هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » روی سکوها بغض کردم،دوست داشتم دوباره بازی کنم / برهانی

    روی سکوها بغض کردم،دوست داشتم دوباره بازی کنم / برهانی

    مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی وقت بود که دوست داشتم به ورزشگاه بروم و از آنجا بازی را تماشا کنم، از روی سکو، کنار مردم. شاید وقت پیش بیاید باز هم این کار را انجام بدهم.

    روی سکوها بغض کردم،دوست داشتم دوباره بازی کنم / برهانی

    وبسایت رسمی برنامه نود – مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی وقت بود که دوست داشتم به ورزشگاه بروم و از آنجا بازی را تماشا کنم، از روی سکو، کنار مردم. شاید وقت پیش بیاید باز هم این کار را انجام بدهم.

    به گزارش وب سایت نود، آرش برهانی مهاجم سابق استقلال در دیدار با سپاهان به صورت مخفیانه در بین تماشاگران استقلال روی سکوها نشست و به تشویق این تیم پرداخت.

    * از اوضاع و احوال این روزهایت بگو.

    روی سکوها بغض کردم،دوست داشتم دوباره بازی کنم / برهانی

    بعد از اینکه از فوتبال خداحافظی کردم هدایت یک تیم را برعهده گرفتم که با وجود چالش هایش تجربه خوبی جهت من شد. حالا هم مشغول مطالعه روی فوتبال هستم و با مربیانی که قبلاً کار کرده ام صحبت می کنم و دوست دارم چیزهای زیادی یاد بگیرم. زیاد این روزهایم با مطالعه فوتبالی می گذرد.

    * حالا تصمیمت جهت آینده چیست؟

    حقیقتاً چند پیشنهاد به من شد که کمی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که انتخابم به شکلی باشد که بتواند به ادامه کار مربی گری ام کمک کند. این احتمال وجود دارد که جایی بروم که از تجربه مربیان قبلی ام استفاده کنم. البته قرار است کاری را شروع کنم که خودش می تواند یک کلاس خوب مربی گری باشد. جهت من در بهمن ماه یک کلاس خوب تهیه آن انجام شد که باید به کشور آلمان سفر می کردم ولی یکی از الزامات این کلاس ها داشتن مدرک B آسیا بود که متأسفانه من آن را ندارم و جهت گرفتن این مدرک هم ۴-۵ ماه وقت نیاز است به همین علت تلاش می کنم که طی روزهای آینده در جایی مشغول به کار بشوم که بتوانم به تجربه هایم اضافه کنم.

    * استقلال و بازی هایش را که دنبال می کنی؟

    مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی وقت بود که دوست داشتم به ورزشگاه بروم و از آنجا بازی را تماشا کنم، از روی سکو، کنار مردم. شاید وقت پیش بیاید باز هم این کار را انجام بدهم.

    مگر می شود دنبال نکنم؟ استقلال در ۷ بازی که شفر هدایتش را بر عهده گرفته کاملاً عوض کردن کرده و نظم دهی در خط دفاع کاملاً مشخص هست. همه بازیکنان وظایفشان را به خوبی می دانند و به نظر من به این مربی آلمانی باید وقت داد. او باید وقت داشته باشد که بخش تهاجمی استقلال را درست کند و حالا که نیم فصل شده است قطعاً کلوب می تواند به شفر یاری کند تا او بازیکنان مد نظرش را بگیرد و در قسمت رو به جلوی زمین همان فوتبالی را ببینیم که در خط دفاع استقلال شاهد هستیم. من بازی سپاهان و استقلال را از نزدیک دیدم و نمی خواهم بگویم همه پرسشها برطرف شده است ولی استقلال هنوز جهت ایجاد موقعیت ۴۰ درصد دیگر کار دارد. در همین مسابقه استقلال جهت خلق موقعیت مشکلاتی داشت و فکر می کنم شفر باید برنامه ای داشته باشد که تیمش در هر بازی ۶-۷ موقعیت خوب گلزنی ایجاد کند.

     * از تصمیمت جهت حضور در ورزشگاه به طور پنهانی بگو، آیا با آن شکل به استادیوم رفتی؟

    خیلی وقت بود که دوست داشتم به ورزشگاه بروم و از آنجا بازی را تماشا کنم، از روی سکو، کنار مردم. شرایط سکوها و شرایط درون زمین کاملاً تفاوت دارد و خوشبختانه من با آن سر و شکل و کلاه در جایی نشستم که کسی کنارم نباشد و خوشبختانه روی سکوهای بالای سرم و پایینی هیچکس نبود، خیلی به من خوش گذشت، به هنگام گل های استقلال خوشحالی کردم و مثل هواداران دیگر در خوش حالی گل سهیم بودم. حس خوبی بود و از اقدامی که انجام دادم لذت بردم.

    * دوست نداشتی در زمین بودی؟

    حقیقتاً چرا. ۳-۴ بار دوست داشتم بازی می کردم البته نه اینکه از حرف من برداشت بد شود. در آن جو شرایط به شکلی پیش می رفت که حس می کردم باید درون زمین باشم. البته هنگامی که بازی را از بالا و از سکوها تماشا می کنی پرسشها فنی را بهتر می فهمی. در مورد کل مسابقه های اینگونه هست. آن روز هنگامی که بازی را دیدم به تجربیاتم اضافه شد و اتفاقاً در کنار ۲-۳ نفر از دوستان استقلالی ۱۰۰ آتشه نشسته بودم و اگر قرار بود به جایگاه خاص بروم نمی شد راحت بازی را ببینم.اگر بتوانم باز هم این کار را می کنم. الان متوجه شدم که هوادار چقدر روی سکو استرس دارد و باید اعتراف کنم شاید زمانی که در استقلال بازی می کردم این عنوان را درک نمی کردم ولی حالا که از بالا بازی را تماشا کردم متوجه نگرانی مردم شدم. ای کاش آن روزهایی که من در استقلال بازی می کردم یک روز از این سکوها بازی را می دیدم.مردم روی سکوها به تیم انرژی می دهند و از اینکه تیمشان فرصتی از دست بدهد یا گلی دریافت کند بسیار ناراحت اند. خودم به شخصه اگر استقلال بازی را نمی برد خیلی ناراحت می شدم. در مورد این طرفداران تیم استقلال فقط باید بگویم که آنها مثل طلا می مانند.

    * از صحبت هایت پیداست که دلت جهت فوتبال تنگ شده است است.

    روی سکوها بغض کردم،دوست داشتم دوباره بازی کنم / برهانی

    خیلی. مخصوصاً زمانی که آمدم و روی سکوها نشستم. شاید باور نکنید ولی در آن لحظه بغض کردم و خیلی دوست داشتم دوباره بازی کنم.

     * حتماً خبر داری که فشار زیادی روی مهاجمان استقلال وجود دارد و همه می گویند این نفرات با این شرایط نمی توانند به تیم کمک کنند.

    مهاجمان استقلال از نظر فنی بازیکنان خوبی هستند ولی کسی که مهاجم شماره ۹ استقلال می شود (منظورم فقط شماره پیراهن او نیست بلکه به توانایی های او اشاره می کنم) باید در هر ۲ بازی حداقل یک گل بزند. علی قربانی در این مسابقه یک گل بسیار خوب زد ولی زیاد در جریان بازی نبود. مهاجم نوک بازیکنی است که تمام توپ ها باید به او ختم شود و با فضاسازی جهت بقیه خلق موقعیت کند. ولی من می دیدم که علی قربانی خیلی به عقب می آمد و همین عنوان باعث می شد مدافعان حریف جلوتر بازی کنند. قربانی باید بداند که به عنوان مهاجم مهم باید مدافعین حریف را در زمین خودشان نگه دارد و مطمئناً او این کار را انجام دهد خیلی می تواند به تیم کمک کند. در مورد شهباززاده هم بگویم همه او را می شناسند و اعتقاد دارم زیاد از پرسشها فنی، پرسشها معنوی روی این بازیکن تأثیر منفی گذاشته هست. من فکر می کنم مهاجمان استقلال قبل از بازی به جای آنکه به فکر گل زدن باشند مرتب این استرس را دارند که نکند توپی را گل نکنند. من از طرفداران تیم استقلال خواهش می کنم فشار را از روی مهاجمین تیم بردارند و مثل همان وقت که به من کمک می کردند به سجاد و بقیه کمک کنند. خواهش دیگر من از طرفداران استقلال این است که در نیم فصل دوم ورزشگاه ها را پر کنند، در یک بازی مهم مثل سپاهان حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر در یک روز تعطیل به استادیوم آمده بودند و من امیدوارم که در نیم فصل دوم استقبال بیشتری شود. هنگامی که بازیکن می بیند استادیوم پر است انگیزه می گیرد.

    * قرعه کشی لیگ قهرمانان انجام شده است و به قولی استقلال در گروه فوت حضور دارد، نظر تو چیست؟

    مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی وقت بود که دوست داشتم به ورزشگاه بروم و از آنجا بازی را تماشا کنم، از روی سکو، کنار مردم. شاید وقت پیش بیاید باز هم این کار را انجام بدهم.

    اگر این گروه گروه فوت نامیده شده است به خاطر حضور استقلال هست. استقلال تیمی بزرگ و مطرح در آسیا است و الهلال، العین و الریان هم تیم های خوبی هستند. ما دقیقاً در همین گروه چند سال پیش به عنوان صدرنشین افزایش کردیم، مطمئناً استقلال با جذب چند بازیکن بهتر می شود و این نفراتی هم که در تیم حضور دارند هماهنگ تر خواهند شد. من ایمان دارم استقلال می تواند از بعد هر ۳ تیم این گروه بر بیاید.

    * در مورد قرعه کشی جام جهانی و حضور تیم ملی در گروه فوت چه نظری داری؟

    به نظرم قرعه کشی جام جهانی این وقت را جهت تیم ملی فراهم کرد که با تیم های بزرگ دنیا بازی کند. ۲ بازی برابر اسپانیا و پرتغال فرصتی جهت درخشش و معرفی فوتبال کشور عزیزمان ایران به کل دنیا هست. میلیون ها نفر در دنیا این بازی ها را می بینند، من امیدوارم تیم ملی مثل بازی با آرژانتین در جام جهانی برابر این تیم ها بدرخشد و ان شاالله که در این مسابقه های در دقایق نهایی گلی هم دریافت نکند که مثل بازی با آرژانتین خاطر مردم آزرده نشود. مطمئناً اگر فدراسیون فوتبال تدارک خوبی جهت تیم ملی ببیند کشور عزیزمان ایران می تواند یکی از پدیده های این دوره جام جهانی باشد که با درخشش در مسابقه های نظرها را به خوب جلب خواهد کرد.

     * صحبت خاصی باقی مانده است؟

    روی سکوها بغض کردم،دوست داشتم دوباره بازی کنم / برهانی

    فقط می خواستم در مورد جام حذفی توضیحی بدهم. استقلال در این مدت کمی سینوسی حرکت کرده و اگر قرار باشد بعد از درخشش برابر سپاهان برابر کشور عزیزمان ایران جوان بوشهر حریف را دست کم بگیرد اتفاقی غیرقابل جبران خواهد افتاد و پشیمانی سودی ندارد. استقلالی ها باید در آن بازی با تمام انگیزه وارد شوند و مراقب حریف باشند چون جام حذفی را نباید دست کم گرفت. من اعتقاد دارم اگر کشور عزیزمان ایران جوان تا اینجا بالا آمده حتماً تیم خوبی بوده و می تواند مسئله ساز باشد، امیدوارم استقلال بتواند در جام حذفی قهرمان شود و به مسابقه های آسیایی برود مخصوصاً در این فصل که استقلال کار را خوب شروع نکرد و هواداران از این بابت ناراحت شدند.

     

    ۲۰۵۱

    واژه های کلیدی: جام جهانی | ورزشگاه | استقلال | مسابقه | فوتبال | فوتبالی | تماشاگر | استقلال | تماشا | ایران | سپاهان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی