عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

    بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

    ابتلا به بیماری آلزایمر امروزه جزو وحشت های بسیاری از مردم دنیاست. علت بیماری آلزایمر فراتر از ژنتیک و عادت های ناسالم است، هر چند این دو، جزو عوامل مهم در مبتلا شدن به این بیماری هستند.

    بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

    ابتلا به بیماری آلزایمر امروزه جزو وحشت های بسیاری از مردم دنیاست. علت بیماری آلزایمر فراتر از ژنتیک و عادت های ناسالم هست، هر چند این دو، جزو عوامل مهم در مبتلا شدن به این بیماری هستند.

    برای همه ما اتفاق افتاده هست، فراموش کرده ایم ماشین مان را کجا پارک کرده ایم یا آیا وارد این اتاق شده است ایم. فراموشی گاهی طبیعی است به خصوص زمانی که گرفتارید یا افکار زیادی فکرتان را مشغول کرده هست. ولی حدود ۵ میلیون آمریکایی هستند که فراموشی ارزش تبدیل به بیماری آلزایمر شده است است.

    ده ها سال تحقیق نشان داده است که، تولید پروتئین هایی سمی به نام آمیلوئید (amyloid) و تائو (tau) در مغز می تواند منجر به آلزایمر شود، آنچه نمی دانیم علت تجمع این پروتئین هاست. بعضی از مطالعات جدید، این فرایند را توضیح داده اند و نشان داده اند، علت بیماری آلزایمر فراتر از ژنتیک و عادت های ناسالم است (هر چند این دو، جزو عوامل مهم در مبتلا شدن به این بیماری هستند).

    بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

    علایم ایجاد بیماری آلزایمر

    ۱٫ مصرف داروهای ضد اضطراب جزو علایم ایجاد بیماری آلزایمر است

    گروهی از داروها به نام بنزودیازپین ها (benzodiazepines ) که مشمول بر داروهای محبوب لورازپام (lorazepam/Ativan )، آلپرازولام ( alprazolam/Xanax ) و کلونازپام (clonazepam/Klonopin ) هست، اغلب جهت درمان اضطراب و بی خوابی استفاده می شوند. اگرچه مطالعات، کارایی و ایمنی این داروها را جهت کوتاه مدت تایید می کند (حدود ۳ ماه )، ولی اغلب افراد در طولانی مدت از این داروها استفاده می کنند. مطالعه منشر شده است در مجله پزشکی انگلیس با بررسی ۱۷۹۶ بیمار مبتلا به آلزایمر و ۷۱۸۴ فرد سالم به عنوان گروه کنترل، به مدت ۶ ماه متوجه شدند که مصرف بنزودیازپین ها بیش از ۳ ماه ۵۱% مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را زیاد کردن می دهد.

    نتیجه گیری: اگر گاهی به مصرف بنزودیازپین ها نیاز داشتید، احتمالا مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. اگر اضطراب و بی خوابی یک مسئله تقریبا همیشگی برایتان محسوب می شود، بهتر است درمان های واکنش‌ها شناختی را در نظر بگیرید که هم موثر هستند و هم عوارض جانبی داروها را ندارند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : شیوه ای موثرتر از داروهای ضد اضطراب!

    ۲٫ ضربه بیش از حد به سرتان می تواند از علایم ایجاد بیماری آلزایمر باشد

    بر اساس داده های برنامه جراحت مغز، استخوان و ستون فقرات دانشگاه پترزبورگ، حدود ۳۰۰ هزار آمریکایی هر ساله در اثر ورزش به سرشان ضربه وارد می شود. اکثر ما با نگرانی ناشی از این جراحات آشنایی داریم. زیاد این جراحات بدون دردسر اصلاح پیدا می کنند، ولی در بعضی موارد، التهابی که به درمان بافت آسیب دیده مغز کمک می کند، مزمن می شود. به گفته دکتر برایان گیونتا (Brian Giunta ) روان دکتر و عصب شناس دانشگاه فلوریدا جنوبی، اینجاست که ارتباط بالقوه ای جهت بیماری آلزایمر ایجاد می شود.

    سلول های مغز شما به نام میکروگلیا (microglia) نقش مهمی در التهاب بازی می کنند. هنگامی که میکروگلیا به طور مداوم در معرض پروتئین های التهابی قرار بگیرد، توانایی اش در پاک کردن بتا آمیلوئید (amyloid beta) از مغز کم کردن پیدا می کند. بدون میکروگلیا جهت حذف، این پروتئین های خراب، در مغز تجمع کرده و نورون ها را از بین می برند. هنوز مشخص نیست که آیا فرایند التهاب در بعضی افراد عوض کردن ماهیت می دهد یا چگونه بیماری آلزایمر به صورت بالقوه با آسیب مغزی در ارتباط است.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ضربه به سر و تبعاتی که شاید از آن خبر نداشته باشید

    ابتلا به بیماری آلزایمر امروزه جزو وحشت های بسیاری از مردم دنیاست. علت بیماری آلزایمر فراتر از ژنتیک و عادت های ناسالم است، هر چند این دو، جزو عوامل مهم در مبتلا شدن به این بیماری هستند.

    ۳٫ به صورت مرتب از خواب محروم بودن از علایم ایجاد بیماری آلزایمر است

    کمبود خواب در سال های اخیر تبدیل به اپیدمی شده، گرفتاری های کاری، فرزند ها، ازدواج، سرگرمی ها و سایر موارد. زیاد ما مجبوریم از مواردی صرف نظر کنیم و با چشمان بسته مواردی را در زندگی قربانی کنیم. بر اساس مطالعه انجام شده است در نوروبیولوژی پیری (Neurobiology of Aging)، علاوه بر مشکلاتی که کم خوابی باعث آنها می شود، کم خوابی می تواند منجر به گسترش بیماری آلزایمر شود.

    به گفته دکتر دومنیکو پاراتیکو (Domenico Praticò ) متخصص داروشناسی و ایمونولوژیست در دانشگاه تمپل فیلادلفیا، مشکلات خواب در افراد مبتلا به آلزایمر مرسوم هست، ولی مشخص نیست که علت ایجادش بوده است یا نه. در آزمایشی روی موش ها پاراتیکو و همکارانش متوجه شدند اگر موش در شب فقط ۴ ساعت بخوابد مقدار تائو در مغزش زیاد کردن پیدا می کند. همچنین روی تعداد نورون هایی که قادرند با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند، حافظه و یادگیری هم اثر گذار هست. فشار وارده به مغز و بدن ( که خستگی شما را توضیح می دهد ) فرایندهای مضر منجر به بیماری آلزایمر را سرعت می بخشد. محرومیت از خواب نوعی تنش مزمن بر بدن هست. ضمن این که خواب زمانی است که بدن از شر چیزهای مضر مثل پروتئین بتا آمیلوئید خلاص می شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کم خوابی می تواند این عوارض مرگبار را داشته باشد

    ۴٫ تنهایی از علایم ایجاد بیماری آلزایمر است

    برقرای ارتباط با دوستان و جامعه گسترده تر، بخشی از داشتن یک زندگی خوب هست، داروی خوبی هم هست. یک مطالعه در مجله نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و روان پزشکی (Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry )، ارتباطی بین تنهایی و پیشرفت زوال عقل پیدا کرده است. محققان متوجه شدند که احساس تنهایی در کهن سالان ۱٫۶۳ برابر احتمال پیشرفت زوال عقل در طول ۳ سال مطالعه را زیاد کردن داده هست. دانشمندن هنوز علت این اتفاق را نمی دانند، ولی نتیجه کاملا مشخص هست، برقراری ارتباط با دیگران برایتان خوب است.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تنهایی، هر لحظه خوب نیست

    ۵٫ مغزتان به دیابت مبتلا شده است است

    به گفته دکتر سوزان دلا مونته (Suzanne de la Monte ) عصب شناس دانشگاه براون، بیماری آلزایمر در واقع یک بیماری متابولیک است که روی مغز تاثیر می گذارد، بسیاری این بیماری را دیابت نوع ۳ می نامند. سلول های مغز از گلوکز به عنوان سوخت استفاده می کنند و انسولین به این سلول ها می گوید که گلوکز را از سلول های خون بگیرند. سلول های مغز هم مانند سایر سلول های بدن می تواند در برابر انسولین مقاوم شوند. همه اندام های بدن می توانند تحت تاثیر مقاومت به انسولین قرار بگیرند. ممکن است در کبد مقاومت ایجاد شود که به عنوان بیماری اسید چرب غیر الکلی می شنایم. اگر در کلیه مقاومت ایجاد شود به آن بیماری رنال (renal ) می گوییم. اگر در مغز این مسئله پیش بیاید به آن آلزایمر می گوییم.

    تحقیقات در طول چند سال نشان داده است که، این امر باعث ایجاد محیطی سمی در مغز می شود که منجر به ایجاد پروتئین های مضر و فوت نورون ها و ایجاد آلزایمر می شود. اگر در مورد چگونگی پیشگیری از آلزایمر از طریق رژیم غذایی سالم و ورزش بدانیم می توانیم به صورت بالقوه از مبتلا شدن به این بیماری مصون بمانیم. مطالعات مقدماتی نشان داده اند که، انسولین استنشاقی می تواند به کم کردن علایم آلزایمر کمک کند.

    این مقالعه در مجله پیشگیری به چاپ رسیده است.

    بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

    اگر می خواهید زیاد بدانید : دیابت نوع ۳: هنگامی که مغز دیابت می گیرد!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : درمان آلزایمر با ۸ راهکار تازه در سال ۲۰۱۶

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آلزایمر

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    ابتلا به بیماری آلزایمر امروزه جزو وحشت های بسیاری از مردم دنیاست. علت بیماری آلزایمر فراتر از ژنتیک و عادت های ناسالم است، هر چند این دو، جزو عوامل مهم در مبتلا شدن به این بیماری هستند.

    واژه های کلیدی: بی خوابی | مبتلا شدن | دانشگاه | آلزایمر | کم خوابی | مطالعه | بیماری | اضطراب | ارتباط | پروتئین | انسولین

    بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

    بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک