آینده را قضا و قدر می سازد و امید و تلاش تو آن را می گذراند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » خریداران هوشیار باشند ، فروش لوازم خانگی بی کیفیت در پوشش بِرَندهای صاحب نام

    خریداران هوشیار باشند ، فروش لوازم خانگی بی کیفیت در پوشش بِرَندهای صاحب نام

    خریداران هوشیارباشند؛چرا که سودجویان اقدام به فروش لوازم خانگیِ بی کیفیت و قاچاق در پوشش بِرَندهای صاحب نام می کنند.

    خریداران هوشیار باشند ، فروش لوازم خانگی بی کیفیت در پوشش بِرَندهای صاحب نام

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،موضوع،واردات لوازم خانگیِ بی کیفیتِ و قاچاق و یا تولید زیر زمینی آن بصورت غیر استاندارد از معضلاتی است که در سالیان اخیر با ظهور و بروز هر چه بیشتری همراه شده،عارضه ای که متقاضیان و خریداران محصولات این چنینی را دچار ضرر و زیان و خسارات بسیار می کند.
    بازار لوازم خانگی از نمونه حوزه هایی به شمار می رود که از گردش مالی قابل توجهی برخوردار است و به طور معمول مشتریان و خریداران پر و پا قرصی را به خود اختصاص می دهد.
    در میان متقاضیان خرید،عده ای خود را درگیر مُد روز و نوسازی وسایل و لوازم خانگی می کنند و بعضی دیگر برحسب نیاز واقعی و تشکیل زندگی مستقل و تازه به خرید محصولات مذکور اقدام می کنند.
    اگرچه رکود سالیان اخیر در صحنه اقتصادی کشور،بازار لوازم خانگی را نیز بی نصیب نگذاشته ولی این موضوع،از اهمیت صنعت اشتغالزا و پر سود لوازم خانگی کم نمی کند.
    موضوع کیفیتِ لوازم خانگی و گارانتی پشتیبانی آن، از مولفه هایی است که جهت بسیاری از خریداران و متقاضیان از اولویت و ضرورت قابل توجهی برخوردار است.با وجود چنین اهمیتی، در سالیان اخیر ضریب سودجویی ها و سوء استفاده ها در بازار مذکور (همچون بسیاری از عرصه های دیگر)شدت یافته است.
    سخن از واردات اقلام و محصولات بی کیفیتی است که بصورت قاچاق روانه بازار کشور عزیزمان ایران می شود و متاسفانه بعضی سودجویان که تنها و تنها منافع خویش را در نظر می گیرند با الصاق و چسباندن مارک ها و گارانتی هایی در ظاهر معتبر و بِرَند ،اما در واقع جعلی و بدون پشتوانه،به فروش محصولات مذکور مبادرت می ورزند.
    مابه تفاوت قیمت ها میان این محصولات و اقلام برند و اورجینال باعث می شود تا خریدارانِ این محصولات،به گمانِ مقرون به صرفه تر بودن آن و خریدِ به اصطلاح زیر قیمتِ معمول،از اقلام این چنینی استقبال کنند،غافل از اینکه نه عنوان و برند این محصولات هویت واقعی دارد و نه گارانتی آن از اعتبار و اعتبار کافی برخوردار است.
    سعید توکلی،یکی از توزیع کنندگان لوازم خانگی در غرب استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به تنوع و تکثر انبوه لوازم خانگی اظهار کرد:گوناگونی و مدل های متنوع لوزام خانگی آن چنان انبوه و متکثر شده است که تقریبا مطابق با هر میل و سلیقه ای،محصولات مورد علاقه متقاضیان در بازار یافت می شود.

    وی افزود:متاسفانه به موازات این تکثر و گوناگونی،ضریب و حجم محصولات و لوازم خانگی بی کیفیت نیز مضاعف شده است و در صورت عدم آشنایی کافی خریداران به لوزام خانگی و یا خرید از فروشگاه های غیر معتبر و غیر مجاز،امکان فریب خوردن و خریداری محصولات بی کیفیت و جعلی کم نخواهد بود.

    اسعدیان عنوان کرد:به طور معمول مهم ترین و بارز ترین نشانه و شاخص میان کیفیت مطلوب و غیر استاندارد بودن چنین محصولاتی،به قیمت این اقلام معطوف می شود و در اکثریت قریب به اتفاق مواقع،فاصله قیمتی موجود میان محصولی خاص با برند واحد،دال بر قلابی و غیر استاندارد بودن کالایی است که به قیمت پایین تر به فروش می رسد.

    این توزیع کننده لوازم خانگی در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:به عنوان مثال،دستگاه آبمیوه گیری یک برند،از قیمت مشخصی برخوردار است و به تبع در شرایطی که این محصول تحت عنوان همان برند معروف با قیمت بسیار نازل تر و پایین تر به فروش می رسد، این تفاوتِ قیمتی علت مشخصی دارد که علت آن به جعلی و بی هویت بودن آن محصول گره می خورد.

    خریداران هوشیار باشند ، فروش لوازم خانگی بی کیفیت در پوشش بِرَندهای صاحب نام

    تولید محصولات بی کیفیت در مراکز زیر زمینی

    شهرام طهماسبی،یکی از فعالان حوزه تولید لوازم خانگی در غرب استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با اشاره به ضرورت حمایت هر چه زیاد از تولیدات داخلی،گفت:بر اساس برآوردهای انجام شده،گردش مالی لوازم خانگی در کشور عزیزمان ایران حدود ۸ هزار میلیارد تومان است که در نوع خود، رقم و عدد قابل توجهی به نظر می رسد.

    وی افزود:خوشبختانه صنعت لوزام خانگی در سالیان اخیر از شکوفایی و توسعه مطلوبی برخوردار بوده و کیفیت تولیدات ایرانی نیز تا حدود بسیار قابل توجهی ارتقاء یافته است.

    طهماسبی عنوان کرد:در بعضی از محصولات،تولیدات ایرانی از حیث کیفی،کم از نمونه های اروپایی و برندهای جهانی ندارد ولی متاسفانه اطلاع رسانی کافی در این خصوص انجام نمی شود و همچنان بعضی از مردم گمان می کنند،لوازم خانگی ایرانی بی کیفیت هستند که این ذهنیت و تصور غلطی است که با تبلیغات و اطلاع رسانی اصولی،دقیق و مستمر قابل اصلاح خواهد بود.

    این فعال در عرصه تولید لوازم خانگی گفت:اگرچه در سالیان اخیر،محصولات خارجی بسیاری به بازار لوازم خانگی کشور عزیزمان ایران نفوذ پیدا کرده ولی همچنان ۷۰ درصد از لوازم خانگی موجود در بازار به وسیله مراکز تولیدی داخلی تامین می شود.

    خریداران هوشیارباشند؛چرا که سودجویان اقدام به فروش لوازم خانگیِ بی کیفیت و قاچاق در پوشش بِرَندهای صاحب نام می کنند.

    وی افزود:متاسفانه تولید لوازم خانگی بی کیفیت در مراکز زیر زمینی آفتی است که باعث بدبینی جامعه و مصرف کنندگان به تولیدات ایرانی می شود و متاسفانه بعضی افراد سودجو بدون در نظر گرفتن ابعاد و پیامدهای مخرب تولید محصولات بی کیفیت،تنها به منافع خویش می اندیشند غافل از اینکه این رویکرد نامیمون،یکی از صنایع توانمند این مرز و بوم را دچار آسیب خواهد کرد.

    قیمت تمام شده است بالا،پاشنه آشیل لوازم خانگی ایرانی در عرصه رقابتی

    طهماسبی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت و پشتیبانی هر چه زیاد دستگاه های ذیربط از صنعت مذکور گفت:در صورت بازاریابی حرفه ای و عرضه و حضور هر چه زیاد لوازم خانگی ایرانی در بازار کشورهای خارجی،میزان توفیقات حاصله در سایه فعالیت در این حوزه،به میزان قابل توجهی زیاد کردن می یابد و به واقع می توان با برنامه ریزی دقیق،حجم انبوهی از صادرات غیر نفتی کشور عزیزمان ایران را به این حوزه اختصاص داد.

    وی افزود:حصول چنین موفقیتی،مستلزم رعایت قواعد و اصول خاص به خود است که مهمترین آن به کم کردن هزینه های مرتبط با قیمت تمام شده است باز می گردد.

    این فعال در حوزه تولید لوازم خانگی گفت:به واقع به علت بالا بودن هزینه تولید،میزان استقبال در محصولات و تولیدات لوازم خانگی خارجی زیاد از محصولات ایرانی خواهد بود و این موضوعی است که به کرات در بازار کشورهای خارجی تجربه شده است است.

    طهماسبی بیان کرد:متاسفانه بعضی از تصمیمات در ارتباط با واردات لوازم خانگی از کشور ترکیه،عرصه را جهت فعالان داخلیِ تولید لوازم خانگی سخت و سخت ساخته و انتظار می رود با زیاد کردن تعرفه ها،امکان مسابقه با چنین محصولاتی فراهم شود.

    وی در خاتمه گفت:در صورت حمایت هر چه زیاد از مراکز تولیدی داخلی و محدود ساختن فضا جهت واردات لوازم خانگی خارجی و همچنین زیاد کردن ضریب و تیراژ لوازم خانگی از سوی تولید کنندگان ایرانی،هزینه تمام شده است محصولات این چنینی نیز کم کردن می یابد و بستر مسابقه سازنده و موثر جهت تولید کنندگان ایرانی در دو بازار داخلی و خارجی بیش از پیش هموار خواهد شد.

    خریداران هوشیار باشند ، فروش لوازم خانگی بی کیفیت در پوشش بِرَندهای صاحب نام

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: لوازم خانگی | لوازم خانگی | بازاریابی | ایرانی | محصولات | خارجی | بازار | ایران | ایرانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب