گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند ،

    مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند ،

    رعایت استانداردهای جهانی در کنار ارائه تسهیلات خرید،باید دو شاخصه مهم خودروهایی باشد که در آینده تولید می شوند.

    مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند ،

    به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان تطابق خودروهای تولیدی یک شرکت با استانداردهای جهانی موضوعی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موجب می شود تا یک ماشین در کلاس جهانی قرار بگیرد.این استانداردها از جهات متفاوت کیفیت خودروی تولید شده است را تایید می کند که یکی از مهمترین این شاخصه ها،امنیت یک ماشین بوده که به صورت مستقیم با جان سرنشینان در تماس است.

    حال باید دید که این استانداردها در تولید خودروهای ایرانی چقدر رعایت می شود و آیا خودروسازان ملی تمایلی به رعایت حداقلی این شاخصه ها در تولید خود دارند.مسائل و پرسشها به وجود آمده در سال های گذشته جهت خودروهای تولید داخل،نشان داد که تعداد زیادی از این خودروها به خاص اتومبیل های ارزان قیمت،تحت توجه استانداردهای جهانی ساخته نشده اند تا جاییکه محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه همایش ملی استاندارد امسال از استاندارد خودروهای ملی شاکی شد و از خودروسازان خواست تا کیفیت تولیداتشان را بالا ببرند.

    در این میان،برخی کارشناسان و صاحب نظران اعلام می کنند که تاریخ انقضا بعضی خودروهای ملی به آخر رسیده و باید خط تولید آنها از رده خارج شود ولی در صورتیکه این اتفاق بیفتد،آیا مردم و به خاص اقشار کم درآمد توانایی پرداخت هزینه خودروهای جایگزین را خواهند داشت؟

    مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند ،

    پیدا کردن جواب جهت پرسش های مطرح شده است وتحقیق در مورد استاندارد خودروهای ملی و قیمت خودروهای جدید،ما را برآن داشت تا به گفتگو با بعضی صاحبنظران امر بپردازیم که متن آن در ادامه آمده است؛

    خودروهای داخلی کم ترین استانداردها را رعایت نمی کنند

    محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی اظهار کرد:در همه جای دنیا به خاص کشورهای توسعه یافته در عموم تصمیم گیری ها دو مسئله مهم وجود دارد؛اول مصالح عمومی را بر مصالح شخصی ترجیح می دهند و دوم، تامین سلامت جانی اشخاص جامعه رد اولویت است.

    کوهکن تصریح کرد:نمی توانیم فقط به صرف کم بودن قیمت،خودرویی تولید کنیم که جان مردم را به خطر بی اندازد.

    نماینده مردم اصفهان در منزل ملت تاکید کرد:البته راه معقول آن است که اگر دولت می خواهد خط تولیدخودروهایی مانند پراید راحذف کند،باید ماشین ایمن تری با تسهیلات مناسب در جهت خرید قشرها کم درآمد به بازار ارائه دهد.

    رعایت استانداردهای جهانی در کنار ارائه تسهیلات خرید،باید دو شاخصه مهم خودروهایی باشد که در آینده تولید می شوند.

    وی با تاکید بر حمایت تسهیلاتی از قشرها کم درآمد جهت خرید خوردو، تصریح کرد:من به جد اعتقاد دارم که باید جهت تولید خودرو، حداقل استانداردی راتعیین کنیم که اکنون بعضی از خودروهای تولیدی کشور این شرایط را دارا نیستند.

    کوهکن در آخر تاکید کرد:مسوولان باید در تولید خودرو،توان مالی قشرها کم در آمد را مدنظر قرار داده و خودروی با کیفیتی متناسب با بودجه دهک های پایین جامعه تولید کنند.

    خودروهای بی کیفیت، باید از خط تولید خارج شوند

    عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیدر خصوص استاندارد خودروهای تولید داخلاظهار کرد:استاندارد ماشین می تواند از منظر ایمنی،میزان مصرف سوخت و قدرت حائز اهمیت باشد.

    وی گفت:قیمت تمام شده است تولید خودروی با کیفیت در داخل کشور کمتر از ۷۰ میلیون تومان نخواهد بود آیا که این قیمت ها با توان مالی افراد مستضعف جامعه، تناسبی ندارد.

    نماینده مردم مازندران در منزل ملت تاکید کرد:از آنجایی که اکنون، تولید مازاد بر مصرف بوده و رقابتی نیست و مردم هم اکثراً به صورت نقد دست به خرید ماشین می زنند ،خودروسازان هم تسهیلاتی به منظور فروش محصولاتشان ارائه نمی دهند.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به پرسشها بی شمار مالی و بی پولی خودروسازان داخلی،تصریح کرد:مهمترین پرسشها خودروسازان مربوط به سایه انداختن دولت بر این مجموعه های تولیدی است و این عنوان موجب شده است تا فضای تولید ماشین یک فضای انحصاری شود.

    مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند ،

    رضیان با تشریح چگونگی توان یافتن خودروسازان جهت پرداخت تسهیلات خرید ماشین به مردم،اذعان کرد:با ایجاد شرایط رقابتی و لیزینگ،میزان تولید ماشین زیاد کردن یافته و سپس تولیدات خودروی داخلی مطابق با استانداردهای جهانی و ذائقه مشتری خواهد شد.

    وی با تاکید بر توقف تولید پراید ،بیان کرد: به علت بعضی از سیاست ها و مصلحت ها ،نمی توانیم به آسانی تولید پراید را متوقف کنیم.

    رضیان در آخر اضافه کرد:ابتدا باید خودروی جایگزین را معرفی کرده و قطعه سازان را هماهنگ با قراردادهای تازه خودرویی کنیم و بعد بتوانیم خودروهایی همانند پراید را از خط تولید خارج کنیم.

    سیستم های بانکی باید به کمک تولید کشور بیاید

    در ادامه بهرام شهریاری فعال حوزه قطعه سازی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد:خروج خودروهای بی کیفیت از خط تولید و ساخت دوباره، نوعی از خودروهای بی کیفیت است که تنها جان و مال مردم را به خطر می اندازد.

    رعایت استانداردهای جهانی در کنار ارائه تسهیلات خرید،باید دو شاخصه مهم خودروهایی باشد که در آینده تولید می شوند.

    شهریاری با اشاره به اینکه پایین بودن قدرت خرید مردم موجب شده است تا هر زمانی که خودروسازان وام بدهند،همه جهت خرید ماشین هجوم بیاورند یادآورشد: سیستم های بانکی باید به کمک تولید کشور آمده و در کنار آن قرار بگیرند تا تولید، بتواند روی پای خود بایستد.

    قیمت خودروی داخلی باید با جیب مردم همخوانی داشته باشد

    جواد حسینی کیا عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه نگاه به صنعت خودروسازی باید نگاه صادرات محور باشد اظهار کرد: در صورتیکه نگاه به گسترش صادرات ماشین به خارج از کشور باشد،بی شک، در داخل هم می توانیم ظرفیت های جدیدی جهت تولید ماشین به وجود آوریم.

    نماینده مردم کرمانشاه در منزل ملت تصریح کرد:یکی دیگر از پرسشها مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد،هدایت هدفمند منابع بانکی به سمت خودروسازی است تا بتوانیم از این منابع در جهت رونق تولید واشتغال و همچنین تقویت صنعت خودروسازی داخلی بهره ببریم.

    مسوولان باید در تولید خودرو، توان مالی اقشار کم‌درآمد را در نظر بگیرند ،

    انتهای پیام/

    گزارش از سبحان قالیبافی

    واژه های کلیدی: کمیسیون صنایع و معادن | قیمت خودروی داخلی | خودروسازان داخلی | خودروهای داخلی | خودروسازان | استاندارد | کشاورزی | خبرنگار | ماشین | تجارت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی