علائمی از بیماری از جمله تپش تند قلب، کم کردن وزن، تعریق، عدم تحمّل گرما، لرزش و بیقراری نمایان می شود.

    ۲٫ علائم تیروئید: درد مفصل Sore Joints و درد عصبی Nerve Pain

    تحقیقات نشان داده است که بیماری های تیروئید، هم پرکاری و هم کم کاری تیروئید می توانند منجر به درد عصبی شوند. حفظ سلامت تیروئید با چکاب و آزمایش در بعضی افراد موجب بهبود درد مچ دست و احساس سوزن سوزن tingling sensations شده است هست. در یک مورد، یک زن ۶۰ ساله ایتالیایی که از احساس سوزش در پاهایش زحمت می برد علایم پرکاری تیروئید را نشان داد و همزمان با روند درمانی تیرئید، دردی که داشت هم از بین رفت.

    ۳٫ علائم تیروئید: بیماری قلبی

    اختلالات تیروئید در سراسر دنیا بسیار مرسوم هستند (کم‌کاری تیروئید در کشور عزیزمان ایران به چهار برابر میانگین جهانی می‌رسد) این درحالی است که تشخیص علائم تیروئید کار

    هورمون های تیروئید نقش مستقیمی در سلامت قلب بازی می کنند، بنابراین اگر بیماری قلبی دارید باید از اوضاع تیروئید خود مطلع شوید. مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه جان هاپکینز John Hopkins University انجام شد، نشان داد که پایین بودن سطح هورمون تیروئید در جوانان و میان سال ها باعث بیماری سرخرگ کرونری پایه (اولیه) Coronary artery disease و ایجاد رسوب در رگ های خونی blood vessel calcification می شود. یک مطالعه لهستانی ۲۵ بیمار با سطح پایین هورمون تیروئید را با ۲۵ بیمار با سطح طبیعی هورمون تیروئید مقایسه کرد و متوجه شد افرادی که سطح هورمون تیروئید پایین تری دارند، زیاد دچار حوادث قلبی می شوند.

    ۴٫ علائم تیروئید: ناخن های ضعیف و شکننده

    ناخن های ترک خورده یا پوسته شده ممکن است نشانی از پرسشها تیروئید باشند، درست مثل افراد مبتلا به کم کاری تیروئید که اغلب ناخن هایی نرم و شکننده دارند. به علاوه افرادی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند اغلب با افتادن ناخن در تختخواب روبرو هستند. در هر دو مورد پوست خشک و موهای شکننده اغلب با پرسشها ناخن همراه هستند.

    ۵٫ علائم تیروئید: اختلال اضطراب و خلق و خوی

    هورمون های شما نقش مهمی در تاثیر گذاری روی احساس شما ایفا می کنند. سطوح پایین هورمونی مانند کم کاری تیروئید می تواند احساس افسردگی به شما بدهد. و در برابر افزایش میزان هورمون می تواند منجر به اضطراب یا حمله عصبی شود. اگر چنین احساساتی داشتید، بهتر است قبل از مصرف داروهای روان پزشکی که ممکن است منجر به بدتر شدن شرایط شما شود، سلامت تیروئید خود را بررسی کنید.

    ۶٫ علائم تیروئید: زیاد کردن یا کم کردن غیر قابل توضیح وزن

    ۱۰ علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    اگر دچار چربی سوزی یا زیاد کردن وزن بدون علت شده است اید ممکن است به تیروئیدتان مربوط باشد. متابولیسم به طور مستقیم به فعالیت هورمونی شما بستگی دارد. عوض کردن ناگهانی وزن، بالا رفتن یا پایین آمدن آن، می تواند نشانه ای از عدم تعادل تیروئید باشد.

    ۷٫ علائم تیروئید: خستگی دائمی

    خستگی دائمی مسئله رایجی است که اغلب نادیده گرفته می شود. بسیاری از جوانان خستگی و کم انرژی بودن را به علت سبک زندگی خود می دانند ولی اگر خواب منظم و ثابت دارید نباید خستگی مزمن را نادیده بگیرید. اگر ۷-۸ ساعت می خوابید و این برایتان کافی نیست، این می تواند یک نشانه اولیه بیماری تیروئید باشد. افرادی که دچار پرکاری تیروئید هستند ممکن است به خواب رفتن برایشان مسئله شود که منجر به خستگی و بی حالی شما در طول ساعات بیداری خواهد شد.

    ۸٫ علائم تیروئید: میل جنسی پایین Low Libido

    اختلالات تیروئید در سراسر دنیا بسیار مرسوم هستند (کم‌کاری تیروئید در کشور عزیزمان ایران به چهار برابر میانگین جهانی می‌رسد) این درحالی است که تشخیص علائم تیروئید کار

    از آن جایی که پرسشها تیروئید با تعادل هورمونی در ارتباط است بعد جای تعجب نیست که زنان و مردان مبتلا به مسئله تیروئید با اندام تولید مثلی خود دچار مسئله شوند. زنان با کمبود هورمون، ممکن است دچار قاعدگی های سریع به سریع و طولانی تر شوند و زنان با هورمون بیش از حد، ممکن است دچار قاعدگی کوتاه تر و سبک تر و یا کلا توقف قاعدگی شوند و دچار مشکل در باروری شوند. مردان زمانی که هورمون های جنسی و تیروئیدشان در تعادل نباشند ممکن است دچار ناباروری و کاهش میل جنسی و حتی بزرگ شدن سینه ها شوند.

    ۹٫ علائم تیروئید: پرسشها روده

    IBS هر لحظه به علت رژیم غذایی بوجود نمی آید. در واقع، عدم تعادل متابولیسم ممکن است در این امر مقصر باشد و مانع جذب آنزیم های مورد نیاز جهت هضم در روده شوند. اگر دچار یبوست، اسهال یا IBS هستید که به درمان جواب نمی دهند ممکن است وقت بررسی تیروئیدتان رسیده باشد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بیماری روده تحریك پذیر IBS چیست؟

    ۱۰ علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    ۱۰٫ علائم تیروئید: ضعف و سستی

    عدم تعادل هورمونی معمولا منجر به سایر عدم تعادل ها در بدن می شوند و یکی از عواقب مرسوم آن کاهش عمیق سطح انرژی هست. تیروئید، متابولیسم و سطح انرژی شما، همه به هم مربوط هستند. اگر به اندازه کافی می خوابید و رژیم غذایی متعادلی دارید و به طور منظم مواد مغذی که بدنتان جهت انجام وظایفش به آن نیاز دارد را به آن می رسانید ولی هنوز احساس ضعف دارید وقت آن رسیده ک احتمالات دیگر را در نظر بگیرید که تیروئید یکی از این احتمالات است.

    ارتقاء تعادل تیروئید

    عوامل زیادی بر سلامت تیروئید تاثیر گذارند و مواردی وجود دارد که می توانید جهت اصلاح عملکرد تیروئید در بدن انجام دهید:

    ۱٫ ید iodine. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ید مصرف می کنید. این یک روش درمانی نیست، ماده ای مغذی است که تیروئید جهت عملکرد طبیعی خود به آن نیاز داد. مصرف خوراکی های غنی از ید روشی جهت رساندن ید مورد نیاز به بدن است و روش دیگر استفاده از مکمل های ید است.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : برای پیشگیری از تیروئید, نمک یددار در نمکدان شیشه ای ممنوع!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نقش موثر ماهی در پیشگیری از کمبود ید، به مناسبت هفته جهانی تیروئید

    ۲٫ ورزش منظم. نشانه شما بدن سازی نیست بلکه بلند شدن و حرکت کردن است تا از عضلات تان استفاده کنید.

    ۳٫ رژیم غذایی متعادل که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیازتان باشد. بدن شما مثل یک ساعت سوئیسی است که جهت عملکرد درست تمام اجزای آن باید به طور دقیق کار کنند. اگر کمبود تغذیه ای از هر نوعی داشته باشید، احساس تعادل نخواهید داشت.

    سلنیوم Selenium: حلقه گمشده پرسشها تیروئید

    آیا تجربه پرسشها تیروئیدی که به مشکل قابل شناسایی هستند را تجربه کرده اید؟ مقصر این پرسشها ممکن است کمبود سلنیوم باشد. سلنیوم یک ماده معدنی مهم جهت کمک به حفظ عملکرد تیروئید و حمایت از عملکرد طبیعی آن باشد. مثل ید، می توانید با مصرف خوراکی های غنی از سلنیوم یا مکمل های با کیفیت سلنیوم از تمام مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ماده معدنی سلنیوم، آیا خواصش را می دانید؟

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: علائم تیروئید | کلسترول بالا | رژیم غذایی | هورمون ها | تیروئید | احساسات | سلامتی | بیماری | کلسترول | تیروئید | احساسات

    10 علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    ۱۰ علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • جعبه هدیه کتاب