باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم

    عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم

    عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم با سر فصل های چون «اقدامات سریع در برقراری ارتباط مناطق زلزله کرمانشاه»، «افزایش ظرفیت ترانزیت بین الملل» و «توسعه بانکداری الکترونیکی در ۱۰۰۰ روستای فاقد امکان» منتشر شد.

    عملکرد 100 روزه اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم

    به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ با توجه به گذشت یکصد روز از فعالیت دولت دوازدهم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین مدت اقداماتی را انجام داده است که در این گزارش به تعدادی از آنها اشاره می شود.

    اقدامات سریع در برقراری ارتباط مناطق زلزله کرمانشاه

    با وقوع زلزله ۷٫۳ ریشتری در استان کرمانشاه بسیاری از سایت ها و شبکه های ارتباطاتی این استان به علت قطع برق از دسترس خارج شدند. در پی آن وزارت ارتباطات در همان ساعت اولیه، هماهنگی مورد نیاز با اپراتورها و دستگاه های ذیربط را انجام داد که صبح روز ۲۲ آبان (دوشنبه)، ۱۴ سایت پرتابل و ۳۸ دیزل ژنراتور از شهرها و استانهای معین به محل اتفاق ارسال شد.
    بدین ترتیب بیش از ۷۰ درصد شبکه های ارتباطی در شهرهای استان کرمانشاه در کمتر از ۱۲ ساعت بعد از وقوع زلزله به شرایط طبیعی بازگشتند.

    ضمن اینکه در ساعت نهایی روز بعد از زلزله (دوشنبه) و در واقع ۲۴ ساعت بعد از وقوع زمین لرزه، به علت قطع برق شهرها و مسیرهای اصلی، ۲۲ سایت همراه اول ۶ سایت ایرانسل و ۴ سایت رایتل قطع شده است بودند که با هماهنگی اپراتورها و همکاری وزارت نفت، سوخت مورد نیاز دیزل ها تامین شد و جهت به سرویس برگرداندن سایت ها در اختیار اپراتورها قرار گرفت.

    عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم

    البته با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت نیرو در روز دوشنبه و مشخص کردن سایت های الویت دار در شهرهای متفاوت استان کرمانشاه، تا ساعت ۷ صبح روز سه شنبه، ۶ هاب سایت به شبکه برق سراسری متصل شد.

    در روستاهای زلزله زده نیز با ارسال دیزل ژنراتور و تجهیز سایت پرتابل به وسیله اپراتور روستایی از صبح روز سه شنبه هر ۴ سایت روستایی به شرایط طبیعی بازگشتند.

    اما اپراتورهای گوشی نیز به منظور رفاه حال زلزله زدگان اقدام به رایگان کردن تماس های خود کردند بطوریکه کلیه تماس های داخل شبکه رایتل تا آخر هفته، ایرانسل تا ۲۴ روز و همراه اول تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۴ آبان در استان کرمانشاه رایگان در نظر گرفته شد.

    این درحالیست که به منظور برقراری تماس امدادگران با همکاری اپراتور رادیو ترانک ملی تعدادی بی سیم مدرن در اختیار شرکت امداد و نجات قرار داده شد و لینک ارتباطی خودروهای شرکت امداد و نجات با قید فوریت تامین شد.

    عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم با سر فصل های چون «اقدامات سریع در برقراری ارتباط مناطق زلزله کرمانشاه»، «افزایش ظرفیت ترانزیت بین الملل» و «توسعه بانکداری الکترونیکی در ۱۰۰۰ روستای فاقد امکان» منتشر شد.

    ضمن اینکه با همکاری اپراتور همراه اول، ۵۰۰ شماره مدیران بحران کشور در شبکه اختصاصی مدیریت بحران ثبت و اولویت تماس آن شماره ها برقرار شد.

    علاوه بر آن ارتباطات خودروهای فرمانده ای شرکت مدیریت بحران کشور و شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مناطق زلزله زده با همکاری شرکت مخابرات و شرکت های وب تامین شد.

    پژوهشگاه فضایی نیز تصویر های ماهواره ای مناطق زلزله زده را با نشانه تشخیص میزان خسارت وارده به ساختمان های روستایی در اختیار شرکت مدیریت بحران قرار داد.

    همچنین به منظور فراهم کردن امکان برقراری تماس جهت مردم زلزله زده، شرکت مخابرات در تعدادی از اماکن اسکان موقت، اقدام به راه اندازی تلفن همگانی کرد. به موازات آن نیز بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی کشور عزیزمان ایران با نشانه ایجاد چتر WI-FI به شهرستان پل ذهاب ارسال و در منطقه مستقر شد.

    ضمنا کمک های نقدی و غیر نقدی اهدایی کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های تابعه و بخش شخصی فعال در این حوزه به مردم مناطق زلزله زده بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال می شود.

    افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند کشور

    یکی از اهداف همیشگی دولت در برنامه های توسعه، تبدیل کشور عزیزمان ایران به هاب منطقه از بعد ارتباطات بوده است و بر همین اساس در سه ماهه نخست دولت دوازدهم، نخستین قرارداد ترانزیت بین المللی دیتا از جنوب به شمال کشور عزیزمان ایران با ظرفیت ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه امضا‌ و اجرایی شد. با اجرای این قرارداد ضمن ایجاد درآمد ارزی مناسب جهت کشور، ۵۰ درصد نیز به ظرفیت ترانزیت کشور نسبت به آنچه از ابتدای انقلاب تاکنون بوده، اضافه شد.

    عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم

    توسعه بانکداری الکترونیکی در ۱۰۰۰ روستای فاقد امکان

    توسعه بانکداری الکترونیکی در ۱۰۰۰ روستای فاقد این امکان نیز به منظور تحقق عدالت اجتماعی و کم کردن شکاف دیجیتالی و ارایه خدمات به مناطق محروم و کمتر برخوردار در یکصد روز فعالیت دولت دوازدهم انجام شد.

    براساس این طرح، تامین و ارسال تعداد ۱۰۰۰ دستگاه ATM‌ به روستاهای فاقد این امکان با اعتباری معادل ۱۱۶ میلیارد تومان جهت کم کردن فاصله کیفیت خدمات در روستاها به نسبت شهرها و راه اندازی و راه اندازی شد.

    آزادسازی بازار پستی جهت حضور (اپراتوری) بخش شخصی جهت نخستین بار

    بر اساس این گزارش، در جهت اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به مردم و بخش شخصی و ایجاد فضای رقابتی و نظام¬مند کردن پست کشور، مزایده گزینش اپراتور شخصی پستی برگزار و دو اپراتور«ترن پارت تی باکس» و «کنسرسیوم حمل و نقل کالاهای تهران(پیک بادپا)» گزینش شدند که پروانه فعالیت این دو شرکت صادر و طی مراسمی اعطا می شود.

    اضافه می شود که آزادسازی فعالیت های پستی از این جهت حائز اهمیت است که علی رغم مدل های سابق، خصولتی سازی نشده و واگذاری انجام شده است به طور کامل به بخش شخصی واگذار شده است است.

    عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم با سر فصل های چون «اقدامات سریع در برقراری ارتباط مناطق زلزله کرمانشاه»، «افزایش ظرفیت ترانزیت بین الملل» و «توسعه بانکداری الکترونیکی در ۱۰۰۰ روستای فاقد امکان» منتشر شد.

    تغییر مدل و کم کردن تعرفه اینترنت پرسرعت ثابت

    تغییر مدل و کم کردن تعرفه اینترنت پرسرعت ثابت یکی از اقداماتی بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده تحقق آن را در صد روزه نخست این دولت به مردم داده بود.

    عبارات مهم : اینترنت پرسرعت – وزیر ارتباطات
    با توجه به اینکه اینترنت یکی از نیازهای جاری مردم و به خصوص جوانان هست، عوض کردن مدل تعرفه حجمی به غیرحجمی وکاهش تعرفه دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت ثابت (مبتنی بر سیم مسی و فیبرنوری) یکی از مطالبات عمومی بوده که اصلاح این تعرفه ها، باعث کم کردن حدود۱۰۰درصدی هزینه اینترنت ثابت درکشور شده است هست.
    اصلاحات صورت گرفته در مدل تعرفه های جدید، باعث رشد محتوای داخلی و متناظر آن رونق کسب و کارهای نوپا و بالطبع ایجاد وقت های تازه شغلی پایدار جهت جوانان تحصیل کرده می شود.

    انتصاب بانوان، جوانان و اقوام در پست‌های مدیریتی

    انتصاب بانوان، جوانان و اقوام در پست‌های مدیریتی میانی و ارشد ستاد وزارت و دستگاه‌های تابعه و انتصاب دستیار حقوق شهروندی از دیگر کارها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صد روزه نخست بوده که در اولویت های دولت دوازدهم نیز وجود داشت.

    با بکارگیری بانوان، جوانان و اقوام در پست های مدیریت ارشد، میانی و عملیاتی، جهت نخستین بار شاهد کم کردن چشمگیر سن مدیریتی در وزارت ارتباطات و فناوری هستیم.

    همچنین با توجه به اهمیت منشور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتصاب دستیار حقوق شهروندی و انجام کارها مورد نیاز جهت تدوین دستورالعمل رعایت منشور حقوق شهروندی در این وزارتخانه پیش قدم شده است است.

    عملکرد ۱۰۰ روزه اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم

    تدوین برنامه اجرایی شبکه ملی اطلاعات

    یکی دیگر از کارها در صد روز نخست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین برنامه اجرایی شبکه ملی اطلاعات بود که بعد از تصویب سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات با برگزاری جلسات فشرده با مرکز ملی اینترنت طی سه ماه گذشته و انطباق آنچه اجرا شده است با آنچه تصویب شده، صورت گرفت. ضمن اینکه برنامه های اجرایی سال آتی نیز در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات استخراج شده است است.

    کاربردی کردن صنعت فضایی

    در حوزه فضایی نیز ارتقا مکانیزاسیون در صنعت کشاورزی و تحول در سامانه های نوین آبیاری، تشخیص سطوح زیر کشت، پایش شاخص های سلامتی گیاه با بهره گیری تلفیقی از سنسورها و تصویرهای ماهواره ای، اینترنت اشیا و حسگرها، از جمله کاربردی کردن صنعت فضایی در کشاورزی است که در یکصد روز فعالیت دولت دوازدهم در وزارت ارتباطات انجام شد.

    تدوین برنامه حمایتی صیانت از کودکان در فضای مجازی

    یکی دیگر از کارها مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اینترنت در صد روز نخست دولت دوازدهم، تدوین برنامه حمایتی صیانت از کودکان در اینترنت بود که به منظور کم کردن آسیب های اجتماعی اینترنت «سند حمایتی و برنامه اقدام جهت توسعه خدمات اینترنت کودک و نوجوان» تدوین شده است که اجرای آن با حمایت از بخش شخصی تولید کننده محتوا و صنایع داخلی انجام می شود.

    اجرای مصوبه شورای اینترنت درخصوص ساماندهی خبر رسان‌ها

    بر اساس مصوبه شورای اینترنت درخصوص ساماندهی خبر رسان‌ها، کم کردن ۷۰ درصدی تعرفه استفاده از خبر رسان های داخلی و تدوین مدل حمایت از آنها جهت تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و زیاد کردن سهم ترافیک داخلی به خارجی در صد روز نخست به تصویب رسید.

    ایجاد وقت برابر جهت استفاده از خدمات دولت الکترونیکی جهت معلولان

    با نشانه ایجاد وقت برابر جهت استفاده از خدمات دولت الکترونیکی جهت معلولان، توانایی دسترسی خدمات درگاه ملی دولت هوشمند جهت نابینایان و کم‌بینایان به‌عنوان پنجره واحد خدمات دولت به مردم به صورت فایل صوتی در صد روز نخست انجام شد.

    ارائه اینترنت بی سیم(وای فای) رایگان در اماکن عمومی

    همچنین از کارها انجام شده است در این مدت باید اشاره ای داشت به اجرای فاز اول ارایه اینترنت بی سیم (وای فای) رایگان به وسیله اپراتورهای غیردولتی در بعضی از امکان عمومی پر تردد، که در آینده گسترش پیدا می کند.

    طرح ثبت گوشی همراه

    در ضمن طرح رجیستری و ثبت گوشی‌های گوشی به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی و ساماندهی بازار در صد روز نخست دولت دوازدهم به مرحله اجرا رسید که با اجرای آن، تاکنون ۱۰۰درصد میزان واردات گوشی از مبادی رسمی زیاد کردن یافته و آینده نگری می شود این رقم با اجرای کامل طرح رشد ۹۰۰ درصدی داشته باشد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: اینترنت پرسرعت | وزیر ارتباطات | استان کرمان | کرمانشاه | اینترنت | اپراتور | اطلاعات | فناوری | جوانان | برنامه | اپراتور

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو