ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » مهم ترین مزیت های ورزش در آب که تاکنون نمی دانسته اید

    مهم ترین مزیت های ورزش در آب که تاکنون نمی دانسته اید

     ورزش در آب یکی از عالی ترین انواع ورزش هاست که علاوه بر سلامت جسم به سلامت روح نیز کمک می کند. در این مقاله به بعضی از بااهمیت ترین مزیت های ورزش در آب می پردازیم.

    مهم ترین مزیت های ورزش در آب که تاکنون نمی دانسته اید

    ورزش در آب یکی از عالی ترین انواع ورزش هاست که علاوه بر سلامت جسم به سلامت روح نیز کمک می کند. در این مقاله به بعضی از بااهمیت ترین مزیت های ورزش در آب می پردازیم.

    مزیت های ورزش در آب چیست؟

    ورزش در آب جهت تمام گروه های سنی – از کودکان تا افراد سالمند – بافایده است. حتی افرادی که با ضرب دیدگی های عضلانی، تاندون یا استخوان مواجه شده است اند و همچنین افراد دارای اضافه وزن و زنان باردار می توانند ورزش در آب را امتحان کنند.

    عبارات مهم : تمرینات ورزشی – تمرینات قدرتی
    هر نوع ورزشی جهت سلامت بدن انسان خوب هست، و ورزش هایی که با آب سر و کار دارند، در زمره تمرینات کم فشار قرار می گیرند، که می تواند از بسیاری جهات جهت انسان بافایده باشد.

    به گزارش”ان سی بی آی”، NCBI هنگامی که در آب هستید، بدن حدود ۹۰ درصد سبک تر احساس می شود.این به معنای آن است که هنگام ورزش در آب، بدن اثری مشابه با ورزش در خشکی را تجربه نمی کند.

    همچنین، ورزش در آب شما را از فعالیت های یکنواخت در کلوب دور می کند. با انجام ورزش های آبی، شما می توانید طی مدت وقت انجام تمرینات ورزشی شادابی خود را حفظ کنید، در شرایطی که یک برنامه تمرینات ورزشی در خشکی می تواند به طور معمول با خستگی و افت سطوح انرژی همراه باشد. افزون بر این، ورزش در آب سرگرم کننده و لذت بخش است.

    همچنین، این نوع از ورزش معمولا به تجهیزات اضافه خاصی نیاز ندارد. تنها کافی است تا در استخر شنا کرده و آماده جلسه تمرینی خود شوید.

    ورزش کردن در آب یک نوع فعالیت درمانی است که هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی جهت انسان بافایده است. در ادامه با بعضی از فایده های ورزش در آب زیاد آشنا می شویم.

    ۱٫ ورزش در آب به چربی سوزی کمک می کند


    مهم ترین مزیت های ورزش در آب که تاکنون نمی دانسته اید

    ورزش های آبی می توانند به چربی سوزی سریع کمک کنند. در ورزش های آبی، تمرینات قدرتی و هوازی با مقاومت آب ترکیب می شوند. این به معنای آن است که کل بدن به فعالیت وادار می شود.

    با توجه به شدت تمرینات و وزن شما، زمانی که روزانه جهت حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش آبی انجام می دهید، شما می توانید ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری در روز بسوزانید. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ در نشریه Journal of Obesity (مجله چاقی) منتشر شد، نشان داد که دویدن در آب می تواند به کم کردن چربی بدن و اندازه دور کمر و همچنین اصلاح تناسب هوازی و کیفیت زندگی کمک کند.

    مطالعه ای دیگر که در سال ۲۰۱۴ در نشریه Journal of Exercise Rehabilitation(مجله توانبخشی ورزش) منتشر شد نیز نشان داد که ورزش آبی منظم می تواند به کم کردن درصد چربی بدن کمک کند.

    ۲٫ ورزش در آب به اصلاح سلامت مفاصل کمک می کند

    همان گونه که پیش تر اشاره شد، ورزش های آبی در دسته ورزش های کم فشار قرار دارند، که به اصلاح سلامت مفاصل کمک می کنند. هنگام انجام یک ورزش آبی، شناوری در آب موجب می شود تا فشار زیادی روی مفاصل وارد نشود. همچنین، این شرایط اثرات منفی مانند درد و خستگی را به حداقل می رساند.

    این جهت افرای که از بعضی بیماری های مرتبط با مفاصل، مانند آرتریت، زحمت می برند یا افرادی که دوره توانبخشی جسمانی را پشت سر می گذارند، بسیار مفید است.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید چیست؟

    ۳٫ ورزش در آب به اصلاح انعطاف پذیری و تحرک کمک می کند

    طی انجام ورزش هایی که در خشکی انجام می شوند حرکات بدن به واسطه اثرات نیروی گرانش زمین و نگرانی از زمین خوردن محدود می شوند. ولی هنگام ورزش در آب، قرار گرفتن بدن در برابر مقاومت آب به انعطاف پذیری زیاد و زیاد کردن دامنه حرکت مفاصل کمک می کند.

    ورزش های آبی جهت اصلاح انعطاف پذیری پشت و قسمت پایین بدن بافایده هستند. انعطاف پذیری، عنصری مهم جهت تناسب اندام محسوب می شود، لیکن انعطاف پذیری کم، می تواند دامنه حرکت و تحرک را محدود کرده، تعادل و هماهنگی را کم کردن دهد.

    آب گرم عالی ترین گزینه جهت زیاد کردن انعطاف پذیری است، لیکن به انعطاف زیاد عضلات کمک می کند. از این رو، جهت زیاد کردن انعطاف پذیری و تحرک، گزینش استخرهای آب گرم عالی ترین گزینه است.

     ورزش در آب یکی از عالی ترین انواع ورزش هاست که علاوه بر سلامت جسم به سلامت روح نیز کمک می کند. در این مقاله به بعضی از بااهمیت ترین مزیت های ورزش در آب می پردازیم.

    ۴٫ ورزش در آب به کم کردن فشار خون کمک می کند

    هنگامی که در آب ورزش می کنید، مقاومت آب به گردش کارآمدتر خون در سراسر بدن کمک می کند. این شرایط فشار خون را کم کردن می دهد و در بلند مدت، نرخ ضربان قلب در حالت استراحت را نیز کم کردن می دهد.

    به طور همزمان، ورزش های آبی، روشی خوب جهت تقویت استقامت قلبی هستند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ در نشریه European Journal of Preventive Cardiology منتشر شد، نشان داد که همانند ورزش در خشکی، ورزش آبی نیز اثر مثبتی در زمینه کم کردن فشار خون دارد.

    ۵٫ ورزش در آب به زیاد کردن قدرت عضلانی کمک می کند

    به علت این که آب به طور مداوم در جریان است و عوض کردن جهت می دهد، در مقایسه با هوا مقاومت بیشتری ایجاد می کند. بر همین اساس است که یک مایل، شنا کردن در آب به وقت بیشتری نسبت به یک مایل پیاده روی در خشکی نیاز دارد.

    هنگامی که در آب ورزش می کنید، عضلات شما به صورت جدی درگیر فعالیت می شوند. همان گونه که جهت غلبه بر مقاومت آب تلاش می کنید، عضلات رشد کرده و نیرومند تر می شوند. این شرایط به اصلاح انعطاف پذیری و چالاکی عضلانی نیز کمک می کند.

    ۶٫ ورزش در آب باعث کم کردن استرس می شود

    هر نوع ورزش آبی می تواند در کم کردن استرس و اضطراب بافایده باشد. فعالیت در آب می تواند یکی از آرامش بخش ترین فعالیت هایی باشد که به کم کردن استرس کمک می کند. قرار گرفتن در آب جهت بدن و ذهن بسیار آرامش بخش هست. در حقیقت، از صدای آب جهت مدیتیشن نیز استفاده می شود.

    تمرینات ورزشی آبی، مغز را جهت ترشح هورمون های احساس خوب که به نام اندورفین Endorphins آشنا می شوند، جنبش می کند، که این شرایط استرس را کم کردن داده و موجب شکل گیری احساسی خوب در شما می شود. همچنین، انجام ورزش در آب، جریان اکسیژن به عضلات را اصلاح بخشیده و تنفس را تنظیم می کند.

    ۷٫ ورزش در آب به تجهیزات اضافی نیاز ندارد

    تمرینات ورزشی در آب می توانند بدون استفاده از هیچ گونه وسیله یا تجهیزات جانبی انجام شوند. مقاومت آب می تواند به عنوان وزنه یا عامل مقاومت درونی جهت انجام تمرینات هوازی و قدرتی عمل کند.

    مقاومت آب موجب می شود تا عضلات سخت تر کار کنند. این شرایط تسهیل چربی سوزی، کمک به کم کردن وزن، و اصلاح انعطاف پذیری را در پی دارد. ورزش های آبی، زمانی که بدون وزنه انجام می شوند، می توانند به طور خاص جهت افرادی که از دردهای مفصلی، یا بعضی ضرب دیدگی ها که امکان کار با وزنه را به آنها نمی دهد، زحمت می برند، بافایده باشد.

    با این وجود، اگر از نظر کار با وزنه محدودیت ندارید، می توانید جهت کسب عالی ترین نتیجه هنگام انجام ورزش های آبی از آنها استفاده کنید. کار با وزنه جهت جلوگیری از کم کردن تراکم توده استخوانی و پوکی استخوان بسیار مهم است.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید و مضرات شنا

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چربی سوزی با شنا زیاد است یا دویدن؟

    مهم ترین مزیت های ورزش در آب که تاکنون نمی دانسته اید

    گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: asriran.com


    واژه های کلیدی: تمرینات ورزشی | تمرینات قدرتی | عضلات | سلامت | استرس | فعالیت | سلامت | ورزش و سلامت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری