سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » پیشگیری از ۴ مسئله گوارشی که اکثرا در سفر پیش می آیند

پیشگیری از ۴ مسئله گوارشی که اکثرا در سفر پیش می آیند

به جای این که در سفر به علت پرسشها گوارشی نظیر یبوست و اسهال زمانتان را در دستشویی هتل بگذرانید از آنها پیشگیری کنید.

پیشگیری از 4 مسئله گوارشی که اکثرا در سفر پیش می آیند

به جای این که در سفر به علت پرسشها گوارشی نظیر یبوست و اسهال زمانتان را در دستشویی هتل بگذرانید از آنها پیشگیری کنید.

مشکلی که هنگام مسافرت جهت دستگاه گوارش شما ایجاد می شود را چگونه درمان کنید؟

سه روز تعطیلات رویایی رفته اید ولی دستگاه گوارشتان علیه شما وارد عمل می شود. علت آن چیست؟ به خاطر وقت بندی اشتباه نیست، بلکه مسافرت را باید مقصر آن بدانید. به گفته داون بلاتنر Dawn Blatner نویسنده Superfood Swap، “هر وقت که ما از روال معمول زندگی روزانه مان خارج شویم، دستگاه گوارش و معده مان دچار مسئله می شود.” و این متاسفانه به این معنی است که رفتن به مسافرت یا هر عوض کردن دیگری مقصر مهم پرسشها ایجاد شده است در روده شما هستند.

عبارات مهم : مواد غذایی – رژیم غذایی
ولی به جای این که زمانتان را در دستشویی هتل بگذرانید می توانید فعالیت دستگاه گوارش را به حالت اولیه برگردانده و به مشاهده مناظر اطراف بپردازید بدون این که چشیدن خوراکی های محلی را از دست بدهید.

۱٫ اگر در سفر دچار یبوست می شوید…

پیشگیری از ۴ مسئله گوارشی که اکثرا در سفر پیش می آیند

ذره ذره نوشیدن چیزی شبیه یخ در بهشت (در حد اعتدال) تا زمانی که هنوز به اندازه کافی آب بنوشید کار خوبی هست. با خوردن آب کافی شما می توانید جلوی بی آبی بدن تان را بگیرید و در نتیجه با یبوست مقابله کنید.به گفته بلتنر “تقریبا همه در مسافرت دچار کم آبی می شوند هم به خاطر نوشیدنی های سرگرم کننده که به آب راحت ترجیح داده می شوند و هم به خاطر این که به اندازه هر لحظه آب نمی نوشند. “

درمان سریع:
اگر دو برابر کردن میزان مصرف آب نتوانست به خروج مدفوع یاری کند پیاده روی کنید
. ورزشکنید– حتی فعالیت کم تحرک مانند یوگا و پیاده روی – روده ها باید جنبش شوند یعنی مواد غذایی وقت کمتری در روده بزرگ، جایی که دوباره آب مواد غذایی جذب بدن می شود، باقی می ماند و جلوی خشک شدن مدفوع گرفته می شود. این مساله تلخ است ولی حقیقت دارد.

۲٫ اگر دچار اسهال مسافرتی می شوید…

اگر مسافرت خارج از کشور رفتید و دچار مسئله اسهال شدید، ممکن است یک لیوان آب لوله کشی مقصر آن باشد. به گفته بلاتنر “اسهال تورسیتی یا مسافرتی مشکلی است که فقط در مسافرت خارج از کشور پیش می آید بنابراین اگر نزدیک به محل زندگی خود هستید و دچار اسهال شده است اید احتمالا دلیلش مصرف بیش از حد چربی و کمبود فیبر است.” مقدار زیاد چربی به سرعت غذا را از طریق روده بزرگ حرکت می دهد بنابراین وقت کمتری جهت جذب آب وجود دارد و مدفوع شما آبکی و رقیق می شود است. ولی فیبر، تحرک حرکتی معده را کم کردن می دهد، و باعث کم کردن سرعت عضلات معده می شود.

درمان:
فیبر محلول باید عالی ترین دوست شما جهت همه عمر باشد، ولی Blatner توصیه می کند به خصوص در صبحانه، زمانی که گزینه های شما زیاد غذاهای پایه (و کمتر وسوسه انگیز) هستند. انواع توت ها berries و آووکادو هر دو به طور شگفت انگیزی با فیبر بالا هستند و همراه با بلغور جو دو سر oatmeal غنی از فیبر و نان گندم کامل همخوانی دارند. و اگر مسئله شما خیلی حاد است می توانید از قرص لوپرامید(ضد اسهال) استفاده کنید. یوری سیتو Yuri Saito، استاد پزشکی جراحی در درمانگاه Mayo، می گوید: “معده بعضی افراد حساس تر است ولی همه می توانند جهت مدتی بدون نگرانی عوارض جانبی از قرص لوپرامید استفاده کنند.”

۳٫ اگر در سفر دچار نفخ می شوید…

به جای این که در سفر به علت پرسشها گوارشی نظیر یبوست و اسهال زمانتان را در دستشویی هتل بگذرانید از آنها پیشگیری کنید.

خب احتمالا در طی این روزهایی که به سفر رفته اید ۵ کیلو وزن اضافه نکرده اید ولی ترکیبی از تغییرات بیش از اندازه و رژیم غذایی می تواند روی سایز دور کمرتان تاثیر گذار باشد. به گفته بلانتر خوردن خوراکی های غنی از لبنیات می تواند میزان احتباس گاز و آب را در بدن زیاد کردن دهد و محدود کردن آن ها می تواند این روند را معکوس نماید. “زمانی که در تعطیلات هستیم معمولا خوراکی های همیشگی را کنار می گذاریم و در خوردن زیاده روی می کنیم و همین مورد باعث نفخ شما می شود..”

درمان:
اگر با تحمل لاکتوز مسئله دارید، باید بدانید که فقط به خاطر عوض کردن مکانی آنزیم های شما دچار عوض کردن نخواهند شد بعد از رژیم فاقد لبنیات همیشگی خود استفاده کنید. و برای کنترل خود در شرع غذا از خودتان بپرسید چه چیزی می خواهید به غذای خود اضافه کنید: نوشیدنی، پیش غذا یا دسر” استفاده همزمان از هر سه باعث عوض کردن سایز کمرتان موقع برگشت به منزل خواهد شد ولی گزینش فقط یکی از این ها در هر وعده با عث می شود بدون هیچ احساس کمبودی در تعطیلات خوش بگذرانید و هنگام برگشت به منزل عذاب وجدان نداشته باشید.

۴٫ اگر در سفر دلواپس پرخوری در فست فودها هستید…

شاید به دنبال یک سفر بزرگراه ای طولانی مدت باشید و مجبور شوید در طول مسیر به مدت یک هفته فست فود بخورید یا به ایتالیا رفته اید و دلواپس این هستید که در هر وعده باید غذاهایی با کربوهیدرات بالا بخورید و شکم تان را بزرگ می کند. شاید انگار کنید و امیدوار باشید گزینش هایتان سالم و منطقی است ولی احتمالا ناامید خواهید شد. ” بدترین گزینش ها زمانی اتفاق می افتد که خیلی گرسنه باشیم و گزینه های مورد نظر هم در دسترسمان نباشد.”

درمان:
قبل از خروج از منزل یک سبد از خوراکی های ارگانیک و سالم و مغذی مانند: آجیل، میوه، مقداری نان و یک غذای خانگی مانند یک ساندویچ و مقداری آبمیوه جهت خود و خانواده تان آماده کنید تا کمتر مجبور به پر کردن شکم تان در فست فودها شوید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | استفاده | مسافرت | دستگاه | خوراکی | یبوست | مدفوع

پیشگیری از 4 مسئله گوارشی که اکثرا در سفر پیش می آیند

پیشگیری از ۴ مسئله گوارشی که اکثرا در سفر پیش می آیند

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو