حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » سه نسل فوتبال کشور عزیزمان ایران سوخت! ، گزارش ویژه, واکاوی از بین بردن تراژیک تیم ملی جوانان

    سه نسل فوتبال کشور عزیزمان ایران سوخت! ، گزارش ویژه, واکاوی از بین بردن تراژیک تیم ملی جوانان

    فرهاد پورغلامی سرمربی تیم ملی جوانان بود. مجتبی توتونی، مدرس فدراسیون فوتبال به عنوان دستیار اول، محمد حبیبی دروازه بان سابق ملوان به عنوان مربی دروازه بانها بودند

    سه نسل فوتبال کشور عزیزمان ایران سوخت! ، گزارش ویژه, واکاوی از بین بردن تراژیک تیم ملی جوانان

    وب سایت رسمی برنامه نود- از از بین بردن تراژیک تیم ملی جوانان چند روزی می گذرد.

    به گزارش سایت نود، در روزهای گذشته مدیران فدراسیون فوتبال راجع به از بین بردن تیم ملی جوانان به صورت عجیبی سکوت کرده اند، پرداختن به از بین بردن تیم ملی جوانان هم به صورت یکطرفه از سوی رسانه ها پیگیری شد. یکی دو برنامه تلویزیونی هم پیش از نود دوشنبه شب و گزارشی که همین امروز روی سایت نود رفت به ماجرای از بین بردن تیم ملی پرداختند. در یکی از برنامه ها، خود پورغلامی به صورت تلفنی پاسخگو بود و البته یک برنامه رادیویی هم در رادیو کشور عزیزمان ایران به از بین بردن تیم ملی جوانان پرداخت که تنها بهزاد آزاد، دبیرکمیته جوانان و سرپرست تیم ملی جوانان روی خط آمد. نه فریدون معینی به عنوان مدیر کمیته جوانان و نه مرتضی محصص به عنوان مدیر کمیته فنی حاضر نشدند راجع به از بین بردن تیم ملی جوانان پاسخگو باشند. این در حالی است که در کمیته فنی، مربیان جهت تیم های پایه گزینش می شوند و صلاحیت آنها تایید می شود.

     

    سه نسل فوتبال کشور عزیزمان ایران سوخت! ، گزارش ویژه, واکاوی از بین بردن تراژیک تیم ملی جوانان

    چرا از بین بردن شدند؟

    حذف با ۵ امتیاز، یک از بین بردن تراژیک بود. تیم فقط یک گل بخورد، نبازد و ۵ امتیاز بگیرد ولی از بین بردن شود. داستان از بین بردن را که حتما می دانید. کشور عزیزمان ایران به علت اینکه در بین عالی ترین تیم های دوم، گروهها قرار نگرفت، از بین بردن شد. این در حالی بود که عالی ترین تیم های دوم هم خوب امتیاز جمع کرده بودند و شش امتیازی و هفت امتیازی هم در میان آنها دیده می شد. ضمن اینکه بعضی تیم ها به این علت که انصراف داده بودند، باعث شده است بود تا بازی آخر بعضی گروهها بعد از آخر بازیها از بین بردن شود و به همین علت تیمی مثل قطر، با ۴ امتیاز به عنوان تیم اول افزایش کرده بود و فرهاد پورغلامی در کنفرانس مطبوعاتی، به این ماجرا اعتراض کرده بود. مثل اینکه او از قوانین اصلا اطلاع نداشت. البته بهزاد آزاد سرپرست تیم ملی جوانان به سایت نود می گوید که همه اعضای کادرفنی از قوانین اطلاع داشته اند. آزاد می گوید: ما می دانستیم که بعد از بازی دوم و تساوی برابر اردن میزبان کارمان سخت می شود. قوانین را هم قبل از مسابقه های می دانستیم و به پورغلامی هم گفته بودیم که باید یکی از دو حریف اول یعنی سوریه یا اردن را جهت افزایش باید شکست بدهیم. فقط دو تساوی کسب کردیم و فلسطین را شکست دادیم، تنها در یک صورت افزایش می کردیم و آن هم تساوی بازی اردن- سوریه بود که اتفاق نیفتاد و اردن سوریه را دو بر یک شکست داد. تا لحظه گل دوم اردن که بازی مساوی بود، ما تیم اول بودیم و این سوریه و اردن بودند که از بین بردن می شدند ولی گل دوم اردن، ورق را بازگرداند. من تعجب می کنم که می گویند ما از قوانین بی خبر بوده ایم. همه مسایلی که راجع به جدول وانصراف تیم ها و عالی ترین تیم دوم ها مطرح می شود، بعد از مشخص شدن نتیجه بازی اردن – سوریه معنا پیدا می کند نه قبل از این بازی و حتی آخر بازی دوم کشور عزیزمان ایران برابر اردن.»

     

    سکوت کمیته فنی فدراسیون فوتبال

    فرهاد پورغلامی سرمربی تیم ملی جوانان بود. مجتبی توتونی، مدرس فدراسیون فوتبال به عنوان دستیار اول، محمد حبیبی دروازه بان سابق ملوان به عنوان مربی دروازه بانها بودند

    تیم ملی جوانان بعد از گزینش شدن کادر فنی اش به وسیله کمیته فنی فدراسیون فوتبال، با این کادر به رقابتهای مقدماتی اردن رفت. فرهاد پورغلامی سرمربی این تیم بود. مجتبی توتونی، مدرس فدراسیون فوتبال به عنوان دستیار اول، محمد حبیبی دروازه بان سابق ملوان به عنوان مربی دروازه بانها، بهزاد نوشادی به عنوان مربی بدنساز، سینا بدری به عنوان آنالیزور گزینش شده است بودند و جالب اینجا بود که مارکار آقاجانیان، دستیار کنونی کی روش در تیم ملی بزرگسالان، به عنوان مدیرفنی تیم ملی جوانان به امان اردن رفته بود. مدیر کمیته فنی مرتضی محصص و فریدون معینی عضو این کمیته و مدیر کمیته جوانان از روزی که این تیم از بین بردن شد سکوت اختیار کرده اند. کسانی که گزینش شده است اند با چه متر و معیاری گزینش شده است اند؟ آیا پورغلامی و دستیارانش در فوتبال پایه دارای سابقه بوده اند؟ یکی از دلایل این سکوت شاید این باشد که معینی و محصص می خواهند با سکوتشان نشان دهند پورغلامی گزینش آنها نبوده هست. ظاهرا در گزینش پورغلامی، شیعی مدیرعامل پیکان که عضو هیات رئیسه است و در کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم حضور دارد، دخیل بوده و اصرار زیادی به تاج و ساکت جهت حضور پورغلامی در تیم ملی جوانان داشته هست. پورغلامی که فصل گذشته دستیار مجید جلالی بود، به وسیله خود جلالی کنار گذاشته شد و ظاهرا جلالی از شیعی خواسته که پورغلامی را در تیم ملی جوانان مشغول به کار کند! البته فدراسیون فوتبال می توانست تیم ملی جوانان را سریعتر تشکیل دهد ولی پورغلامی تنها دو ماه مانده به مسابقه های شروع به کار کرد و تیم را از سرتیم استعدادیابهای کمیته جوانان یعنی محمد یاوری، مربی اصفهانی فوتبال پایه تحویل گرفت. مشخص بود که با این روند تیم ملی جوانان، حتی با چهار بازیکن خوب تیم ملی نوجوانان در جام جهانی نوجوانان هند هم نتیجه نخواهد گرفت. بازیکنانی که از نظر کیفی خوب بودند ولی از نظر انگیزشی اشباع شده است بودند و به یکباره به ترکیب تیم ملی جوانان اضافه شدند.

     

    ماجرای عجیب و غریب میزبانی

    قرار بود مشهد میزبان رقابتهای مقدماتی جوانان آسیا در گروه ایران، اردن، سوریه و فلسطین باشد ولی به علت اینکه شب آخر بازیها با شب اربعین مقارن شده است بود، مشهد اعلام کرد که نمی تواند میزبان این رقابتها باشد. فدراسیون فوتبال ادعا کرده که تاریخ رقابتها عوض شده است و قرار نبوده اول بازیها در تاریخ های اعلام شده است برگزار شود وگرنه سریعتر به فکر عوض کردن میزبان می افتاد. ولی این ادعا نمی تواند توجیه بی دقتی فدراسیون فوتبال در مذاکره و چانه زنی بر سر این مساله باشد. مطمئنا ای اف سی بعد از عوض کردن تاریخ می توانست با فدراسیون فوتبال کنار بیاید، ولی فدراسیون فوتبال در وقت اعلام تاریخ به این مساله که ممکن است بازیها با مراسم مذهبی همزمان شود، دقت نکرده هست. کشور عزیزمان ایران بعد از این ماجرا، کیش را جایگزین مشهد کرد ولی تیم ها با این عوض کردن شهر مخالفت کردند. فدراسیون فوتبال اینجا هم ادعا می کند که چون کیش، خط پروازی بین المللی ندارد، تیم ها با این عوض کردن تاریخ مخالفت کرده اند. در حالیکه فدراسیون می توانست به جای مشهد، تهران، تبریز، کرج، اصفهان و یا اهواز را معرفی کند. به نظر می رسد فدراسیون فوتبال به خاطر شرایط مالی نامناسب هم میل به نداشته میزبان رقابتها باشد و ترجیح داده میزبانی از کشور عزیزمان ایران خارج شود و گروه را گروه آسانی دانسته است!

     

    سه نسل فوتبال سوخت

    سه نسل فوتبال کشور عزیزمان ایران سوخت! ، گزارش ویژه, واکاوی از بین بردن تراژیک تیم ملی جوانان

    فدراسیون فوتبال که ادعای داشتن ۵ ستاره را دارد و البته ۵ تیم فدراسیون در دو سال گذشته به جامهای جهانی افزایش کرده اند، حالا شاهد سوختن سه نسل از فوتبال پایه هست. تیم ملی امید که در رقابتهای مقدماتی زیر ۲۳ سال از بین بردن شد و به مرحله نهایی مسابقه های در چین نرسید تا یک سال آینده (بازیهای آسیایی جاکارتا) هیچ مسابقه رسمی ندارد. این تیم هنوز سرمربی هم ندارد. تیم ملی نوجوانان زیر ۱۷ سال که در جام جهانی درخشید، هم تا سه سال آینده هیچ مسابقه رسمی نخواهد داد. آنها امیدوار بودند که تیم ملی جوانان به مرحله نهایی رقابتها در اندونزی افزایش کند و بتوانند جهت بازی کردن در تیم ملی جوانان شانس داشته باشند. ولی تیم ملی جوانان تا سال ۲۰۱۹ هیچ مسابقه رسمی نخواهد داشت.در واقع همان تیم زیر ۱۷ سالی که امسال جز ۸ تیم جام جهانی شد می توانست سال بعد در مسابقه های زیر ۱۹ سال آسیا و سال بعدش در جام جهانی زیر ۲۰ سال کسب حاضر شود ولی با از بین بردن تیم فعلی از مسابقه های آسیا تیم ملی نوجوانان زیر ۱۷ سال عملا تا رده امید(زیر ۲۳ سال) رنگ مسابقه های بین المللی را نمی بینند.  چون سنشان جهت مسابقه های دوره بعد یعنی ۲۰۲۱ جوانان بالا می رود. ظاهرا فقط صیادمنش و جلالی می توانند جهت آن رده بازی کنند. آینده بین المللی این نسل از بازیکن مهم نیست؟ حضور در جام جهانی زیر بیست سال ۲۰۱۹ می توانست تجربه بازیکنان را بالا ببرد ولی حالا همه چیز خراب شده است هست.  

    عبارات مهم : تیم ملی نوجوانان – فدراسیون فوتبال
    تیم ملی جوانان کشور عزیزمان ایران هم تا دو سال آینده در هیچ رقابتی شرکت نخواهد کرد. آنها باید صبر کنند تا تیم ملی امید دو دوره بعد تشکیل شود. تیم ملی امیدی که احتمال دارد المپیک نداشته باشد و تنها رقابتهای قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا در سال ۲۰۲۰ کورسوی امید این تیم ملی باشد. فعلا تنها تیم ملی پایه، تیم ملی نوجوانان است که به مرحله نهایی رقابتها در سال ۲۰۱۸ افزایش کرده هست. رقابتهایی که در سال ۲۰۱۸ قرار است در مالزی برگزار شود.

    سوال مهم این است که فدراسیون فوتبال و کمیته های فنی و جوانان، چطور می خواهند پاسخگوی سوختن سه نسل فوتبال کشور عزیزمان ایران باشند؟  

     

    واژه های کلیدی: تیم ملی نوجوانان | فدراسیون فوتبال | جام جهانی | نوجوانان | مسابقه | فوتبال | جوانان | برنامه | سوریه | تاریخ | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک