گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » تامین ویتامین های مهم و مورد نیاز پوست و مو

    تامین ویتامین های مهم و مورد نیاز پوست و مو

    از جمله ویتامین های بافایده و موثر جهت تقویت و رشد مو وناخن ها می توانیم به ویتامین H و C و B

    تامین ویتامین های مهم و مورد نیاز پوست و مو

    از جمله ویتامین های بافایده و موثر جهت تقویت و رشد مو وناخن ها می توانیم به ویتامین H و C و B وA و Dو E و K اشاره کنیم. اگر دچار زردی، ضعیف و شکننده شدن ناخن ،ریزش مو و تیرگی پوستتان مواجه شدید، باید ویتامین های مورد نیاز پوست و مویتان را تامین کنید. در ادامه به روش های دریافت این ویتامین ها جهت تقویت پوست و مو اشاره خواهیم کرد.

    تامین ویتامین های مهم و مورد نیاز پوست و مو

    ویتامین ها نه تنها در تقویت سلامت کل بدن نقش مهمی را به عهده دارند، بلکه در ساختار دهی و سالم نگه داشتن مو و ناخن نیز بسیار مؤثر هستند.

    آیا ویتامین های بافایده جهت ناخن و مو را به خوبی می شناسید؟ قبل از صحبت کردن در مورد ویتامین های بافایده جهت ناخن و مو، بگذارید در مورد عواقب کمبود ویتامین های بافایده جهت ناخن و مو، کمی بیاندیشیم. البته، به آسانی می توان دید که مو و همچنین ناخن، در صورت کمبود ویتامین، شکننده شده است و ناسالم به نظر می آیند. در این صورت، کاری که مورد نیاز است انجام دهید این است که ویتامین های حیاتی و مورد نیاز آنها را تامین کنید.

    ویتامین H

    یکی از مهمترین ویتامین های بافایده جهت ناخن و مو، که در ابتدا باید به آن پرداخت، ویتامین H هست. این ویتامین را گاهی بیوتین (biotin) می نامند. در واقع، بدن شما نمی تواند این ویتامین را ذخیره کند و به وسیله باکتری هایی که در روده ها زندگی می کنند، تولید می شود. علاوه براین، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، طی تحقیقی نشان داده است که کمبود ویتامین H نادر، ولی زمانی که جذب مواد مغذی در اثر بیماری یا مصرف دارو آسیب می بیند، به وجود می آید. هنگامی که بدن با کمبود ویتامین H مواجه می شود، ناخن ها شکننده شده است و رشد مو نیز تضعیف می گردد. اگر می خواهید مو و ناخن های سالمتری داشته باشید، باید مکمل های بیوتین را که در فروشگاههای محلی مواد سلامت زا یافت می شوند تهیه نمایید.

    علاوه بر این، لازمست غذاهای حاوی ویتامین H (برنج، زرده تخم مرغ، همراه با شیر) را زیاد مصرف کنید.

    از جمله ویتامین های بافایده و موثر جهت تقویت و رشد مو وناخن ها می توانیم به ویتامین H و C و B

    ویتامین C

    اگر به دنبال عالی ترین ویتامین های ناخن و مو هستید، ویتامین C را فراموش نکنید. نمی توان منکر شد که این ویتامین جهت سلامت تمام بدن بسیار مهم هست. این ویتامین، نقش مهمی را در تولید کلاژن ایفا می کند که در ساختن ناخن ها و مو، همراه با دیگر قسمتهای بدن، مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، همانند ویتامین H، بدن نمی تواند ویتامین C را تولید کند و باید آن را از غذایی که مصرف می کنیم، بگیرد. هنگامی که به اندازه کافی ویتامین C مصرف نمی کنید، ممکن است با علائمی مانند نازکی و خشکی مو، و همچنین، رشد کند ناخن و مو مواجه شوید. بنابراین، لازمست غذاهایی را که سرشار از ویتامین C هستند، مانند پرتقال، سبزیجات تازه، زیاد مصرف کنید و یا از مکمل های ویتامین C که به آسانی در فروشگاهها یافت می شوند، زیاد بهره بگیرید. نوشیدن آب پرتقال، یا آب لیمو، به شما کمک می کند تا مقدار ویتامین C در بدن را زیاد کردن دهید.

    ویتامین D

    ویتامین D در فهرست عالی ترین ویتامین های ناخن و مو قرار دارد. ویتامین D به کم کردن استرس، و ایجاد احساس خوب معروف هست. این شاخصه ویتامین D، از ریزش مو، به خاص زمانیکه به علت بالا بودن سطح استرس روی می دهد، جلوگیری می کند. علاوه براین، ظاهر زیباتری به مو می دهد و آن را بسیار نیرومند می کند.

    در صورت کمبود ویتامین D، نه تنها مو ظاهر زشتی پیدا می کند، بلکه ناخن ها نیز قشنگی خود را از دست خواهند داد. همانگونه که می دانید، ویتامین D نقش مهمّی را در ساخت ناخن های بی عیب و نقص ایفا می کند. علاوه براین، ویتامین D یکی از مواد مغذی است که جهت جذب کلسیم بسیار مهم هست، و یکی از فایده های کلسیم حفظ سلامت ناخن هست. پوسته شدن ناخن بدین معناست که کمبود ویتامین D سطح کلسیم را تحت تاثیر قرار داده است.

    برای زیاد کردن ویتامین D در بدن، غذاهایی مانند سالمون، اره ماهی، حبوبات یا قارچ را زیاد مصرف کرد و یا می توانید شیر کم چرب غنی شده است و یا آب پرتقال غنی شده است بنوشید. به همین ترتیب، می توان مکمل های ویتامین D را بعد از مشورت با دکتر مصرف کرد.

    ویتامین های B کمپلکس

    وقتی صحبت از عالی ترین ویتامین ها جهت مو و ناخن هست، اشتباه بزرگی است اگر ویتامین های B کمپلکس را نادیده بگیریم. گفته می شود که ویتامین های B کمپلکس جهت کنترل متابولیسم و نیز، نگهداری سیستم عصبی مرکزی بسیار مهم هستند. با این وجود، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، طی تحقیقاتی دریافته است که این ویتامین ها جهت سلامتی مو و ناخن بسیار بافایده هستند. در گروه ویتامین های B، نیاسین(niacin) و همچنین، B12، که کوبالامین نام دارد، به تقویت مو کمک شایانی می کنند.

    تامین ویتامین های مهم و مورد نیاز پوست و مو

    ویتامین های B کمپلکس، نه تنها جهت مو، بلکه جهت ناخن نیز بافایده هستند. درست مانند مو، در صورت کمبود ویتامین B1، ناخن ها نیز ضعیف می شوند. به ویژه، هنگامی که با کمبود ویتامین B -7 مواجه می شوید، ممکن است ناخن های ضعیف و شکننده را تجربه کنید.

    غذاهای حاوی این ویتامین عبارتند از: هویج، آواکادو، ماکیان، سبزیجات با برگ سبز تیره، حبوبات، گل کلم، گردو، تخم مرغ، جگر گوساله، و دانه سویا. گاهی اوقات، می توان با مشورت دکتر به مصرف مکمل های B کمپلکس اقدام کرد.

    ویتامین E

    همانند ویتامین C، ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان نیرومند در نظر گرفته می شود. این ویتامین اکسیداسیون چربی و نیز، استرس اکسیداتیو در پوست سر را کم کردن می دهد. این کار به رشد موی سر کمک می کند. علاوه براین، ویتامین E، باعث حالت دهی موی سر- از ریشه تا نوک- شده است و آن را براق می کند. از طرفی، از آنجا که ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار نیرومند هست، از سفید شدن زودهنگام موی سر، و همچنین، مو خوره شدن جلوگیری می کند.

    از جمله ویتامین های بافایده و موثر جهت تقویت و رشد مو وناخن ها می توانیم به ویتامین H و C و B

    علاوه بر این، ویتامین E، به برطرف پرسشها ناخن از قبیل زرد شدن ناخن ها، و اختلالات رشد ناخن کمک می کند و به علت داشتن فواید آنتی اکسیدانی، رادیکالهای آزاد آسیب زشت به ناخن را از بین می برد.

    اگر می خواهید مقدار ویتامین E در بدن را زیاد کردن دهید، می توانید مکمل های ویتامین E را بعد از مشورت با دکتر مصرف کنید. بطور کلی، مقدار ویتامین E که به وسیله موسسه ملی سلامت آمریکا توصیه شده است هست، ۱۵ میلی گرم در روز هست. اگر مایل به مصرف مکمل های ویتامین E نیستید، می توانید غذاهای بیشتری مانند دانه ها، گردو، روغن جوانه گندم، روغن ذرت، و همچنین اسفناج پخته مصرف نمایید.

    ویتامین A

    همه مردم می دانند که ویتامین A جهت بینایی بسیار بافایده هست. در واقع، ویتامین A یک آنتی اکسیدان نیرومند است که آن را رتینول می نامند. ویتامین A در تولید سبوم سالم یک ماده چرب که به وسیله پوست سر ترشح می شود بسیار کمک کننده است و از ریزش و خشک شدن مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، ویتامین A با رادیکالهای آزاد، که ممکن است باعث ریزش و شوند، مبارزه می کند.

    ویتامین K

    ویتامین k را نباید در این لیست فراموش کنید. اگر هر روز به اندازه کافی ویتامین K مصرف می کنید، به شما کمک می کند تا از بعضی از پرسشها ناخن از جمله شکستگی سریع هنگام، زرد شدن، و یا ضعیف شدن ناخن ها جلوگیری کنید.

    تامین ویتامین های مهم و مورد نیاز پوست و مو

    برای دریافت ویتامین K، باید غذاهایی مانند بروکلی، کلم، اسفناج، کاهو، و کلم بروکسل را زیاد مصرف کنید. مصرف مکمل های ویتامین K نیز بافایده هست. این ویتامین در درمان بعضی از پرسشها پوست مانند تجمع رنگدانه ها، به خاص زیر چشم ها، و همچنین، تیره شدن پوست، بسیار مؤثر است.

    جام جم

    واژه های کلیدی: تقویت پوست و مو | ویتامین | تقویت مو | سلامتی | ویتامین | جلوگیری | سلامت | شکننده

    تامین ویتامین های مهم و مورد نیاز پوست و مو

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون