کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کدام نوع پیاز جهت سلامتی مفیدتر است و چرا؟

کدام نوع پیاز جهت سلامتی مفیدتر است و چرا؟

 پیاز یکی از بااهمیت ترین مواد غذایی است که روزانه مورد استفاده قرار می دهیم و تقریبا با فواید آن آشنا هستیم، ولی آیا تفاوتی در فواید پیاز قرمز، پیاز زرد و پیاز سفید وجود دارد؟

کدام نوع پیاز جهت سلامتی مفیدتر است و چرا؟

پیاز یکی از بااهمیت ترین مواد غذایی است که روزانه مورد استفاده قرار می دهیم و تقریبا با فواید آن آشنا هستیم، ولی آیا تفاوتی در فواید پیاز قرمز، پیاز زرد و پیاز سفید وجود دارد؟

مفیدترین نوع پیاز جهت سلامتی چه رنگی است؟

معمولا در دستور تهیه غذاها، پیاز بدون اشاره به نوع آن استفاده می شود. بنابراین همه به سراغ دم دست ترین نوع آن یعنی پیاز سفید یا زرد می روند. اما آیا این نوع پیاز جهت شما عالی ترین گزینش است؟

عبارات مهم : مبارزه با سرطان – سرطان روده بزرگ
ظاهرا تنها یک گونه پیاز وجود دارد که نسبت به سایر پیازها جهت سلامت شما مفیدتر است. مطالعه ای که اخیرا انجام شده است نشان می دهد که پیاز قرمز با دارا بودن بالاترین سطوح آنتی اکسیدان های کوئرستین Quercetin و آنتوسیانین Anthocyanin بیشترین تاثیر را در از بین بردن سلول های سرطانی دارد.

آنتوسیانین عامل ایجاد رنگ در میوه ها و سبزیجات است به همین علت می توان ادعا کرد پیاز قرمز که پررنگ ترین پیاز است بیشترین قدرت را جهت مبارزه با سرطان دارد. البته پیاز قرمز تنها پیاز پر فایده نیست. تمام پیازها به لطف تمرکز شدید آنتی اکسیدان های آنتوسیانین و کوئرستین به طور جدی با سرطان مقابله می کنند. توصیه ای که در مورد پیاز قرمز وجود دارد این است که مقادیر بالای آنتوسیانین تاثیر کوئرستین را نیز زیاد کردن می دهد و رادیکال های آزاد ایجاد می کند.

اگر می خواهید زیاد بدانید : مهم ترین غذاهای دارای آنتی اکسیدان و ضد سرطان های طبیعی

کدام نوع پیاز جهت سلامتی مفیدتر است و چرا؟

خواص پیاز قرمز را بشناسید

– یکی از مهمترین فواید پیاز قرمز، حفظ کلسترول خون در یک اوضاع خوب است که در نهایت منجر می شود تا قلب و بدن سلامت بمانند. در تحقیقاتی که به عمل آمده، مصرف پیاز قرمز در بدن بعد از ۸ هفته منجر به کم کردن کلسترول بد به میزان ۲۰ درصد بوده است. در حالی که در همین وقت میزان عوض کردن در میزان کلسترول خوب بدن صفر بوده.

پیاز دارای فواید آنتی اکسیدانی نیرومند است. موسیر و انواع پیاز (سفید و قرمز) به علت فواید آنتی اکسیدانی خوبی که دارند می توانند تاثیر شگرفی بر کم کردن پیشرفت سلول های سرطانی داشته باشند. در تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که مصرف دو بار پیاز در هفته می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ را به طور واضح کم کند.

– پیاز حاوی مقدار بالایی اسید فولیک هست. اسیدفولیک یا ویتامین B9 یکی از ترکیب های مورد نیاز مغز و تضمین کننده سلامت روان و احساس در افراد است. تقریبا نصف پیمانه آب پیاز می تواند ۹ درصد از نیاز روزانه بدن به اسیدفولیک را برطرف کند بنابراین عادت به خوردن پیاز به تامین نیاز بدن به اسیدفولیک کمک می کند. کمبود اسید فولیک موجب کم خونی می شود.

خوشبختانه پیاز قرمز را می شود به آسانی در سبد خرید با پیاز سفید یا زرد جایگزین کرد و با آنتی اکسیدان ها مراسم خوش حالی گرفت.

اگر می خواهید زیاد بدانید : چه مقدار فولیک اسید استفاده نمائیم.

اگر می خواهید زیاد بدانید : مصرف زیاد اسید فولیک خوب است یا بد؟

 پیاز یکی از بااهمیت ترین مواد غذایی است که روزانه مورد استفاده قرار می دهیم و تقریبا با فواید آن آشنا هستیم، ولی آیا تفاوتی در فواید پیاز قرمز، پیاز زرد و پیاز سفید وجود دارد؟

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ خاصیت جالب پیاز و آب پیاز!

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۵ خوراکی جهت کم کردن کلسترول بد خون

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ مـنـبـع آنـتـی اکـسـیـدان هـا

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ توصیه راحت ولی مهم جهت كاهش كلسترول بد

اگر می خواهید زیاد بدانید : پیاز داروخانه ای کامل

اگر می خواهید زیاد بدانید : آب پیاز چگونه می تواند از ریزش موهایم جلوگیری کند؟

کدام نوع پیاز جهت سلامتی مفیدتر است و چرا؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: kalleh.com


واژه های کلیدی: مبارزه با سرطان | سرطان روده بزرگ | آنتی اکسیدان | کلسترول خون | فواید پیاز | استفاده | سلامتی | روزانه | کلسترول | سلامت

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو