کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نبرد صنعتگران نفت با شعله های حريق همچنان ادامه دارد ، غول آتش در رگ سفيد روزانه ۶ هزار بشكه نفت را می بلعد

    نبرد صنعتگران نفت با شعله های حريق همچنان ادامه دارد ، غول آتش در رگ سفيد روزانه ۶ هزار بشكه نفت را می بلعد

    با گذشت ۱۲ روز از نبرد سخت صنعتگران نفت با شعله های حریق میدان نفتی رگ سفید؛غول آتش روزانه ۶ هزار بشکه به قیمت ۳۷۲ هزار دلار نفتی را می بلعد.

    نبرد صنعتگران نفت با شعله های حريق همچنان ادامه دارد ، غول آتش در رگ سفيد روزانه 6 هزار بشكه نفت را می بلعد

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،یکشنبه حدود ساعت ۱۳ هفتم آبان ۱۳۹۶ دکل شماره ۹۵ منطقه رگ سفید۲ در اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ دچار آتش سوزی شد. اتفاق فوران گاز از درون چاه فوق که تا عمق ۲۶۱۰ متری حفاری شده است بود ، هنگام عملیات”لوله‎بالا “به وقوع پیوسته و سبب آتش‎سوزی دکل ۹۵ شد.

    اکنون با گذشت ۱۲ روز از طغیان آتش برافروخته از دل رگ نفتی جنوب غربی ايران ؛رویارویی انسان با ستیز محیط زیست ناشناخته همچنان ادامه دارد،رگ سفید جايی در دل تپه‌ ماهوره شاهد نبرد و زورآزمایی متخصصان صنعت نفت با شعله های آتش بزرگ است.زبانه های شعله های آتش با تظاهر در این منطقه با قدرت تمام طلای سیاه را به کام خود می کشد.با این حال افراد حاضر در صحنه جهت سرکوب آتش با محاسبات دقیق مهندسی و دقت عمل ،حساب شده است قدم بر می دارند و این آتش چاره ای جز تسلیم شدن در برابر تلاش این افراد نخواهد داشت.چرا که کارها آنها با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که انجام آنها در حالت طبیعی ماهها به طول می انجامد.برای مثال احداث نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر خط لوله آب در ۶ روز ابتدای اتفاق فوق کاری بسیار تحسین برانگیز هست، چراکه این امر به طول معمول سه تا ۶ ماه ،زمان می برد.

    علاوه بر این در ۱۱ روز گذشته، شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب، تقریبا در همه زمینه‌ها از جمله احداث خطوط لوله انتقال آب و استخر ذخیره آب، احداث موقعیت حفاری چاه‌های جدید، ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی و گسیل ماشین آلات و تجهیزات سنگین به منطقه، از برنامه تدوین شده، پیشی گرفته هست؛ با این وصف احتمال جلو افتادن وقت اجرای عملیات مهم دور از انتظار نخواهد بود.

    نبرد صنعتگران نفت با شعله های حريق همچنان ادامه دارد ، غول آتش در رگ سفيد روزانه ۶ هزار بشكه نفت را می بلعد

    عملیات مهار از سطح، با راه اندازی یک اتی واگن «Athey Wagon» تا چند روز آینده شروع می‌شود

    عملیات اطفای حریق چاه ۱۴۷ همچنان با شدت در حال پیگیریست. .به گفته مسوولان پاکسازی محوطه در مراحل نهایی آن قرار دارد، ولی به علت نزدیکی به آتش با کندی پیش می رود.برپایی خط دوم انتقال آب نیزدر حال انجام است.

    به گفته بیژن عالیپور مسوول ستاد مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید ؛عملیات مهار از سطح با راه اندازی یک اتی واگن «Athey Wagon» تا چند روز آینده شروع می‌شود.

    استفاده ازAthey Wagon جهت بستن چاه از دهانه (Top Kill) بعد از پاکسازی محوطه چاه و دسترسی به تجهیزات فوران‌گیر(BOP)، استینگر(Stinger) سر بازوی اتی واگن راه اندازی شده است و آتش به دودکش بالای آن هدایت می‌شود و هم اکنون یک دستگاه بلدوزر D9، بعنوان نیرو محرکه دستگاه اتی‌واگن جهت استفاده در عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید در اختیار متخصصان صنعت نفت قرار گرفته است.

    بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در بروزترین ارائه گزارش پیشرفت کار عملیات مهار آتش چاه رگ ۱۴۷ سفید اظهار کرد: شامگاه چهارشنبه (۱۷ آبان‌ماه) در ششمین مرحله عملیات پاکسازی محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید ،با تلاش نیروهای عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری بخش دیگری از ادوات و تجهیزات باقیمانده در ضلع غربی چاه، از محدوده آتش جمع آوری و به بیرون از موقعیت انتقال یافته و شرایط مورد نیاز جهت ادامه عملیات با استفاده از اتی واگن (Athey Wagon) فراهم شد.

    با گذشت ۱۲ روز از نبرد سخت صنعتگران نفت با شعله های حریق میدان نفتی رگ سفید؛غول آتش روزانه ۶ هزار بشکه به قیمت ۳۷۲ هزار دلار نفتی را می بلعد.

    وی افزود: در این عملیات که با فرماندهی واحد و تحت نظارت معاون امور تولید شرکت ملی نفت با موفقیت و سرعت قابل ملاحضه‌ای انجام شد، ۹ محموله دیگر از تجهیزات آسیب دیده و موانع دسترسی به مرکز آتش، جمع آوری و به بیرون از محدوده عملیات مهار چاه انتقال یافته شد.

    مسوول ستاد مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید توضیح داد: در ادامه برنامه فراهم سازی تمهیدات عملیات مهم مهار چاه، روز گذشته سه دستگاه پمپ جهت مقابله با آتش متعلق به کنترل فوران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به همراه تجهیزات مربوطه در کنار استخر مهم راه اندازی شد که در روزهای آینده با تکمیل آبگیری استخر، نقش مهم تامین آب عملیات مهم عهده دار خواهند شد.

    روزانه ۳۷۲ هزار دلار نفت در رگ سفید می سوزد

    مسعود جباری کارشناس ارشد نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی ، می گوید:آتش گرفتن و سوختن چاه نفتی در حین عملیات حفاری و… امری طبیعی است که نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای دارنده این نعمت خدادادی رخ می دهد.تنها حساسیت حوزه نفت در این است که با حمایت های مورد نیاز از وقوع اتفاقات این چنینی جلوگیری شود ،اما اکنون که این وضع در رگ سفید رخ داده تنها باید بر مهار و کنترل شرایط اهتمام ورزید.

    وی ادامه داد:مهار آتش چاه های نفتی کار و تجربه اول صنعتگران نفتی ما نیست آیا که در دوران جنگ تحمیلی و خرابکاری منافقان در سال ۷۱ شاهد چنین وقایعی بوده ایم.اکنون متخصصان ما با تجربه و تجهیزات مورد نیاز و کافی موجود با قوت تمام در حال انجام عملیات مهار هستند.

    این کارشناس ارشد نفتی با بیان اینکه مهار آتش فوق در بازه زمانی یک ماهه امری طبیعی است و بسته به شرایط امکان عدول از وقت آینده نگری شده است مذکور وجود دارد،افزود:تلاش افراد حاضر در صحنه مسیر مشخصی دارد،تنها باید دعا کنیم که عملیات مهار در کمترین وقت ممکن به آخر برسد.

    جباری با بیان اینکه با باز شدن چاه نفتی حجم زیادی از انرژی موجود در آن فوران می کند ،گفت:طبق آمار ارائه شده است از مسوولان مهار این حادثه، روزانه ۵ تا ۶ هزار بشکه نفت در حال سوختن است.بنابراین این مقدار نفت با قیمت ۶۲ دلاری قیمت هر بشکه نفت اوپک، حدود ۳۷۲ هزار دلار قیمت دارد.

    نبرد صنعتگران نفت با شعله های حريق همچنان ادامه دارد ، غول آتش در رگ سفيد روزانه ۶ هزار بشكه نفت را می بلعد

    این در حالیست که بعضی از رسانه ها مدعی هستد که روزانه ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ بشکه نفت در چاه آتش گرفته میدان نفتی رگ‌سفید می سوزد و این مقدار نفت با قیمت ۶۲دلاری قیمت هر بشکه نفت اوپک، حداقل حدود ۵۰۰هزار دلار قیمت دارد.

    تاکنون برآورد خسارتی از آتش سوزی رگ سفید اعلام نشده است

    اسداله قره خانی الوستانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی،در این باره گفت:دوشنبه ۲۲ آبان ماه از مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب جهت حضور در کمیسیون انرژی دعوت کرده ایم تا در خصوص میزان پیشرفت عملیات مهار و خسارت وارد شده است در طی این چند روز ،گزارشی ارائه دهد.بنابراین هرگونه اظهار نظر ،قبل از این جلسه مقرر شده است جایز نیست.

    امیداوریم با تلاش مسوولان امر و مهار قبل از موعد برنامه ریزی شده است ضمن رهایی رگ نفتی کشور عزیزمان ایران از زبانه های سرخ آتش،از سوختن طلای سیاه مدفون شده است در دل این چاه جلوگیری شود.

    انتهای پیام/

    با گذشت ۱۲ روز از نبرد سخت صنعتگران نفت با شعله های حریق میدان نفتی رگ سفید؛غول آتش روزانه ۶ هزار بشکه به قیمت ۳۷۲ هزار دلار نفتی را می بلعد.

    واژه های کلیدی: میزان پیشرفت | استفاده | روزانه | اندازی | تجهیزات | انرژی | انتقال | اخبار اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون