کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » افزایش رشد موها با مصرف این مواد غذایی

افزایش رشد موها با مصرف این مواد غذایی

عالی ترین روش جهت تقویت مو و کم کردن ریزش مو استفاده از مواد غذایی مناسب است که باعث می شود رشد موها تقویت شود

افزایش رشد موها با مصرف این مواد غذایی


عالی ترین روش جهت تقویت مو و کم کردن ریزش مو استفاده از مواد غذایی مناسب است که باعث می شود رشد موها تقویت شود و مواد مغذی به بدن انسان برسد،در این مقاله شما را با مواد مغذی جهت تقویت و رشد موی سر اشنا می نماییم.

عبارات مهم : مصرف پروتئین – موهای سالم
خیلی ها، موهای سالم و سرحال را نشانه ی سلامتی و قشنگی می دانند. مو هم مانند سایر اعضای بدن نیاز به مواد مغذی متنوعی دارد تا سالم باشد و رشد کند. بسیاری از کمبودهای تغذیه ای منجر به ریزش مو می شوند.

هرچند عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون ها بر رشد مو مؤثرند ولی کلید اصلی، داشتن عالی ترین تغذیه هست. در اینجا ۵ ویتامین و سه ماده مغذی دیگری که جهت رشد مو مهم هستند را برایتان می گوییم.

۱٫ ویتامین آ
تمام سلول ها جهت رشد به ویتامین A نیاز دارند که مشمول بر مو هم می شود. مو بافتی است با سریع ترین رشد در بدن انسان. ویتامین آ به غدد کمک می کند تا ماده ای روغنی به نام سبیوم یا چربی پوست تولید کنند. سبیوم، پوست سر را مرطوب کرده و به حفظ سلامت موها کمک می کند. تغذیه ای که کمبود ویتامین آ داشته باشد منجر به پرسشها متعددی می شود، مثلاً ریزش مو. توصیه ی مهم در مصرف ویتامین آ این است که مقادیر زیاد این ویتامین می تواند خطرناک باشد. مطالعات نشان داده مصرف بیش از اندازه ی ویتامین A منجر به ریزش مو می گردد.
* سیب زمینی شیرین، هویج، کدوحلوایی، اسفناج و کلم برگ، سرشار از بتاکاروتن هستند که به ویتامین آ تبدیل می شود. می توانید ویتامین آ را از طریق محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست نیز دریافت کنید. روغن کبد ماهی نیز منبع بسیار خوبی جهت این ویتامین محسوب می شود.

افزایش رشد موها با مصرف این مواد غذایی

۲٫ ویتامین های گروه ب
یکی از عالی ترین ویتامین ها جهت رشد مو، نوعی ویتامین ب به نام بیوتین هست. کمبود بیوتین می تواند موجب ریزش مو در انسان شود. از بیوتین در درمان های ریزش مو استفاده می شود و کسانی که در این ویتامین کمبود دارند می توانند از این درمان ها عالی ترین نتیجه های را کسب کنند؛ البته کمبود این ویتامین بسیار کم اتفاق می افتد لیکن به طور طبیعی در طیف وسیعی از خوراکی ها وجود دارد.
سایر ویتامین های گروه ب، به تولید سلول های قرمز بدن کمک می کنند؛ سلول های قرمز، حامل اکسیژن و مواد مغذی به پوست سر و فولیکول های مو هستند. این فرآیندها جهت رشد موها مهم اند.
آهن، به سلول های قرمز کمک می کند اکسیژن به سلول ها برسانند. این فرایند جهت بسیاری از عملکردهای بدن نقشی اساسی دارد مانند رشد موها. کمبود آهن که موجب آنمی می شود، یکی از دلایل مهم ریزش مو است که مخصوصاً در زن ها مرسوم است
* شما می توانید از بسیاری از خوراکی ها ویتامین های گروه B را دریافت نمایید؛ مثلاً غلات سبوس دار، بادام، گوشت قرمز، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ تیره.
ضمناً، غذاهای حیوانی تنها منبع ایده آل ویتامین ب ۱۲ هستند. بنابراین اگر گیاهخوار هستید، مورد نیاز است مکمل این ویتامین را دریافت کنید.

۳٫ ویتامین ث
آسیب های رادیکال های آزاد می تواند مانع رشد موها شده است و کم کردن مو را دربر داشته باشد. ویتامین C، آنتی اکسیدانی نیرومند است که نقش محافظت کنندگی در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد دارد. بدن شما جهت تولید پروتئینی به نام کلاژن به ویتامین ث نیاز دارد. کلاژن، بخش مهمی از ساختار مو است.
* ویتامین ث می تواند به جذب آهن در بدن کمک کند؛ آهن هم یک ماده مهم جهت رشد موهاست. توت فرنگی، فلفل، گواوا و مرکبات همگی منابع خوبی از ویتامین ث هستند.

عالی ترین روش جهت تقویت مو و کم کردن ریزش مو استفاده از مواد غذایی مناسب است که باعث می شود رشد موها تقویت شود

۴٫ ویتامین د
کمبود ویتامین د موجب ریزش مو و طاسی می شود. تحقیقات نیز نشان داده است ویتامین د به ایجاد فولیکول های تازه کمک می کند؛ فولیکول ها سوراخ های ریزی در پوست سر هستند که موهای تازه در آنجا رشد می کنند. زیاد افراد به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی کنند و باید مصرفش را زیاد نمایند.
* بدن شما در معرض نور مستقیم خورشید، ویتامین D تولید می کند. منابع خوب ویتامین د مشمول بر ماهی های چرب، روغن کبد ماهی، بعضی قارچ ها و غذاهای غنی شده است می باشد.

۵٫ ویتامین ای
ویتامین ای هم مانند ویتامین ث، آنتی اکسیدانی است که در برابر استرس اکسیداتیو نقش محافظت کنندگی دارد. در مطالعه ای معلوم شد آن هایی که مسئله ریزش مو داشتند، بعد از مصرف مکمل ویتامین E به مدت ۸ ماه، رشد موهایشان تا ۳۴٫۵ درصد زیاد کردن یافته بود.
*دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو منابع بسیار خوبی از ویتامین ای محسوب می شوند.

۶٫ آهن
آهن، به سلول های قرمز کمک می کند اکسیژن به سلول ها برسانند. این فرآیند جهت بسیاری از عملکردهای بدن نقشی اساسی دارد مانند رشد موها. کمبود آهن که موجب آنمی می شود، یکی از دلایل مهم ریزش مو است که مخصوصاً در زن ها مرسوم است.

۷٫ روی (زینک)
کمبود ویتامین د موجب ریزش مو و طاسی می شود. تحقیقات نیز نشان داده است ویتامین د به ایجاد فولیکول های تازه کمک می کند؛ فولیکول ها سوراخ های ریزی در پوست سر هستند که موهای تازه در آنجا رشد می کنند
روی، نقش مهمی در رشد بافت مو و ترمیم آن دارد. روی به غدد چربی اطراف فولیکول ها کمک می کند تا به خوبی کار کنند. ریزش مو یکی از علائم متداول کمبود روی می باشد. مطالعات نشان داده مصرف مکمل روی می تواند ریزش موی ناشی از کمبود روی را کم کردن دهد. با این همه بهتر است روی را از تغذیه تان دریافت کنید.
* غذاهایی که روی بالایی دارند: گوشت گوساله، اسفناج، جوانه گندم، تخم کدو و عدس.

۸٫ پروتئین
مو تقریباً کلاً از پروتئین ساخته شده است هست. مصرف پروتئین کافی جهت رشد موها اهمیت دارد. مطالعات حیوانی نشان داده است کمبود پروتئین می تواند موجب کم کردن رشد مو و حتی از دست دادن موها شود.

افزایش رشد موها با مصرف این مواد غذایی

آیا باید مکمل تقویتی جهت موهایمان مصرف کنیم؟
غذا، عالی ترین منبع ویتامین های مهم جهت رشد مو هست. ولی اگر از طریق تغذیه نمی توانید میزان مورد نیاز را تأمین کنید، مکمل ها می توانند بافایده باشند. یادتان باشد که مصرف بیش از حد مجاز ویتامین ها و موادمعدنی، اگر کمبودی نداشته باشید مضر هست. بنابراین با دکتر مشورت کنید تا او مشخص کند که کمبودی دارید یا خیر. در نهایت عالی ترین شیوه جهت تأمین مواد مغذی لازم، تغذیه ی متعادل از منابع سالم و طبیعی می باشد.

منبع/تدبیر و امید

واژه های کلیدی: مصرف پروتئین | موهای سالم | کمبود آهن | بدن انسان | ویتامین | دریافت | اکسیژن | پروتئین | مطالعات | منابع | تغذیه

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو