عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » تولید مخدرهای تازه در کشور را جدی بگیریم

    تولید مخدرهای تازه در کشور را جدی بگیریم

    یک مقام پلیس نسبت به تولید مواد مخدر صنعتی در آشپزخانه‌های داخل کشور هشدار داد. به رغم سال‌ها مقابله با اعتیاد در کشور عزیزمان ایران این معضل اجتماعی در کشور فراگیر‌تر شده است است

    تولید مخدرهای تازه در کشور را جدی بگیریم

    یک مقام پلیس نسبت به تولید مواد مخدر صنعتی در آشپزخانه های داخل کشور هشدار داد. به رغم سال ها مقابله با اعتیاد در کشور عزیزمان ایران این معضل اجتماعی در کشور فراگیر تر شده است است

    بسیاری از مواد مخدر تازه در آشپزخانه های داخلی تولید می شوند

    آخرین شیوع شناسی مصرف مواد مخدر نشان می دهد در کشور عزیزمان ایران بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت دائمی مواد مخدر مصرف می کنند. این رقم نسبت به شیوع شناسی قبلی دو برابر شده است است و این خود نشان دهنده عمیق بودن بحران در این زمینه هست. هر چند هر سال میزان زیادی مواد مخدر در مرز ها کشف می شود، ولی همه مواد مخدری مصرفی از خارج نمی آیند. در سال های اخیر به خاص تولید مواد مخدر صنعتی در کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاده و به نظر می رسد در این زمینه باید تمهیداتی جدی اندیشید.
    اگر روزگاری اعتیاد در بزرگسالان دیده می شد، امروزه در کودکان، نوجوانان و جوانان هم دیده می شود. اگر زمانی با دیدن یک سیگار در دست جوانان موجی از تعجب به راه می افتاد، اینک در سطح شهر و در خودروها دیدن جوانان پایپ به دست عادی شده است هست. نه اینکه این معضل ناراحت کننده نباشد، بلکه انگار با کم کردن سن اعتیاد قبح آن ریخته شده است هست، آیا که دسترسی به مواد مخدر به حدی سهل و ممکن شده است که با یک جست و هوا راحت در اینترنت می توان به سوداگرانی دست یافت که در کمین جوانان نشسته اند. اینک تولیدکنندگان مواد مخدر در کشور با شناسایی بازار نشانه در آشپزخانه های داخلی معجونی از مخدرها را جهت استعمال جوانان ترکیب می کنند و سودی را به قیمت نابود کردن آیندگان به جیب می زنند.
    حال دام اعتیاد نه تنها در نقاط خاصی از شهر پهن نیست، بلکه در منزل های همگی مان رخنه کرده هست. گوشی های هوشمندی که به صورت نور فروشندگان و خریداران مواد مخدر را به هم متصل می کنند و خانواده های از همه جا بی خبری که فرزندانشان گرفتار شیادان می شود. البته آنچه در این بین مورد توجه است ایجاد فضای آموزشی است که مانع ورود نوجوانان و جوانان به ورطه اعتیاد می شود، آیا که هشیاری و بالا بودن ضریب دقت جوانان به حرف های فروشندگان موجب حفاظت از خودشان می شوند. تیر امسال معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت که در بررسی های تازه آمار دو میلیون و ۸۰۸ هزار نفر به عنوان آمار رسمی مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر در کشور اعلام شد. به گفته پرویز افشار مرسوم ترین مصرف مواد مربوط به تریاک و مشتقات آن بوده هست. همچنین تریاک و شیره با ۶۶٫۸ درصد بالاترین حد مصرف مواد مخدر در کشور بوده هست، حشیش و ترکیبات آن مشمول بر علف، ماری جوانا و گل با ۱۱٫۹ درصد دومین مواد مصرفی در افراد معتاد و هروئین و کراک با ۱۰٫۶درصد در رده سوم مصرف مواد مخدر قرار دارند.
    این درحالی است که شیشه از ۲۶ درصد به۸٫۱درصد کم کردن داشته هست. روز گذشته مدیر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد که بسیاری از این مواد در آشپزخانه های داخلی تولید می شوند. محمدمسعود زاهدیان با اشاره به ورود مواد مخدر تازه در کشور که عمدتا صنعتی هستند، ادامه داد: مواد مخدر درآمدزاست و افراد زیادی از این محل منتفع می شوند. از این رو شاهدیم که بازار تولید و ارائه آن هم رونق دارد و خیلی ها به دنبال مشتری جهت این مواد هستند. زاهدیان بیان کرد: پلیس قطعا با هر عنوان تازه و پدیده نوظهور در عرصه مواد مخدر برخورد جدی می کند و برنامه ریزی های مختلفی نیز در این زمینه صورت گرفته و جلسات متعددی نیز برقرار شده است است.
    شکار جوانان در شبکه های اجتماعی
    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا عنوان کرد: یکی از نکاتی که به شدت مورد توجه پلیس هست، فضاهای مجازی هست. بسیاری از سوداگران مواد مخدر جدید، از این فضا به عنوان بستری جهت تبلیغ استفاده می کنند و دنبال شکار جوانان هستند. زاهدیان با بیان این مطلب که امروزه مواد مخدر صرفا از مرزها وارد نمی شود، خاطرنشان کرد: امروز اگر افغانستان تولید مواد مخدر نداشته باشد یا همه مرزها را هم ببندیم، باز هم نمی توان گفت جلو تولید و توزیع مواد مخدر گرفته شده است هست، لیکن امروزه بسیاری از مواد مخدر صنعتی در آشپزخانه های داخلی تولید می شود.
    رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا سن آشنایی و مصرف مواد مخدر کم کردن یافته هست، ادامه داد: ما نیاز به آموزش های درست، برنامه ریزی های آموزشی و ورود جدی تر خانواده ها و آموزش و پرورش به این عنوان داریم. او توضیح داد: امروزه دانش آموزان ما قدرت «نه» گفتن ندارند؛ حتی جوانان ما به دلایل متفاوت مصرف مواد دخانی در بین دوستانشان را نشانه بزرگ شدن قلمداد می کنند.
    زاهدیان بیان کرد: جهت مقاومت نسبت به پدیده اعتیاد، مورد نیاز است همه اقشار جامعه توانمند و هشیار شوند و همه مسئولیت را معطوف به پلیس ندانیم. به گزارش مهر، مدیر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خاتمه تاکید کرد: اگر هر فرد به علت عدم آموزش درست نتواند نسبت به مواد مخدر مقاومت نشان دهد، هزار پلیس را هم ناظر بگذارید، جواب نمی دهد و نمی توان جلو آلوده شدن جوان را گرفت.
    گول تبلیغات اینترنت را نخورید
    یک کارشناس حوزه اعتیاد در رابطه با تولید مخدرهای تازه در آشپزخانه های داخلی می گوید: آموزش مقابله مواد مخدر و بحث پیشگیری فقط از طریق دانشگاه و مراکز علمی معتبر میسر هست. هومان نارنجی ها می افزاید: چندین هزار سایت در دنیا وجود دارد که در زمینه مواد مخدر تبلیغات می کنند و خوبی مواد مخدر را می گویند. به همین علت اگر قرار باشد هر چیزی را که می شنویم و می بینیم باور کنیم آن موقع احتمال این وجود دارد که به بیراهه برویم و آسیب های ناشی از آن را مجبور شویم.
    این کارشناس حوزه اعتیاد اظهار می کند: دوباره تاکید می کنم فقط سایت های دانشگاهی، پزشکی و مراکز معتبر و قانونی در زمینه مواد مخدر حرفشان معتبر هست، وگرنه افرادی هستند که با تبلیغات نادرست می گویند که این مواد مخدر خوب است و اعتیاد ندارد، هر چند حرفشان سندیت ندارد. او بیان می کند: در واقع در اینترنت سوداگران به دنبال طعمه های خود هستند و تمام تبلیغاتشان جهت تخریب جوانان و برهم زدن باورهای آنهاست. از این رو باید مانع فعالیت آنها شویم.
    نارنجی ها بیان می کند: باید مطلع باشیم که هیچ کدام از تبلیغات اینترنت در زمینه مواد مخدر پایه علمی ندارند و صرفا قواعدی را می شکنند. او اضافه می کند: تبلیغات مواد مخدر در اینترنت اصلا درست نیست و در نهایت عوارض و مشکلاتی را جهت جوانان به همراه دارد. این کارشناس حوزه اعتیاد می گوید: باید جوانان و خانواده ها هشیار باشند، فریب نخورند و به صحت این تبلیغات دقت کنند، آیا که بی توجهی به این پرسشها موجب می شود در این حین به آنها مواد مخدر فروخته شود.
    نارنجی ها توضیح می دهد: در اینترنت انتشار اخبار غیر موثق بسیار هست. جهت مثال بارها با اخباری مواجه شدیم که گفته شده است در فلان جا زلزله آمده است که اصلا این عنوان سندیت نداشته است.

    او اضافه می کند: بنابراین باید اینترنت حساب شده است کار کند و اگر قرار باشد هر چیزی را سریع باور کنیم، این مساله در نهایت عوارضی را با خود به همراه دارد.

    عبارات مهم : آشپزخانه – خانواده

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: irna.ir

    واژه های کلیدی: آشپزخانه | خانواده | تبلیغات | اینترنت | نوجوانان | نارنجی | جوانان | اعتیاد | آموزشی | تبلیغات | آموزش

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون