قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بریز و بپاش به اسم بررسى مشكلات مردم! ، حذف اعتبارات تشریفاتی يک گام به سوى اقتصاد اَمن

    بریز و بپاش به اسم بررسى مشكلات مردم! ، حذف اعتبارات تشریفاتی يک گام به سوى اقتصاد اَمن

    حذف اعتبارات تشریفاتی از جمله ۹ اصل پیشنهادی مهمِ بهارستانی ها جهت تنظیم بودجه سال ۹۷ و رسیدن به اقتصاد اَمن است.

    بریز و بپاش به اسم بررسى مشكلات مردم! ، حذف اعتبارات تشریفاتی يک گام به سوى اقتصاد اَمن

    به روایت گروه خبری اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،۲۳ روز دیگر یعنی ۱۴ آذر ماه ،لایحه بودجه سال ۹۷ از جانب دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود تا برنامه مالی کارها دستگاه های دولتی جهت رسیدن به اهداف سالی که در حال آمدن است ،مشخص شود.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اقتصاد ؛رشد اقتصادی فراگیر و اشتغال زا و زدودن صورت خشن فقر از جامعه را از جهت گیری های مهم بودجه سال ۹۷ اعلام کرد.

    بودجه‌بندی اساسی ترین رکن اجرای برنامه ریزی های خرد و کلان کشور محسوب می شود .از این رو دقت نظر در تدوین این مهم ،امری غیر قابل انکار و بسیار حیاتی است که در صورت رخداد هر گونه اشتباهی باعث بروز خساراتی جبران ناپذیر در سطح کلان مدیریتی خواهد شد.

    این سند مالی بعد از تصویب قوه مقننه و رسیدن به مرحله اجرا؛همانند یک چارت هدایتگر میزان پیشرفت و یا انحراف مدیران هر بخش دولتی از مسیر تعیین شده است را به نمایش می گذارد.

    بریز و بپاش به اسم بررسى مشكلات مردم! ، حذف اعتبارات تشریفاتی يک گام به سوى اقتصاد اَمن

    در این حالت می‌توان مطمئن شد که آیا در عملکرد؛ از مسیر مورد نظر دور شده است ایم و یا به علت توسعه ی آینده نگری نشده نیازمند تجدید نظر در بودجه هستیم.

    کارشناسان بر این باورند که بودجه در اصل برنامه ای جهت صرفه جویی و استقراض در مخارج است که صورت های مالی گنجانده شده است در آن ،مدیران را مجبور به اعمال صراحت و قاطعیت در تدوین برنامه های واقع گرایانه به منظور دستیابی به اهداف سازمانی مربوط به خود می کند.به عبارتی بودجه بندی ؛مدیران را مجبور به آماده سازی یک برنامه وقت بندی شده است دقیق (نقشه راه) جهت انجام امورات طرح ریزی شده است در شرکت متبوع خود می کند.

    در این گزارش طی مصاحبه با اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به تشریح الزماتی که باید در جهت گیری های تنظیم بودجه سال ۹۷ لحاظ شود،پرداخته ایم که به شرح ذیل است

    ۸ اصل مهمی که نباید در بودجه بندی سال آینده از قلم بیافتد

    حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی؛ راجع به جهت گیری هایی که دولت باید در بودجه بندی سال آینده لحاظ کند،اظهار کرد: دولت در ابتدا باید حقوق های بالای ۷ میلیون تومان را قطع کند و در بحث افزایش حقوق به صورت پلکانی عمل کند.به طور مثال با اتخاد تصمیمِ زیاد کردن ده درصدی حقوق ها،این عنوان به طوردقیق در حقوق تمامی افرادی که از میزان دستمزد پایینی برخوردارند،اعمال شود و افراد با حقوق بالا تنها نیمی از زیاد کردن حقوق مصوب شده است را دریافت کنند.

    حذف اعتبارات تشریفاتی از جمله ۹ اصل پیشنهادی مهمِ بهارستانی ها جهت تنظیم بودجه سال ۹۷ و رسیدن به اقتصاد اَمن است.

    وی ادامه داد: به واقع امروزه در بحث بودجه گرفتار ،حقوق های بالایی شده است ایم که افرادی آن را دریافت می کنند و همین موارد منجر به زیاد کردن هزینه های دولت شده است هست. دولت اگر مدعی کمی بودجه یا بی پولی است ؛ حقوق این افراد را کم کردن دهد و تا این عنوان عملیاتی نشود شرایط فعلی بودجه اصلاح شدنی نخواهد بود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سومین موضوعی که دولت باید در بودجه بندی سال آینده در نظر بگیرد عدم استفاده از اوراق و اسناد خزانه، در بودجه است ؛در چند سال اخیر با وجود مخالفت های کارشناسی ما ،بحث مذکور انجام شده است و در نتیجه آن امروزه کشورمان به سمت بدهکاری با اصل بدهی و سود آن سوق یافته است.

    دلیگانی افزود:جای تاسف دارد که با تصمیم غلط دولت، اسناد خزانه در کارهایی که درخور ارزشش باشند، صرف نشد ودر این بین تنها پولی جهت واسطه ها فراهم شد.

    وی راجع به چهارمین مهم که باید در تنظیم بودجه لحاظ شود، گفت: بحث مربوط به پرداخت های بالایی که در طرح تحول نظام سلامت وجود دارد باید قطع شود البته نه به این معنا ،که هزینه مراجعه بیماران بیمه سلامت به مراکز درمانی غیر دولتی از بین بردن شود.اکنون جمعیت بسیار زیادی از مردم از این عنوان ناراضی هستند.این در حالیست کهحقوق دریافتی بعضی از پزشکان به میلیاردها تومان می رسد. آیا دولت نباید در کم کردن حقوق این دسته از پزشکان اهتمام بورزد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی راجع به پنجمین جهت گیری مهمی که باید در تنظیم بودجه سال ۹۷ لحاظ شود،گفت: ایجاد اشتغال که نیازمند بودجه قابل توجهی است باید در بودجه گنجانده و در عمل اجرایی شود.

    دلیگانی از بین بردن اعتبارات تشریفاتی را به عنوان ششمین جهت گیری دولت در بودجه بندی سال آینده معرفی کرد و تصریح کرد: عموم دستگاه های دولتی چه در سطح شهرستان ،چه در سطح استانی وچه در بُعد ملی به طور مدام در حال عوض کردن دکوراسیون خود هستند و این عنوان منجر به صرف هزینه ای گزاف می شود. اگر دولت به کرات دم از نبود اعتبار می زند ؛چرا از پیدایش اتاق های آن چنانی جلوگیری نمی کند؟

    بریز و بپاش به اسم بررسى مشكلات مردم! ، حذف اعتبارات تشریفاتی يک گام به سوى اقتصاد اَمن

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هفتمین عنوان مهم ؛ لزوم واگذاری تیم پرسپولیس و استقلال است.دولت نباید جهت آن ها حتی ریالی اعتبار صرف کند.

    دلیگانی اضافه کرد: با گذشت ۵ ماه از وقت خرید گندم ،دولت هنوز پول گندمکاران را تسویه نکرده است ولی به آسانی پول بیت المال را بابت بدهی تیم پرسپولیس و استقلال خرج می کند.

    وی در تشریح هشتمین اصل مهم بیان کرد: بودجه شرکت ها موضوع مهم دیگری است که باید در بودجه سال آینده ذکر شود . خود دولت باید پیش قدم شده است و بودجه شرکت ها را تعیین و وظیفه کند؛چرا این بخش باید آزادانه با بیت المال هر کاری که می خواهد ، انجام دهد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آخر گفت: دولت باید با دخالت در این عنوان و اتخاذ تدابیری در آن، این بخش را کنترل و حسابرسی کند.؛ این ها همه اشکالاتی است که باید در بودجه آینده اصلاح شده است و بر از بین بردن نارضایتی افراد جامعه منتهی شود.

    حذف اعتبارات تشریفاتی از جمله ۹ اصل پیشنهادی مهمِ بهارستانی ها جهت تنظیم بودجه سال ۹۷ و رسیدن به اقتصاد اَمن است.

    کاهش هزینه های جاری دولت با از بین بردن وابستگی به نفت

    حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، راجع به جهت گیری هایی که دولت باید درتنظیم بودجه سال آینده در نظر بگیرد، اظهار کرد: کاهش هزینه های جاری دولت ،بزرگترین موضوعی است که باید در تدوین بودجه سال آینده در نظر گرفت. آیا که در چند سال گذشته هزینه های دولت به شدت متراکم و بزرگ شده است است.

    وی ادامه داد: این عنوان باعث شده است تا کل بودجه عمرانی کشور به کمتر از ۱۰ درصد و حتی در بعضی موارد به ۵ درصد برسد؛ به عبارتی دولت ۹۰ درصد جهت خود هزینه می کند تا ۵ یا ۱۰ درصد جهت مردم خدمتی ارائه دهد و یا کار عمرانی انجام شود.

    حسینی شاهرودی تأکید کرد: این بدنه سنگین و متراکم دولت باید تا حد ممکن کوچک و هزینه ها کم کردن یابد.

    دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آخر گفت: در زمینه کم کردن هزینه ها نیز باید بحث وابستگی به فروش نفت و ارز و دلار حاصل از آن به حداقل میزان ممکن کم کردن یابد تا از این طریق به بی اثر شدن و یا کمرنگ شدن آثار تحریم ها در جامعه اقتصادی دست یابیم.

    بریز و بپاش به اسم بررسى مشكلات مردم! ، حذف اعتبارات تشریفاتی يک گام به سوى اقتصاد اَمن

    انتهای خبر /

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | برنامه ریزی | میزان پیشرفت | لایحه بودجه | سال آینده | برنامه | اقتصاد | کمیسیون | اقتصادی | تنظیم | انرژی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی