بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ابهام رویا یا واقعیت اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی

    ابهام رویا یا واقعیت اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی

    عضویت کشور عزیزمان ایران در آیسکو امکان اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به سایر کشور ها را فراهم می کند ولی این گمانه زنی ها مخالفانی را در

    ابهام رویا یا واقعیت اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی

    به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، زمزمه هایی جهت اتصال بورس ایران به بورس جهانی شنیده می شود و دراین میان بعضی از صاحب نظران معتقداند که عضویت کشور عزیزمان ایران در آیسکو (سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار) به معنای اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به دیگر بورس های جهانی شدنی است ولی تعدادی دیگر، تفات الگوی اقتصادی کشور عزیزمان ایران با دنیا را دلیلی بر عملیاتی نشدن آن می شمارند.

    مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی، الویت اقتصاد کشور را در از بین بردن بنگاه داری بانک ها دانست و اعتقاد است اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس های جهانی، می تواند رونقی در بازار سرمایه به وجود بیاورد.

    بازار سرمایه ایران، تاکنون عملکرد ضعیفی داشته ولی بعضی از کارشناسان اعتقاد اند که با الحاق کشور عزیزمان ایران به عنوان عضو عادی در آیسکو، زمینه اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به سایر بورس های جهانی را فراهم آورده است.

    ابهام رویا یا واقعیت اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی

    اقتصاد کشور عزیزمان ایران با بازار های جهانی همخوانی ندارد

    همایون دارابی در گفتگو با خبرنگاربورس،بانک و بیمه ، در خصوص بعضی از بیانات وزیر اقتصاد مبنی بر اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی گفت: الحاق بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی غیرممکن است آیا که مقررات و دستور العمل های اقتصاد کشور عزیزمان ایران با بازار های جهانی همخوانی ندارد و بنگاه های اقتصادی از نظر حسابرسی و استاندارد های حاکمیتی و شرکتی، فاصله زیادی با بازار های جهانی دارند.

    وی افزود: دادگاه های کشور عزیزمان ایران از لحاظ قوانین بین الملل، توانایی مورد نیاز را جهت دفاع از سهامداران خارجی ندارد، بنابراین حاکمیت شرکتی در شرکت های ایران، اطمینان نسبی را از حقوق سهامداران خارجی در بنگاه ها ایجاد نمی کند.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه، عرضه سهام ایرانی در بورس های خارجی حدود سیزده سال پیش در اجرای اصل ۴۴ گنجانده شد ولی به علت نبود شفافیت در حساب های مالی و فاصله از استاندارد های جهانی به مرحله اجرا نرسید.

    دارابی، در بخش دیگری از سخنان خود به پرسشها بانکی اشاره کرد و یادآورشد: نقل و انتقالات وجه از بانک ها با مشکلاتی روبرواست و تا زمانی که این پرسشها برطرف نشود و شعبه های بانک های خارجی در کشور عزیزمان ایران تاسیس نشود نمی توان ارتباط مالی خوبی با دنیا برقرار کرد.

    عضویت کشور عزیزمان ایران در آیسکو امکان اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به سایر کشور ها را فراهم می کند ولی این گمانه زنی ها مخالفانی را در

    به گفته دارابی، حسابرسی رسمی باید به کشور عزیزمان ایران ورود کند و اطمینان نسبی از ثبات ارزی کشور عزیزمان ایران و یا مدل حاکمیت بازار ارز حاصل شود تا بتوان پیش نیاز های ارتباطی با دنیا را دراین راستا بوجود آورد.

    این کارشناس اعتقاد هست، اصول حاکمیت شرکتی باید در شرکت های داخلی پذیرفته شود، که متاسفانه هم اکنون حقوق سهامداران در مجامع بین المللی به خوبی رعایت نمی شود و این قضیه به حدی رسیده که حتی بنگاه ها را تا مرز ورشکستگی پیش برده است.

    ایجاد اطمینان خاطر جهت فعالان بازار سرمایه بر طبق مقررات

    محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های شرکت بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگاربورس،بانک و بیمه ، در رابطه با این عنوان اظهار کرد: ایران، جهت اینکه به بورس جهانی اتصال پیدا کند باید در وحله نخست، بورس هایی که شباهت زیادی با کشور دارند را شناسایی و بعد از آن در جهت جذب سرمایه گذار پیشگام باشند.

    مدیر نظارت بر بورس های شرکت بورس و اوراق بهادار اعتقاد هست، مدل های تجارتی و بورسی باید جهت طرف های اتصال بورس کشور عزیزمان ایران با دیگر کشور های دنیا مورد پذیرش قرار بگیرد که تنوع زیاد در مدل های خرید و فروش حساسیت این انطباق مدل های تجاری را دوچندان می کند.

    خدابخش یادآورشد: موارد حقوقی همانند نحو معاملات، مدل معاملات، مدل های تسویه وجوه و حتی دستور العمل های مربوط به حاکمیت در دیگر کشور ها باید پیش از اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی مورد بررسی قرار بگیرد.

    وی با اشاره به قوانین حاکم در بورس اضافه کرد: بازیگران بازار سرمایه جهت ادامه فعالیت خود مستلزم رعایت مقرراتی هستند که تعدادی از این قوانین در بعضی از کشور ها یکسان است و البته موارد دیگری از مقرات مختص به یک جمهوری می شود که پیش از اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی باید مورد تحلیل قرار گیرد و سپس به فعالان بازار سرمایه گوش زد شود.

    ابهام رویا یا واقعیت اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی

    مدیر نظارت بر بورس های شرکت بورس تصریح کرد: تحلیل و هماهنگی مقررات بورس های متصل شده است کمک شایانی به فعالیت ناشران سهام ایرانی در خارج از کشور و همچنین ورود سرمایه داران خارجی به کشور می کند و در این ارتباط دوطرفه، کشور های طرفین ملزم به تعبیت از مقررات می شوند که ثمره آن، ایجاد اطمینان جهت فعالان بازار سرمایه است.

    خدابخش افزود: زمانی که معامله ای در تجارت شکل می گیرد، به دنبال آن مباحث سیاست ارزی و نقل و انتقال وجه هم اهمیت خاص پیدا می کند لذا نحو مبادله وجوه بر آینده این طرح، اثری مستقیم دارد به همین منظور باید مسوولان اثر گذار در نظام پولی و بانک مرکزی، بستر سازی های مورد نیاز را به وجود بیاورند.

    وی با اشاره به وظابف بانک مرکزی در اجرای این طرح اذعان کرد: بانک مرکزی جهت اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به دیگر بورس های جهان، باید یک سکو از کانال پول شویی به وجود بیاورد.

    ارز تک نرخی، الزامی جهت بازار بورس

    امیر نجومی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، در این باره اظهار کرد: زمانی که بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی متصل شود امکان خرید سهام ایرانی و خارجی جهت هر فردی که در هرم اتصال بورس ها وجود دارد، فراهم می شود و به طور آنی می توانند مبلغ پرداختی در قبال سهام را بپردازند.

    عضویت کشور عزیزمان ایران در آیسکو امکان اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به سایر کشور ها را فراهم می کند ولی این گمانه زنی ها مخالفانی را در

    وی یادآور شد: اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به سایر بورس ها تنها در شرایطی امکان پذیر می شود که سیاست ارز تک نرخی، اجرا شود و همچنین بازار ارز سامان یابد در غیر این صورت از لحاظ تئوری و عملیاتی توجیه عقلانی ندارد.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سیاست های ارز تک نرخی اگر اجرا شود به دنبال آن دیگر مسئله ها هم به طور خودجوش برطرف می شود و دغدغه ای را ایجاد نمی کند.

    به گفته نجومی، گاهی نقل و انتقال وجوه، به عنوان یک دل نگرانی در اتصال بورس کشور عزیزمان ایران با سایر بورس ها یاد می شود درحالیکه با انعقاد تفاهم نامه های نظام ارزی و همچنین توافق بین بانک های عامل، به آسانی این امر میسر می شود.

    وی در رابطه با زیاد کردن سرمایه گذاری به واسطه این اتصال، گفت: زمانی که بورس کشور عزیزمان ایران با دیگر بورس های دنیا ادغام شود اثر روانی مثبتی ایجاد می شود و بازار سرمایه عمق بیشتری پیدا می کند، در نتیجه تعداد همکاری سرمایه داران هم زیاد کردن می یابد.

    ابهام رویا یا واقعیت اتصال بورس کشور عزیزمان ایران به بورس جهانی

    براساس این گزارش، شاپور محمدی رییس شرکت بورس و اوراق بهادار، اعتقاد است که عضویت کشور عزیزمان ایران در آیسکو به عنوان عضوعادی، وقت های زیادی در جذب سرمایه گذاری در کشور به وجود می آورد و همچنین این الحاق، موجب تامین مالی زیاد شرکت ها و رونق فضای بازار سرمایه کشور می شود که در کوتاه مدت حضور آن به خوبی احساس نمی شود ولی در بلند مدت تاثیر مثبتی بر زندگی افراد می گذارد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذار | استاندارد | خبرنگار | ایرانی | اقتصاد | اقتصادی | خارجی | بازار | ایران | اتصال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی