کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ارتباط مرکز توسعه صادرات با اصناف، حلقه مفقوده صادرات

    ارتباط مرکز توسعه صادرات با اصناف، حلقه مفقوده صادرات

    نصیری گفت: صندوق توسعه صادرات، می‌تواند با ارائه اطلاعات، تحقیقات بازار و ایجاد شرایط جهت حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین المللی صادرات را رونق بخشد.

    ارتباط مرکز توسعه صادرات با اصناف، حلقه مفقوده صادرات

    فریدون نصیری رییس اتحادیه لوازم آشپزخانه در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،اظهارکرد: اطلاعات دقیق و شفافی از میزان واردات کالا‌های خارجی آشپزخانه درکشور وجود ندارد، درحالیکه طی دو سال اخیر موازنه کالا‌های مصرفی آشپزخانه به نفع تولیدکنندگان داخلی بوده که با رکود فعلی بازار، شرایط جهت تولیدکنندگان داخلی و خارجی یکسان شده است است.

    وی ادامه داد:کاهش نقدینگی و انگیزه کم مصرف کنندگان جهت خرید،واحدهای تولیدی نیز از حداکثر توان خود جهت زیاد کردن تولید استفاده نمی‌کنند که این امر می تواند رکود را درکشور به وجود آورد، این رکود تولیدکنندگان بسیاری را ورشکسته کرده است.

    وی ادامه داد: تا سه سال گذشته برگشت ۵ درصد از چک‌ها عادی بود، ولی اکنون تقریبا این رقم به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده هست، این زیاد کردن برگشت چک دین معان نیست که بگوییم کلاهبرداری زیاد شده است آیا که شرایط بازار به گونه‌ای شده است که بسیاری از فعالان بازاری به علت کم کردن فروش، قادر نیستند چک‌هایشان را وصول کنند.

    ارتباط مرکز توسعه صادرات با اصناف، حلقه مفقوده صادرات

    نصیری ادامه داد:امکان تولید تمام لوازم‌های آشپزخانه در کشور وجود دارد و تولید سطل آشغال یا سطل برنج، نیاز به تکنولوژی خاصی ندارد که می‌توان با حمایت از تولیدکنندگان و وضع قوانین از ورود نمونه‌های خارجی جلوگیری و به تولید داخلی کمک کرد.

    این مقام مسوول، با اشاره به ضعف در برندسازی گفت:اگر چه در زمینه تولید اقداماتی صورت گرفته، ولی در زمینه برندسازی هنوز مشکلاتی وجود دارد آیا که با وجود تولیدات با کیفیت مناسب در داخل، هم اکنون، برند معروفی در زمینه لوازم آشپزخانه وجود ندارد، لیکن برند سازی نیاز به حضور مستمر در بازار و ارائه کیفیت مناسب است که بسیاری از تولیدکنندگان در ادامه مسیر با مسئله مواجه می‌شوند و از بازار کنار می‌روند.

    نصیری با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی بدون حمایت نمی‌توانند وارد بازار‌های جهانی وارد شوند، اظهار کرد:بزرگترین وظیفه مرکز توسعه صادرات ارائه اطلاعات، تحقیقات بازار و تسهیل شرایط جهت حضور تولید کنندگان داخلی هست، این حلقه مفقوده باعث عدم توفیق در صادرات به کشور‌های دیگر است.

    این مقام مسوول، با بیان اینکه بازرسی به تنهایی نمی‌تواند تمام پرسشها را حل کند، یادآورشد:به علت پرسشها اقتصادی و رقابتی نبودن بازار، بازرسی به تنهایی نمی‌تواند تمام پرسشها ناشی از زیاد کردن قیمت و بی کیفتی کالا را پوشش دهد و نیاز به رونق اقتصادی زیاد از بازرسی احساس می‌شود.

    نصیری گفت: صندوق توسعه صادرات، می‌تواند با ارائه اطلاعات، تحقیقات بازار و ایجاد شرایط جهت حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین المللی صادرات را رونق بخشد.

    نصیری در آخر گفت:برای گذر رکود بازار، بخشی از وظایف به عهده تولیدکنندگان است که با زیاد کردن کیفیت و تولید اجناس، با توجه به نیاز مصرف کنندگان بازار را تقویت کنند، ولی عمده این وظایف بر دوش دولت است که با سیسات گذاری شرایط را جهت رونق بازار فراهم کند.

    انتهای پیام/

    تولیدکنندگان داخلی بدون حمایت نمی‌توانند وارد بازار‌های جهانی شوند

    واژه های کلیدی: لوازم آشپزخانه | رونق اقتصادی | آشپزخانه | صادرات | اقتصادی | خارجی | بازار | اخبار اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • جعبه هدیه کتاب