هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » درمان های خانگی جهت برطرف ترک پا

    درمان های خانگی جهت برطرف ترک پا

    ترک کف پا به دلایل متعددی از جمله پیاده روی زیاد، سرپا ماندن زیاد، شستشوی پا و پوشیدن کفش های تنگ پدید می

    درمان های خانگی جهت برطرف ترک پا

    ترک کف پا به دلایل متعددی از جمله پیاده روی زیاد، سرپا ماندن زیاد، شستشوی پا و پوشیدن کفش های تنگ پدید می آید. جهت درمان این عارضه می توانید از روشهای درمانی خانگی موثری کمک بگیرید. دکتر محمدعلی نیلفروش زاده جهت برطرف ترک های پاشنه پا توضیحات خاص ای ارائه داده اند که در ادامه خواهیم خواند.

    درمان های خانگی جهت برطرف ترک پا

    در این مقاله به دلایل بروز ترک کف پا در فصل سرد سال و درمان هایی که معمولا توصیه می شود، می پردازیم و راجع به ترکیبات موجود در کرم کف پا و شاخصه های کرم مواظبت از پا توضیح می دهیم.

    بافت شاخی کف پا، خارجی ترین لایه پوست است و قطر زیادی دارد و از سوی دیگر، حجم بالایی از وزن بدن روی آن قرار می گیرد بنابراین ممکن است ترک بخورد.

    ترک کف پا در زن ها نسبتا مرسوم تر است و دلایل متفاوتی دارد که از آن جمله می توان به پا برهنه بودن و زیاد راه رفتن روی فرش و موکت اشاره کرد.

    در این مقاله به دلایل بروز ترک کف پا در فصل سرد سال و درمان هایی که معمولا توصیه می شود، می پردازیم و راجع به ترکیبات موجود در کرم های کف پا و شاخصه های کرم مواظبت از پای ایده آل توضیح می دهیم.

    ترک کف پا به دلایل متعددی از جمله پیاده روی زیاد، سرپا ماندن زیاد، شستشوی پا و پوشیدن کفش های تنگ پدید می

    قطر زیاد خارجی ترین لایه پوست در ناحیه کف پا آن را مستعد ترک خوردن می کند. از سوی دیگر، وزن بالا، زیاد راه رفتن روی فرش و موکت، پوشیدن کفش های تنگ و پاشنه دار که تنفس پا را دچار اختلال می کنند و شستشوی زیاد پا و حتی عوامل ارثی یا بعضی امراض در این میان دخیل هستند.

    ترک های عمیق پا حاصل خشکی زیاد پوست است و گاهی اگزما می تواند در این مسئله دخیل باشد. معمولا در دوران یائسگی ترک کف پا به علت ضخیم تر شدن پوست و دلایل هورمونی شدت یافتن می شود.

    گاهی عفونت های باکتریایی و قارچی روی ترک پا سوار می شود که در اصلاح دیرهنگام زخم نقش دارد.

    اگر علت ترک پا، بیماریای مثل دیابت باشد، حتما باید نمونه بافتی و آزمایشی قارچی انجام و متخصص پوست آنها را بررسی کند.

    چطور از بروز ترک کف پا پیشگیری کنیم؟

    ساده ترین راه پیشگیری از ترک خوردن کف پا و لای انگشتان، چرب کردن روزانه پوست پا با وازلین و کرم اوسرین است.

    درمان های خانگی جهت برطرف ترک پا

    افراد نباید از کفش های پاشنه بلند یا تنگ استفاده کنند. اگر فردی در طول روز زیاد روی فرش، موکت و… راه می رود، بهتر است در طول روز از جوراب یا پاپوش استفاده کند تا تماس کف پا با سطوح زبر کمتر شود.

    هنگام خواب هم باید حتما کف پا را با کرم مناسب ماساژ داد. ترک کف پا معمولا در زن های منزل دار مرسوم است.

    به همین علت توصیه می شود زن ها بعد از انجام هر کاری که باعث خیس شدن پاها می شود، پاها را با حوله نرمی خشک و از کرم کف پا استفاده کنند.

    لای انگشتان را هم نباید از یاد ببرند. خشک و چرب کردن این ناحیه مهم است.

    ترک کف پا به دلایل متعددی از جمله پیاده روی زیاد، سرپا ماندن زیاد، شستشوی پا و پوشیدن کفش های تنگ پدید می

    برای درمان این ترک ها چه می توان کرد؟

    متخصصان جهت اصلاح ترک لایه های شاخی پوست از ترکیبات کرایولیتیک استفاده می کنند که باعث اصلاح پوست می شود.

    این ترکیبات که در کرم های مراقبت از پوست پا موجود هست، فواید التیام بخش و ضدالتهابی دارند و بعضی حاوی ترکیبات گیاهانی مثل گل رز وحشی، آلاتوئین و رائی است که درد و سوزش را کم می کند.

    ترکیبات لایه بردار هم در کرم های ترک پا موجود است که باعث برداشته شدن لایه های آسیب دیده پوست می شوند و پوست را نرم و لطیف می کنند.

    یک کرم خوب جهت ترک پا چه شاخصه هایی دارد؟

    خاصیت پوشانندگی قوی: کرم پای خوب خاصیت پوشانندگی نیرومند دارد به طوری که کرم حتی با پوشیدن جوراب هم به آسانی از روی پوست پاک نمی شود و تا مدت ها روی پوست می مانند.

    درمان های خانگی جهت برطرف ترک پا

    رطوبت رسانی بالا: ترکیبات مرطوب کننده نیرومند مثل AHA که در کرم ها موجود هست، هم رطوبت کافی به لایه شاخی می رساند و هم به لایهبرداری کمک می کند.

    جذب بالا: کرم کف پا باید به آسانی جذب پا شود و نیازی به ماساژ دادن زیاد نداشته باشد. احساس لیزی یا چسبندگی کف پا ایجاد نکند و مانع بروز مجدد ترک و خشکی کف پا شود.

    حاوی ترکیبات آنتی باکتریال: بعضی از انواع کرم های کف پا در نواحی ای که پوست به علت زخم یا سایش تیره شده است به برطرف تیرگی کمک می کنند.

    برخی کرم ها هم حاوی ترکیبات آنتی باکتریال هستند و در برطرف عوامل باکتریال که باعث بروز عفونت در ترک ها می شوند، نقش دارند.

    کرم های کف پا حاوی چه ترکیباتی هستند؟

    پایه زیاد این کرم ها اولئوزین است که درواقع نوعی سیمان سلولی هست. کنار چربی، ترکیبات رطوبت رسان هم در کرم های پا وجود دارد که این نقش را معمولا گلیسیرین در فرم گلیسرول یا ترکیبات اوره و پارافین برعهده دارد.

    میزان حجم استفاده شده است از این نوع ترکیبات در کرم پا حدود ۳۰ درصد است و مانع از ضخیم شدن لایه شاخی می شوند و پوست را نرم و لطیف می کنند.

    ترکیبات طبیعی مثل موم عسل هم در کرم های پا استفاده می شود که هم مرطوب کنندهای نیرومند هست، هم از تجمع قارچ و آلودگی های احتمالی پیشگیری می کند و ضدالتهاب است.

    البته با توجه به نوع برند ممکن است به جای عسل از عصاره بابونه، پامچال یا اکالیپتوس استفاده شود که فواید ضدالتهابی و آرامبخش دارند.

    نگهدارنده ها از دیگر مواد و ترکیباتی است که در تمام ترکیبات آرایشی- بهداشتی استفاده می شود تا این ترکیب را که حاوی مقداری آب هست، از آلودگی با باکتری ها دور نگه دارد.

    رنگ و اسانس نیز جهت ایجاد حس بهتر به کرم افزوده می شود.

    هنگام خرید مراقب این ترکیبات باشید

    وجود الکل در ترکیبات آرایشی از جمله کرم پا می تواند باعث خشکی کف پا شود.

    به همین علت بهتر است هنگام خرید به ترکیبات درج شده است روی بسته بندی دقت کنید. بعضی از انواع نگهدارنده ها مثل فنوکسی اتانول یا پارابن نیز می تواند آلرژی زا باشد.

    چطور از سنگ پا استفاده کنیم؟

    بهترین وسیله جهت از بین بردن پوست مرده کف پا سنگ پاست که از نوعی سنگ طبیعی تهیه شده است و از قدیم جهت این منظور و حتی از بین بردن موهای زائد کاربرد داشته است.

    کنار این سنگ می توانید از وسایل جایگزین آن که ظاهری شبیه رنده دارند هم کمک بگیرید. جهت استفاده از سنگ پا کافی است به مدت ۱۰ دقیقه پاها را در آب ولرمی که کمی نمک به آن افزوده اید، قرار دهید و بعد از گذشت این مدت با حرکات آرام و دورانی کف پا را با سنگ ماساژ دهید.

    کمی فشار مورد نیاز است ولی مراقب باشید فشار به حدی نباشد که سایش با سنگ پا به پوست سالم شما که زیر بافت مرده قرار دارد، آسیب بزند.

    بعد از اینکه حس کردید پوست مرده جدا شده است و سنگ پا پوست سالم شما را جنبش می کند، پاها را آب بکشید و کاملا خشک کنید.

    سنگ پا را هم با برس تمیز کنید تا آثاری از سلول های مرده پوست در خلل و فرج سنگ باقی نماند و زمینه ساز آلودگی نباشد.

    حتی در صورت لزوم می توانید سنگ را بجوشانید.

    بعد از خشک شدن پوست می توانید از وسایل سایشی کف پا و برس استفاده کنید تا ذرات باقیمانده پوست مرده را هم جدا کنید ولی مراقب باشید آسیبی به پوست سالم پا نزنید.

    بعد از این کار، استفاده از کرم های نرم کننده مهم است.

    زندگی آنلاین

    واژه های کلیدی: راه پیشگیری | استفاده | آلودگی | پیشگیری | رطوبت | درمانی | پیشگیری از ترک خوردن کف پا | ترک خوردن کف پا

    درمان های خانگی جهت برطرف ترک پا

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین