نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

     گاهی بروز بعضی امراض قبل از اینکه نشانه ای از خود بروز دهند، در چشم ها مشخص می شوند. چشم ها پنجره ای به درون بدن محسوب می شوند.

    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

    گاهی بروز بعضی امراض قبل از اینکه نشانه ای از خود بروز دهند، در چشم ها مشخص می شوند. چشم ها پنجره ای به درون بدن محسوب می شوند. بعضی از این نشانه ها که در چشم نمایان می شوند در مقاله زیر بیان می شوند.

    می دانید که چشمان شما مسئول دیدن و افزودن به نظر های شما هستند، ولی آیا می دانستید چشم ها در مورد سلامت شما نیز حرف های زیادی می زنند.
    درست است – چشم دکتر می تواند پرسشها جسمی زیادی را از طریق معاینه چشم هایتان مشخص کند که از دید دکتر عمومی تان خارج باشد. بنابراین معاینه هر ساله چشم ها از آنچه تصور می کنید مهم تر است.

    چشم ها دقیقا چه چیزهایی را نشان می دهند که ممکن است برایتان مهم باشند؟

    در اینجا به مواردی اشاره می کنیم که ممکن است متوجه آنها شده است باشید.


    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

    ۱٫ لکه زرد Yellow spots


    لکه های زرد به چه معناست: طبق گزارش انجمن دیابت امریکا American Diabetes Association، حدود ۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به دیابت مبتلا بودند (تقریبا ۹ درصد جمعیت). کارشناسان تخمین زدند از این تعداد ۷ میلیون نفر تشخیص داده نشده اند. آنها حتی نمی دانند به این بیماری مبتلا هستند.

    در این مورد احتمالا چشم دکتر کسی است که متوجه این مسئله (دیابت) خواهد شد. گرچه بعضی علائم خفیف ممکن است مورد توجه قرار نگیرند یا نادیده گرفته شوند، چشم دکتر اغلب می تواند واقعیت را برملا سازد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پاسخ به سوالات دیابت(۱)

    شما ممکن است مبتلا به دیابت رتینوپاتی diabetic retinopathy باشید، شرایطی که دیابت بر روی گردش خون در چشم تاثیر می گذارد. چشم دکتر شما ممکن است خونریزی های کوچک و لکه های زرد رنگی را مشاهده کند که روی چشم به صورت نقطه نقطه بروز کرده اند و نیازمند انجام آزمایشات زیاد جهت تایید یک تشخیص نهایی هستند.

    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

     گاهی بروز بعضی امراض قبل از اینکه نشانه ای از خود بروز دهند، در چشم ها مشخص می شوند. چشم ها پنجره ای به درون بدن محسوب می شوند.

    ۲٫ چشم ابری, چشم کدر یا ابری شدن سطح چشم Cloudy eyes


    اگر متوجه کدر شدن چشم های خود یا تاری و مبهم شدن دیدتان شده است اید، احتمالا مبتلا به آب مروارید هستید. اکثر افراد با زیاد کردن سن دچار آب مروارید می شوند، ولی ممکن است در سنین پایین نیز به این مسئله مبتلا شوید.اگر جوان تر هستید، آب مروارید ممکن است به معنای وجود یک مسئله جسمی عمیق تر باشد؛ بنابراین مورد نیاز است به احتمالات دیگر نیز دقت کنید. به عنوان مثال دیابت و تومور هر دو باعث آب مروارید می شوند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

    ۳٫ نگاه خواب آلود The sleepy look


    اگر به خاطر پلک های افتاده تان هر لحظه خواب آلود به نظر می رسید، امکان مبتلا شدن به چندین شرایط زمینه ای وجود دارد. در کودکان کم سن و سال نگاه خواب آلود یا افتادگی پلک ها ممکن است به علت عدم رشد عضله چشم بروز کند.

    همچنین عضله ضعیف ممکن است منجر به بروز مشکلی به نام تنبلی چشم شود. در تنبلی چشم مغز در حقیقت در بینایی به نفع یک چشم عمل می کند. تنبلی چشم در نهایت ممکن است بر روی بینایی شما تاثیر بگذارد، آیا که چشم شما جهت مدت طولانی فعالیتی ندارد. اگر سریعتر جهت درمان اقدام کنید، چشم دکتر می تواند آن را اصلاح کند.

    در حالت جدی تر چشم های خواب آلودممکن است نشانه سکته مغزی یا سرطان باشد که هر دو مورد می توانند عضلات چشم ها را ضعیف کنند. اگر چشم های شما در هر دو طرف دچار افتادگی هستند، ممکن است مبتلا به نوعی بیماری خود ایمنی به نام میاسنتی گراو* myasthenia gravis باشید. این بیماری جدی است و نیاز به درمان فوری دارد.

    *میاسنتی گراو myasthenia gravis: این بیماری که گاهی میاستنی گراویس هم نامیده می شود، به اختلال عملکرد عضلات، به خاص عضلات سر و صورت، به صورت خستگی و ضعف پیش رونده طی استفاده از این عضلات اطلاق می شود. این اختلال معمولا عضلات اطراف چشم، دهان و گلو و انتهای اندام ها را درگیر می سازد. این بیماری نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از هر دو جنس را مبتلا می سازد ولی در زن ها مرسوم تر است و طی آن فرد آرام آرام به سمت کم کردن و محدودیت عملکرد فیزیکی می رود.

    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

    ۴٫ پیچ و تاب در عروق خونی چشم


    این نشانه ها نیز مسئله دیگری هستند که احتمالا چشم دکتر کسی است که متوجه آن خواهد شد. وی چیز غیر طبیعی در چشم های شما مشاهده نمی کند، ولی ممکن است پیچ و تاب یا شکاف هایی را در عروق خونی چشم هایتان ببیند. این علامت کوچک نشان دهنده وجود یک مسئله بزرگ در سیستم گردش خون چشم هاست، به این معنا که عروق خونی شما خیلی تنگ هستند. احتمالا فشار خون بالا عاملی است که رگ های کوچک را به شکل خطرناکی در هم پیچیده می کند. به نوبه خود این علائم به شما در مورد حمله سکته مغزی یا قلب در آینده نزدیک هشدار می دهند.


    ۵٫ چشم های بیرون زده Bug eyes


    اگر دیگران هنگامی که شما را می بینند، در مورد چشم های بیرون زده شما حرف می زنند، باید آن ها را چک کنید. به علاوه ممکن است در تصویر های خود متوجه چشم هایتات در تصویر ها شده است باشید و یا در مورد آنها طنز پزدازی کرده باشید.

    گرچه ممکن است به بیرون زدگی چشم های خود فکر نکنید، ولی بیرون زدگی چشم ها نشانه مرسوم جهت بیماری گریوز Grave’s disease هست. این بیماری شکلی از پرکاری تیروئید است که در آن بدن هورمون تیروئید خیلی زیادی تولید می کند.

     گاهی بروز بعضی امراض قبل از اینکه نشانه ای از خود بروز دهند، در چشم ها مشخص می شوند. چشم ها پنجره ای به درون بدن محسوب می شوند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : هر آنچه باید راجع به پرکاری و کم کاری تیروئید بدانید

    اگر مبتلا به بیماری گریوز هستید، ممکن است متوجه ضربان قلب نامنظم، کاهش وزن ناخواسته، خستگی شدید و تغییر در تناوب قاعدگی (در مورد زن ها) یا اختلال نعوظ (در مورد مردان) نیز شوید.

    ۶٫ لکه های شناور یا تاری دید Floating spots/blurred vision

    آیا می دانستید که چشم دکتر گاهی می تواند بیماری ایذز را در شما تشخیص دهد (اگر مبتلا به ایدز باشید). در طول انجام معاینه چشم، چشم دکتر ممکن است التهاباتی را روی شبکیه چشم و یا حتی خونریزی یا از دست دادن بینایی را مشاهده کند. این علائم نشان دهنده وجود بیماری ایدز هستند. بیرون از مطب دکتر و زمانی که به اطراف نگاه می کنید، ممکن است نقاط غیر طبیعی و کور و یا نقاط شناوری را مشاهده کنید یا متوجه تاری دید شوید.

    ۷٫ پلک های دارای برآمدگی و ناهموار

    گرچه وجود این برآمدگی ها و ناهمواری ها روی پلک ها معمولا قشنگ به نظر نمی رسند، ولی می توانید با این مسئله مرسوم چشم ها با آرامش کنار بیایید. اگر برآمدگی ها با خارش و درد همراه هستند، ممکن است این برآمدگی ها نشان دهنده گل مژه stye باشند، به خاص اگر روی پلک پایینی قرار دارند.

    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟


    در اکثر موارد عفونت باکتریایی منجر به بروز گل مژه می شود، بنابراین ممطمئن شوید که از لوازم آرایشی قدیمی استفاده نکنید یا لوازم آرایشی دیگران را قرض نگیرید و چشم هایتان را در مواردی که مهم نیست، لمس نکنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : گل مژه چیست؟

    اگر دردی احساس نمی کنید، این برآمدگی فقط یک غده چربی مسدود شده هست. افرادی که دارای پوست چرب هستند، ممکن است به این عارضه دچار شوند که این غده چربی مسدود شده است طی چند روز به خودی خود برطرف می شود. تنها در صورتی مورد نیاز است با دکتر مشورت کنید، که غده چربی بعد از چند هفته برطرف نشده هست.

    در حقیقت چشم های شما پنجره ای به سلامت شما هستند و به شما و پزشکتان کمک می کنند تا بسیاری از پرسشها جسمی و امراض را در مراحل اولیه شناسایی کنید. موارد بیان شده است در مورد آنچه چشم هایتان در مورد شما فاش می کنند و مواردی که خودتان می توانید شناسایی کنید، ایده خوبی به شما می دهند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که چشم هایتان را به آنچه چشم ها تلاش می کنند بگویند، باز نگه دارید.


    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: مبتلا شدن | مروارید | مشاهده | بیماری | عضلات | سلامت | دیابت | سلامت

    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

    چشم ها در مورد سلامت شما چه می گویند؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو