به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بال و گردن مرغ نخورید!/ پوست

    بال و گردن مرغ نخورید!/ پوست

     بخش های متفاوت مرغ دارای پروتئین و ارزش غذایی متفاوت هست. ولی خوردن پوست, گردن و بال مرغ توصیه نمی شود، آیا می دانید چرا؟

    بال و گردن مرغ نخورید!/ پوست

    بخش های متفاوت مرغ دارای پروتئین و ارزش غذایی متفاوت هست. ولی خوردن پوست, گردن و بال مرغ توصیه نمی شود، آیا می دانید چرا؟

    به چند علت مهم بال و گردن مرغ نخورید

    پوست مــــــرغ آلودگی های محیطی خیلی زیادی را می تواند انتقال یافته کند. چربی های اشباع شده است ای که دارد، می تواند میزان کلسترول را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند، اگر زندگی سالم می خواهید یا می خواهید خود را در برابر بسیاری از بیمار ی ها بیمه کنید بهتر است از خوردن چربی حیوانی در حد امکان پرهیز کنید. حتی پوست ماهی هم می تواند بسیاری از آلودگی ها و امراض را به مصرف کننده انتقال یافته کند.

    عبارات مهم : کلسترول بالا – آنتی بیوتیک
    چاقی یک بیماری محسوب می شود و می تواند صدها بیماری را زمینه سازی کند یا بیماری های موجود در بدن را تثبیت کند. امروزه مشخص شده است علی رغم تصور گذشته بافت چربی در بدن، یک بافت مرده نیست و بسیار فعال است و در ردیف غدد درون ریز شمرده می شود و می گویند انواع آنزیم ها از این بافت های چربی ترشح می شوند طوری که تمام سیستم کنترل گرسنگی و اشتها را تحت تأثیر خود قرار می دهد. به خصوص اگر این چربی ها در ناحیه شکم انباشته شده است باشند و هرچه قطر و طول شکم زیاد باشد عمر فرد کوتاهتر می شود. اغلب انواع اسیدها از بافت چربی شکمی وارد جریان خون می شوند و تمام رگ ها را طوری تحت تأثیر قرار می دهند که حالت کشسانی آنها از بین می رود.

    کبد چرب می تواند به سمت بیماری ای به نام استاتوهپاتیت* Steatohepatitis برود که در ۲۰درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند موجب نارسایی کبدی می شود که این بیماری بسیار خطرناک است و در نوع خودش می تواند باعث فوت و میر شود. در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید، بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته می شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از امراض می کنید. اینکه می گویند به بعضی از طیور مثل مرغ هورمون های استروئیدی*Steroid hormone تزریق می شوند به نظر من درست نیست لیکن این هورمون ها بسیار گران هستند و از نظر اقتصادی استفاده از آنها جهت دامداران به صرفه نیست.

    *استاتوهپاتیت Steatohepatitis : استاتوهپاتیت نوعی بیماری کبد چرب است که با التهاب کبد به خاطر تجمع چربی در کبد مشخص می شود.

    بال و گردن مرغ نخورید!/ پوست

    * هورمون های استروئیدی Steroid hormone :این هورمون ها دارای هسته ای هستند که از کلسترول مشتق می شوند و همان هورمون های دوپینگ بدنسازی می باشند. هورمون های استروئیدی به کنترل متابولیسم، التهاب، عملکرد سیستم ایمنی، تعادل نمک و آب و رشد شاخصه های جنسی و توانایی و مقاومت در برابر بیماری و آسیب کمک می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : موثرترین راه درمان کبد چرب

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رژیم غذایی جهت کبد چرب

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علائم مبتلا شدن به کبد چرب


     بخش های متفاوت مرغ دارای پروتئین و ارزش غذایی متفاوت هست. ولی خوردن پوست, گردن و بال مرغ توصیه نمی شود، آیا می دانید چرا؟

    رابطه مرغ و آنتی بیوتیک


    به طیور معمولاً آنتی بیوتیک می دهند، آنتی بیوتیک ها آنها را در برابر امراض محافظت می کنند و هم باعث می شوند به اصطلاح سریعتر وزن بگیرند و رشد کنند. توصیه می شود، زمانی دام و طیور ذبح شوند که عمر آنتی بیوتیک ها به نیمه رسیده باشد، تا هنگامی که که این گوشت ها به بازار مصرف ارائه می شوند، آنتی بیوتیک ها به انسان انتقال یافته نشوند، ولی متأسفانه در بسیاری از موارد این توصیه رعایت نمی شود، به همین علت بعضی از افراد در برابر انواع آنتی بیوتیک ها از خودشان مقاومت نشان می دهند بدون اینکه خودشان علت آن را بدانند. دریافت این آنتی بیوتیک ها می تواند از طریق شیر، گوشت و انواع منابع حیوانی باشد.

    اما فلسفه اینکه می گویند در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید این است که معمولا مواد شیمیایی و مواد سمی در چربی حل می شوند و اصولا بیماری هایی که در حال حاضر در کشور ما خیلی گسترده هستند بیماری های قلبی و عروقی ناشی از زیاد کردن چربی خون یا زیاد کردن چربی LDL یا کلسترول بد است که از طریق چربی های حیوانی انتقال یافته می شوند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟

    در مورد مرغ توصیه می شود، پوست مرغ مصرف نشود جهت اینکه زیاد اسیدهای چرب اشباع شده است یا چربی هایی که می تواند باعث زیاد کردن وزن و زیاد کردن کلسترول شود در پوست وجود دارد. این چربی ها گاهی در داخل شکم و کناره های ران مرغ هم دیده می شوند که باید حتما جدا شوند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ توصیه راحت ولی مهم جهت كاهش كلسترول بد

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کلسترول بالا

    بال و گردن مرغ نخورید!/ پوست

    خانم ها هنگامی که که به مرحله بلوغ می رسند یک جهش پیدا می کنند و یکی از تغییراتی که در آنها علاوه بر زیاد کردن طول قدشان دیده می شود، تغییرات ترکیبی بدنشان هست. دختر زن ها قبل از بلوغ از نظر ذخایر چربی بدنشان با پسرها، یکسان هستند ولی به محض اینکه به مرحله بلوغ می رسند و نخستین دوره قاعدگی را تجربه می کنند مقدار چربی انباشته شده است بدن آنها تا ۳۰درصد زیاد کردن پیدا می کند و به این علت زن ها نسبت به مردها در معرض خطر شدیدتری جهت زیاد کردن وزن و انباشتگی چربی قرار دارند.خانم هایی هم که از این طریق چاق می شوند هورمون های ارزش دچار اختلال می شوند و نسبت هورمون تستسترون Testosterone در خونشان زیاد کردن پیدا کرده و دچار مشکلاتی مثل رویش موهای زائد می شوند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تاثیر هورمون تستوسترون در زنان و مردان و باورهای غلط جنسی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تستسترون و تمایلات جنسی

    وقتی در بدن مقدار چربی بالا باشد سوخت و ساز آن بدن پایین می آید، درنتیجه به حجم عضلانی بدن پسران اضافه می شود و در دختران چربی به بدن ارزش اضافه می شود. بعد از بلوغ نیاز پسران به انرژی و پروتئین خیلی زیاد از زن هاست لیکن محل سوخت ترکیب های درشت مغذی که تولید انرژی می کند مثل قندها و چربی ها در عضلات، صورت می گیرد. خانم ها عضلات ظریف تر و بافت چربی زیاد و درنتیجه مقاومت بیشتری دارند و مردها عضلات بزرگ تر و بافت چربی کمتر و درنتیجه مقاومت کمتری دارند.ذخیره انرژی زن ها باعث می شود در برابر درد، گرسنگی و تشنگی و استرس ها مقاوم تر باشند گرچه اندام ظریف تری دارند.

    مساله چاقی به جز چند مورد که جزو بیماری هاست برمی گردد به دریافت انرژی و مصرف انرژی؛ درست مثل درآمد می ماند هرچه درآمد ما زیاد از مخارج مان باشد به صورت بعد انداز ذخیره می شود و تبدیل به یک سرمایه می شود.در بدن هم هرچقدر انرژی دریافتی مان زیاد از انرژی مصرفی مان باشد مازاد آن تبدیل به بافت چربی می شود که در زن ها این انباشتگی چربی خیلی راحت تر رخ می دهد و اگر از قسمت های چرب دام ها و طیور استفاده شود این دریافت انرژی زیاد کردن پیدا می کند و درنتیجه آن چاقی سریع تر نمایان شدن پیدا می کند.

    وقتی مردها چاق می شوند استروژن Estrogen بدن ارزش زیاد کردن پیدا می کند و فرم بدن ارزش به سمت فرم بدن زن ها می رود و زن هایی هم که از این طریق چاق می شوند هورمون های ارزش دچار اختلال می شوند و نسبت هورمون تستسترون آن در خون ارزش زیاد کردن پیدا می کند و دچار مشکلاتی مثل رویش موهای زائد می شوند.

     بخش های متفاوت مرغ دارای پروتئین و ارزش غذایی متفاوت هست. ولی خوردن پوست, گردن و بال مرغ توصیه نمی شود، آیا می دانید چرا؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : استروژن، هورمونی که باعث قشنگی زنان می شود

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کالری و پروتئین قسمت های متفاوت مرغ

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: yjc.ir


    واژه های کلیدی: کلسترول بالا | آنتی بیوتیک | هورمون ها | بیماری | کلسترول | انواع | انرژی | هورمون | انتقال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی